Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen XM MK1- remont  (Przeczytany 55741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 26, 2015, 13:46:55 »
Gratulacje! A ja się cieszę jazdą :D
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Online Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 26, 2015, 13:51:40 »
No tak ładny ten XM, rozumiem że teraz w wolnej chwili dokończysz renowację szarego i będziesz miał dwa?
XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 26, 2015, 21:02:45 »
Gratulacje! A ja się cieszę jazdą :D

Ja też. Jeżdżę nowym nabytkiem :)

No tak ładny ten XM, rozumiem że teraz w wolnej chwili dokończysz renowację szarego i będziesz miał dwa?

Chciałbym, ale ograniczone miejsce, czas i pieniądze raczej mi na to nie pozwolą.

Plan jest prosty.

Srebrny idzie na żyletki, czyli tak jak miało być od początku, bo tam jest zgnilizna straszna. Potrzebne mi części z niego zostawiam, czyli na pewno silnik, skrzynia biegów, przednie poduchy siłowników (regenerowane), cała hydraulika i jakieś elementy z wnętrza typu przełączniki itp.

Szary - teoretycznie buda ma iść na złom, ale jeszcze myślę nad tym, bo trochę mi jej szkoda. Na pewno wyposażenie powolutku będę dokładał z niego do najnowszego XMa (nazwę go sobie XM-3). Z niego również cała hydraulika i inne potrzebne części sobie zostawię, ale sam szkielet chyba pójdzie na przetop. Belka tylna wiadomo, jest jak nowa, więc zostaje. Przełożę sobie tylko poduszki w przyszłym roku.

Podsumowując. Najnowszy XM, czyli XM-3 dostanie to czego mu brakuje od szarego (wyposażenie). Z pozostałych dwóch wyciągam co uznam, że mi się przyda i zostawię sobie jako bazę części na następne lata.

Nowy XM będzie krok po kroku dopieszczany, ale w taki sposób, żeby mógł jeździć.


Na pewno będę miał parę części z benzyniaka do sprzedania (szary) o ile ktoś będzie coś chciał. Głowica po remoncie, osprzęt silnika, skrzynia biegów itd, cały napęd. Siłowniki przód, bo ja mam diesla, to mi nie potrzebne (są cieńsze).




Ten temat zostawiam jako ogólny dziennik moich przygód z tymi wspaniałymi samochodami, także będzie on nadal kontynuowany, ale głównym bohaterem będzie najnowszy XM.

Online Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 26, 2015, 23:14:43 »
Tego benzniaka miałeś z turbo czy bez?

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 27, 2015, 10:25:37 »
Właśnie, dobre pytanie. Bo jak z turbo, to trzymaj!
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 27, 2015, 10:54:27 »
Niestety silnik jest bez turbo. Druga sprawa sam blok nadaje się do remontu, tzn wymiany tulei o czym pisałem wcześniej. Jest pęknięta albo wygryziona przez rudą w jednym miejscu ma taki wyczuwalny pod palcem dołek. Miałem ten silnik robić, no ale tyle się pozmieniało, że w końcu przy klekocie zostałem.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 11, 2015, 17:53:21 »
Pierwsze prace przy nowym XMku wykonane :)

Problem, który był mi znany już w momencie zakupu samochodu, to strzelający lewy przegub zewnętrzny. Poprzedni właściciel dołączył do auta nową półośkę. Poinformował mnie, że nie wie, czy będzie pasowała do automatu, ale kupił okazyjnie, więc może sam przegub da się przełożyć.

Wczoraj postanowiłem się za to zabrać... no i niestety. Ani półośka, ani przeguby - nic nie pasuje do mojej wersji. Półośka jest cieńsza (25mm), przeguby mniejsze itd. Jeżeli jest to część do XMa, to może do benzynki 2.0

Powodem uszkodzenia przegubu była oczywiście pęknięta osłona. To samo po wewnętrznej stronie. Na drugiej półośce jest ten sam problem, tj. pęknięte osłony, ale jeszcze przeguby się trzymają.

Wczoraj zrobiłem lewą stronę, uratował mnie srebrny XM. Jak się okazało lewa półośka pasuje z manuala do automatu. Przełożyłem całość, bo tam mam osłony wymienione i całe. Auto jeździ.


Od góry:
- nowa półoś - nie pasuje;
- obecna z automatu, z zajechanym przegubem;
- ze srebrnego XMa, manual.





Srebrny powoli odchodzi w cień, ale jego części nadal będą służyły w zdrowszym bracie :D




Usterka przy lewym kole:

 


Wynikła prawdopodobnie z zapieczonej linki hamulca awaryjnego. Sam zacisk pracuje poprawnie.

Poza tym mam trochę wycieków. Gdzieś ucieka ropa, na pewno po simmeringu na wałku głównym pompy wtryskowej, być może gdzieś jeszcze. Jakiś geniusz założył zaworek zwrotny na powrocie z pompy... Rozumiem na zasilaniu, żeby paliwo się nie cofało do baku... Poza tym miałem spory wyciek LHMu, raz na kilka dni musiałem mu dolać pół litra... Przyczyną był przetarty przewód stalowy, powrót do zbiornika z korektora wysokości. Z zapasu części dorwałem jakiś przewód z końcówką po jednej stronie, pomalowałem, założyłem. Spokój. Najgorsze jest to, że przewód nie padł z powodu korozji, tylko ktoś źle go założył, tak, że przeplatał się z drugim przewodem obok. Z tego powodu przewód był za wysoko i tarł o niego stabilizator...

W przyszłym tygodniu mam zamiar zająć się tą drugą półośką, a w kolejny weekend biorę się za rozrząd.


PS. Wybaczcie jakość zdjęć, używam starego telefonu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2017, 13:15:22 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 11, 2015, 22:20:37 »
Parę fotek z 3.10.2015.

     





Wspomniany zaworek na powrocie...

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2017, 13:26:54 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Online Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 11, 2015, 22:52:18 »
Ładny jest. Mojego nowego już widziałeś ☺

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 11, 2015, 23:08:06 »
Tak. Ten Twój też jest ładny (zdjęcia o które prosiłeś postaram się podesłać we wtorek, brakło mi czasu w weekend).

Tak swoją drogą - nie polecam nikomu osłon na przeguby firmy Sasic. Ta pseudo guma sprawia wrażenie bardziej jakiegoś giętkiego plastiku  niż gumy... Mając ją w rękach ma się wrażenie, że pęknie przy pierwszym ostrzejszym zakręcie. Może się mylę, zobaczymy ile wytrzyma na prawym przegubie zewnętrznym.

Ciekawe jak długo wytrzymają poduszki tylnej belki, bo też z Sasica mam (w tym szarym, które chcę przełożyć w przyszłym roku).

Ogólnie dostępność osłon przegubów jest dosyć utrudniona do automatów. Półosi już podobno nikt nie produkuje (zamienników). Na stronie serwisowej citroena już je wykasowali, moje auto wygląda teraz tak jakby było produkowane bez półosi :P  Na szczęście lewa pasuje od manuala. Nie wiem jak z prawą będzie w razie czego.

Chyba nie pozostanie mi nic innego jak kupno uniwersalnych gum na prawą półoś i odpowiednie ich docięcie.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 04, 2016, 21:09:55 »
Na razie nic się specjalnego nie dzieje. Pali, jeździ. Ropa leje jak szalona prawdopodobnie z pompy wtryskowej lub gdzieś z przewodów paliwowych - jeszcze nie wiem, ale będę szukał wycieku na dniach.


Zdjęcia poniżej z 20 grudnia 2015. Obecnie zamiast widocznych przednich reflektorów, mam założone te ze srebrnego XMa z dorobionymi soczewkami. Świecą po prostu dużo lepiej niż oryginały.


Taka skromna sesyjka:

 


 


 


Plany na przyszłość bardzo ogólnie, start wiosna 2016, koniec - tego nikt nie wie:


- remont i konserwacja blacharki oraz całej reszty;
- doposażenie w klimę i nawiewy na środkowych słupkach;
- elektroniczny monitoring sterowania układem hydraulicznym;
- co chyba oczywiste - wymiana wszystkich płynów i filtrów, również w automacie.
 
Gdy już wszystkie problemy techniczne zostaną rozwiązane, będę się bawił w regenerację listw ozdobnych na zderzakach i takie tam inne, żeby był coraz ładniejszy ;)

Wracam do punktu wyjścia. Temat można powiedzieć, że startuje od nowa, także wszyscy, którzy obserwują nadal, będą mieli co przeglądać. Szary i srebrny będą służyły jako baza części zamiennych.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2017, 14:27:49 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 04, 2016, 21:57:11 »
- elektroniczny monitoring sterowania układem hydraulicznym;


A dokładniej?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 04, 2016, 22:13:36 »
Chcę sobie zrobić układ, który będzie monitorował pracę zawieszenia (komfort/sport) przy jednoczesnym pomiarze prędkości pojazdu, położenia kierownicy i pedału gazu. Przyda się to do ewentualnej diagnostyki pracy zawieszenia, a być może w przyszłości do wykonania zamiennika oryginalnego komputera. Na razie planuję tylko monitorowanie i zapis danych na jakimś nośniku pamięci, a potem analiza ich w domu na komputerze.

Czasem zawieszenie dziwnie się zachowuje, moim zdaniem niepotrzebnie w niektórych sytuacjach się utwardza. Często przy bardzo niskich prędkościach.

Znany jest mi patent z doprowadzeniem kabelków i montaż diodek, ale ja chcę sobie zrobić coś bardziej rozbudowanego.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2016, 13:20:20 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 05, 2016, 18:29:22 »
Żeby zanalizować takie dane potrzebny byłby automat, który sam by ich użył zgodnie z algorytmem działania HA i porównał kiedy zawór należy wysterować z tym kiedy faktycznie był wysterowany. Mając już napisany taki automat można bez problemu zrobić własny komputer. Umiałbyś to zaprogramować, czy raczej planujesz na piechotę cyferki sprawdzać?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 05, 2016, 18:59:29 »
Umiałbym, tak myślę. Robiłem pewien sterownik do małego motocykla, który mierzył pewne wartości i na ich podstawie wykonywał pewne funkcje. To było nic w porównaniu do projektu zastępczego kompa do hydro, jednak tego tematu na pewno nie odpuszczę i braki w wiedzy będę tak długo uzupełniał aż w efekcie dojdę do działającego urządzenia. Jednak zaznaczam, że na razie priorytetem jest remont auta, a taki sterownik zamiast oryginalnego kompa to plan na później. W każdym razie na pewno będę działał w tym temacie i zdawał tutaj relacje, i pewnie nie raz prosił o jakąś pomoc. Może w przyszłości uda się zrobić zastępczy sterownik do naszych xmów ;)




Jeszcze się gdzieś odnalazło zdjęcie z beniem mojego brata, którego udało się zarazić hydro-citro-chorobą :D
30 października 2015, na szybko robione, więc jakość nie za dobra :P 


Benio brata, skubany potrafi kilka dni stać i nie opaść, czego nie można powiedzieć o XMie :P 
Gdyby to kogoś interesowało, to BX 1.4 TGE na wtrysku 75km. Wyposażenie - totalny brak, nawet obrotka nie ma, ale auto ładnie zachowane.


Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 05, 2016, 19:20:36 »
Fajne macie tablice rejestracyjne.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 05, 2016, 19:23:20 »
Jechaliśmy razem zarejestrować XMa i BXa do WK i tak wyszło ;]

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 20, 2016, 17:47:44 »

Znowu u mnie wiele zmian. Stąd też zastój w tym temacie. Otóż spełniłem w końcu swoje marzenie i... kupiłem XMa z silnkiem V6. Początkowo chciałem kupić sam silnik V6 w celu montażu go do XMa, o którym jest ten temat, ale po konsultacjach z niektórymi z Was (za rady ponownie dziękuję zainteresowanym) wyszło na to, że najlepiej byłoby zdobyć całe auto dawcę, żeby nie mieć potem problemów z całym osprzętem mechanicznym jak i elektrycznym. Na początku miał być silnik PRV, czyli stara "fałka", ale po rozmowach wyszło na to, że... mogę wtopić ze względu na skomplikowanie jednostki napędowej, brak części i koszta tych części jeżeli już się znajdą. Kolega Robert radził, aby władować mu 12 zaworową fałkę z MK1 i był to pomysł pewnie bardzo dobry. Jednak po poszukiwaniach, poczytaniu jeszcze kilkunastu innych wątków w różnych klubach postanowiłem kupić XMa z najnowszą wersją V6, czyli ES9j4. Chciałem po prostu wersję bliską 200KM. Znalazłem niedługo potem ogłoszenie - XM MK2, 1999r z tym silnikiem i w automacie. Wybrałem się tam z kolegą moim granatowym XMenem 2.1TD z myślą taką - nie ważne jak wygląda auto, ważne jak wygląda i przede wszystkim jak działa sam silnik. Już nawet skrzynia ważna nie była. Auto w wersji break, który nigdy mi się nie podobał ale.... stwierdziłem, że jednak ma w sobie swój urok, spodobał mi się :)

Dotarliśmy. Wnioski? Auto bardzo, ale to bardzo zaniedbane w środku. Siedzenia z dziurkami po żarze z fajek... w aucie taki klimat, że wiadomo na dzień dobry, że właściciel palił (smród po fajkach, ja jestem niepalący). Ogólnie gdybym chciał go dopracować tak, aby wyglądał nienagannie, to na pewno musiałbym wszystko demontować i naprawdę porządnie wyprać. Plan jest jednak inny, o czym później. Poza tym są pewne braki jak nieistniejąca osłona deski rozdzielczej w okolicy skrzynki bezpieczników; wywleczone gniazdo diagnostyczne na wierzch, urwana pokrywa schowka w drzwiach tylnych. Poza tym syf, brud. Wszędzie.

No ale.. nie dla auta, a dla silnika i osprzętu jechaliśmy blisko 300km. Na szczęście silnik wygląda dobrze. Działa też prawie nienagannie. Na trasie 300km nie spalił ani grama oleju, nie dymi z wlewu oleju, nic z niego nie kapie. Pracuje cicho. Jedynie do czego mogę się przyczepić, to lekkie zrywy na wolnych obrotach, coś ala wypadanie zapłonu, nie odczuwalne podczas jazdy. Obecnie szykuję się do wymiany świec zapłonowych, kabli i listwy cewek zapłonowych. Olej świeży zalany, ponoć Total 10w40. Rozrząd wymieniony 20tys km temu. 4hp20 pracuje prawie dobrze. Tj. zmienia biegi tak płynnie, że w zasadzie nie czuć momentu tej zmiany (słychać po silniku), ale ma odchyły i czasem szarpnie. Poza tym cały czas teoretycznie działa w trybie sport. Tzn tak pokazuje wyświetlacz w liczniku (miga wybrany tryb jazdy i SPT). Przyciski zmieniające tryb pracy sport/eco/zima nie powodują żadnej reakcji mimo wyczyszczenia i przemierzenia ich. Największe szarpnięcie pojawiało się przy wrzucaniu biegu wstecznego, ale reset kompa pomógł.

Poza tym do naprawy mam światła biegu wstecznego (nie działają wcale). Do wymiany przedni grill i muszę coś wykombinować z mocowaniem lampy pozycyjnej. Na razie usunąłem tą taśmę i przykleiłem lampkę do reflektora, ale to tylko metoda "na już". Z zakupu jestem w miarę zadowolony biorąc pod uwagę fakt, że jechałem głównie ze względu na silnik. Wersja MK2, która nigdy mi się nie podobała... okazała się w rzeczywistości nie taka zła. Jezeli chodzi o korozję, to auto trzyma się dobrze, ma raczej całe progi, choć dokładnie będę to wiedział za parę dni.

Na razie "uczę" się auta. Nigdy nie miałem MK2 a tym bardziej V6. Na razie jestem zachwycony jeśli chodzi o moc i dźwięk silnika. Tego mi w 2.1 brakowało.

Odnośnie kontynuowania bądź nie moich relacji w tym temacie. Sprawa wygląda tak, że... zbudowałem sobie niezłe zaplecze techniczne jeśli chodzi o części do moich XMów. Szary stał się drugim dawcą i tak już zostanie. Wszystkie elementy naprawione, odnowione itp z tego auta trafią do jednego z dwóch granatowych XMów. Finalnie mam dwa jeżdżące XMy: jednego hatchbacka MK1 (na razie podarowałem bratu, który jak na razie po przesiadce z BXa na XMa jest bardzo zadowolony), w którym nie mam zamiaru nic zmieniać. Hatchback zostanie tylko naprawiony blacharsko (początki progów i wgniotki) oraz zakonserwowany na późniejsze lata. Natomiast jeśli chodzi o mój nowy nabytek, tj V6 MK2 break...

Być może zostanę zjechany za to co teraz napiszę, ale... Mam nowy projekt w głowie i za jakiś czas biorę się za jego realizację. Otóż... chcę zaadoptować całe wnętrze z MK1 do budy z MK2. Między innymi dlatego, że tapicerka jak pisałem wyżej - w moim MK2 jest w stanie bardzo złym. Regenerować mi się nie opłaca, drugiej nie mam. Miałbym prawie najnowszego XMa, ze zdrową blachą w stanie idealnym do zabezpieczenia na dalsze lata, jeszcze bez dziur, z wymarzonym silnikiem i.. docelowo wyglądem MK1. Pomysł może szalony, ale myślę, że jeżeli sama konstrukcja karoserii na to pozwoli - jest to możliwe.

Tak na marginesie. Kolega, maniak i posiadacz Audików (A6 C5 oraz B2) jechał sobie V6tką całą drogę do domu. Mówię, a co mi tam, niech się karnie :D Jakież było moje zdziwienie jak pochwalił XMa za wygodę podróży, silnik, hamulce i takie poczucie, że nie odczuwa się w tym samochodzie rzeczywistej prędkości podróżowania. Miło takie słowa usłyszeć od miłośnika samochodów niemieckiej marki :)

Z wyposażenia w MK2: elektryczne szyby przód, tył; klimatronik (działający); elektryczne lusterka (nie działają...); welur; sterowanie radiem z kierownicy (dziala); oryginalne radio; 4 poduszki powietrzne; komputer pokładowy (wyświetlacz incydentów) ale bez funkcji wyświetlania aktualnego spalania itp.

Zdjęć za dużo nie mam, ale coś tam pokażę.

Dwaj bracia, niemal bliźniacy (bo kolor :D ). Jeszcze prawie na miejscu kupna kombika.

   


Tutaj z dnia dzisiejszego. Jakość kiepska, bo i pogoda słaba, ale wkrótce postaramy się z bratem o coś lepszego. W tle C5 naszego ojca :]

 


 


Tematu raczej nowego zakładał nie będę. Ewentualnie można zmienić jego nazwę na jakąś inną, gdyby obecna komuś przeszkadzała.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2017, 14:36:24 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 20, 2016, 18:35:25 »
Nic nie zmieniaj, nie trać czasu na pierdoły ;) Bierz się za robotę. I muszę przyznać, że samo czytanie o Twoich poczynaniach doprowadziło mnie nieomal do stanu Nirvany. Zazdroszczę.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 20, 2016, 18:45:06 »
Oj.. dziękuję za te mocne słowa. To bardzo miłe :)

Ja sobie tak to opisuję, bo... brakowało mi zawsze takich obszernych relacji odnośnie tych samochodów. Tak więc postanowiłem opisywać moje przygody w tym temacie, bo może znajdzie się choć kilka osób, które to chętnie przeczytają i pooglądają w wolnym czasie.

Pamiętam, jak lata temu ojciec marzył o XMie. Pamiętam te słowa jak jeszcze w telegazecie oglądał ogłoszenia i te auta stały za dobre kilkanaście tysięcy złotych. Wtedy mieliśmy niemal 20-letniego BXa z 1986 roku (notabene bardzo udany samochód, zapamiętany w naszej rodzinie bardzo pozytywnie). Ojciec oglądał niemal codziennie te ogłoszenia (to było przed 2004 rokiem, miałem wtedy poniżej 14 lat a nadal pamiętam to jak dziś) i mówił coś w stylu "kurczę, taki XM to musi być dopiero limuzyna. Możemy tylko pomarzyć :( ". A tu proszę. Czasy na tyle się zmieniły, że wygląda to dzisiaj zupełnie inaczej :D


Tylko problem jest, bo sąsiedzi się coraz to dziwniej na mnie patrzą... :D

Dzięki wszystkim raz jeszcze za rady, miłe słowa i każdą aktywność w tym temacie! :)

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 20, 2016, 19:17:38 »
Tylko problem jest, bo sąsiedzi się coraz to dziwniej na mnie patrzą... :D

Chrzanić sąsiadów, najważniejsze że kochasz te auta, co widać, zresztą doskonale to rozumiem. :)
Ja sąsiadami już dawno przestałem się przejmować (w tej kwestii oczywiście).

Doskonały temat, dobrze opracowany i przyjemnie się czyta, oby tak dalej!
Czytam sobie i myślę "jak to dobrze że nie tylko ja jestem taki p......y"

Wszystkiego dobrego i jeszcze wielu XM-ów!
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Online Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 20, 2016, 20:18:04 »
Lepiej zostaw sobie tego kombi jak jest dobry blacharsko niż rzeźby :) co najwyżej to wnętrze przełożyć czemu nie.
Pamiętaj że 4hp20 nigdy nie wiadomo kiedy się skończy. Najwyżej wymienisz na inną. Sam silnik jest bardzo trwały pół miliona to nie jest żaden problem. Oleju nie palą. Dźwięk fajny, wydech drogi, i lejące pokrywy zaworów plus smród w kabinie.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 20, 2016, 20:18:23 »
Poza tym cały czas teoretycznie działa w trybie sport.
Gdyby działała w trybie sport, to by zmieniała biegi przy minimum 3000 obrotów.

Miło takie słowa usłyszeć od miłośnika samochodów niemieckiej marki :)
A co miłośnik niemieckiej marki może wiedzieć o prawdziwych samochodach, francuskich..?

elektryczne lusterka (nie działają...)
Może być wypalona płytka w przełączniku.

komputer pokładowy (wyświetlacz incydentów) ale bez funkcji wyświetlania aktualnego spalania itp.
Wyświetlacz incydentów tego nie robi nigdy. Komputer jest z prawej strony, a jak go nie ma to jest tam tylko zegar z termometrem.

Przy okazji - ile pikseli ci brakuje w wyświetlaczu? :D

Tematu raczej nowego zakładał nie będę. Ewentualnie można zmienić jego nazwę na jakąś inną, gdyby obecna komuś przeszkadzała.
Prosiłeś o sprzątnięcie tego tematu, bo chciałeś w nim pisać wyłącznie o tym jednym, tytułowym XM. Wydzieliłem ci posty do nowego, a tu znów o innym samochodzie. Zdecyduj się - jak chcesz pisać o wszystkich to scalam z powrotem.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 20, 2016, 20:46:38 »
Gdyby działała w trybie sport, to by zmieniała biegi przy minimum 3000 obrotów.
Dlatego napisałem teoretycznie, bo w praktyce wygląda na to, że działa normalnie.

Cytat: Zbigniew Patelski
A co miłośnik niemieckiej marki może wiedzieć o prawdziwych samochodach, francuskich..?
W sumie racja :P

Cytat: Zbigniew Patelski
Może być wypalona płytka w przełączniku.
Dzięki, sprawdzę.

Cytat: Zbigniew Patelski
komputer pokładowy (wyświetlacz incydentów) ale bez funkcji wyświetlania aktualnego spalania itp.
Wyświetlacz incydentów tego nie robi nigdy. Komputer jest z prawej strony, a jak go nie ma to jest tam tylko zegar z termometrem.
Tak, wiem. Źle się wyraziłem. Mam wyświetlacz incydentów, nie mam komputera z prawej strony.

Cytat: Zbigniew Patelski
Przy okazji - ile pikseli ci brakuje w wyświetlaczu? :D
Nie liczyłem, ale brakuje na pewno jednej linijki pionowej i paru(nastu) innych :D

Cytat: Zbigniew Patelski
Prosiłeś o sprzątnięcie tego tematu, bo chciałeś w nim pisać wyłącznie o tym jednym, tytułowym XM. Wydzieliłem ci posty do nowego, a tu znów o innym samochodzie. Zdecyduj się - jak chcesz pisać o wszystkich to scalam z powrotem.
Przepraszam, faktycznie zamieszałem ostro, no ale wtedy jeszcze nie było kombika i zmiany pewnych decyzji. Sytuacja się diametralnie zmieniła. Jeżeli to nie problem, to proszę scal to w całość, a ja już mieszać odnośnie tego nie będę. Z góry dzięki ;)





Lepiej zostaw sobie tego kombi jak jest dobry blacharsko niż rzeźby :) co najwyżej to wnętrze przełożyć czemu nie.
Pamiętaj że 4hp20 nigdy nie wiadomo kiedy się skończy. Najwyżej wymienisz na inną. Sam silnik jest bardzo trwały pół miliona to nie jest żaden problem. Oleju nie palą. Dźwięk fajny, wydech drogi, i lejące pokrywy zaworów plus smród w kabinie.


No właśnie o to wnętrze mi chodzi, żeby przełożyć ;) Co do skrzyni - zdaję sobie z tego sprawę. Remont tez można zrobić, choć po kieszenie pociągnie na pewno. Poprzedni właściciel twierdzi, że skrzynia jest po remoncie, ale jednak nie działa do końca jak powinna, o czym pisałem wyżej. Będę badał temat w najbliższym czasie. Jeżeli z tą trwałością silnika jest faktycznie tak jak piszesz, to mam z miejsca lepszy humor, dzięki :)

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 21, 2016, 09:12:04 »
Najlepsze w tych silnikach jest to, że jak Ci się popsuje to kupujesz drugi za 500zł.

U mnie sąsiedzi też się dziwnie patrzą jak przyjeżdża laweta z dwoma XM-ami, które przeważnie nie są w stanie zjechać i trzeba się szarpać, żeby je ściągnąć, a po jakimś czasie same wyjeżdżają z garażu.

Co do przekładki wnętrza z MK1 do MK2 to ja osobiście uważam, że pierwszy koncept był lepszy tzn. silnik V6 do budy MK1. To byłoby coś niespotykanego. Jakiś czas temu na mobile.de czy jakiejś innej stronce był XM MK2 z całym zespołem napędowym z C5, też fajny pomysł.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2016, 09:25:59 wysłana przez Krzesimir Dębski »