Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Co zamiast C5 X7...???  (Przeczytany 15015 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 20, 2021, 13:07:23 »
Robiłem SWAP w passacie z 8v na 16v. 8v padł po 300 tys km.
16v też brał olej i miał spory problem z egrem który było trzeba zaslepic (tak, 1.6 z 2000 roku miał EGR). Różnicy w działaniu nie było, nawet komputer i instalacja LPG z 8v pasowała.
W Oplu EGR w benzynie był chyba wcześniej... Już Corsa B miała chyba (a C na pewno) i.... nie było z nim problemów.

 O ile nie podobają mi się Ople stylistyką to trzeba im oddać że są trwałe, zwłaszcza te małe silniczki do 1.4 bo z większymi raczej nie miałem styczności.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 20, 2021, 15:44:02 »
Ja akurat preferuje diesle szczególnie 2.0 HDi, mailem 508sw z automatem i z 235tys przebiegu , pięknie jeździło i jeździc będzie. Mocy sporo, wygoda i spłacanie spokojnie 6 litrów a i do 5.5 spokojnie. Teraz C5 aircross z rewelacyjnym zawieszeniem i również 2.0hdi . Bardzo fajnie wyposażone auta, ogrom mocy 400Nm momentu. Wysokie spalanie niewiele większe jak 508. Taki 3 latek można fajny trafić. Nowa 208 z 1.2 PT , 130KM , bardzo fajne , nowoczesne autko, i mocy spokojnie wystarcza . W zasadzie do niczego większego się ten silnik moim zdaniem nie nadaje. Fajne auta mondeo po lifcie.

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 20, 2021, 16:43:35 »
Zarówno 8V jak i 16V, mają swoje wady i zalety. 16V trzeba wyżej kręcić żeby coś z niego wykrzesać, 8V ma lepszy dół ale nie rozkręca się tak jak 16V w zakresie wysokich obrotów.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 20, 2021, 17:59:02 »
Zarówno 8V jak i 16V, mają swoje wady i zalety. 16V trzeba wyżej kręcić żeby coś z niego wykrzesać, 8V ma lepszy dół ale nie rozkręca się tak jak 16V w zakresie wysokich obrotów.
Trochę w tym prawdy jest... Tylko że nie stoimy w miejscu... I tu silnikom 16V przychodzą z pomocą zmienne fazy rozrządu - nagle sytuacja się zmienia.  ;) W tym momencie poza prostą budową silnik 8V nie ma żadnych zalet. A pozostaje jeszcze technologia zmiennego wzniosu zaworu itp... Nie bez znaczenia są też różne technologie zmiany geometrii dolotu. Chociażby TwinPort z Opla, i dodatkowo nie jest awaryjny. (W Diesslu nie do pomyślenia.  :D)

 Już w starym RFJ widząc wyraźną poprawę pracy względem RFN (czy nawet starych XU) w niskich partiach a silnik ma tylko zmienną fazę na wałku ssącym.
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2021, 18:15:04 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 699
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 20, 2021, 20:00:53 »
...przychodzi mi do głowy Kia Stinger...

No bez jaj... Toć to pewnie w Korei jest egzotyka a co dopiero u nas...

U mnie w okolicy jeździ ich więcej niż nowych 508. A auto jest udane poczytaj, pooglądaj. Tyle że cena tez jest mega ;)

Zapomniałem jeszcze dodać że te 2 litrówki z grupy VW to już są miekkie hybrydy. Czyli zamiast rozrusznika odpala alternator z paska co wiąże się z wiadomo czym...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 699
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 20, 2021, 20:06:50 »
Ja akurat preferuje diesle szczególnie 2.0 HDi, mailem 508sw z automatem i z 235tys przebiegu , pięknie jeździło i jeździc będzie. Mocy sporo, wygoda i spłacanie spokojnie 6 litrów a i do 5.5 spokojnie. Teraz C5 aircross z rewelacyjnym zawieszeniem i również 2.0hdi . Bardzo fajnie wyposażone auta, ogrom mocy 400Nm momentu. Wysokie spalanie niewiele większe jak 508. Taki 3 latek można fajny trafić. Nowa 208 z 1.2 PT , 130KM , bardzo fajne , nowoczesne autko, i mocy spokojnie wystarcza . W zasadzie do niczego większego się ten silnik moim zdaniem nie nadaje. Fajne auta mondeo po lifcie.

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka

Nie ma już w ofercie PSA 2.0 HDI. Do wyboru są 1.6 PT i 1.5 HDI. 1.2 PT z mokrym paskiem rozrządu ja bym nie polecał.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 20, 2021, 21:31:54 »
Nie ma już w ofercie PSA 2.0 HDI.
Ależ jest tylko w ograniczonym zakresie. Np. P5008 Silnik 2.0l BlueHDI 180 S&S EAT8, P508 2.0l BlueHDI 180 S&S EAT8 oraz 2.0l BlueHDI 160 S&S EAT8, Citroen Spacetourer 2.0 BlueHDI 145 lub 180 (skrzynie manual lub automat) oraz jeszcze można kupić wyprzedaże rocznika 2020 czyli np. DS7 Crossback 2.0 BlueHDI 180

Jeśli chodzi o osobówki to ceny kosmos, min. 170-180kpln
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2021, 21:43:17 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 20, 2021, 22:09:58 »
Wyprzedaż też można 3008 czy C5 aircross . Mnie się udało dostać C5 aircross i jestem mega zadowolony.

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 699
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 21, 2021, 08:50:05 »
Nie ma już w ofercie PSA 2.0 HDI.
Ależ jest tylko w ograniczonym zakresie. Np. P5008 Silnik 2.0l BlueHDI 180 S&S EAT8, P508 2.0l BlueHDI 180 S&S EAT8 oraz 2.0l BlueHDI 160 S&S EAT8, Citroen Spacetourer 2.0 BlueHDI 145 lub 180 (skrzynie manual lub automat) oraz jeszcze można kupić wyprzedaże rocznika 2020 czyli np. DS7 Crossback 2.0 BlueHDI 180

Jeśli chodzi o osobówki to ceny kosmos, min. 170-180kpln
To są wyprzedaże rocznika. W konfiguratorze na 2021 2.0 BHDI już nie ma. Najciekawsze jest to w tych wszystkich konfiguratorach nie tylko PSA że silnik wybiera się na końcu. Najpierw trzeba poustawiać wersję wyposażenie wnętrza itd a człowiek nawet nie wie że do wyboru ma silniki wydmuzki.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 21, 2021, 11:04:53 »
Wprowadzasz w błąd , tak jak w 5008 tak i 508 są w 2021 2.0 blueHDi 180KM tak jak i inne silniki. Te silniki są najlepiej sprzedającymi się silnikami, rozmawiałem miesiąc temu z handlarzem z peugeota Rybnik. Nikt nie chce tych nowych wynalazków kupować jak już ma kasę na wybór czegoś innego.

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka


Offline Rafał Osięgłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Posiadany samochód: C4
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Swieciechowa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 21, 2021, 11:46:41 »
Na stronie Peugeot jak wchodzę w konfigurator to w 508 nie ma 2.0 HDI, jest w 5008.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 21, 2021, 11:53:55 »
Jak w załączniku

Nawiasem mówiąc powinien być zakaz używania skrótu GT w przypadku 130KM np w 308

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2021, 12:18:34 wysłana przez Krzysiek Morowiec »

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 699
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 21, 2021, 12:35:10 »
Jest oficjalna informacja że wycofują 2.0 HDI z oferty. Być może pewne konfiguratory jeszcze je mają ale tak naprawdę to będzie już ostatni rok dla tego silnika. Wczoraj patrzyłem na C5 AC i nie ma już 2.0 w ofercie. Nowa C5 też nie będzie miała 2.0 HDI

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 699
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 21, 2021, 12:38:25 »
Jak w załączniku

Nawiasem mówiąc powinien być zakaz używania skrótu GT w przypadku 130KM np w 308

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka

W konfiguratorze dla 508 nie ma już 2.0 W opisie ogólnym to co wyświetliłeś jeszcze jest. W Peugeocie jest tylko dla 5008. W Citroenie 2.0 jest jeszcze w C4 Grand.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2021, 12:58:04 wysłana przez Tadeusz Garbacik »

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 21, 2021, 13:05:39 »
C5A to już od zeszłego roku nie ma, udało mi się zdobyć leżaka salonowego. Jak można pozbyć się tak fajnego silnika, ale każdy pracownik PSA powie Ci to samo, i to samo opowiadają klienci. Jeździłem C5A, 5008 3008, w automacie ze 130KM PT, porażka jak dla mnie, strach tym wyprzedzać. Bez jakiejkolwiek frajdy z jazdy.Ten silnik to do 208 się nadaje i tam jeździ fajnie. Już nawet leasing załatwiałem na 5008 1.2PT, i przejechałem się leżaczkiem C5A, którego tak naprawdę nie brałem pod uwagę i się zakochałem po godzinie jazdy jak zestawiłem moc do spalania przy tej samej cenie zakupu C5A i 5008. Nie przeczę ma parę wad jak np brak 4x4 bo przy 400Nm aż się prosi i brakuje. Dla Zachara pewnie twarda deska by się nie podobała.  Ale dla mnie, cena, wyposażenie, osiągi, spalanie niema konkurencji w tej cenie. Jak już hybrydy to  tylko brałbym Toyote, chyba najlepiej mają dopracowane jednostki,  silniki 2.5 wolnossący benzyna plus elektryk. W camry jeździ to pieknie, pięknie wygląda i pięknie spala. RAV4 gorzej się zbiera. CHR 184 konna też jeżdzi pięknie również w cenie około 120tyś brutto. Testowo robiłem w godzinę jedną trasę, 3008 PT 130KM,czy 5008 spalił w okolicach 8.9 litra na 100 i bardzo chciałem się do niej przekonać a 225KM czy 180KM blueHDI spaliło 6.7 - wszystko w automacie, w tą samą pogodę, w ten sam dzień, ta sama trasa i ta sama noga. Oczywiście hybryda na trasie spalanie podgoni ale w mieście nie ma konkurencji.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 21, 2021, 13:08:26 »
@Tadeusz Garbacik zwracam honor, faktycznie w opisie jest a w konfiguratorze nie ma. W złą stronę to idzie. Rozumiem jak byłyby to podobne przedziały cenowe.

Ps zerknijcie sobie na dacia bigster, piekna
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2021, 13:33:52 wysłana przez Krzysiek Morowiec »

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 21, 2021, 15:36:00 »
Jak już hybrydy to  tylko brałbym Toyote, chyba najlepiej mają dopracowane jednostki,  silniki 2.5 wolnossący benzyna plus elektryk. W camry jeździ to pieknie, pięknie wygląda i pięknie spala. RAV4 gorzej się zbiera. CHR 184 konna też jeżdzi pięknie również w cenie około 120tyś brutto.

C-HR to bym wziął jakby była 4x4 z porządnym napędem.
Jedynie jest chyba jakaś popierdółka 1.2.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 21, 2021, 15:58:59 »
CHR ma 4x4 a moc 184KM z 1.8Pb i elektryka na dość mały i lekki samochód to nie jest porządny napęd?

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 21, 2021, 16:05:12 »
No takie tylko widzę w cenniku:
1.2 Turbo 116 KM 6 M/T
1.2 Turbo 116 KM Multidrive S
1.2 Turbo 116 KM Multidrive S 4×4
1.8 Hybrid 122 KM e-CVT EKO
2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT
Cennik obowiązuje od 4 stycznia 2021 r.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 21, 2021, 16:08:53 »
Pizłem się Janku, chodziło mi o 2.0Pb co z elektrykiem daje 184KM
ze strony Toyoty:
(...)Toyota C-HR to najmniejszy model Toyoty z napędem 4x4 łączący w sobie najlepsze cechy nadwozi crossover i SUV. Napęd na cztery koła ułatwia dynamiczną jazdę w każdych warunkach.
Choć przejrzałem katalog i nic nie ma o 4x4, ładują w nas w banbuko na każdym kroku.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 21, 2021, 16:26:09 »
Pizłem się Janku, chodziło mi o 2.0Pb co z elektrykiem daje 184KM
ze strony Toyoty:
(...)Toyota C-HR to najmniejszy model Toyoty z napędem 4x4 łączący w sobie najlepsze cechy nadwozi crossover i SUV. Napęd na cztery koła ułatwia dynamiczną jazdę w każdych warunkach.
Choć przejrzałem katalog i nic nie ma o 4x4, ładują w nas w banbuko na każdym kroku.
Jakie są najlepsze cechy SUVów i Crossover-ów. Bo ja nie widzę żadnych. Bezsensowne wypychanie auta w górę... I każde wygląda niemal identycznie. Nie nadaje się to do niczego więcej niż wjazdu na krawężnik w mieście. Jedynym autem tego typu które jako tako miało sens była RAV 4 z pierwszej generacji i... Duster z napędem na 4 koła. Tym można jakoś było dojechać w trudnym terenie do celu.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 21, 2021, 16:32:24 »
Chyba się zagalopowałeś ze swoimi teoriami, to że Tobie się nie podoba nie oznacza że wszystkim, o gustach się nie dyskutuje. Pierwsza sprawa to wysokie wsiadanie, wysokie siedzenie i lepsza widoczność. Wysoki załadunek, wysokie zawieszenie gwarantuje że na dziurach nie urwę miski olejowej jak w 508. Przede wszystkim myślę że chodzi o wygląd, sylwetkę. Mnie się nie podobają kombi, a taki SUV ładnie wygląda i ma funkcjonalność kombi, pomijam już zalety wersji 7osobowych.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 21, 2021, 16:47:29 »
Nie zagalopowałem się... Auta tego typu przez swoją sylwetkę siłą rzeczy będą dużo spalały przy większych prędkościach. Są bardzo podatne na podmuchy bocznego wiatru.

 Argumenty z widocznością też są z palca wyssane. Wysoka linia szyb skutecznie ją ogranicza. Jedynie QASHQAI jako tako broni się widocznością. C-HR to dramat widoczności, w nowym RAV 4 jest niewiele lepiej. Miałem okazję jeździć każdym z tych aut na jazdach testowych więc wiem co mówię. Z tym miejscem wewnątrz niestety też jest bardzo słabo. Najpraktyczniejszy z tego wszystkiego jest właśnie Qashqai. Oczywiście gust ma każdy swój, nie lubię aut tego typu to prawda. Gdybym miał wybierać w takiego typu autach wygrałby Qashqai właśnie, lub Duster ale ten koniecznie z napędem na cztery koła.

Prześwit to też słaby punkt tych aut... Bo nagle okazuje się że stara C5 ma większy.  :D No dobra to Cios poniżej pasa przez Hydro. Ale nawet Corsa niewiele ustępuje prześwitem jak się porówna. Porównywałem Corsę do Croslanda X... I wyszło że to jest to samo w tym aspekcie. Ba mało tego traf na parkingu zaparkowane obok siebie Croslanda X i Astra 3.... Robi się dziwnie wtedy. Doznasz szoku jakie Crosovery to wydmuszki.

Znajomego teść ma C5 AirCross i... Dostać można tam klaustrofobii przesiadając się ze starego C5. Niestety C5 AirCross zewnętrznie obiecuję sporo... Wnętrze rozczarowuje.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 21, 2021, 17:00:51 »
Ciekawe co piszesz ale ja właśnie dla tych argumentów zmieniłem 508 na C5Aircross, sto razy lepsza wygodna i widoczność, spalanie nawet ciutkę mniejsze bo nowsza norma i opory mniejsze a i skrzynia 8stopniowa, pomijaj już większą moc i moment. Też jeździłem każdym z tych aut plus 5008 3008 i 2008.  Co do widoczności w C-HR zgadzam się z Tobą ale i to auto tylko z nazwy jest SUVem. Miejsca w C5A czy w RAV4 lub 5008 jest słabo? Z drugiej strony gdzie jest napisane że SUV z definicji ma mieć więcej miejsca? Jest wyższy i na wysokość jest więcej, ale wcale nie musi być szerszy czy dłuższy. A C5Aircross fakt przydało by się 4x4 ale w życiu bym tego nie kupił za 10tyś zł jak w RAV4 już pomijam większe koszty przy naprawię i większe spalanie. Nie jeżdżę po terenie a śniegu coraz słabiej. Potrzebne mi wyższe auto  bo drogi mamy jakie mamy a z przyczepą kempingową czasem się po utwardzonej drodze jedzie nie koniecznie prostej. W moim przypadku 4x4 nie wykorzystany kompletnie.  Podmuchy wiatru to raczej można w wysokiej pace w rozbujanej 30letniej nysce zauważyć a nie w nowych autach, SUVy nie są metr wyższe od klasycznych auto, ja przynajmniej nie widzę żadnej różnicy w podmuchach jeżdżąc 508 i C5A.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 21, 2021, 17:11:38 »
Nie wiem dlaczego jak ktoś zaczyna mówić o SUV-ie to zaraz pada argument, że to w terenie to porażka...
Jak ktoś chce w terenie jeździć - to inna liga do tego jest: Jeep, Land Cruiser, Pajero,...