C5A to już od zeszłego roku nie ma, udało mi się zdobyć leżaka salonowego. Jak można pozbyć się tak fajnego silnika, ale każdy pracownik PSA powie Ci to samo, i to samo opowiadają klienci. Jeździłem C5A, 5008 3008, w automacie ze 130KM PT, porażka jak dla mnie, strach tym wyprzedzać. Bez jakiejkolwiek frajdy z jazdy.Ten silnik to do 208 się nadaje i tam jeździ fajnie. Już nawet leasing załatwiałem na 5008 1.2PT, i przejechałem się leżaczkiem C5A, którego tak naprawdę nie brałem pod uwagę i się zakochałem po godzinie jazdy jak zestawiłem moc do spalania przy tej samej cenie zakupu C5A i 5008. Nie przeczę ma parę wad jak np brak 4x4 bo przy 400Nm aż się prosi i brakuje. Dla Zachara pewnie twarda deska by się nie podobała. Ale dla mnie, cena, wyposażenie, osiągi, spalanie niema konkurencji w tej cenie. Jak już hybrydy to tylko brałbym Toyote, chyba najlepiej mają dopracowane jednostki, silniki 2.5 wolnossący benzyna plus elektryk. W camry jeździ to pieknie, pięknie wygląda i pięknie spala. RAV4 gorzej się zbiera. CHR 184 konna też jeżdzi pięknie również w cenie około 120tyś brutto. Testowo robiłem w godzinę jedną trasę, 3008 PT 130KM,czy 5008 spalił w okolicach 8.9 litra na 100 i bardzo chciałem się do niej przekonać a 225KM czy 180KM blueHDI spaliło 6.7 - wszystko w automacie, w tą samą pogodę, w ten sam dzień, ta sama trasa i ta sama noga. Oczywiście hybryda na trasie spalanie podgoni ale w mieście nie ma konkurencji.