Witam
Nadszedł czas aby przedstawić moją zabawkę
Citroën C5 Tourer 2.0HDI RHR z 2009r wersja Dynamique w kolorze EZR Gris Aluminium
Kupiony we wrześniu 2015 z przebiegiem 133kkm, a teraz 260kkm
Na wyposażeniu to co moim zdaniem powinno być + hak Citroena.
Z tego co naprawiałem do tej pory:
- regulator ciśnienia
- wymiana magla na nowy ori Citroen
- wymiana linek lewego podnośnika szyby
- cała geometria zawieszenia (przód + tył na 0°05')
- uszczelnienie tylnej prawej lampy na błotniku
- wymiana płytki w tylnym środkowym stopie na taśmę LED (spalone były 3 diody i rezystor)
- wymiana 2 dolnych sworzni z przodu
- uzupełnienie dodatku do FAP'a 3l Infineum F7995
- wymiana całej piasty tylnej z lewej strony na FAG'a
- wymiana klocków tył na Textara i przesmarowanie prowadnic zacisku
- wymiana szyby czołowej na Nord Glass w pełnej opcji (akustyczna, atermiczna, barwiona)
- wymiana skraplacza klimy na Nissensa i jej serwis
- wymiana płynu hamulcowego
- przyklejenie listew ozdobnych szyby czołowej
- wymiana linek prawego podnośnika szyby
- wymiana rozrządu (pasek Dayco HT z RHH, rolka SKF, napinacz Ruville, pompa wpdy SKF)
- wymiana płynu chłdniczego na G12+
- wymiana zestawu paska klinowego SKF
- wymiana płynu w wysprzęgliku
- wymiana oleju w skrzyni biegów na Fuchs Sintofluid 75w80 + dodatek MoS2 z LM
- wymiana łożyska koła przedniego prawego na SKF
- wymiana czujnika ABS Bosch
- wymiana listwy lewej szyby przedniej na nową z ASO
- wymiana skraplacza z osuszaczem Van Wezel
- wymiana czujnika parkowania przedniego prawego wewnętrznego na nowy
- wymiana osłony pod silnikiem i zderzakiem
- wymiana zacisków tył + tarcze i klocki
- wymiana 2óch wewnętrznych czujników parkowania tył
- wymiana ponowna linek i rolki podnośnika szyby prawy przód
- wymiana prawych łączników stabilizatora przód i tył Triscan
- wymiana sprężyn przód i tył z MTS na sztywniejsze -30 od TA
- naprawa i konserwacja wentylatora nawiewu
- wymiana klocków przód Textar
I to by było narazie wsio
Noo nie licząc wymiany oleju i wszystkich filtrów co 15kkm
Olej Castrol Edge 0w40 C3, płukanka Liqui Moly Pro Line Engine Flush, Ceratec od LM, filtry Boscha, do grzybka ori HKS, a kiedyś oleje Eurol Fluence 5w40 C3, PMO 5w40 C3, Addinol 5w30 Premium 0530 C3-DX, Addinol 5w30 MV0538 C2 i Total Ineo ECS 5w30 C2
Opony:
Lato felgi Orobica Line z Jaguara 18" 225/50r18 i 245/45r18 Goodride SA-37
Zima felgi stalowe z kołpakami 16" 215/65r16 Kleber Krisalp HP3 SUV
Z modyfikacji:
- sprężyny MTS Technik -30 przód + tył (wkońcu jakoś wygląda i się prowadzi
)
- oświetlenie nastrojowe pod deską (taśmy led 12v w profilu aluminiowym)
- tylna lampka z Puga 3008 z diodą
- listwa z nierdzewki na tylną klapę
- usunięta wycieraczka z tylnej szyby (nigdy w żadnym samochodze jej nie używałem)
- poprzeczki na relingi Aguri płaskie
- dystanse 20mm w przodzie i 15mm w tyle
- LED w tylnych odblaskach
- listwy chrom na grillu
- dokładka przedniego zderzaka od Peugeota 508
- polakierowanie relingów w kolor nadwozia
- przeróbka zderzaka przedniego (wycięcie otworów bocznych i pomalowanie ich wg. własnego pomysłu oraz montaż siatki w otworach zderzaka)
- ori srebrne dekory wokół rolek na kierownicy
- wygłuszone całkowicie i kompletnie drzwi przód + tył
- głośniki w drzwiach BOSE z Mazdy 6GH
- znaczki BOSE na maskownicach głośników
- podświetlenie kieszeni w drzwiach przód + tył na biały zimny
- dołożenie uszczelek wokół drzwi przednich i tylnych
- wymiana żarówek przeciwmgłowych H8 35W na żółte H11 55W
- nowy scyzoryk kluczyk
- oczyszczenie i polakierowanie zacisków na jaskrawy różowy
- tylne ori lampy poliftowe
- FMIC z BMW E39 530d wraz z rurami alu i kolankami niebieskimi 60mm
- oklejenie środkowego stopu na czarno i dołu spoilera na czarny połysk
- pomalowanie pokrywy silnika wg własnego pomysłu
- tylny tłumik przelotowy (własne wykonanie)
- końcówki wydechu 60mm ze stali nierdzewnej
- nakładki chromowane na rygle zamków drzwi
- usunięcie napisów z tylnej klapy
- oklejenie na czarny połysk listw szyb przednich bocznych i trójkącików szyb tylnych
- gałka zmiany biegów z Laguny III
- lampki tablicy rejestracyjnej LED
- filtr powietrza gąbkowy HKS
- zbiornik wyrównawczy z 508
- zaślepienie EGR
- naklejki na progi szczotkowane aluminium z wycięciem C5
- dodatkowe wygłuszenie maski
- różowy Tow Strap
- przycisk od alarmu, a później jego całkowity montaż
- przyciski od otwierania klapy bagażnika i klapki wlewu paliwa z 508
- lusterko wsteczne z 508
- cupholder pod radiem
- dekory na desce i kierownicy oklejone szczotkowanym aluminium
- chlapacze w tyle (przednie od X7)
- oklejony zderzak pomiędzy szewronami na czarny półmat
- zmiana sprężyn na sztywniejsze -30 od TA
- smoked lampy tylne
Foto: (pierwsze będzie zawsze najbardziej aktualne, reszta w kolejności robienia, aktualizować będę ten post)
Dodaję link do Zdjęć Google, gdzie wszystkie foto będą
https://photos.app.goo.gl/kNGnvzWn5FSzMUZS9Wersja zimowa
To za co kocham ten lakier: ziarno
Ps. Wiem, że wiele modyfikacji i moje zdanie będą dla wielu kontrowersyjne