Robert Mulewicz napisał:
simmerblocków.A ten kształt ?Co rozumiesz pod słowem "specyficzny"?Kształt sam się robi podczas wulkanizacji pod ciśnieniem.Ograniczają go lielichy.Guma nie wypłynie bo właśnie w tym celu opracowałem przyżąd
No ja dokładnie przyglądałem się poduszce i widziałem, że blok gumy nie jest jednolity. Są w nim jakby kanały (pionowe i poziome), których zadaniem jest po pierwsze: sprawić, by była miękka (lita guma jest b.twarda), po drugie: zwiększyć jej podatność na odkształcenia skrętne w obu płaszczyznach.
Nie wiem, czy zwróciliście uwagę na to, że podczas pełnego skrętu kierownicą guma podlega znacznemu skręcaniu w płaszczyźnie poziomej i pionowej. Nie widziałem, by poduszki w innych autach też tak ciężko pracowały ale może dlatego, że są tam łożyska oporowe, a u nas ich nie ma... Poza tym guma w naszej poduszce przenosi ciężar auta, a w zwykłym Mcpersonie tylko siły odbicia amortyzatora (wiele razy mniejsze)
pozdr.