Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????  (Przeczytany 7825 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Radek Daniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.8 i prawie pełnoletni ZX 1.4i+LPG
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 23, 2012, 23:06:25 »
Cytuj

Daniel Stefanowicz napisał:
Cytuj

Wojciech Sorek napisał:
Estetyka to nie tylko wlew i przełącznik.


Pewnie ,że tak!


No i się dowiedziałem, a tak ładnie prosiłem...
To, że mam ładny kubraczek i estetycznie na mnie wygląda nie znaczy, że inne moga być złe, brzydkie i będę swym wyglądem straszył.
Zatem gdybym znał inne sugestie estetyczne, to mógłbym je przynajmniej przedstawić mojemu montażyście LPG.
Ludzie się uczą, rutyna zabija kreatywność, a tradycją jest, że wszystko się zmienia. gdybym zdał się na wiedzę mojego guru od  LPG, to po co bym stawiał te kwestie na tym forum?
Sprawdzałem opinie na stronie http://www.autocentrum.pl/go/523__Oceny_instalacji_LPG_-_ranking_instalacji__4.html

Statystycznie BRC, to ok.30% opinii o montowanych instalacjach i raczej sa dobre. Znikoma ilośc opinii świadczy, ze instalacja jest np. w fazie eksperymentalnej, przynajmniej na polskim rynku, a za postęp techniczny nie chce przepłacać.  
 
"Jak chodzi o estetykę i poprawny montaż, to dużo by gadać, ale jak jesteś umówiony i przekonany do tego warsztatu, to podważysz każdy mój argument np tym że mają doświadczenie, albo że tak montują od zawsze i jest dobrze, szkoda mojego czasu i energii."
Nie mam wiedzy, by podważać Twoją, zatem ponawiam prośbę o wskazówki poprawnego montażu LPG. W nagrodę wyśle zdjęcia.
"Nie kumam jak chcesz umieścić przełącznik????"
Drugi współwłaściciel chce tak skryć przełącznik do LPG, że go chce umieścić w schowku na drobne, obok ruchomej kieszeni. Ale czy to będzie dobry patent, to nie wiem. Do tego przełącznika nie muszę mieć bezpośredniego dostępu. Jak zabraknie gazu, brzęczyk każe przełączyć na etyline, a potem zaraz tankuję gaz i najczęściej przełącza sie z powrotem gaz. A to ile jest gazu wynika z dziennego licznika km. Jak sie nie uda, to żalu wielkiego miał nie bedę do nikogo.

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 24, 2012, 00:03:22 »
na przelacznik dobre miejsce jest pod kolumna kierownicza na prawo od tego schowka. Jest taka mala zaslepka. Przelacznik widoczny tylko dla kierowcy, moge wrzucic fote.. Miejsce na pelnowymiarowy wlew pod klapka przewidzial producent citroena, widac miejsce na przejscie i sluby w jakiejs gumie/sylikonie. Jest miejsce we wnece kola zapasowego na zrobienie otworu na weze w plastikowej zaslepce. Do tego komputer ma komunikaty o dzialaniu LPG. Cos jeszcze?

Do zrobienia nawiertow w kolektorze trzeba go zdjac i nawierty musza byc obok wtryskow PB, tego musisz dopilnowac osobiscie.

Instalacja musi byc strojona na trasie co zajmuje minimum 30min bez wzgledu na to co mowi gazownik.

WIELOZAWOR W BUTLI MUSI BYC OD STRONY ZDERZAKA NIE OD STRONY FOTELI. inaczej bedziesz mial gaz do jazdy na wstecznym.

EDIT: Opinie ludzi bym rzucil w kat. Wg opini ludzi passat tdi pali 4litry po miescie, a C5 2.0 w automacie zamyka sie w 8litrach, nawet przy jezdzie 170km/h. Nawet jezeli ktos ma cos nie tak u siebie to wmawia innym ze jest inaczej zeby sie podbudowac..

Przy BRC wiecej nie pomoge bo to idiotoodporna instalacja, ale to co napisalem musisz wyegzekwowac.

Offline Radek Daniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.8 i prawie pełnoletni ZX 1.4i+LPG
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 24, 2012, 09:09:21 »
Ok. Dzięki serdeczne, o takie wskazówki mi chodziło. Jak ktoś coś ma do dodania w tej sprawie to bardzo proszę.

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 24, 2012, 12:47:23 »
Cytuj

Wojciech Sorek napisał:
Do tego komputer ma komunikaty o dzialaniu LPG.


Kolego mógłbyś rozjaśnić? Jakiego rodzaju to komunikaty? I co trzeba aktywować/podłączyć żeby były widoczne?
Żurek
GG #371288

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 25, 2012, 10:48:08 »
Nie pamiętam już, ale chyba coś o działaniu wtryskiwaczy LPG czy takie pierdoły. Nie doszedłem do tego jeszcze, ale wydaje mi się, że musi być do niego jakaś instalacja dedykowana żeby można to jakoś sparować połączyć z ECU.

W renault jest np instalacja dedykowana ESGI/AGIS chyba (nie pamiętam), tyle, że to III generacja. Jak jest z C5 nie mam zielonego pojęcia, bo jak na razie nie znalazłem.

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 31, 2012, 08:56:14 »
No i LPG TECH zamontowany!!! Za 30 min ruszam w trasę zrobię ok 700 km zobaczymy jak to działa :)

Offline Radek Daniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.8 i prawie pełnoletni ZX 1.4i+LPG
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 31, 2012, 09:36:54 »
Mam od tygodnia BRC 24.11. Wlew we wlewie, zbiornik w kole 53 litry, przełącznik symetrycznie do zapalniczki. Koło zostawiam w garażu, będę je zabierał na dłuższe podróże. Na jazdę "koło komina" wystarczy mały zestaw naprawczy, kompresor i assistance. Butla wystaje ok.0,5 cm nad płaszczyznę bagażnika, lecz ten dystans zniweluje karimata lub wycieraczką gumową. Komputer pokazuje spalanie benzyny, czyli trzeba doliczyć do tych wskazań max.20%. Jego wskazania są na tyle niedokładne, że będę sie jednak trzymał wskazań licznika przebiegów dziennych. Przy pełnym zbiorniku np. 45litrów LPG, przy spalaniu 11l/100km, po przebiegu 350km, będąc w trasie można już rozglądać się za stacją LPG. Jeszcze nie miałem przeglądu instalacji LPG po 1000km, potem są co 15000km.
Instalator nie oferował mi STAGA w cenie 1800zł, ja na poprzednim BRC zrobiłem już ponad 220.000km bez wymiany wtryskiwaczy, za to z wymiana reduktora. STAG-i nie wytrzymują podobno takich przebiegów, tylko krótsze do 70.000km, a w życiu są piękniejsze chwile, niż te gdy spotykamy się z gazownikiem i naszym autem! ;)

Offline Radek Daniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.8 i prawie pełnoletni ZX 1.4i+LPG
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 31, 2012, 09:38:15 »
Mam od tygodnia BRC 24.11. Wlew we wlewie, zbiornik w kole 53 litry, przełącznik symetrycznie do zapalniczki. Koło zostawiam w garażu, będę je zabierał na dłuższe podróże. Na jazdę "koło komina" wystarczy mały zestaw naprawczy, kompresor i assistance. Butla wystaje ok.0,5 cm nad płaszczyznę bagażnika, lecz ten dystans zniweluje karimata lub wycieraczką gumową. Komputer pokazuje spalanie benzyny, czyli trzeba doliczyć do tych wskazań max.20%. Jego wskazania są na tyle niedokładne, że będę sie jednak trzymał wskazań licznika przebiegów dziennych. Przy pełnym zbiorniku np. 45litrów LPG, przy spalaniu 11l/100km, po przebiegu 350km, będąc w trasie można już rozglądać się za stacją LPG. Jeszcze nie miałem przeglądu instalacji LPG po 1000km, potem są co 15000km.
Instalator nie oferował mi STAGA w cenie 1800zł, ja na poprzednim BRC zrobiłem już ponad 220.000km bez wymiany wtryskiwaczy, za to z wymiana reduktora. STAG-i nie wytrzymują podobno takich przebiegów, tylko krótsze do 70.000km, a w życiu są piękniejsze chwile, niż te gdy spotykamy się z gazownikiem i naszym autem! ;)

Offline Radek Daniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.8 i prawie pełnoletni ZX 1.4i+LPG
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 31, 2012, 09:40:20 »
Mam od tygodnia zamontowaną instalację BRC Solvent 24.11. Wlew we wlewie, zbiornik w kole 53 litry, przełącznik symetrycznie do zapalniczki. Koło zostawiam w garażu, będę je zabierał na dłuższe podróże. Na jazdę "koło komina" wystarczy mały zestaw naprawczy, kompresor i assistance. Butla wystaje ok.0,5 cm nad płaszczyznę bagażnika, lecz ten dystans zniweluje karimata lub wycieraczką gumową. Komputer pokazuje spalanie benzyny, czyli trzeba doliczyć do tych wskazań max.20%. Jego wskazania są na tyle niedokładne, że będę sie jednak trzymał wskazań licznika przebiegów dziennych. Przy pełnym zbiorniku np. 45litrów LPG, przy spalaniu 11l/100km, po przebiegu 350km, będąc w trasie można już rozglądać się za stacją LPG. Jeszcze nie miałem przeglądu instalacji LPG po 1000km, potem są co 15000km.
Instalator nie oferował mi STAGA w cenie 1800zł, ja na poprzednim BRC zrobiłem już ponad 220.000km bez wymiany wtryskiwaczy, za to z wymiana reduktora. STAG-i nie wytrzymują podobno takich przebiegów, tylko krótsze do 70.000km, a w życiu są piękniejsze chwile, niż te gdy spotykamy się z gazownikiem z naszym autem! ;)

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 31, 2012, 13:10:48 »
Nie za dużo tych wiadomości? :P

Jeżeli instalacja jest dobrze wystrojona to spalanie gazu jest idealnie 20% większe od wskazania komputera. Sprawdziłem na własnej skórze. Jak będzie mniej to albo bogato albo ubogo.

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 31, 2012, 21:35:40 »
Cytuj

Wojciech Sorek napisał:
Nie za dużo tych wiadomości? :P

Jeżeli instalacja jest dobrze wystrojona to spalanie gazu jest idealnie 20% większe od wskazania komputera. Sprawdziłem na własnej skórze. Jak będzie mniej to albo bogato albo ubogo.


święte słowa :) dzisiaj to sprawdziłem :)

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 31, 2012, 21:49:01 »
Cytuj

Radek Daniec napisał:
. Butla wystaje ok.0,5 cm nad płaszczyznę bagażnika, lecz ten dystans zniweluje karimata lub wycieraczką gumową.


Paweł zamontował mi BORMECH'a 59 litrów do kombi ten zbiornik pasuje tam idealnie

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 31, 2012, 23:31:44 »
przy montazu pawla jestem pewien ze wszystko jest na najwyzszym poziomie :)

mozesz wrzucic zdjecia zeby sie pochwalic. Jak jezdzi to nawet nie pytam, bo jak spalanie sie zgadza to i osiagi takie jak na benzynie.

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 01, 2012, 19:15:09 »
Cytuj

Wojciech Sorek napisał:
przy montazu pawla jestem pewien ze wszystko jest na najwyzszym poziomie :)

mozesz wrzucic zdjecia zeby sie pochwalic. Jak jezdzi to nawet nie pytam, bo jak spalanie sie zgadza to i osiagi takie jak na benzynie.


Tak to wyszło :)

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 02, 2012, 12:30:40 »
całkiem fajnie, masz nowszy kolektor, to też lepiej nawierty wyszły, bo bliżej wtrysków benzynowych ;)

Teraz zostaje się cieszyć rachunkiem na stacji o połowę mniejszym ;P

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 02, 2012, 21:18:07 »
Cytuj

Wojciech Sorek napisał:
całkiem fajnie, masz nowszy kolektor, to też lepiej nawierty wyszły, bo bliżej wtrysków benzynowych ;)

Teraz zostaje się cieszyć rachunkiem na stacji o połowę mniejszym ;P


No tak. Dobrze ,że dałem Ci się przekonać do Pawła.
Niczego nie żałuje.Nie będę teraz rozwodził się nad moimi
rozterkami z początku tego wątku (kto czytał ten wie)
Skupię się nad tym ,że po prostu warto było i już.Pomysł na centralkę umiejscowioną tak ,że widać tylko czy lecisz na gazie czy na benzynie to mój pomysł(nie chciałem aby coś poza tym jednym ledem dawało mi po oczach) Resztę widać na fotkach.
Ale najlepsze jest to jak autko lata :) jak tatarska strzała :)

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 02, 2012, 22:29:30 »
Centralkę masz nową z tego co widzę, mi się już nie chce zmieniać.
Wrzucę później zdjęcie mojej, która jest schowana pod kierownicą :P

Lata jak strzała bo było zrobione na AFR.
Po Almie byś tego nie doświadczył, bo pretenduje on na zakład partnerski Staga, a co za tym idzie już chyba nie muszę tłumaczyć ;)

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 03, 2012, 21:48:19 »
Cytuj

Wojciech Sorek napisał:
Centralkę masz nową z tego co widzę, mi się już nie chce zmieniać.
Wrzucę później zdjęcie mojej, która jest schowana pod kierownicą :P

Lata jak strzała bo było zrobione na AFR.
Po Almie byś tego nie doświadczył, bo pretenduje on na zakład partnerski Staga, a co za tym idzie już chyba nie muszę tłumaczyć ;)


Centralka nowa,soft też zrobił upgrade przy odpaleniu. I nic tylko jeździć i się cieszyć.Ale podczas montażu jeden z mechaników zauważył iż mam urwany jeden z dwóch dwużyłowych przewodów
biegnących do przedniego koła i pojęcia nie mam do czego on służy.Zalutowaliśmy go z Pawłem i to tyle ,ale od czego jest nie mam pojęcia ????

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 04, 2012, 10:34:49 »
Zrób zdjęcie tego kabla, prawdopodobnie to czujnik zużycia klocków.

Jak nie wyrzuca błędów to bym się tym nie przejmował ;)

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: [MkII] 1,8 92 kW na STAG 300 ISA2 , HANA i AC R01 dobry pomysł ????
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 05, 2012, 21:16:14 »
Cytuj

Wojciech Sorek napisał:
Zrób zdjęcie tego kabla, prawdopodobnie to czujnik zużycia klocków.

Jak nie wyrzuca błędów to bym się tym nie przejmował ;)


Takie podwójne przewody biegną do wszystkich kół.Przednie klocki mają się ku końcowi ,ale nie będę czekał aż mi się coś zaświeci bo na koniec tego miesiąca wybieram się w trasę po Niemczech (ok 700 km w jedną stronę) tak więc klocki i tak wymienię dla świętego spokoju (kupię TRW)