Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Łukasz Krysa w Kwiecień 25, 2013, 19:34:35
-
Witam,
Otworzyłem dziś maskę, wymieniłem filtr powietrza i po odpaleniu taki komunikat Engine management system faulty. - awaria komputera silnika.
co to może być, przyznam się że pokrywę koło akumulatora otwierałem w celu zaglądnięcia.
Wszystko pracuje prawidłowo.
Benzynka 2.0 16V 2005r.
-
Wyskoczyło mi przy nieumiejętnym czyszczeniu elektronicznej przepustnicy ,ale przestało po jakimś czasie.Silnik EWA 1,8
-
Gdzieś wyczytałem że ten błąd może powodować zbyt mała ilość płynu chłodzącego, fakt że miałem mało ale błąd wystąpił własnie po dolaniu.
Jeszcze jakieś pomysły ?
-
Zerknij jeszcze raz pod maske i popatrz dokladnie czy czegos nie rozlaczyles. Jesli wszystko jest na swoim miejscu to musisz sprawdzic bledy komputera programem diagnostycznym.
-
Nie wiem jakie dokładnie miałeś błędy, ale przy tym komunikacie u mnie był problem z cewką.
-
Na następny dzień odpalam rano i cisza do dziś.
"Ach te Citroeny"
-
A kolega ma termostat sterowany?
Ja taki właśnie miałem. Termostat jakiś czas temu pękł w okolicy gniazda służącego do jego elektrycznego sterowania, płyn zaczął delikatnie wyciekać i robił zwarcie w układzie sterowania. Komputer wtedy zaczął generować taki komunikat.
-
Warto zakończyć temat dla potomności.
Z tym błędem bujałem się kilka tygodni, raz był raz nie. Po diagnostyce okazało się błąd wtrysku nr.1, po skasowaniu spokój na kilka dni. Problem rozwiązałem następująco - zastosowałem dodatek do paliwa czyszczący wtryski.
Temat można zamykać
-
2 możliwości: 1. awaria w zespole przepustnicy (na linkę lub elektromagnetyczna) niedopięta wtyka lub nspr. któryś czujnik 2. nieszczelność na ssaniu, kolektor lub podciśnienia- pomopa h-wa lub evap
-
Witam,
odświeżam temat.
Samochód Citroen C5 1.6 THP prod. 2009, przebieg 60 000.
Komunikat występuje od paru tygodni. Za każdym razem samochód trafia do tego samego mechanika, który jak twierdzi kasuje błędy, resetuje "system" i samochód oddaje jako sprawny:).
Komunikat występuje ponowni raz po przejechaniu 50km a raz po 300, ale generalnie za każdym razem wraca.
Za jednym z razów towarzyszył mu naprzemiennie komunikat o treści jakiej nie pamiętam teraz, ale dot. czujnika położenia pedału hamulca. Na ten drugi pomogło wtedy "gmeranie" pod kolumną kierownicy kostką przy hamulcu i jak na razie ponownie nie wystąpił.
Dodam, że nie jestem w posiadaniu żadnego programu diagnostycznego więc kodów żadnych nie podpowiem.
Będę wdzięczny za konkretną odpowiedź co z tym fantem zrobić bo ilu Użytkowników to tyle opinii.
W razie konieczności doprecyzowania szczegółów proszę o pytania.
Pozdrawiam
-
Będę wdzięczny za konkretną odpowiedź co z tym fantem zrobić bo ilu Użytkowników to tyle opinii.
Rafale, będziesz miał problem z otrzymaniem konkretnych odpowiedzi bo robisz to źle:
Komunikat występuje od paru tygodni. Za każdym razem samochód trafia do tego samego mechanika, który jak twierdzi kasuje błędy, resetuje "system" i samochód oddaje jako sprawny:).Komunikat występuje ponowni raz po przejechaniu 50km a raz po 300, ale generalnie za każdym razem wraca.
Ustal kody błędu, wtedy będziesz miał większe szanse otrzymać wskazówki.