Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania  (Przeczytany 13682 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mati2642

  • Gość
[Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« dnia: Wrzesień 13, 2016, 14:44:11 »
Zainteresował mnie ten produkt https://youtu.be/Foc2uTmkOgI
Z racji że mój fap wypala się już co ok 250km chciałem go póki jeszcze czas wyczyscic, znajomy polecił mi ten produkt jemu dystans wypalania podniósł się do 600km , czy ktoś to robił? Gdzie najlepiej się wpiąć ? W czujnik temp czy w miejsce tego metalowego przewodu na poczatku fapa ?

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2016, 15:27:27 »
Ciekawy produkt ,tez bym spróbował ,ale tu chyba nikt go nie stosował?

mati2642

  • Gość
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2016, 15:32:08 »
Kolegabstosowal w c4 Picasso ale tam filtr jest w pionie a i nas w poziomie .

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2016, 21:48:13 »
U mnie w pionie 1,6hdi

mati2642

  • Gość
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2016, 12:10:20 »
Użyłem i bardzo proste w wykonaniu. Obecnie różnica ciśnień na fapie wynosi 11mbar a ilość sadzy to 29gram  nie wiem jak było wcześniej ale teraz jest dobrze .

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 16, 2016, 18:43:14 »
Zaciekawiliście mnie tym, a co z licznikiem w lexi(wymiana fapa).

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2016, 15:08:19 »
Mi wydaje się, że ten produkt jest bardziej przeznaczony do suchych filtrów, czyli DPFów. My w HDI mamy mokry filtr FAP, a którym odkłada się cer, którego nie ma w DPFie...

mati2642

  • Gość
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2016, 07:30:07 »
Oglądnij dokładnie filmik i czytaj co tam pisze. Przeznaczony do regeneracji dpf/fap na stronie producenta pisze to samo. Nie użyłbym tego nie sprawdziwszy wcześniej  przeznaczenia . Ja wiem ze nie wyczysci filtra tak jak przy zdjęciu ale jeżeli ma to zadziałać to czemu nie sprawdzić . Mi się dość często wypalanie już włączało więc chciałem coś w tym kierunku zrobić.

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2016, 08:21:53 »
Opisz proszę co i jak zrobiłeś... Jestem zainteresowany tym produktem.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 18, 2016, 09:18:09 »
DPF i FAP to jest to samo a nie podział na filtr mokry czy suchy.
Diesel Particulate Filter z angielskiego
Filtre a Particules z francuskiego

mati2642

  • Gość
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 18, 2016, 11:03:25 »
Opisz proszę co i jak zrobiłeś... Jestem zainteresowany tym produktem.
Wchodzisz pod auto (ja poradziłem sobie bez kanału) pod spodem widzisz fap'a po jego środku jest czujnik temperatury , odkrecasz go i w otwór po nim wsadzasz przewód od puszki i wpsikujesz robiąc przerwy po tym zakrecasz spowrotem czujnik i 15minut na wolnych obrotach a potem gdzies dobrze przegonić . Wszystko jest opisane w instrukcji trudność wykonania 1/10

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 18, 2016, 11:24:43 »
DPF i FAP to jest to samo a nie podział na filtr mokry czy suchy.
Diesel Particulate Filter z angielskiego
Filtre a Particules z francuskiego


A owszem jest podział.


Pierwsza lepsza strona:
http://www.dpfserwis.pl/51_Co-to-jest-filtr-DPF.html


http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-dzialanie-i-rodzaje-dpf-ow,nId,646211


Ooglądnij dokładnie filmik i czytaj co tam pisze. Przeznaczony do regeneracji dpf/fap na stronie producenta pisze to samo. Nie użyłbym tego nie sprawdziwszy wcześniej  przeznaczenia . Ja wiem ze nie wyczysci filtra tak jak przy zdjęciu ale jeżeli ma to zadziałać to czemu nie sprawdzić . Mi się dość często wypalanie już włączało więc chciałem coś w tym kierunku zrobić.



Spokojnie, czytałem. Jeszcze raz powtórzę - w FAPie odkłada się cer - związek powstały jako efekt uboczny wypalania sadzy z zastosowaniem płynu Eolys (dlatego jest to filtr mokry) i nim mamy zapychany filtr aż do momentu całkowitego zapchania co jest równoważne z jego wymianą bądź płukaniem wodą (domowa amatorska metoda). Wypalanie wypala sadzę i tylko tą sadzę ten płyn raczej usuwa. Taka jest różnica między DPFem a FAPem - w obu jest sadza do wypalenia co jakiś czas (krótszy albo dłuższy w zależności od pokonywanych tras) ale dodatkowo w FAPie odkłada się cer. I ten cer deklaruje żywotność filtra - nawet samochód jeżdżący po autostradach w pewnym momencie będzie miał już niezdatny do życia filtr - będzie zapchany cerem w 100%.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2016, 11:35:44 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 18, 2016, 11:35:05 »
DPF i FAP to jest to samo a nie podział na filtr mokry czy suchy.
Diesel Particulate Filter z angielskiego
Filtre a Particules z francuskiego
  Polecam lekturę np tą: http://cytryna.info/instrukcje/C4/dv6.pdf , bo takimi stwierdzeniami wprowadza Kolega uzytkowników w błąd.
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 18, 2016, 12:21:52 »
Czy to dpf czy fap zostaje popiół. Komputer silnika wylicza po ilu cyklach wypalania będzie tyle popiołu, że filtr jest do wymiany. Pod koniec żywotności wypala częściej, potrafi zadymic na biało, i temp przed filtrem wzrasta powyżej 400 stopni. Za filtrem musi być min 560 przez 20 min.
Jeśli filtr nie jest zaolejony, to trzeba popiół mechanicznie usunąć. Czy ten płyn go usunie, może ale lepiej zdemontować. No i sterowników trzeba powiedzieć że został wymieniony.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 18, 2016, 17:24:40 »
Czy przy czyszczeniu tym K2 DPF Cleaner trzeba coś zerować Diagboxem ?

mati2642

  • Gość
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 19, 2016, 07:37:08 »
Tak on usuwa tylko sadzę , ceru nie usunie . I jest różnica nie tylko w nazwie a w działaniu między fap a dpf głównie  chodzi o dodatek do paliwa i jego efekt uboczny czyli cer. Ja nie robiłem wymiany w diagboxie . W takim razie widzę że jestem pionierem w tej sprawie więc dam znać czy coś pomogło i czy wypalania się wydłużyły . Wtedy będziemy mieli jakiś obraz tego czy się nadaje czy nie. Przy 3000obr różnica ciśnień obecnie wynosi 30mbar

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 19, 2016, 12:00:17 »
Czekam z utęsknieniem na info! :)

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 19, 2016, 13:08:08 »
DPF i FAP to jest to samo a nie podział na filtr mokry czy suchy.
Diesel Particulate Filter z angielskiego
Filtre a Particules z francuskiego
Dokładnie tak. Czyli po polsku
Fcs - filtr cząstek stałych.



Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 19, 2016, 14:17:11 »
DPF i FAP to jest to samo a nie podział na filtr mokry czy suchy.
Diesel Particulate Filter z angielskiego
Filtre a Particules z francuskiego
Dokładnie tak. Czyli po polsku
Fcs - filtr cząstek stałych.




ale ....
przyjęło się również że DPFem określa się suchy filtr np. z VAGa a FAPem mokry grupy PSA. Całkowicie odmienne zasady działania!
Kto tak przyjał? Pseudofanatycy z for internetowych?


W specyfikacji Renault tez jest napisane "FAP" - gdyz po prostu jest autem francuskim, a ma filtr suchy.

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 23, 2016, 11:01:09 »
Tak on usuwa tylko sadzę , ceru nie usunie . I jest różnica nie tylko w nazwie a w działaniu między fap a dpf głównie  chodzi o dodatek do paliwa i jego efekt uboczny czyli cer. Ja nie robiłem wymiany w diagboxie . W takim razie widzę że jestem pionierem w tej sprawie więc dam znać czy coś pomogło i czy wypalania się wydłużyły . Wtedy będziemy mieli jakiś obraz tego czy się nadaje czy nie. Przy 3000obr różnica ciśnień obecnie wynosi 30mbar

Wiadomo już coś w temacie ? :)

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 23, 2016, 13:03:03 »
Użyłem preparatu...Według mnie nastąpiła istotna poprawa pracy silnika, samochód lepiej reaguje na gaz. Przed czyszczeniem FAP miałem zapełniony w ok. 70%. Niestety nie posiadam Diagboxa, aby móc sprawdzić obecny stopień zapełnienia.

mati2642

  • Gość
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 24, 2016, 08:42:35 »
Niestety nie wiem co ile sie teraz wypala bo jak na złość w tym miesiącu prawie wogole nie jeżdżę. Tez wydawało mi się ze lepiej reaguje na gaz i plynniej jedzie ale nie wiem czy to nie efekt placebo :)

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 24, 2016, 17:13:25 »
Czyli Panowie dalej nie wiadomo czy coś ten preparat pomaga... :( Same placeba tylko :(  Jak żyć.

mati2642

  • Gość
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 25, 2016, 06:45:25 »
A więc wczoraj włączyło się wypalanie i dokładnie tak samo jak wcześniej po 250km nie wiem od czego to już zależy , podejrzewam że przez to że auto robi krótkie odcinki bo na trasie włącza się co ok 500km. Tak więc preparat w kwesti wydłużenia dystansu pomiędzy wypalaniem w ruchu miejskim nic nie zmienił .

Offline Daniel Wciórka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 91
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI FAP Confort
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk III] 2.0 hdi czyszczenie regeneracja fap bez zdejmowania
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 25, 2016, 08:00:26 »
U mnie było podobnie raz się wypalił po 500 km a raz po 250 ,sprawdziłem wszystko stan zapchania Fap ilość płynu, egr itp.
Powodem było niedomaganie świecy żarowej. Po wymianie znów wypala co 500 km a robię odcinki trasa 30 km w jedną stronę po AOW.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka