Klub Cytrynki

Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Hydraulika i zawieszenie => Wątek zaczęty przez: Maciej Aleksandrowicz w Listopad 03, 2009, 13:58:18

Tytuł: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Maciej Aleksandrowicz w Listopad 03, 2009, 13:58:18
Witam.Spotykam się z różnymi danymi odnośnie przerw między cyknięciami konżektora.Może ktoś ma jakieś konkretne dane bo rozrzut od 5 do 50 sekund to trochę dużo.Mój cyka co ok 6-7 sekund(chyba za często),a po uruchomieniu silnika gwałtownie opada jakieś 5 cm,i idzie w górę.Jest jakiś zawór który utrzymuje budę po wyłączeniu silnika?
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Godula w Listopad 03, 2009, 14:25:50
w twoim roczniku akceptowalny wynik to 1,5-2 minuty. Dobry to 4 minuty albo żadziej.
Cykanie co 6s w tym roczniku to albo totalnie pusta gruch konzektora albo lejące na potęge zawory HA i zawór hamulcowy.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Nowak w Listopad 03, 2009, 18:03:45
Cytuj

lukasz godula napisał:
w twoim roczniku akceptowalny wynik to 1,5-2 minuty. Dobry to 4 minuty albo żadziej.
Cykanie co 6s w tym roczniku to albo totalnie pusta gruch konzektora albo lejące na potęge zawory HA i zawór hamulcowy.


Nie przesadzasz troche? :) nie zabieram głosu jako znawca, ale czytałem dużo zanim kupiłem swojego, rozmawiałem z wieloma osobami i wszyscy można powiedzieć zgodnie mi odpowiadali, że wynik co 20 sek jest ok, a gdzie tu do 4 minut? Chyba, że w tych nowych modelach były jakieś ulepszenia, bo jeśli zależy to czysto od stanu technicznego to trochę chyba mimo wszystko za duża rozbieżność. U mnie cyka co 17-18 sek i wydaje mi się, że jest ok :)
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Maciej Aleksandrowicz w Listopad 03, 2009, 19:05:49
Jakie jescze objawy powinny się pokazać?Jeśli pusta gruszka to tylko konżektora?
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Adrian Kamiński w Listopad 03, 2009, 23:22:44
Jeśli konżektorowa pusta to po zgaszeniu silnika po ok godzinie brak hamulców (nożny ),ale też po zgaszeniu silnika przesuń na górny serwis powinien się podnieść jeśli dobra grucha konżektorowa
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Godula w Listopad 04, 2009, 10:12:43
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:

Nie przesadzasz troche? :) nie zabieram głosu jako znawca, ale czytałem dużo zanim kupiłem swojego, rozmawiałem z wieloma osobami i wszyscy można powiedzieć zgodnie mi odpowiadali, że wynik co 20 sek jest ok, a gdzie tu do 4 minut? Chyba, że w tych nowych modelach były jakieś ulepszenia, bo jeśli zależy to czysto od stanu technicznego to trochę chyba mimo wszystko za duża rozbieżność. U mnie cyka co 17-18 sek i wydaje mi się, że jest ok :)

Nie przesadzam. 20s moze być dobre w benku czy xm-enie z rozdzielaczem wydatku i diravi. W mkII z pompa dwusekcyjna wynik poniżej 1-1,5 minut świadczy już o sporych przeciekach. Przy tej częstotliwości ładowania pompa dośc szybko sie przegrzewa i zużywa.
wracając do tematu to na częstotliwość cykniec konżektora wpływ mają: ustawienie cisnieniń granicznych na konżektoże(to sie raczej nie rozregulowuje samo i nie słyszałem żeby ktos z tym walczył), pojemnośc akumulatora cisńienia czyli ciśnienie w gruszce oraz przecieki wewnetrzne układu, które to cisnienie połykaja na bierząco z gruszki akumulacyjnej. NAjwiekszymi pożeraczami sicienia i także najczestszymi sa wymienione wczesniej zawory hydractive oraz zawór hamulcowy.
Mowa oczywiście o układzie z pompą 2 sekcyjna w xm-ie z hydractive bo w układzie z rozdzielaczem wydatku i diravi sprawa wygłada cokolwiek inaczej.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Maciej Aleksandrowicz w Listopad 04, 2009, 13:35:50
A więc długimi krokami zbliża się wizyta u mechanika.Znacie może kogoś godnego uwagi w okolicach Tomaszowa?
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Maciej Aleksandrowicz w Listopad 05, 2009, 10:11:23
Sprawdziłem na serwisie.Po wyłączeniu silnika i ustawieniu na sewis buda ani drgnie a hamulce też uciekają.Więc zawór hamulcowy i grucha konżektora?
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Godula w Listopad 06, 2009, 07:41:02
Nie koniecznie- zacznij od gruchy konżektora bo to najtańsze i najprostrze, a pusta  tez moze dawać podobne efekty.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Karol Klimczak w Listopad 06, 2009, 10:21:00
Podepnę się.
Konżektor terkocze co 3-5 sec, tyłek opada po przytrzymaniu dłużej hamulca (nie zawsze), test na serwis po wyłączeniu silnika zdaje bez problemu, zawór hamulcowy nie syczy...znaczy się gdzie indziej leje? Jade we wtorek do mechanika ale chciałbym coś niecoś wiedzieć wcześniej :)
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Godula w Listopad 06, 2009, 12:43:04
To opadanie przy wdepnieciu na hamulec to moze byc objaw padu zaworu hamulcowego ale tez zapowietrzenia tylnych hamulców. IMHO jak na sam zawór hamulcowy to za duże straty cisnienia. Winnego szukałbym raczej po stronie lejących zaworków hydractive ale zawór hamulcowy moze sie do tego przyczyniać. W tym roczniku jak już pisałem wczesniej dobry wynik to sporo powyzej minuty. Najprościej sprawdzic powroty i bedzie wszystko jasne. Inna sprawa że mało kto w wawie orientuje sie w diagnozowaniu HA, ze o naprawie nie wspomnę.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Karol Klimczak w Listopad 06, 2009, 13:11:40
Narazie moge tylko podeprzeć się tym co mówił sprzedający mi XMa zresztą mechanik od cytrynek.
Zawór ham. jest podobno nowy, zaworki HA też wymienione oczywiście to nie musi być prawda ;)
Komfort jest dobry tak mi sie wydaje przynajmniej.
Sprawdze te powroty jeszcze i zdam relacje.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Daniel Wolny w Listopad 06, 2009, 17:05:00
To normalne, że przy dłuższym wciśnięciu hamulca tył opadnie.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Karol Klimczak w Listopad 06, 2009, 18:21:27
Czyli czas postoju na światłach wystarczy? tzn. 30-60 sec.
Czy ewentualnie lejące zawory HA maja wpływ na komfort?
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Godula w Listopad 09, 2009, 08:25:23
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Czyli czas postoju na światłach wystarczy? tzn. 30-60 sec.
Czy ewentualnie lejące zawory HA maja wpływ na komfort?

Opadanie po hamowaniu przy dojeździe do świateł to norma i wynika z konstrukcji zawiasu. Trzeba się nauczyc odpuszczać hample tak aby tylny zawias mógł sie wypoziomować.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Daniel Wolny w Listopad 09, 2009, 16:28:58
Na światłach należy trzymać bardzo delikatnie wciśnięty pedał hamulca, wtedy tył nie opada (nie powinien), bo otwarta jest tylko sekcja przód.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Karol Klimczak w Listopad 20, 2009, 14:26:04
Grucha akumulacyjna wymieniona, ma 50 atm zakładana była nowa zamiennik i wtedy cykał podobno co 50s.
Na dzień dzisiejszy wygląda na to że straciła przez 2 tyg. 12 atm, być może była trefna.
Wczoraj podpinana była 62 atm-cyka co 12s więc szału nie ma.
Zawór ham. oraz zawory HA odpadają tak twierdził mechanik.
Mówił coś o "regulatorze" że to może być ewentualnie on.
Licze na jakieś podpowiedzi bo błądze w ciemnościach :)
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaczorek w Listopad 20, 2009, 17:41:08
Witam. W moim XMie cykanie odbywa się co ok 6sek gruchy nowe. Zalana mam płukankę Totala HF. Sprawdziłem przecieki przy zbiorniku schemat tutaj (http://bochaczyk.biz/kc/xantia_xm_hydro.pdf) i leci z 4 mocno (0,5l w ok 35sek) z 5 leci ciurkiem delikatnie, po wciśnięciu pedału hamulca jest duże spluniecie i dalej się sączy. Dirassa miałem uszczelnianego. Hamulec odpuszcza od razu i delikatnie syczy przy odpuszczaniu. Mocne wciśnięcie hamulca powoduje że pedał delikatnie odpycha nogę. Ostatnio po zalaniu HF tył auta leci na glebę, ale niezawsze , jak zostanie w górze to wtedy po odpaleniu leci na glebe tył i się podnosi.
Czy móglby ktoś podpowiedzieć od czego mogę zacząć naprawiać żeby nie wydawać niepotrzebnie kasy ?
Pozdrawiam
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Wiciu Rudziński w Listopad 20, 2009, 21:28:48
U mnie jak kupiłem to cykał co 15s, po 4 latach i przejechanych 120kkm nadal cykał w granicach 10-13s. W międzyczasie wymieniłem tylko 3 gruchy. MkII 2,1td 1996.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Karol Klimczak w Listopad 25, 2009, 10:05:37
Mały update:
Wygląda na to że u mnie może kończyć się regulator ciśnienia,
znalazłem gościa który podobno regeneruje tą część bez problemu
KLIK (http://moto.allegro.pl/item818604533_zawor_dystrybutor_citroen_xantia_xm_12mcygwarancji.html)
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Barzał w Listopad 25, 2009, 10:43:31
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Mały update:
Wygląda na to że u mnie może kończyć się regulator ciśnienia,
znalazłem gościa który podobno regeneruje tą część bez problemu


No nie wiem czy bez problemu. Jakiś czas temu było na liście dyskusyjnej na temat regeneracji dystrybutora prze tego człowieka. Owszem zawór nie ciekł, ale też nie działał prawidłowo. Dozował siłe hamowania nieprecyzyjnie i coś taś tam jeszcze było nie tak (nie pamiętam dokładnie).
I z tego co sobie przypominam to jednemu klubowiczowi rozleciał się w czasie jazdy autem :-(
Nie wiem jak ten klient radzi sobie z regulatorami, ale ja bym nie ryzykował
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Godula w Listopad 25, 2009, 12:04:03
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Mały update:
Wygląda na to że u mnie może kończyć się regulator ciśnienia,
znalazłem gościa który podobno regeneruje tą część bez problemu
KLIK (http://moto.allegro.pl/item818604533_zawor_dystrybutor_citroen_xantia_xm_12mcygwarancji.html)

KOlego, zanim zaczniesz cokolwiek naprawiac czy wymieniac sprawdx powroty przeceików z elementów o których ci tu piszem. Moja rada: zacznij od sprawdzenia powrotów zaworów HA i zaworu hamulcowego. Jak to zrobic i w jakich warunkach dopuszczalne jest kapanie pisano na tym forum wielokrotnie.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Karol Klimczak w Listopad 26, 2009, 07:54:44
OK sprawdziłem wkońcu powroty wg znanego schematu.
Tylko nie wiedziałem które tak naprawde mam sprawdzić.
Nr. 3 i 4-sucho, nr 5-kapie intensywnie(2 krople na sekundę), nr 6-leje się jak z cebra przy uginaniu zawieszenia.
Nie wiem które jeszcze mam sprawdzić ewentualnie.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Piotr M Kuć w Grudzień 04, 2009, 15:22:07
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Mały update:
Wygląda na to że u mnie może kończyć się regulator ciśnienia,
znalazłem gościa który podobno regeneruje tą część bez problemu
KLIK (http://moto.allegro.pl/item818604533_zawor_dystrybutor_citroen_xantia_xm_12mcygwarancji.html)


Nie wiem czy o tym samym rozmawiamy, ale jeśli ten gościu regeneruje dystrybutor hamulcowy (to co jest pod pedałem hamulca od drugiej strony grodzi), to moim zdaniem nie warto bo chyba za nie więcej niż stówkę ekstra masz nowy zawór od zoraka.
PMK
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Piotr M Kuć w Grudzień 04, 2009, 15:35:25
Cytuj

lukasz godula napisał:
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Czyli czas postoju na światłach wystarczy? tzn. 30-60 sec.
Czy ewentualnie lejące zawory HA maja wpływ na komfort?

Opadanie po hamowaniu przy dojeździe do świateł to norma i wynika z konstrukcji zawiasu. Trzeba się nauczyc odpuszczać hample tak aby tylny zawias mógł sie wypoziomować.


Karolowi chyba nie chodziło o te zwykłe opadanie tyłu przy hamowaniu i podnoszeniu się po odpuszczeniu hampli. Ja też mam taką przypadłość, że czasami podczas długiego postoju na hamulcu potrafi całkiem opaść tył. Wtedy odpuszczenie hamulca nie powoduje od razu podniesienia się tyłu, jak to ma miejsce przy zwykłym obniżeniu w wyniku zahamowania. Wręcz przeciwnie, po odpuszczeniu potrafi wtedy jeszcze kapką się opuścić i dopiero po pewnej chwil tył wraca do swojego normalnego poziomu. Jak pisałem zdarza się to rzadko, a mechanicy kazali mi się tym nie przejmować.
PMK
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Karol Klimczak w Grudzień 07, 2009, 12:17:06
Chodziło mi o regulator ciśnienia przy konżektorze.
A co do opadania tylu to tak jak piszesz, o to mi chodziło.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Zdzisław Raducki w Styczeń 17, 2010, 20:10:01
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Mały update:
Wygląda na to że u mnie może kończyć się regulator ciśnienia,
znalazłem gościa który podobno regeneruje tą część bez problemu


No nie wiem czy bez problemu. Jakiś czas temu było na liście dyskusyjnej na temat regeneracji dystrybutora prze tego człowieka. Owszem zawór nie ciekł, ale też nie działał prawidłowo. Dozował siłe hamowania nieprecyzyjnie i coś taś tam jeszcze było nie tak (nie pamiętam dokładnie).
I z tego co sobie przypominam to jednemu klubowiczowi rozleciał się w czasie jazdy autem :-(
Nie wiem jak ten klient radzi sobie z regulatorami, ale ja bym nie ryzykował


Witam po dluzszej przerwie
Moge na swoim przykladzie stwierdzic,ze NIE WARTO
Mam DWA zawory od tego goscia -kupilem pierwszy zamontowalem i....pedal ham.nie wracal do swojego polozenia,a po przejechaniu ok 300 m zablokowalo mi calkowicie hamulce-bylo super:).Po tel.ustaleniach gosc wyslal mi drugi i ten "tylko" syczal i blokowalo "tylko"tyl:)dalem sobie spokuj i kupilem od zoraka zawor od bx-przerobilem i dziala wiec to nie nie umiejetny sposob montazu,jak sugerowal ten gosciu od regeneracji a same zawory sa wadliwe:)
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Karol Klimczak w Kwiecień 01, 2010, 22:56:39
W końcu udało się zlokalizować przyczyne cykania co 7s.
Regulator ciśnienia został wymieniony na używany ale z małym przebiegiem.
Teraz jest to ok 2 min :)
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Robert Siwiak w Kwiecień 12, 2010, 22:06:58
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
W końcu udało się zlokalizować przyczyne cykania co 7s.
Regulator ciśnienia został wymieniony na używany ale z małym przebiegiem.
Teraz jest to ok 2 min :)


Witam, czy  wymiana regulatora faktycznie rozwiązała problem ?
W mojej X wymieniałem konżektor i pomagało, ale po kilku godzinach pracy (całkowitym odpowietrzeniu się układu) problem powracał jak bumerang.
Przecieków wewnętrznych nie ma (wymieniony zawór hamulcowy na nowy i elektrozawory HA), posprawdzane co się da (sfery, powroty itd).
Regulator załącza się co kilkanaście sek. i ta sytuacja utrzymuje się przez co najmniej 5 lat bez zmian ... ale chętnie bym to poprawił, stąd moje pytanie.
Pozdrawiam.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaczorek w Kwiecień 13, 2010, 07:06:10
Robercie u mnie jest to samo. Wszystkie sfery nowe , przecieki na siłownikach , elektrozaworach , korektorach nie ma, jedynei sączy się delikatnie z zaworu hamulcowego, alewątpie aby to był powód że Konżektor co 9 sek daje znać o sobie. Nawet pompę zregenerowałem i dalej tak samo.
Robert, a jak tam komfort u Ciebie przy tak częstym cykaniu?
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Robert Siwiak w Kwiecień 13, 2010, 15:42:37
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Robercie u mnie jest to samo. Wszystkie sfery nowe , przecieki na siłownikach , elektrozaworach , korektorach nie ma, jedynei sączy się delikatnie z zaworu hamulcowego, alewątpie aby to był powód że Konżektor co 9 sek daje znać o sobie. Nawet pompę zregenerowałem i dalej tak samo.
Robert, a jak tam komfort u Ciebie przy tak częstym cykaniu?


Jak nabyłem X miała 4 lata  i stan "dziewiczy" (miałem wrażenie że żadna śrubka nie była ruszana) ... ale przebieg spory (170kkm) i konżektor walił co 5 sek .
Dałem nową sferę kon. nie pomogło , zmieniłem zawór h. (stary już nie kropelkował ale lał) ... zrobiło się kilka sek. lepiej . Zmieniłem zawory HA (stare ciekły oba) ... również polepszyło się tylko o kilka sek.
Razem wywalczyłem kilkanaście sek. i tak jest do dzisiaj.

Auto pod każdym względem zachowuje się bardzo poprawnie. Z hydrauliką nie ma żadnych problemów
Komfort dobry , ale nie rewelacyjny. Porównanie mam do Primery żony - ogólnie wolę X , ale po bruku przyjemniej toczy się P.

Chwilowo nie mam pomysłów gdzie ucieka ciśnienie .... ale będę do tego wracał bo mnie to cykanie wk.....a.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaczorek w Kwiecień 13, 2010, 16:01:44
U mnie na drobnych nierównościach telepie trochę i nie nadąża auto resorować tego takie mam odczucie :/
A wspomaganie jak Ci pracuje na postoju na wolnych obrotach ?
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Robert Siwiak w Kwiecień 13, 2010, 20:08:08
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
A wspomaganie jak Ci pracuje na postoju na wolnych obrotach ?


Bardzo dobrze .
Na w.o. gwałtownie szarpnięta kierownica stawia wyczuwalny opór , ale przy normalnym kręceniu jest OK (nawet na dużym mrozie).

Układ wspomagania (dla pompy 6+2) stanowi oddzielny (poza konżektorowy) obieg i wydaje się że nie powinien wpływać na częstotliwość załączania regulatora.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Karol Klimczak w Kwiecień 13, 2010, 22:12:30
Niestety po 2 tygodniach cykanie wróciło i teraz jest to 15 sec czyli 2 razy dłużej niz przed wymianą konżektora.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaczorek w Kwiecień 15, 2010, 16:29:36
U mnie wspomaganie tnie jak chcę szybko odbić w drugą stronę na wolnych obrotach. Trochę mu brakuje do normalnego wspomagania pod względem lekkości.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Wawer w Kwiecień 17, 2010, 16:23:27
Dziś dzień zapowiadał się słonecznie, to też wybrałem się na parking naprawić mojego staruszka. To 20 letni 2,1D ze sporym przebiegiem. Dostałem go w tragicznym stanie. W tej chwili wszystkie kule są napełnione (Dziękuję Panie Ireneuszu). Dodatkowo ciekł, konżektor i maglownica, a raczej siłownik. Zawór hamulcowy był tak zużyty, że stojąc na niewielkiej górce, nie musiałem trzymać hamulca.
Wszystko wymieniłem i na jakiś czas był spokój. Od pewnego czasu zauważyłem, ze są momenty gdy auto się nie stacza na wolnym biegu, wtedy gdy powinno. Podejrzewałem, że to zawór i moje przypuszczenia dziś się potwierdziły.
Gdy się rozgrzeje płyn słychać cichutkie syczenie i konżektor zaczyna pracować częściej. Przy zimnym płynie konżektor pracuje prawidłowo.
Mateuszu więc, jeżeli u Ciebie to delikatne cieknięcie zaworu oznacza, że na postoju, bez wciskania hamulca, słychać syczenie, to może jednak zawrót jest do wymiany.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaczorek w Kwiecień 17, 2010, 21:42:05
Trochę syczy przy odpuszczaniu hamulca, ale nie blokuje i odpuszcza od razu.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Godula w Kwiecień 29, 2010, 12:16:20
Cytuj

Robert Siwiak napisał:
Jak nabyłem X miała 4 lata  i stan "dziewiczy" (miałem wrażenie że żadna śrubka nie była ruszana) ... ale przebieg spory (170kkm) i konżektor walił co 5 sek .
Dałem nową sferę kon. nie pomogło , zmieniłem zawór h. (stary już nie kropelkował ale lał) ... zrobiło się kilka sek. lepiej . Zmieniłem zawory HA (stare ciekły oba) ... również polepszyło się tylko o kilka sek.
Razem wywalczyłem kilkanaście sek. i tak jest do dzisiaj.

Auto pod każdym względem zachowuje się bardzo poprawnie. Z hydrauliką nie ma żadnych problemów
Komfort dobry , ale nie rewelacyjny. Porównanie mam do Primery żony - ogólnie wolę X , ale po bruku przyjemniej toczy się P.

Chwilowo nie mam pomysłów gdzie ucieka ciśnienie .... ale będę do tego wracał bo mnie to cykanie wk.....a.

Robert,
Jak sprawdzałeś przeceiki na zaworach HA?
JA swoja xantie kupiłem 5 lat temu z przebiegiem 200 albo 400tys km(stan pompy wtryskowej przemawia za ta drugą wielkościa). Wtdy cykała co 7-8 minut. po pół roku eksploatacji zaczeła wyraxnie częsciej cykac. Nastepne pół roku walczyłem z ha i w końcu wymieniłem obydwa zaworki ha. Jeden lał zarówno w pozycji zamknietej jak i otwartej. Z drugiego saczyło sie w pozycji otwartej. Jakies półtora roku temu znów rozciekł się jeden zaworek i konzektor zaczał cykac co 2 minuty. Wymiana pomogła bo cykanie zmniejszyło sie do 4 minut. W zeszłym roku zauwazyłem coraz gorsze skutecznośc hamulców i znow przyspieszający konżektor. zima cykanie konżektora doszło 30-45s i postanowiłem zakupić nowy zawór hamulcowy. po jego wymianie i odpowietrzeniu sie układu konżektor na ciepłym lhm-ie cyka co 8-10 minut.

Jesli nie ma przecieków na zaworach ha, sfera konzektora jest pełna inne przecieki tez sie wykluczy, a zawór hamulcowy jest nowy to pozostaje już tylko kwestia samego konżektora.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Robert Siwiak w Kwiecień 29, 2010, 22:15:12
Cytuj

lukasz godula napisał:

Jak sprawdzałeś przeceiki na zaworach HA?


Więc jeśli chodzi o zawory Ha - powrót tylnego wychodzi na zbiornik a przedni mam pod ręką przy chłodnicy, więc sciągam wężyki ... i nic nie kapie (oczywiście motor chodzi).
Mogę ściągnąć wszystkie wężyki ze zbiornika (oprócz ssącego i przelewu :) ) i z żadnego nawet nie kapie ... jakby lhm-u nie było - ale jest !
Nawiasem dodam, że nowy zawór hamulcowy od BX-a który założyłem 4 lata temu trzyma się jak widać świetnie.

Zgadzam się że wygląda na konżektor ... ale zastanawiałem się nie raz , co tam może się popsuć i nie mam pomysłu.
Te co mam, wyglądają wewnątrz jak nówki - elementy ruchome 0 zużycia.
Oczywiście mogę kupić jeszcze 2-3 konżektory i podmieniać .... tylko co za "licho" tam siedzi ? Warto by w końcu się tego dowiedzieć.
I jeszcze jedno, wystarczy że lekko zapowietrzę konżektor (np. odkręcę i zakręcę przewód) i cyka co 2-3 min. Jak to wytłumaczyć, jaką teorię dorobić ?  Przecież powietrze lepiej przenika przez szczeliny niż olej hydrauliczny ... więc powinno być odwrotnie.

Wrócę jeszcze do elektrozaworów HA2 ... trochę to lipa ... te mniejsze sprężynki z czasem przysiadają i nie mają siły docisnąć iglicy zamykającej powrót.  Jak je  trochę się rozciągnie, to przez jakiś czas zawór nie przecieka .
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Godula w Kwiecień 30, 2010, 08:31:59
Cytuj

Robert Siwiak napisał:
Cytuj

lukasz godula napisał:

Jak sprawdzałeś przeceiki na zaworach HA?


Więc jeśli chodzi o zawory Ha - powrót tylnego wychodzi na zbiornik a przedni mam pod ręką przy chłodnicy, więc sciągam wężyki ... i nic nie kapie (oczywiście motor chodzi).
Mogę ściągnąć wszystkie wężyki ze zbiornika (oprócz ssącego i przelewu :) ) i z żadnego nawet nie kapie ... jakby lhm-u nie było - ale jest !
Nawiasem dodam, że nowy zawór hamulcowy od BX-a który założyłem 4 lata temu trzyma się jak widać świetnie.

Zgadzam się że wygląda na konżektor ... ale zastanawiałem się nie raz , co tam może się popsuć i nie mam pomysłu.
Te co mam, wyglądają wewnątrz jak nówki - elementy ruchome 0 zużycia.
Oczywiście mogę kupić jeszcze 2-3 konżektory i podmieniać .... tylko co za "licho" tam siedzi ? Warto by w końcu się tego dowiedzieć.
I jeszcze jedno, wystarczy że lekko zapowietrzę konżektor (np. odkręcę i zakręcę przewód) i cyka co 2-3 min. Jak to wytłumaczyć, jaką teorię dorobić ?  Przecież powietrze lepiej przenika przez szczeliny niż olej hydrauliczny ... więc powinno być odwrotnie.

Wrócę jeszcze do elektrozaworów HA2 ... trochę to lipa ... te mniejsze sprężynki z czasem przysiadają i nie mają siły docisnąć iglicy zamykającej powrót.  Jak je  trochę się rozciągnie, to przez jakiś czas zawór nie przecieka .

Ja te spręzynki tez troche rozciągałem ale zauwazyłem że jesli w zaworku zniknie z gniazd iglicy miedzany kołnierz który je doszczelnia to zaworek jest juz do kitu i nic nie pomaga ani skracanie korpusu ani rozciaganie spręzynki.
jesli chodzi o konżektor to z tego co czytałem w manualu to jest tam regulacja napiecia spręzyn na podkładkach. Mozliwe ze jak konzektor cyka co 5s to te spręzyny siadaja i sie rozregulowuje.
Zapowietrzenie układu działa jak zwiekszenie sfery akumulacyjnej- dlatego przez pewien czas jest lepeij.
Z tego co pamietam konzektor powinien właczac dobijanie ciśnienienia przy spadku cisnienia w akumulatorze do około 100bar a odcinać po nabiciu do 170-180bar. Moze to tylko kwestia regulacji konżektora?
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Robert Siwiak w Maj 02, 2010, 22:34:36
Cytuj

lukasz godula napisał:
Ja te spręzynki tez troche rozciągałem ale zauwazyłem że jesli w zaworku zniknie z gniazd iglicy miedzany kołnierz który je doszczelnia to zaworek jest juz do kitu i nic nie pomaga ani skracanie korpusu ani rozciaganie spręzynki.

Z tymi miedzianymi kołnierzami to żart ?
Rozbierałem kilka zaworów i .... wspomnienia nawet po czymś takim nie było ...

Cytuj

jesli chodzi o konżektor to z tego co czytałem w manualu to jest tam regulacja napiecia spręzyn na podkładkach. Mozliwe ze jak konzektor cyka co 5s to te spręzyny siadaja i sie rozregulowuje.

Zgoda, ale podkładki regulują w bardzo małym zakresie (kilka %) i  praktycznie te sprężyny mogą się o tyle rozjechać ... ale to raczej nie powinno wywołać takie ogłupienia regulatora .

Cytuj

Zapowietrzenie układu działa jak zwiekszenie sfery akumulacyjnej- dlatego przez pewien czas jest lepeij.

Niby tak, ale powiedzmy że wpuszczę tam kilka cm3 powietrza , a pod ciśnieniem roboczym zrobią się z tego jakieś mm3 .... to przecież i tak tylko ułamek pojemności sfery akumulacyjnej .... a robi taką ogromną różnicę - właśnie tego nie potrafię wytłumaczyć.

Cytuj

Z tego co pamietam konzektor powinien właczac dobijanie ciśnienienia przy spadku cisnienia w akumulatorze do około 100bar a odcinać po nabiciu do 170-180bar. Moze to tylko kwestia regulacji konżektora?

[/quote]
Regulator utrzymuje w "widełkach" 170 - 145 (+/_5) barów ... na pewno warto sprawdzić to ciśnienie.
Jednak mam wrażenie że jest jeszcze coś , o czym nie wiemy .
Np może puszczać zawór zwrotny w konżektorze - mi się jego konstrukcja nie podoba .
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaczorek w Maj 03, 2010, 09:54:01
Robert u mnie też konżektor ładuje co 8 sek, a sfery wszystkie nowe i nabite ciśnieniem , pompę zregenerowałem , korektory wysokości powymieniałem i wyczyściłem są bez przecieków , zawory HA też naprawiane i szczelne (też miedzi nigdzie nie widziałem w 7 zaworach które rozbierałem), siłowniki zawieszenia też suche, tylko delikatnie sączy się z zaworu hamulcowego, ale myślę że nie powinno to zabierać aż tyle ciśnienia, żeby konżektor dawał znać co 8 sek :/ Też zastanawiałem się nad zmierzeniem konżektora, ale sprzętu brak :/  7mm podkładka to chyba 7at więcej czy jakoś tak z tego co pamiętam.
RObercie, a mógłbyś poświecić mocną latarką w zbiornik LHM na praqcującym silniku i powiedzieć czy pływają w LHMie malutkie pęcherzyki powietrza ? Później zgasić auto i obserwować czy pęcherzyki wypływają na powierzchnię.
Kiedyś czytałem opis na forum zagranicznym (u nas też gdzieś było o tym napisane) i tam ktoś napisał że auto tlumi "szorstko" pomimo wszystkich sprawnych elementów i dopiero po usunięciu powietrza z układu wszystko się zmieniło (częstotliwośc załączania pompy też jak i tłumienie drobnych nierówności i stukanie zawieszenia).
Na razie probuję u siebie wyłapać skąd to powietrze się tam bierze, ale z kiepskim wynikiem jak na razie :/
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Rafał Tomi w Maj 03, 2010, 10:20:29
spróbój odpowietrzyć układ hamulcowy tzn położyć cegłe lub kijem zablokować pedał hamulca na włączonym silniku odpowietrzyć dystrybutor ,a potem odkręcić odpowietrzniki na hamulcach dołącz przezroczystą rurke i zobacz czy coś tam nie ucieka-bańki powietrza .do butelki pet i zobacz czystość lhm.tak nawiasem nie ucieka przez zawór wspomagania?warto się przyjrzeć ruszając kieronicą minimalny ruch.spróboj jak już wszystko będzie zrobione,uzyć- polecam srodek uszlachetniająco uszczelniający firmy bilstain,super według mnie choć parę osób  ma podobne zdanie.sprawdzałem jak miałem możliwość na politechnice na silniku pod obciążeniem wyraźnie lepsze parametry ,tak wogule to ciszej pracuje.ktoś z 100licy tym się zajmuje widziałem na allegro.pozdrawiam Rafał
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaczorek w Maj 03, 2010, 15:09:04
Jak odpowietrzyć dystrybutor ? Wczoraj akurat odpowietrzalem hamulce osi przedniej bo jeszcze od kupna nie robiłem tego i zmian nie widzę żadnych. Wspomaganie delikatnie syczy przy kręceniu kierownicą.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Robert Siwiak w Maj 03, 2010, 22:31:39
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:

RObercie, a mógłbyś poświecić mocną latarką w zbiornik LHM na praqcującym silniku i powiedzieć czy pływają w LHMie malutkie pęcherzyki powietrza ? Później zgasić auto i obserwować czy pęcherzyki wypływają na powierzchnię.


Sprawdziłem przed chwilą - nie ma ani jednego ... nawet malutkiego pęcherzyka.
Kiedyś lhm pienił się (tak jak piszesz) ... i za za kilka tygodni miałem sferę do wymiany. Tego objawu raczej nie łączył bym z konżektorem.

Zawór jak nie leje ciurkiem - to odpuść.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaczorek w Maj 05, 2010, 10:24:43
Mi tez się nie pieni tylko są takie prawie niezauważalne bąbelki przy dłuższym przyglądaniu się w zbiornik i myslałem że jak w calym układzie są to może poźniej oszukiwać hydro i dzialać nie tak jak powinien... W którym miejscu znajduje się przewód z przeciekami ze wspomagania ? Delikatna strózka się robi z zaworu...
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Robert Siwiak w Maj 06, 2010, 18:48:14
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
W którym miejscu znajduje się przewód z przeciekami ze wspomagania ? Delikatna strózka się robi z zaworu...


W X wychodzi bezpośrednio na zbiornik , w XM nie wiem.

A zawór jak trafisz tanio nowy to warto wymienić - każda inwestycja w bezpieczeństwo się opłaci.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Przemek Knap w Maj 10, 2010, 17:47:19
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Witam. W moim XMie cykanie odbywa się co ok 6sek gruchy nowe. Zalana mam płukankę Totala HF. Sprawdziłem przecieki przy zbiorniku schemat tutaj (http://bochaczyk.biz/kc/xantia_xm_hydro.pdf) i leci z 4 mocno (0,5l w ok 35sek) z 5 leci ciurkiem delikatnie, po wciśnięciu pedału hamulca jest duże spluniecie i dalej się sączy. Dirassa miałem uszczelnianego. Hamulec odpuszcza od razu i delikatnie syczy przy odpuszczaniu. Mocne wciśnięcie hamulca powoduje że pedał delikatnie odpycha nogę. Ostatnio po zalaniu HF tył auta leci na glebę, ale niezawsze , jak zostanie w górze to wtedy po odpaleniu leci na glebe tył i się podnosi.
Czy móglby ktoś podpowiedzieć od czego mogę zacząć naprawiać żeby nie wydawać niepotrzebnie kasy ?
Pozdrawiam


U mnie cyka co 1-2 sekundy, sprawdzałem przecieki, ale do mojego xm pasuje ten drugi schemat z bx i tak 6pryska jak diabli, 5 kapie, 4 kapie, 2 kapie, 1 leje ciurkiem, ale nie pryska.
Co może być przyczyną  tego cykania? wymieniłem konżektor wraz z gruszką (używany) i to samo, gdzie jest ten zawór HA?
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Przemek Knap w Maj 10, 2010, 18:04:38
jeszcze jedno, czy wszystkie 7 gruszek jest wymiennych, tzn czy są takie same?
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaczorek w Maj 10, 2010, 19:18:01
Wszystkie takie jak powinny być po nr Vin zamawiane.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Przemek Knap w Maj 10, 2010, 20:19:00
tzn?
 mam drugiego xma i nie wiem, czy mogę wymieniać, np z siłownika do konżektora itp...
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kaczorek w Maj 10, 2010, 21:46:39
Przy konżektorze sfera ma oslone przed wysokim cisnieniem. Jesli zalożysz taką od zawieszenia to szybciej membrana strzeli. Poza tym róznią się ciśnieniami i dławikami czasem.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Zbigniew Jaśkiewicz w Maj 11, 2010, 10:12:08
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
W którym miejscu znajduje się przewód z przeciekami ze wspomagania ? Delikatna strózka się robi z zaworu...


W X wychodzi bezpośrednio na zbiornik , w XM nie wiem.


We wspomaganiu kierownicy nie ma przewodów z przeciekami, z tego względu tą stróżką należy się nie przejmować.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Zbigniew Jaśkiewicz w Maj 11, 2010, 11:17:23
U mnie cyka co 1-2 sekundy, sprawdzałem przecieki, ale do mojego xm pasuje ten drugi schemat z bx i tak 6pryska jak diabli, 5 kapie, 4 kapie, 2 kapie, 1 leje ciurkiem, ale nie pryska.
Co może być przyczyną  tego cykania? wymieniłem konżektor wraz z gruszką (używany) i to samo, gdzie jest ten zawór HA?[/quote]


Ty masz samochód z diravi i schemat z BX nie będzie do niego pasował. Większość z diravi cyka co 1-2 sek, bardzo dobre egzemplarze cykają co 5-7 sek.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Robert Siwiak w Czerwiec 05, 2010, 22:32:33
Doszedłem w końcu co mojej dolega.
Ciekną oba korektory , przedni mocna kropelkuje (kilka na sek,) a tylny leje ciurkiem .
Na powrotach przecieków nic się nie sączy, ale na powrotach roboczych mimo ustalenia się pozycji auta lhm "zasuwa" .
Spostrzegłem że jak podniosę X w górę to konżektor cyka znacznie rzadziej ... to mnie "naprowadziło na cel".
Mogłem się tego wcześniej domyśleć, ale w korektorach sprawdzałem tyko przecieki.

Teraz pozostaje tylko zdobyć w miarę sprawne korektory ...
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Maciek Janowski w Czerwiec 06, 2010, 12:01:44
Cytuj

Zbigniew Jaśkiewicz napisał:

Ty masz samochód z diravi i schemat z BX nie będzie do niego pasował. Większość z diravi cyka co 1-2 sek, bardzo dobre egzemplarze cykają co 5-7 sek.


mi z Diravii cyka co 25- 30s.
Tytuł: Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
Wiadomość wysłana przez: Maciek Janowski w Czerwiec 06, 2010, 12:07:45
Cytuj

Zbigniew Jaśkiewicz napisał:

Ty masz samochód z diravi i schemat z BX nie będzie do niego pasował. Większość z diravi cyka co 1-2 sek, bardzo dobre egzemplarze cykają co 5-7 sek.


mi z Diravii cyka co 25-30s.