Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: c5 x7 silownik zawieszenia  (Przeczytany 64691 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

matil80

  • Gość
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 19, 2017, 21:38:39 »
Bo aukcja dotyczy regeneracji siłownika a jesli komuś auto jest potrzebne więc za kaucją wysyłają zregenerowany siłownik a po wymianie odsyła się stary a kaucja wraca .

Offline Tomasz PAWLIK

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: silesia
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: silesia
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 05, 2017, 10:16:37 »
ja kupiłem używkę, wymieniałem sam, ten który wymyślił przekręcanie wężyka do siłownika na torx-a powinien klęczeć na grochu przez tydzień.
Sam zabieg nie jest trudny.
Na razie suchutko, ale polecem mieć w pogotowiu szlifierkę zeby odciąć torxsa którego nie da sie odkręcic i  zestaw zielonych oringów

Offline Maciej Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: KrK
  • Posiadany samochód: 2.0HDI C5 MKIII
  • Miejscowość: KrK
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 05, 2017, 10:21:02 »
ja kupiłem używkę, wymieniałem sam, ten który wymyślił przekręcanie wężyka do siłownika na torx-a powinien klęczeć na grochu przez tydzień.
Sam zabieg nie jest trudny.
Na razie suchutko, ale polecem mieć w pogotowiu szlifierkę zeby odciąć torxsa którego nie da sie odkręcic i  zestaw zielonych oringów
Przód czy tył wymieniłeś?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz PAWLIK

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: silesia
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: silesia
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 05, 2017, 11:41:07 »
prawy tył

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 05, 2017, 11:44:22 »
u mnie cud czy co, wyczyściłem siłowniki od dołu i cały czas sucho, może to były jakieś syfy z drogi nazbierane przez lata ?

Offline Tomasz PAWLIK

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: silesia
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: silesia
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 05, 2017, 11:51:34 »
u mnie samo tłoczysko miało rysy, wkurzało mnie ze widziałem plamki z oleju i musiałem wymienic

Offline Dariusz Turczyn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2012 2.0 RHH
  • Miejscowość: Zamość
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 10, 2017, 19:23:06 »
Ja wymieniałem ostatnio prawy tył który był cały mokry u dołu i zostawiał już plamy, 650zł nówka + robota 60zł, jak będę miał chwilę to rozbiorę stary i zobaczę co tam się zadziało ;)  dodam że po wymianie siłownika komfort znacznie się poprawił :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2017, 19:52:33 wysłana przez Dariusz Turczyn »

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 06, 2018, 18:08:18 »
Dopadł mnie też mokry siłownik, prawy tył.
Nigdzie nie wyczytałem jak z uszczelkami - tj. jakie mają być bo zakładam, że zarówno pod sferą jak i do przewodu zasilającego wypada przy montażu wymienić na nowe(zresztą sama instrukcja o tym mówi).
W związku z tym że chcę wszystko skompletować na sobotę żeby wymienić proszę o podpowiedzi, sugestie itd.:
1. Jaki wymiar uszczelki pod przewód zasilający, czy to oring czy też miedziana uszczelka czy jakiś konkretny kolor(tj. guma) oringu?
2. Uszczelka pod sferę wg. cs: USZCZELKA 37,4X42X2,6 - wygląda jak oring - pytanie to samo - czy to oring i jaki kolor/guma? Mógłbym zamówić w serwisie ale wtedy sobota odpada bo jak ich znam to potrwa z 2 tygodnie.
3. Czy wymiana sfery jest na zasadzie wykręć i zakręć czy jest tam jakaś zagwózdka z ciśnieniem?
4. Co do samego siłownika to jest kilka wariantów:
a) nowy, na A... 628zł z przesyłką
b) używany z A... 170zł lub 220zł ze sferą
c) regeneracja co się już przewijało w tym wątku - nie znalazłem ich na A... a na stronie cen nie mają.
Najtańszy wariant i najmniej pracochłonny to 4b ze sferą chociaż jest obawa czy sfera jest ok. Ale jeżeli jest to miałbym sferę na przyszłość w razie W. Czy gdyby sfera okazała się zużyta to wykręcę ją bez wyciągania siłownika?
Regeneracja jest pośrednia, koszty poznam pewnie w poniedziałek jak tam zadzwonię, wydaje się że to pewniak - wg. Was jak to się ma do oryginału?

Doradźcie coś bo do środy muszę wszystko zamówić jeżeli mam w sobotę się za to zabrać, irytuje mnie plama w garażu :) .

Na marginesie - ogólnie frustrujący jest ten przypadek bo auto młode i z małym przebiegiem, a niecały miesiąc temu było sucho. Myślicie że mogli mi to uwalić lakiernicy bo wiem że windowali auto wbrew zaleceniom(znaczy się nie podnosili auta przed jego uniesieniem)? Dziwna zbieżność bo przed świętami auto było u nich i przed świętami było sucho, a po świętach zaobserwowałem tę plamę. W mk2 wiem że kilka razy "niefachowo" windowali mi auto, ale tam zawieszenie było lepsze, może tutaj jest to dużo bardziej wrażliwe?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 06, 2018, 19:55:32 »
W mk2 wiem że kilka razy "niefachowo" windowali mi auto, ale tam zawieszenie było lepsze, może tutaj jest to dużo bardziej wrażliwe?
W Mk I i II zawieszenie było nie tyle lepsze, co miało inną budowę siłowników. W Mk III siłownik to zwykły tłok w cylindrze. Każda kropla LDS, która przeciśnie się przez zużyte uszczelnienie między tłokiem i cylindrem opuszcza układ i kapie na podłogę. Wystraczy tu bardzo niewielka nieszczelność i kłopot gotowy. W siłownikach w Mk I i Mk II była inna konstrukcja. Tam każda kropla LDS, która przecisnęła się przez zużyty uszczelniacz tłoka, trafiała do dodatkowej, też uszczelnionej przestrzeni, skąd była odprowadzana dodatkowym, niskociśnieniowym wężykiem, spowrotem do zbiornika LDS. Ten dodatkowy wężyk na siłownikach przednich odchodzi mniej więcej w połowie korpusu i potocznie zwany jest glonojadem, zaś w tylnych bierze początek w gumowej harmonijce. Tak więc z siłownika starego typu, zużytego w takim samym stopniu jak nowy typ, tak samo przesączają się krople, tylko nie lądują na podłodze, a są odprowadzane do zbiornika LDS, czyli pozostają w układzie. Puki ten wewnętrzny przeciek jest mały - nic się nie dzieje - siłownik na zewnątrz jest nadal suchy, zaś pompa bez wysiłku uzupełnia te "stracone" krople. Problem w Mk I i II będzie dopiero wtedy, kiedy ten przeciek jest na tyle duży, że nadal nic nie wycieka na zewnątrz, ale pompa musi często uzupełniać duże straty - nie jest to dla pompy zdrowe i wpłynie na jej przedwczesne zużycie. A dodatkowym efektem będzie to, że auto bedzie traciło prześwit na postoju. W Mk III każda mała nieszczelność - to będą krople na podłodze, a każda duża nieszczelność to już plama i utrata płynu na podłogę lub w czasie jazdy.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 06, 2018, 22:26:17 »
No tak... Nawet mi się kiedyś urwał ten przelewowy z przodu, tu ich nie ma. Tylko ta wiedza to już przeszłość w dziale mk3 :).
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 06, 2018, 22:45:54 »
Teoretyczne założenie  było takie, aby siłowniki i cały układ "rurek" uprościć. I rzeczywiście w Mk III jest prościej. Diabeł jednak tkwi w szczegółach i niestety konstruktorom nie udało się uszczelnić tłoczyska w sposób trwały i odporny na starzenie . Coś tam było później poprawiane. Ja mam już zamontowaną wersję poprawioną, zobaczę na jak długo okaże się szczelna.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 06, 2018, 23:02:43 »
No tak... Nawet mi się kiedyś urwał ten przelewowy z przodu, tu ich nie ma.

Wielu użytkownikom się urwał ten przewód, zawsze trochę LDS-u z tego ciekło i zalało okolicę felgi i hamulców. I to jest właśnie dowód na to, że siłowniki w Mk I i II wcale nie były tak naprawdę szczelne na styku tłok/cylinder, tylko sprytny układ wyłapywania przecieków i dyskretnego ich odprowadzania do zbiornika LDS "maskował" tę nieszczelność. W Mk III taki układ odprowadzania przecieków ostał się na elektrozaworze załączającym/odłączjącym środkowe sfery, przynajmniej z tyłu to widziałem, z przodu nie wiem, bo tam kiepski dostęp.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 06, 2018, 23:12:09 »
Mimo wszystko uważam że było lepiej, bo nieznacza nieszczelność nie eliminowała siłownika. Poza tym tam to działało szybciej i lepiej - to moje, zapewne subiektywne odczucie. Auto podnosiło wyżej w górnym ustawieniu i częściej unosiło na nierównej drodze - charakterystyczne było opadanie auta przy zatrzymaniu się na światłach, teraz nie zauważyłem tego ani razu.
A co mi doradzisz w tym co wymieniłem? Muszę się przygotować bo w sobotę są ograniczone możliwości zakupu, a w niedzielę już mam wyjazd.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 06, 2018, 23:21:52 »
We wcześniejszych hydropneumatykach sferę tylnego siłownika zawsze luzowało się na pozycji
"górny serwis", żeby przewodu nie ukręcić.
W MKII miałeś HA 3, czy HA 3+? W X7 występuje tylko 3+.   
Sferami też się różni od MKII.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 06, 2018, 23:31:41 »
Miałem HA3. Tylko to bez znaczenia bo nic tam przy zawieszeniu nie robilem oprócz tego pękniętego wężyka, którego nawet nie musiałem wymieniać bo urwał się przy siłowniku. Wystarczyło wywalić oderwany kawałek i założyć wężyk. Miałem awarię pompy, ale nie wymieniałem samodzielnie.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 06, 2018, 23:34:33 »
Ja tyłu nie robiłem. Jak wymieniałem siłownik z przodu, to sferę odkręcałem po spuszczeniu ciśnienia z siłownika, za pomocą odpowietrznika na prawym siłowniku, podobnym do odpowietrznika hamulców. Z tyłu taki odpowietrznik w wersji HA 3+ jest na elektrozaworze, w pobliżu środkowych sfer. Najpierw auto podniosłem w górny serwis, a potem dwoma podnośnikami typu żaba, jeszcze do góry, tak aby oba  koła zwisały. Potem spuszczałem ciśnienie wspomnianym odpowietrznikiem. Wtedy sferę wykręca się normalnie, jak żarówkę. Ja użyłem ponownie starą uszczelkę pod sferę i nic nie cieknie. Podobnie nie wymieniałem też o-ringu na przewodzie zasilającym siłownik i też nic nie cieknie. A co do siłownika nowy/używany/regenerowany to już nie ma reguły - zależy od zasobów finansowych, czasu, a z używką - to chyba od szczęscia.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2018, 23:50:37 wysłana przez Lech Sulikowski »
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 07, 2018, 08:06:00 »
Rozumiem że w mk3 po spuszczeniu ciśnienia w DB, nie muszę już wypuszczać  LDS'u odpowietrznikiem? Uszczelki mimo wszystko wolałbym mieć, bo jeżeli będzie coś ciekło, to uziemię sobie auto do poniedziałku.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Wojciech Ozga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Frampol
  • Posiadany samochód: Xantia 1.8 16v 95 był, C5 X7 2.0 16v PB - jest
  • Miejscowość: Frampol
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 07, 2018, 09:48:55 »
Nie, odpowietrzenie Lexią/DB  daje taki sam efekt jak odkręcenie odpowietrznika.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 07, 2018, 10:31:44 »
Jeśli masz dostęp do interfejsu, to spuszczenie ciśnienia będzie tym sposobem wygodniejsze. Bo odpowietrznikiem, to trzeba nałożyć wężyk, wyłapać do butelki wypływający LDS, a potem wlać go do zbiornika, albo zutylizować i do zbiornika wlać taką samą ilość nowego.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 08, 2018, 09:00:46 »
Ostatecznie kupiłem nowy siłownik.
Pozostaje temat uszczelek - ktoś zna wymiar, materiał?
Niestety w cs w ogóle nie ma(a przynajmniej nie znalazłem) tego uszczelnienia na przewodzie hydraulicznym(może jest w komplecie z siłownikiem?).
Jak pisałem - wolę wymienić, nawet jak zwykle ponowne wykorzystanie nie nastręcza trudności. Nie lubię robić czegokolwiek więcej niż jeden raz, a przynajmniej staram się ograniczyć takie ryzyko :).
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 23, 2018, 09:58:41 »
Czy ktoś mógł by polecić serwis do regeneracji siłowników lub konkretnie sprzedającego na allegro aby nie wpakować się w minę ?

Pytałem NAGENGAST ale wołają ponad 500zł z przesyłką.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 23, 2018, 10:10:30 »
Ale że szukasz kogoś tańszego? Wątpię by ktoś to robił taniej i lepiej. Ja już rok jeżdżę na "ich" siłowniku i wszystko 100% ok.

Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 23, 2018, 10:40:30 »
Ale że szukasz kogoś tańszego? Wątpię by ktoś to robił taniej i lepiej. Ja już rok jeżdżę na "ich" siłowniku i wszystko 100% ok.
Tak, szukam coś koło 400zł bo płacąc ponad 500zł wolę dołożyć 200zł i mam nowy, poza tym nie mają teraz na wysyłkę i musiał bym czekać kilka dni, a trochę mi się pali bo w sobotę muszę zrobić.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 23, 2018, 15:56:33 »
Jak chcesz szybko to nowy Ci przyjdzie w kolejny dzień roboczy. Też uznałem, że za mała różnica "nowy/regenerowany", i jeszcze kłopot z odsyłaniem. Kiedyś podobno mieli w ofercie możliwość zakupu z wyższą ceną co później zwracali jak im się odesłało swój, ale teraz z braku czasu tego nie ma.
Ale nawet jak wysyłali "z góry", to i tak trzeba odesłać. Przesyłka przy tej masie około 50zł. Różnica robi się już 150zł.
Uznałem, że nie warto.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Maciej Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: KrK
  • Posiadany samochód: 2.0HDI C5 MKIII
  • Miejscowość: KrK
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 23, 2018, 18:26:34 »
Kupiłem 2 tygodnie temu z poniższego linku, oryginalnie zapakowany, w folii, jak narazie ok, nie chciałem regenerowanego, różnica zbyt mała

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7309093561

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka