Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Termostat sterowany  (Przeczytany 2495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
[Mk2] Termostat sterowany
« dnia: Grudzień 13, 2014, 21:46:24 »
Zanim udam się do sklepów w poszukiwaniu termostatu układu chłodzenia (1338 E4), proszę mi wyjaśnić co producent ma na myśli, określając zamiennik j/n:

1338 E4   Proponujemy :
- 1338 A0(1) + 1343 KZ(1) + 6582 GW(1) + 6980 A7(1)

Co oznacza powyższa SUMA części? Zrozumiałbym podanie jednego numeru referencyjnego( 1338 A0), ale kilku?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Re: [Mk2] Termostat sterowany
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 13, 2014, 21:57:10 »
To są dwa różne termostaty.
1338 E4 ma temperaturę otwarcia 105'C a 1338 A0 89'C
Reszta to pewnie części które zaleca sie wymienić podczas wymiany termostatu.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk2] Termostat sterowany
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2014, 22:42:02 »
Cytuj

Machoński Tomasz napisał:
To są dwa różne termostaty.
1338 E4 ma temperaturę otwarcia 105'C a 1338 A0 89'C
Reszta to pewnie części które zaleca sie wymienić podczas wymiany termostatu.


Zauważ, że 1338 E4 to termostat sterowany, podobno już nie produkowany.
Podana suma części to termostat niesterowany, rura gumowa układu wodnego, naklejka (?) i element plastikowy (pewnie mocowanie pozostałego wtyku termostatu).
Czyżby termostat 1338 A0 miał "krótszą" rurę, i nie da się rady "połączyć" go na starej rurze gumowej?

PS; właśnie poszperałem u producenta załaczone kody refer.

EDIT: poszperałem po necie, są produkowane termostaty sterowane....już prawie wiem wszystko, tylko jakiego producenta unikać?

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk2] Termostat sterowany
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 15, 2014, 12:32:07 »
Termostat 1338A0 89C da się połączyć ze starym przewodem gumowym. Zastosowanie termostatu niesterowanego 89C zamiast sterowanego 105C spowoduje oprócz utrzymywania niższej temperatury wody także niższą temperaturę oleju na niskich obciążeniach silnika. Na autostradzie czy w wielokilometrowym korku olej osiągnie nominalną temperaturę, ale w zwykłej jeździe miejskiej i około miejskiej temperatura oleju będzie niższa.
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk2] Termostat sterowany
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2014, 12:33:54 »
Po jednym dniu szukania termostatu, BRAK, w katalogach występuje sterowany  ale bez ceny (niedostępny?).
Chyba muszę pójść tropem PSA, zwykły termostat i dluższa rura łącząca.

Paweł. dzięki za szczegóły, ze swojej strony dodam rezystor "oszukujący" sterownik (bład P0597), tak aby było elegancko... :]