Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Mocne stuki - prawy przód  (Przeczytany 2320 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
[MK I] Mocne stuki - prawy przód
« dnia: Październik 07, 2015, 20:13:22 »
Witam :)
Czytałem na forum kilka wątków o stukającym zawieszeniu, ale nic konkretnego nie znalazłem. Może ktoś miał taki objaw i ma jakąś propozycję jak to naprawić. Specjalnie w tytule wątku nie wpisałem, że stuki są w zawieszeniu bo byłem w dwóch różnych stacjach diagnostycznych i nic w zawieszeniu nie stwierdzono niepokojącego. Stuki naprawdę bardzo głośne pojawiają się podczas jazdy po muldach tylko wtedy gdy po tych nierównościach jedzie prawa strona. Dźwięk jest metaliczny i nie przypomina stukania tak jak ktoś pisał w innym wątku jakby uderzała jakaś cienka blacha ale raczej dwa elementy metalowe. Znajomy mechanik powiedział po przejażdżce ze mną, że według niego to jest taki dźwięk jak przy zupełnie zepsutym amortyzatorze, ale ze względu na typ zawieszenie jest to raczej niemożliwe. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to będę  bardzo wdzięczny bo nie chcę wymienić połowy samochodu. Żeby nie było propozycji wymiany łączników stabilizatora to od razu mówię, że były wymieniane a poza tym dźwięk jest inny. Żona twierdzi, że w czasie tych stuków odczuwa je pod podłogą po stronie pasażera.
Pozdrawiam i czekam na sugestie

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 07, 2015, 21:43:48 »
Miałem praktycznie identyczne objawy 2 tygodnie temu.
Najpierw zjeżdżając czy podjeżdżając pod krawężnik coś stukało, potem w trakcie jazdy gdy dodawałem czy odejmowałem gazu to wraz ze zmianą obciążenia coś stukało właśnie tak jakby z prawej strony, jakby 2 elementy się obijały; jak ruszałem to było słychać, jak jechałem 5km/h po muldach w mieście, coś latało.
Podjechałem do mojego mechanika. Przejechał się ze mną i też to słyszał. Przejrzał zawieszenie i zero luzów.
Potem nagle po kilku dniach ustało.
Mimo to pojechałem ponownie do niego by to dokładnie przejrzał na podnośniku.
Wyszło, że to końcówki drążków kierowniczych. Wymienił i cisza podobna do tej z ostatnich dni.
Pojechałem wczoraj na przegląd. Na szarpakach wyszło, że jest luz na sworzniu wahacza.
Dzisiaj już wymienione i nastała tym razem błoga cisza. Mogę podjeżdżać pod krawężniki, pokonywać dziury i nic się nie tłucze.

Polecam ci podjechać na szarpaki bo na podnośniku wszystkich luzów ogarnąć się nie da.
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Marcin Grzegorczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 946
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Jest: Peugeot 207. Nissan Qashqai II. Był: C5 2.0 Pb 2002r., C3 1,1 Pb 2002r.
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 07, 2015, 23:49:28 »
A najlepiej łycha w rękę i wtedy sprawdzać.

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 08, 2015, 09:56:33 »
Na szarpakach byłem i nic nie wykazało. Najdziwniejsze jest też to, że nic się nie tłukło w samochodzie.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 08, 2015, 13:27:32 »
Na szarpakach byłem i nic nie wykazało. Najdziwniejsze jest też to, że nic się nie tłukło w samochodzie.

Bo "szarpaki" wymuszają siły w poziomie, a u Ciebie stuka "w pionie"...

Offline Marcin Grzegorczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 946
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Jest: Peugeot 207. Nissan Qashqai II. Był: C5 2.0 Pb 2002r., C3 1,1 Pb 2002r.
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 08, 2015, 19:56:03 »
Dlatego "łycha". też tak kiedyś miałem. Na szarpakach nic, a jak mechanik wziął "łychę", to jednak luz był.

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2015, 11:53:27 »
No OK, niech będzie łycha, ale co u was się tłukło bo mnie już diabli biorą na ten hałas zwłaszcza, że jeżdżę na taryfie i klienci pytają czy dojadą czy coś się zaraz urwie :)

Offline Marcin Grzegorczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 946
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Jest: Peugeot 207. Nissan Qashqai II. Był: C5 2.0 Pb 2002r., C3 1,1 Pb 2002r.
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 09, 2015, 16:32:59 »
U mnie to był sworzeń, ale wtedy to nie był jeszcze C5.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2015, 16:42:16 »
obstaję nadal przy sworzniu tak jak u mnie to było
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2015, 16:47:04 »
Podjadę i sprawdzę sworzeń. Co by to nie było jak wreszcie ktoś znajdzie co się tłucze to dam znać

Offline Marcin Purcell

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2015, 12:08:47 »
Obstawiam łącznik stabilizatora, nawet przy minimalnym luzie potrafi tłuc jakby koło miało zaraz odpaść. Najlepiej odkręcić jedną końcówkę (żeby stabilizator nie naprężał ) i wtedy zmacać.

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 13, 2015, 12:19:21 »
Podjechałem dzisiaj do mechanika specjalizującego się w naprawie Francuzów. Jednoznacznie stwierdził że tłucze się przekładnia kierownicza. Temat zbagatelizował bo twierdzi, że nic się nie stanie tylko hałas jest denerwujący. Koszt naprawy jak się uprę dość wysoki, więc może ktoś ma jakieś pomysły na kasowanie luzów. Podobno śruba (nakrętka?) która do tego służy jest aluminiowa i po latach nie da się jej już ruszyć.

Offline Marcin Purcell

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 13, 2015, 12:40:20 »
Luz jest na listwie czy na kolumnie?
Jeśli na listwie to gość gada bzdury, bo w przekładni wymienia się tłoczek dociskający listwę do ślimaka (nr części 406229) i nakrętka jest plastikowa.
Jeśli tłucze wieloklin na łączniku w kolumnie kierownicy, to już inna sprawa.  Możesz poszukać kolumny od polifta (2006 w górę), popdobno zostały poprawione i już nie stukają :)
Wariant nr 2 - http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/instalacje-wodne-i-gazowe/instalacje-stalowe/obejma-naprawcza-dsk-1-2-gebo,p64943,l550.html

Montujesz to na łączeniu wałka z krzyżakiem i cisza. Nie ma to wpływu na zachowanie kolumny w razie kolizji, bo składa się ona w innym miejscu. Nie polecam spawania tego miejsca, ze względu na punktowe odpuszczenie powierzchni i ryzyko pęknięcia.

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MK I] Mocne stuki - prawy przód
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 14, 2015, 12:17:19 »
Z tego co pamiętam to luz jest na listwie. Rzeczywiście mówił coś o plastikowej nakrętce ale też coś o aluminiowej. Niestety nie znam się na tym ani nie mam warunków do samodzielnej naprawy ale jeżeli mógłbyś coś konkretnie napisać to podjadę do mojego znajomego mechanika, może poradzi, bo szczerze sam o sobie mówi, że francuzów nie zna a uczy ich się na mojej C5tce, ale przynajmniej mam świadomość, że mnie nie oszuka.