Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Robert Zglinicki w Listopad 19, 2017, 21:50:22

Tytuł: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Listopad 19, 2017, 21:50:22
Dobry wieczór
Panowie jestem na etapie kupna kpl rozrządu i mam mały galimatias w głowie, prosże podpowiedzieć mi który kupić, taki żeby pasował do mojego silnika.
VF7RWRFJC54065994
Na chłopski rozum ten kpl powinien być ok, tylko co oznacza RD?
http://allegro.pl/rozrzad-kompletny-citroen-c5-1-8-2-0-16v-125-140km-i5661913959.html
Dzięki  :)
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Maciek Dąbrowski w Listopad 20, 2017, 09:26:46
Na podstawie VIN podam Ci numery części oryginalnych:


Zestaw rozrządu: 0831V6
Zestaw rozrządu + pompa wody: 1609525580


Jeśli kupujesz zestaw kup wszystko jednej firmy, np. kompletny zestaw Gates ma nr katalogowy KP25608XS, INA 530047130, SKF VKMC03263, Bosch 1987946442, SNR KDP459.560, Ruville 55977701.


RD to oznaczenie sedana.
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Maciej Brzozowski w Listopad 20, 2017, 11:06:27
W moim temacie masz wymianę rozrządu ;)
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Olaf Tomczynski w Listopad 20, 2017, 11:15:48
W moim temacie masz wymianę rozrządu ;)
ale kolega ma benzynę :) cjhyba że Twój temat też dotyczył benzyny :) :)
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Maciej Brzozowski w Listopad 20, 2017, 11:51:53
Ajjjdobra porąbało mi się RHR w Vinie
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Listopad 21, 2017, 20:37:47
Ok Pany, dzwoniłem do ASO i za wyminę chcą 800 PLN, żdecydowałem, że dam im zarobić, wszak rozrząd robie raz na 10 lat, a i piecząteczka w książce serwisowej będzie. Kupiłem rozrząd wraz z pompą ORI.
Panowie jeszcze pytanie odnośnie płynu do chłodnic, jaki lejecie?
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Stromski w Styczeń 11, 2018, 16:57:13
Kłaniam się.


Jest to najświeższy wątek o rozrządzie, więc za pozwoleniem zadam tu pytanie.


Auto które kupiłem ma niby wymieniony rozrząd, od mniej więcej 40k km, ale postanowiłem że jednak wymienię. dzisiaj zdemontowałem i widzę że pasek jest jak nowy, pompa też. ale na rolkach, napinającej i prowadzącej da się wyczuć minimalny luz poprzeczny do osi, oraz rolki te kręcą się opornie i nie da się ich rozpędzić w dłoniach. Pytanie czy to normalne? czekam na dostawę nowych części więc nie mam z czym porównać.


Auto ma wbitą wymianę rozrządu w książce serwisowej jeszcze w niemieckim serwisie, który na moje zapytanie w tej sprawie nie raczył odpisać, może dla tego że robiąc rozrząd nie wymienili uszczelniacza wału (przeciek), a pompa wody nie miała żadnej uszczelki, ani metalowej ani sylikonu (ubywało mi sporo płynu).


Zwróciłem też uwagę na jeden detal, załączam zdjęcie, otóż koło zębate wału jest u mnie osadzone ... sami zobaczcie, chodzi o klin.
aha, jeszcze jedno, na drugim zdjęciu widać że pasek na kole zębatym nie jest na środku koła, ale jest przesunięty bliżej bloku silnika, na rolkach jest podobnie, czy to normalna sytuacja  wedle Was?
(https://images83.fotosik.pl/960/816d54e5ea28e8c7med.jpg)


poniżej pozostałe zdjęcia z komory. proszę o komentarze. Dzięki.
(https://images84.fotosik.pl/960/5bb2e848d3a50320.jpg)[size=78%]
(https://images81.fotosik.pl/961/2a9e7a06557c085b.jpg)
(https://images81.fotosik.pl/961/ca9e7965440f99a0.jpg)
(https://images83.fotosik.pl/960/e728bcaa8880052d.jpg)
(https://www.fotosik.pl/zdjecie/6fa0d367834bf57a)

[/size]
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Styczeń 11, 2018, 21:45:58
klin jest ok nie ma innej możliwości, koło zębate musi się zaprzeć o klin aby ten się obrócił. Podczas montażu luz musi być po obu stronach klina aby późniejsze naprężenie paska miało miejsce z dwóch stron.
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Artur Winczewski w Styczeń 12, 2018, 05:39:03
Ta rolka napinacza jakaś zardzewiała, chyba ma więcej jak 40 tys. Pewnie niemiaszki wymienili sam pasek.
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Stromski w Styczeń 12, 2018, 06:28:23
Dzięki Panowie, potwierdzacie moje podejżenia.
Ta rolka napinacza jakaś zardzewiała, chyba ma więcej jak 40 tys. Pewnie niemiaszki wymienili sam pasek.
napinacz też jest "nieświerzy", ale pompa  wygląda na nową  ::)  jednak włożę jej nowe graty, ma nadzieję że dzisiaj przyślą.




klin jest ok nie ma innej możliwości, koło zębate musi się zaprzeć o klin aby ten się obrócił. Podczas montażu luz musi być po obu stronach klina aby późniejsze naprężenie paska miało miejsce z dwóch stron.

Trochę się zdziwiłem bo na zdjęciach w necie, widać że to koło siedzi na klinie ciasno, bez luzu po bokach  ??? .
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Styczeń 12, 2018, 16:23:42
Ten za wąski klin jest właśnie taki jak być powinien. To jest  taka niby pułapka przy tym typie rozrządu. Tak samo jest teraz w benzynie 2.0i. I stąd przestroga, by nie próbować tego rozrządu składać na jekieś znaki farbą, czy liczenie ząbków paska. Należy składać  tylko na dedykownych blokadach, bo na nanoszone znaki się tego nie złoży dokładnie. A ten luz na klinie jest  po to, aby bardzo precyzyjnie ustawić rozrząd i napiąć pasek na założonych blokadach wału i wałków. Może tak być, że po ostatecznym napięciu paska, ten klin nadal nie będzie się zapierał, ale tak to jest pomyślane przez producenta, że ostateczne ustalenie kółka zębatego na wale, jest tutaj uzyskiwane nie klinem, a przez sam docisk kołem pasowym osprzętu. Ten klin służy bardziej do ustalenia koła pasowego osprzętu, i w to koło osprzetu jest spasowany ciasno i dokładnie. Są rozrządy tego typu właśnie, gdzie koło zębate paska nie ma w ogóle klina i miejsca na klin, słyszałem że były też takie stosowane w citroenach. Też trzymają się tylko na docisk kołem osprzętu. Wydaje się to nieprawdopodobne i niemożliwe do ustawienia, ale na pewno jest to dobrze pomyślane. Ja kiedyś sam zmieniałem pasek tego typu w 2.0 Pb i był to wówczas pierwszy rozrząd jaki robiłem w życiu, i dało się ustawić wszystko idealnie. Ponieważ ten rozrząd jest tak pomyślany, jest jeszcze jedna ważna uwaga: śruba centralna do dociskania koła pasowego osprzętu musi tu być traktowana jako jednorazowa, z fabrycznie naniesionym klejem na gwint, i dokręcona kluczem dynamometrycznym i ostatecznie kątomierzem. Od tego zależy pewność docisku koła zębatego rozrządu i że się to nie odkręci. I jeszcze jedno. Koło pasowe osprzętu jest metalowo gumowe. Ono się czasem zaczyna rozwulkanizowywać. Aby je wymienić trzeba przed odkręceniem śruby centralnej założyć blokady na wał i wałki rozrządu. Nie można bez tych blokad zdjąć po prostu koła pasowego osprzetu i ponownie go założyć, bo się rozrząd przestawi na tym właśnie "za wąskim" klinie, no chyba, że ktoś będzie miał szczęście. Trochę to wszystko skomplikowane, ale jak się dobrze ze wszystkim zapozna i zrozumie ideę, to staje się proste i logiczne. Ja własnie początkowo byłem zły na konstruktorów, że tak to wymyślili, ale jak zdobyłem wiedzę i zrozumiałem, zacząłem ich wręcz podziwiać za to rozwiązanie.
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Styczeń 12, 2018, 16:56:03
A co do problemu, że pasek nie opina centralnie koła zębatego, tylko jest przesunięty w strone kadłuba, to warto zobaczyć jak to wygląda na pracującym motorze. Ja raz widziałem, że na skutek chyba wady fabrycznej koła zębatego, nie było ono idealnie proste i pasek "pływał" po tym kole. Ale gdyby tak było, powinien być widoczny wyślizgany ślad na zębach, o szerokości większej niż sam pasek.
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Styczeń 12, 2018, 21:13:26
W berlingo koło zębate wału jest ciasno osadzone na klinie za to koło walka rozrządu po popuszczenie 3 śrub można przesunąć w obu kierunkach. Czyli ta sama zasada.
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Stromski w Styczeń 13, 2018, 15:31:40
W berlingo koło zębate wału jest ciasno osadzone na klinie za to koło walka rozrządu po popuszczenie 3 śrub można przesunąć w obu kierunkach. Czyli ta sama zasada.
Ot i sedno kwestii, zastanawiałem się nad tym porównując różne zdjęcia.
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Stromski w Styczeń 13, 2018, 20:50:45
Zrobione, zrobiłem swój pierwszy rozrząd 8) . Tutaj moje podziękowania dla wszystkich którzy dzielili się na forum swoją wiedzą i doświadczeniami!


Nie obyło się bez napinki przed pierwszym odpaleniem, myślałem że zejdę jak wywaliło mi choinkę błedów i "engine faulty", ale było to spowodowane innymi sprawami i kasowanie błędów pomogło. Wszystko ładnie cyka i silnik wkręca się na obroty. Chciałbym w przyszłości zajrzeć do łańcuszka na wałku bo słychać go wyraźnie, wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, uniosłem co prawda obudowę i ślizg który jest nad łańcuchem nie jest wytarty, ale nie wiem co jest poniżej i jak to powinno wyglądać.


Raz jeszcze dziękuję całemu forum bo dzięki wam mogłem nadrobić kawałek niespełnionego dzieciństwa  ;) , no i mam teraz pretekst do rozbudowania swojego warsztaciku hehe.


Powodzenia Grzebiącym.
Tytuł: Odp: Rozrząd - zakup
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Styczeń 13, 2018, 23:29:02
Ja sie nie odważyłem sam wymienić rozrząd, robiłem wymianę w Oplu Omedze 2.0 16V, ale tam to jest fantastyczna robota, ponieważ rozrząd jest z przodu i jest doskonałe dojście, Cytryny nie ruszam sam w tej kwestii, zrobił serwis i mam z głowy problem.