Klub Cytrynki

Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Elektryka i wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Aleksander Starzyński w Maj 02, 2019, 14:02:44

Tytuł: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Aleksander Starzyński w Maj 02, 2019, 14:02:44
Cześć.


Czy bardzo problematyczne będzie podłączenie elektrycznie ustawianych foteli i podłokietnika z możliwością regulacji w wersji, która fabrycznie nie oferowała takich udogodnień? Znalazłem na aukcji wnętrze w super stanie i zastanawiam się nad dodaniem ich do swojego XMa.


Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Kuba Żerdzicki w Maj 03, 2019, 11:32:47
Fotele są plug&play jak w większość rzeczy w XMie, kupujesz, podpinasz, działa. Nie musisz zmieniać wiązek itp itd, wszystkie wtyczki są na miejscu, tyle że te nie użyte przy montażu, fabrycznie są zabezpieczone taśmą.

Z podłokietnikiem jest trochę trudniej, sterownik Airbag który pod nim się znajduje występował w dwóch wersjach, mniejszej i większej. Przy tej większej trzeba trochę po podcinać mechanizm podnośnika, a podłokietnik i tak niestety nie będzie schodził do samego dołu.
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Aleksander Starzyński w Maj 04, 2019, 17:36:51
Dziękuję za odpowiedź. Rozmawiałem z właścicielem i przy niedużej dopłacie mogę kupić cały samochód, który może pełnić rolę dawcy. Samochód to wersja exclusive 2,5 diesel z 2000 roku. Zastanawiam się ile mogę z niego przeszczepić. Wiem że fotele są grzane, ale nie znalazłem jeszcze zdjęcia przycisków, którymi się owe ogrzewanie włącza. Są one na tym samym panelu co ustawienie klimatyzacji? Jeśli tak to może dałoby się korzystając z okazji przenieść ją do siebie? Jest to wykonalne i jest sens robienia tego?
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Kuba Żerdzicki w Maj 04, 2019, 17:52:47
Na 99% to grzanie nie działa i trzeba wymieniać maty. Jak jakimś cudem działa, to sytuacja jest analogiczna. Potrzebujesz fotel i suwak. Wtyczkę do fotela masz, z resztą to idzie po jednej z elektryką. Wtyczkę do suwaka/przełącznika też masz :) A suwaki znajdują się obok klawiaturki immo.


Jeśli to wersja w czarnej skórze, a nie alcantara to od razu będzie widać że fotele i boczki przekładane. Chyba że będziesz się bawił w przekładanie wykładziny, podsufitki, paneli słonecznych, lampek bo to wszystko też wtedy powinno być czarne.
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Aleksander Starzyński w Maj 04, 2019, 19:30:19
A przeszczep klimy? Da się to zrobić, czy nie warto?

Jest to samochód z tego ogłoszenia: https://www.olx.pl/oferta/xm-citroen-CID5-IDzHOEJ.html#496af4923c

Kolor boczków wydaje się być taki sam jak u mnie, tyle że moje boczki są gładkie.
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Maj 04, 2019, 20:02:50
Na fotkach masz skórę z alcantarą.
Nie masz w swoim klimy? Przenieść się da, ale od wuja i trochę roboty.
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Aleksander Starzyński w Maj 04, 2019, 21:44:31
Nie mam. Mam chyba najbiedniejszą wersje Xma jeśli chodzi o wyposażenie. Zobaczymy co powie na to magik u którego będę robił renowację, jak nie to przynajmniej będę miał ładniejsze wnętrze :)
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Maj 05, 2019, 00:02:05
Raczej skończy się na ładniejszym wnętrzu. :D
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Krzesimir Dębski w Maj 05, 2019, 11:37:09
Chyba szybciej byłoby przerzucić silnik do tamtego Exclusiva.
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Aleksander Starzyński w Maj 05, 2019, 20:42:32
Jednak kolor i stan blachy w moim jest zdecydowanie lepszy. Zobaczę co z tego wyjdzie i dam znać jak skończą się prace nad nim
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Aleksander Starzyński w Maj 07, 2019, 16:59:06
Po dokształceniu się wiem, że zrezygnuję z transplantacji klimy. Pozostaje przeniesienie foteli i elektrycznego podłokietnika. Czy mechanizm również jest plug&play, czy powinienem coś więcej zdemontować? Znalazłem schemat mechanizmu, czy to co jest zaznaczone wystarczy żeby go przenieść, czy powinienem na coś jeszcze zwrócić uwagę? Czy przyciski od grzania foteli są w tym samym miejscu co te od sterowania podłokietnikiem?


https://i.imgur.com/YdlRfMM.png

Jak zdemontować kratkę dookoła immublisera? Ma ktoś może jakieś schematy jak się do tego dostać?
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Zbigniew Patelski w Maj 08, 2019, 20:10:44
Dokładałem podłokietnik w swoim. Pamiętam że trzeba było coś podpiłować w ramie samego podłokietnika i musiałem przesunąć o parę centymetrów moduł poduszek, ale co dokładnie to już nie wiem. W wolnej chwili (haha) mogę spróbować zrobić zdjęcia.

Ze szczegółów to trzeba jeszcze załatwić sobie taki gumowy fartuch który zamyka optycznie szczelinę między miską schowka a tunelem. W katalogu go nie widzę, ale to nie pierwsza taka sytuacja.

Kratka immo wychodzi po prostu do góry. Trzyma się (słabo) na ząbkach. Pociągnij delikatnie. Przyciski tylnych szyb, pokrętła grzania i przyciski podłokietnika są w tej kratce. Kolejność do znalezienia w instrukcji obsługi pojazdu, ale ja sobie poprzekładałem żeby było wygodniej obsługiwać.

Jeszcze jedno - możesz nie mieć wiązki kablowej. Remontuję właśnie golasa Mk2 z korbami z tyłu i on ma zdecydowanie mniej wolnych kostek niż mój break. W breaku kostki foteli i podłokietnika po prostu były i nawet miały zasilanie - plug & play.
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Krzesimir Dębski w Maj 10, 2019, 15:00:46
Występowały dwa rodzaje stelarzy elektrycznego podlokietnika (w zależności od rocznika tzn. czy wersją z jedną poduszka czy dwiema), stąd problemy z montazem jeśli trafi się nie taki co potrzeba. Zdaje się, że wersje VSX miały przygotowaną wiązkę pod elektryczne bajery, a SX były jej pozbawione.
Tytuł: Odp: Elektryczne fotele i regulowany podłokietnik
Wiadomość wysłana przez: Aleksander Starzyński w Maj 11, 2019, 14:51:38
Niestety po zobaczeniu foteli na miejscu, zrezygnowałem z zakupu. Alcantra zniszczona, fotele wilgotne - samochód stał na zewnątrz z otwartymi oknami.
Wszystko pozostanie w oryginale  ;)