Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Elektryka i wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Aleksander Starzyński w Maj 02, 2019, 14:02:44
-
Cześć.
Czy bardzo problematyczne będzie podłączenie elektrycznie ustawianych foteli i podłokietnika z możliwością regulacji w wersji, która fabrycznie nie oferowała takich udogodnień? Znalazłem na aukcji wnętrze w super stanie i zastanawiam się nad dodaniem ich do swojego XMa.
Pozdrawiam
-
Fotele są plug&play jak w większość rzeczy w XMie, kupujesz, podpinasz, działa. Nie musisz zmieniać wiązek itp itd, wszystkie wtyczki są na miejscu, tyle że te nie użyte przy montażu, fabrycznie są zabezpieczone taśmą.
Z podłokietnikiem jest trochę trudniej, sterownik Airbag który pod nim się znajduje występował w dwóch wersjach, mniejszej i większej. Przy tej większej trzeba trochę po podcinać mechanizm podnośnika, a podłokietnik i tak niestety nie będzie schodził do samego dołu.
-
Dziękuję za odpowiedź. Rozmawiałem z właścicielem i przy niedużej dopłacie mogę kupić cały samochód, który może pełnić rolę dawcy. Samochód to wersja exclusive 2,5 diesel z 2000 roku. Zastanawiam się ile mogę z niego przeszczepić. Wiem że fotele są grzane, ale nie znalazłem jeszcze zdjęcia przycisków, którymi się owe ogrzewanie włącza. Są one na tym samym panelu co ustawienie klimatyzacji? Jeśli tak to może dałoby się korzystając z okazji przenieść ją do siebie? Jest to wykonalne i jest sens robienia tego?
-
Na 99% to grzanie nie działa i trzeba wymieniać maty. Jak jakimś cudem działa, to sytuacja jest analogiczna. Potrzebujesz fotel i suwak. Wtyczkę do fotela masz, z resztą to idzie po jednej z elektryką. Wtyczkę do suwaka/przełącznika też masz :) A suwaki znajdują się obok klawiaturki immo.
Jeśli to wersja w czarnej skórze, a nie alcantara to od razu będzie widać że fotele i boczki przekładane. Chyba że będziesz się bawił w przekładanie wykładziny, podsufitki, paneli słonecznych, lampek bo to wszystko też wtedy powinno być czarne.
-
A przeszczep klimy? Da się to zrobić, czy nie warto?
Jest to samochód z tego ogłoszenia: https://www.olx.pl/oferta/xm-citroen-CID5-IDzHOEJ.html#496af4923c
Kolor boczków wydaje się być taki sam jak u mnie, tyle że moje boczki są gładkie.
-
Na fotkach masz skórę z alcantarą.
Nie masz w swoim klimy? Przenieść się da, ale od wuja i trochę roboty.
-
Nie mam. Mam chyba najbiedniejszą wersje Xma jeśli chodzi o wyposażenie. Zobaczymy co powie na to magik u którego będę robił renowację, jak nie to przynajmniej będę miał ładniejsze wnętrze :)
-
Raczej skończy się na ładniejszym wnętrzu. :D
-
Chyba szybciej byłoby przerzucić silnik do tamtego Exclusiva.
-
Jednak kolor i stan blachy w moim jest zdecydowanie lepszy. Zobaczę co z tego wyjdzie i dam znać jak skończą się prace nad nim
-
Po dokształceniu się wiem, że zrezygnuję z transplantacji klimy. Pozostaje przeniesienie foteli i elektrycznego podłokietnika. Czy mechanizm również jest plug&play, czy powinienem coś więcej zdemontować? Znalazłem schemat mechanizmu, czy to co jest zaznaczone wystarczy żeby go przenieść, czy powinienem na coś jeszcze zwrócić uwagę? Czy przyciski od grzania foteli są w tym samym miejscu co te od sterowania podłokietnikiem?
https://i.imgur.com/YdlRfMM.png
Jak zdemontować kratkę dookoła immublisera? Ma ktoś może jakieś schematy jak się do tego dostać?
-
Dokładałem podłokietnik w swoim. Pamiętam że trzeba było coś podpiłować w ramie samego podłokietnika i musiałem przesunąć o parę centymetrów moduł poduszek, ale co dokładnie to już nie wiem. W wolnej chwili (haha) mogę spróbować zrobić zdjęcia.
Ze szczegółów to trzeba jeszcze załatwić sobie taki gumowy fartuch który zamyka optycznie szczelinę między miską schowka a tunelem. W katalogu go nie widzę, ale to nie pierwsza taka sytuacja.
Kratka immo wychodzi po prostu do góry. Trzyma się (słabo) na ząbkach. Pociągnij delikatnie. Przyciski tylnych szyb, pokrętła grzania i przyciski podłokietnika są w tej kratce. Kolejność do znalezienia w instrukcji obsługi pojazdu, ale ja sobie poprzekładałem żeby było wygodniej obsługiwać.
Jeszcze jedno - możesz nie mieć wiązki kablowej. Remontuję właśnie golasa Mk2 z korbami z tyłu i on ma zdecydowanie mniej wolnych kostek niż mój break. W breaku kostki foteli i podłokietnika po prostu były i nawet miały zasilanie - plug & play.
-
Występowały dwa rodzaje stelarzy elektrycznego podlokietnika (w zależności od rocznika tzn. czy wersją z jedną poduszka czy dwiema), stąd problemy z montazem jeśli trafi się nie taki co potrzeba. Zdaje się, że wersje VSX miały przygotowaną wiązkę pod elektryczne bajery, a SX były jej pozbawione.
-
Niestety po zobaczeniu foteli na miejscu, zrezygnowałem z zakupu. Alcantra zniszczona, fotele wilgotne - samochód stał na zewnątrz z otwartymi oknami.
Wszystko pozostanie w oryginale ;)