Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Konrad Chmielik w Grudzień 31, 2007, 16:12:59
-
Witam. Niestety czeka mnie regeneracja tylnej belki. mam już przejechane ponad 210 tys. i z tyłu słychać niepokojące trzeszczenie, z prawej strony koło lekko pochyla się do środka. A co do pytania to chodzi mi o polecenie jakiegoś dobrego fachowca od regeneracji belek.
Najlepiej w Lublinie lub okolicach do 50km.
Będę wdzięczny za namiary:)
Gdyby ktoś znał orientacyjną cenę tej operacji to też bardzo proszę się pochwalić:)
[color=CC0000]Zobacz temat. [/color]>>> Tutaj <<< (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=flat&order=ASC&topic_id=23182&forum=22&move=prev&topic_time=1198226722)[color=CC0000]Bo tam jeden Klubowicz z Lublina pisał że gdzieś robił,dopisz a pewnie podpowie gdzie.Jakby co to poszukaj w katalogu.[/color]
>>> Katalog firm <<< (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/addresses/)[color=CC0000]Admin.[/color]
-
Witam,
czy znacie dobry warsztat który dobrze zregeneruje tylna belkę (ewentualnie wymieni łóżyska+uszczelniacze)
pzdr
-
Agena, Tychy
www.agena.tychy.pl
-
Mam pytanie, gdzie w okolicy Bielska, Tychów albo Krakowa mogę tanio i dobrze zregenerować tylną belkę w ZX. Proszę o pomoc, bo nie chce mi się bić 800km do Antalexu. Znalazłem kilka warsztatów i wołają sobie około 1400zł za regenerację. Może będzie gdzieś coś taniej.
-
A czy nawet doliczając koszty paliwa nie będzie taniej w Antalexie ??
-
Regeneracja belki w antałexie kosztuje 660 złotych dochodzi kaucja 600 złotych i z antałexu wychodzi do Ciebie zregenerowana beleczka, pobranie jest 1260PLN
Zakładasz belkę a starą odsyłasz do antałexu
Kaucja zostaje zwrócona, oczywiscie potrącona o koszty transportu.
Nie lepiej tak?
-
Poszukaj może warsztatów które mają powiązania ze szrotami. W Łodzi troszkę po znajomości co prawda ( z rabatem dla stałego klienta) brat cioteczny do peugota 306 za wymianę belki wraz z belką ściągniętą ze szrotu ( pewnie z jakiegoś angola wyjęta) zapłacił 350 zł. Warto poszukać.
-
Ja bym w pierwszej kolejności telefonicznie się skontaktował z chłopakami z Antałexu - jakby termin realizacji nie był zbyt dlugi to bym skorzystał z opcji wysyłki belki.
-
No w sumie o tej wysyłce to nie wiedziałem. Musze do nich zadzwonić. Dzięki za porade. W sumie mam drugą belkę, ale nie wiem w jakim jest dokładnie stanie, a nie wiem czy opłaca się do niej same gumy kupić. Auto mam na gaz, czyli koszt dojazdu byłby rzędu 150zł, to jak obliczyłem i tak się opłaca tam jechać. A co jest z hamulcami? Przewodu hamulcowe które są przymocowane do belki też są wymieniane?
-
Nie, chłopaki z Antałexu regenerują samą belkę - demontują wahacze, wymieniają łożyska, bieżnie, i wszystko co sie w belkach zużywa nadzwyczaj szybko.
Reszta pewnie wymaga dogadania. Jeden klubowicz kompleksowo robił belkę u siebie - regeneracja, przerabianie hamulców z bębnów na tarczowe. Wszystko jest możliwe.
-
Sprowadzałem belkę do ZX-a z Antałexu, koszt belki 660, koszt wysyłki DHLem w jedną stronę 70 zł, montaż w warsztacie 350, wysyłka starej DHL-em 70 - suma 1150 zł. Ale nie było wtedy czasu jechać i zrobić na miejscu za 660 plu koszt dojazdu.
Decyzja jak zwykle należy do klienta....
Ale belka jest OK.
-
Niedługo czeka mnie a raczej moją belkę to samo.Masakra.Jak czytam o kosztach to ręce opadają.
-
Raz wydasz -> święty spokój na kilka lat. Nie ma co się aż tak bardzo przejmować.
-
Mam pytanie gdzie można regenerowac belkę na terenie woj. Pomorskiego ?
-
Sławomir Cyprys napisał:
Sprowadzałem belkę do ZX-a z Antałexu, koszt belki 660, koszt wysyłki DHLem w jedną stronę 70 zł, montaż w warsztacie 350, wysyłka starej DHL-em 70 - suma 1150 zł. Ale nie było wtedy czasu jechać i zrobić na miejscu za 660 plu koszt dojazdu.
Decyzja jak zwykle należy do klienta....
Ale belka jest OK.
za co 350 zł w warsztacie?? za założenie belki?? brak słów, zdzierstwo to za małe słowo :/
-
Przykrecenie 8 śrub i montaż hamulców drogi przecież jest...
-
Mam pare pytań i skorzystam z tematu. Moja belka w ZX'ie jeszcze jest młoda i zdrowa ale szykuje się belka do zrobienia w xsarze, nic jeszcze nie trzeszczy koła w miare ok, jak z zakrętu się auto postawi to troche widac ze się przekrzywiają, auto ma 150 tyś wiec wypadałoby się już bliżej sprawie przyjrzec.
Czy ktoś zna jakieś dobre i sprawdzone namiary na robienie całej belki w Warszawie lub okolicach? Do antalaxu troche km jest, ale bardziej mnie przerażają strasznie długie terminy.
A wracając do ZX'a, kto przekładał tarczówki do tyłu? Z jakimi komplikacjami trzeba się liczyc i w co dokładnie trzeba się zaopatrzyc oprócz samej belki z >1.6 .
pozdrawiam
Artur
-
W moim przypadku były to całe wahacze z tarczami i zaciskami, osłony tarcz, przewody hamulcowe dorobili mi, linki ręcznego musiałem też założyć od volcane, bo od bębnów oczywiście nie pasowały. +8 śrub do kół bo miałem za długie i waliły po osłonach tarcz. To wszystko :) Problemów nie było.
Być może sprawa komplikuje się gdybyś miał korektor hamowania poza bębnem, choć może tak jest nawet lepiej. W każdym razie ja nie mam korektora wcale teraz i nie ma z tym problemu. Kto wie, może przez powiększone zaciski z przodu a może po prostu przód łapie pierwszy i tyle.
-
Artur Kaczmarczyk napisał:
Czy ktoś zna jakieś dobre i sprawdzone namiary na robienie całej belki w Warszawie lub okolicach? Do antalaxu troche km jest, ale bardziej mnie przerażają strasznie długie terminy.
pozdrawiam
Artur
Powracam do pytanie. Bo mi się akurat pali grunt pod nogami :|
-
Witam. Orientuje się może ktoś czy w Wałbrzychu lub okolicach regenerują tylne belki?
-
Witam
Mam pytanie co do tylnej belki Od jakiegoś czasu zauwazylem ze przy przejeżdżanie przez np tory tramwajowe (kiedy kolo wpadnie w dziure) slychac głuchy stuk Zrobiłam test hamulca ręcznego i stwierdziłem ze stukanie dochodzi z tylnego lewego kola Bylem jakiś czas temu u mechanika który stwierdzili ze poduszki są ok tylko jest jakiś luz z lewej strony na belce (jest tam podobno jakieś lozysko stozkowe czy jakoś tak) Czy to już czas na belke? I jeśli ktoś wie to gdzie w Poznaniu jest dobry fachowiec w tych sprawach Który powie co i jak jest z belką
-
Jak masz luzy na łożyskach to musisz je jak najszybciej wymienić ewentualnie zregenerować całą belkę.
W zależności gdzie to będziesz robić to koszt zaczynać się będzie od ok 600 zł. W katalogu firm są powpisywane warsztaty co się tym zajmują.
-
Z Poznania masz blisko do Antałexu ;-)
-
mam pytanko gdzie można profesjonalnie zregenerować tylą belke,w zx i za ile może ktoś to już robił,bo mnie straszono że to koszt 1200zł ile w tym prawdy?
-
Taki temat jest troszkę wyżej od Twojego: >KLIK< (http://klubcytrynki.pl/forum//index.php?topic=23553)
POZDR!
-
A tak na przyszłość: wyszukiwarka Twoją przyjaciółką ;)
-
tomasz szwed napisał:
mam pytanko gdzie można profesjonalnie zregenerować tylą belke,w zx i za ile może ktoś to już robił,bo mnie straszono że to koszt 1200zł ile w tym prawdy?
Niestety wiele w tym prawdy :|
-
Wszystko zależy gdzie regenerujesz, czy wymieniasz poduszki i amortyzatory.
-
Mam pytanie czy dobrze regeneruja belki w Antałxie ? może już tam Ktoś regenerował?
-
Poszukaj, dysksji na forum jest tyle ile zwolenników i przeciwników.
Dla ułatwienia: Xsara Picasso, Xsara, AX, Berlingo, ZX. Te samochody mają belkę.
-
W SERWISIE Citroena sama belka jak dobrze pamiętam swego czasu ok.6miesiecy temu kosztowała w granicach 600-700 zł MOŻE TERAZ SĄ JESZCZE TE SAME CENY do tego trzeba dokupić dobre czopy wachaczy ,łożyska i JAZDA DO KOŃCA .,a te regeneracje to się nadają . POWODZENIA ZA 2 lub 3 lata jak będzie powtórka z rozrywki. Ja się przejechałem na regenerowanych półosiach i od tamtej pory nic nie regeneruje!
-
A ja dzisiaj odstawiłem swojego Zx'a do Antalexu - regeneracja belki wraz z wymianą poduszek skrętnych.
Jutro odbieram :)
-
Łukasz Łukaszewski napisał:
W SERWISIE Citroena sama belka jak dobrze pamiętam swego czasu ok.6miesiecy temu kosztowała w granicach 600-700 zł MOŻE TERAZ SĄ JESZCZE TE SAME CENY do tego trzeba dokupić dobre czopy wachaczy ,łożyska i JAZDA DO KOŃCA .,a te regeneracje to się nadają . POWODZENIA ZA 2 lub 3 lata jak będzie powtórka z rozrywki. Ja się przejechałem na regenerowanych półosiach i od tamtej pory nic nie regeneruje!
Niestety Łukaszu twoje nadzieje co do nowej orginalnej belki sa płonne. Z minimum kilku powodów, ale njbardziej obrazowe są dwa:
Gdzie jest najbrdziej orginalna belka- w nowym aucie z ASO -ile moze wytrzymać - może nie wiele, robimy już belki w autach z 2004-05 roku z przebiegiem poniżej 70 tys (oczywiście nie jest to regułą, są belki które jeżdżą 300-400 tys i nic nie trzeba z nimi robić)
Drugi powód za 600zł kupujesz samą rurę belki, czyli trzeba wykonać jeszcze sporo innych operacji z wymianą czopów i poskładaniem wszystkiego do kupy i tu jest niestety sedno sprawy. Dokładność montażu, odpowiednie odłegłości łożysk, uszczelnień, montaż w odpowiedniej odległości wahacza, ustawienie wysokości, wszystko to ma zasadniczy wpływ na trwałość belki, a najmniejsze niedokładnośći, oraz mała wiedza jak to wszystko musi być poskładane może spowodować że wydanie kasy na tą orginalną rurę belki na nić się zda.
Co do opini o regeneracji.
Pożądna regeneracja-naprawa belki to kilka podastawowych czynność które trzeba wykonać, aby to, co się zrobiło można nazwać regeneracją.
1.Rozebranie belki na przyrządach, a nie młotem.
2.Wymiana czopów na nowe orginalne, o odpowiedniej twardośći, a nie napawanie, toczenie i inne cuda.
3.Demontaż starych łożysk z rury belki, czyszczenie środka, kontrola gniazd osadzenie łożysk, w razie potrzeby ich regeneracja tulejowanie w obrabiarce z odpowiednim pasowaniem (a nie wyklejanie klejem itp), lub przy mocnym wyjajowaniu gniazda uniemożliwiającym regenerację zastąpienie ruru inną.
4.Wprasowanie nowych łożysk przy pomocy przyrządów ustalających głębokość, a nie wbicie młotkiemj i śrubokrętem na oko.
5.Poskładanie całości z zastosowanie odpowiednich odległości, pasowań i ustawień.
Dla kontrastu
Co niektórzy jak belka skrzypi wywiercają otwór, leją do środka zużyty olej, lub pakują smar i też to nazywają regeneracją belki (znam przypadek gdzie klient za takie coś zapłacił 700zł)
Sama wymiana łożysk na zardzewiałe czopy i w jajo w rurze też jest nazywana regeneracją belki.
Co do trwałości powyższych chyba nie ma wątpliwości, chociaż to i tak wyjdzie po jakimś czasie bo początkowo przez parę miesięcy jest ok.
A co do twoich półosiek, to może było tak, że regeneracja ich polegała na oklepaniu młotkiem koszyczka z kulkami, aby nie strzelało i zamontowaniu nowej osłony gumowej i smaru, bo słyszałem że tak też moiżna "zregenerować" półośkę czy przegub:-)
-
Wczytaj się dobrze koleszko w to co napisałem cytuje swoje ;"SAMA BELKA itd."
-
Pewni Ci to nie pomorze, ale znam taki zakład mechaniczny, który specjalizuje się tylko w markach francuskich. Mieści się w Olkuszu woj. małopolskie na ul. Głowackiego - numeru nie pamiętam.
Regenerują całość, łącznie z piaskowaniem belki od środka. Robocizna + części - 900-1000zł. Dają 6 m-cy gwarancji. lub ograniczenie przebiegiem.
-
W piątek (7.10) byłem w Antałexie. Moja belka była już martwa (totalnie zatarta), brak resorowania, koło pochylone, błotniki zaczęły zakrywać już felgi. Godzinka roboty i ZX wyjechał jak nowo narodzony. Chłopaki mają takie tempo pracy, że jeszcze nie widziałem machanika pracującego w takim tempie i tak sprawnie. Mogliby to robić z zamkniętymi oczami. Polecam wszystkim.
-
Witam sąsiada :]
-
Witam i pozdrawiam ziomala :)
-
Grzegorz Gruszka napisał:
W piątek (7.10) byłem w Antałexie. Moja belka była już martwa (totalnie zatarta), brak resorowania, koło pochylone, błotniki zaczęły zakrywać już felgi. Godzinka roboty i ZX wyjechał jak nowo narodzony. Chłopaki mają takie tempo pracy, że jeszcze nie widziałem machanika pracującego w takim tempie i tak sprawnie. Mogliby to robić z zamkniętymi oczami. Polecam wszystkim.
A ile zapłaciłeś ???
-
660 zł. Jakk wymieniał poduszki to dopłacił 2 x 120 pln za poduszki.
-
Dokładnie tak jak mówisz. 660 PLN-ów, bez poduszek.
-
Witam
Słyszał ktoś może o tym warsztacie w Świdnicy >>KLIK<< (http://www.franceautoservice.pl/naprawa-tylnej-osi.html)?
Trochę dużo biorą za regenerację belki ale mam do nich zaledwie około 20km więc jeśli chodzi o zaoszczędzony czas i koszt paliwa to chyba opłaca się wydać tak jak tam piszą 857zł za kompletną regenerację tzn. wymiana łożysk, czopów plus ewentualna naprawa gniazd. Pod warunkiem, że ten zakład dobrze regeneruje belki :)
-
Witam, pytanie jak w tytule, gdzie najlepiej regenerować belkę w Poznaniu lub okolicy? Ile to kosztuje?
-
Witam, znalazłem tutaj: http://www.peugeot-citroen.com firmę robiącą belki, ktoś ma na ich temat wyrobioną opinię? Reklamują się jako wyśmienici fachowcy w dziedzinie regeneracji.
-
Grzegorz Kurkowski napisał:
Witam, znalazłem tutaj: http://www.peugeot-citroen.com firmę robiącą belki, ktoś ma na ich temat wyrobioną opinię? Reklamują się jako wyśmienici fachowcy w dziedzinie regeneracji.
Zdaje się, że Grzesiek Spek ma opinię na ich temat...
-
a gdzie mogę solidnie zregenerować belkę w mojej okolicy: Małopolskie, Śląskie ? Czy ktoś może coś polecić ?
-
antałex :D :D :D
Marcin, chłpaki mogą to wysyłkowo zrobić, jak się z nimi dobrze dogadasz to max 3 dni i masz nową beleczke.
-
hehe, moja okolica
spoko mogę zaczekać. tylko opcje wysyłki mnie przerażają. poza tym chce żeby od razu ustawili ją na fabryczną wysokość a najlepiej dopasowaną do przodu. żeby wreszcie próg szedł równolegle do podłoża.
-
Marcin Ilcewicz napisał:
a gdzie mogę solidnie zregenerować belkę w mojej okolicy: Małopolskie, Śląskie ? Czy ktoś może coś polecić ?
Ja robiłem tu TU (http://www.autobelki.pl/) za całokształt polecam, choć nie obyło się bez komplikacji (za nisko ustawili drążki) i musiałem podjechać jeszcze raz ale do winy się poczuwali i kasę za dojazd zwrócili i poprawione jak trzeba.
Wyszło chyba 800 zł a i dają 18 miesięcy gwarancji.
-
powiedz mi czy przyjechałeś do nich autem i czekałeś na miejscu na regenerację ?
czy przy samej regeneracji belki ma znaczenie czy samochód posiada ABS ?
-
Marcin Ilcewicz napisał:
powiedz mi czy przyjechałeś do nich autem i czekałeś na miejscu na regenerację ?
czy przy samej regeneracji belki ma znaczenie czy samochód posiada ABS ?
Przyjeżdżasz samochodem i całość trwa +- 2,5 godz. co do ABSu dzwoniąc wcześniej wszytko się wypytają i powiedzą co i jak.
Sama naprawa wygląda tak że twoją belkę demontują ściągają tarcze, piasty i przekładają na przygotowana wcześniej belkę.
-
dzięki, jeśli nie znajdę nic w Krakowie pewnie się u nich zjawię
-
niestety w Myszkowie cena poszła w górę na 950zł :/ Leszek na pewno się nie pomyliłeś ? w Antalexie nadal pozostaje 660. nie mam wyjścia i wybiorę się do specjalistów z Barcina. mam nadzieje, że nie zrobią psikusa z ceną.
ale to już po świętach
-
było na 100% 850zł i 18mc gwarancji bo inaczej bym się tam nie wybrał, drugi w kolejności cenowej był dla mnie warsztat ze Świdnicy tam wychodziło chyba nawet taniej wliczając paliwo ale był tylko rok gwarancji.
-
Chłpaki z antałexu raczej psikusa nie zrobią. Za żółte kropki dostaniesz pare zł rabatu :)
Pozdów chłopaków ode mnie :)
-
Witam klubowiczów. Czy któryś z panów spotkał się z dokładnym przekroje tylnej belki do ZX-a .Moja cytrynka ma już wiele latek (16 dokładnie) i koszt regeneracji 600 czy 800 PLN to na tle ceny całego auta jest wielki.Zna się trochę na mechanice mam w garażu też trochę sprzetu więc chciałbym przynajmniej spróbować naprawy. Kupno kompletu naprawczego za 60 czy 70 PLN to jeszcze nie taki wielki koszt a może jeszcze cytrynce parę latek daruje życia.
Pozdrawiam.
-
Witam,
cena w Antałeksie 660 PLN na tle aktualnej wartości Twojego auta jest oczywiście znaczna. Jednak pózniejsza przyjemność z jazdy - bezcenna. Jeżeli nie zamierzasz sprzedać auta z acenę złomu, to warto wydać te pieniądze. Też mam ZX-a w tym samym roczniku i była to pierwsza rzecz, którą przy nim zrobiłem (teraz walczę powoli z pozostałymi bolączkami).
Zastanawia mnie jaki zestaw naprawczy za 60 PLN-ów masz na myśli. Raczej takie coś nie istnieje.
Pozdrawiam
-
Możliwe, że koledze chodzi o same uszczelnienia...
A łożyska? A czopy? A jak się okaże, że belkę trzeba tulejować?
Jesteś w stanie to sam zrobić? Masz prasę do łożysk czy będziesz ją mlotkiem traktował?
-
Pisząc o zestawie naprawczym to myślałem faktycznie o uszczelniaczach, bo łożyska to mam, z prasy do czopów mogę skorzystać w pracy.No może trochę cenę przesadziłem w dół ale dalej myślę o samodzielnej naprawie bo dłubanie przy samochodach to lubię.Z tulejowaniem też nie będzie problemu.Także jakby ktoś miał linka do dobrego rysunku złożeniowego to bardzo będe wdzięczny, bo ten w książce to trochę zamazany.
-
Wczoraj byłem w antałeksie, bo miałem dosyć pisku po dociążeniu tyłu (jak wiozłem siostre z mężem i dzieckiem, to chociaż ten ryk zagłuszało :D) i szkoda mi było opon. 660 zł i elegancko, tak jak powinno być, a z poduszek zrezygnowałem - za drogie i nie takie ważne. Myślałem wcześniej, że taki ten zx twardy ma być, że jak się usiądzie na progu bagażnika, to ani drgnie, a tu po regeneracji bujać się można :)
-
Przemysław Olcha napisał:
a z poduszek zrezygnowałem - za drogie i nie takie ważne
Jesteś pewien, ze nie takie ważne ? Obyś się kiedyś nie zdziwił.
-
Wojciech Siwek napisał:
jesteś pewien, ze nie takie ważne ? Obyś się kiedyś nie zdziwił.
...jak Ci belka odleci :P
-
A więc byłem przed wczoraj w Antałexie i... belke zrobili mi [color=ff0000]piii[/color]cie... ale tylko belke... najpierw chcieli mnie wypuscic bez recznego bo mowili ze czegos sie tam nie da zalozyc( gdzie wczesniej bylo zalozone) to okazali sie ze w polowie drogi nie mialem hamulców i jakies 100 km musialem wracac bez hamulców... co sie okazalo, popsuli mi chyba cylinderek tak ze caly plyn mi wylecial i musialem sie tak bujac do chaty...
-
Po pierwsze mam alergię na nietrzeźwych klientów, nie często się to zdarza ale czasem tacy przyjeżdzają i zawsze są wtedy problemy.
Po drugie z zepsutym cylinderkiem i ogólnie, z delikatnie rzecz ujmując uszkodzonymi i źle wyregulowanymi hamulcami przyjechałeś i nikt nie musi mi wierzyć na słowo.
Oto Twój wątek na temat hamulców:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=48489&forum=60&post_id=487556#forumpost487556
Polecam przeczytać przedostatni wpis, cytuję Twoją wypowiedź:
"jednak jeszcze wczoraj musialem to zobaczyc i... zrobilem samoregulator byl brudny i to bardzo... ale go ladnie wyczyscilem i jest git linke od recznego lekko podciagnolem i wszystko dziala aha i jeszcze jedno, w prawym kole jest popsuty cylinderek, i w zwiazku z tym mam pytanie, czy lepiej kupic zestwa naprawczy i regenerowac cylinderek czy raczej kupic nowy... osobiscie bylbym bardziej za wymiana na nowy... "
Odrazu powiedzieliśmy, że z cylinderka leci, ale stwierdziliście że wiecie o tym i że sami to zrobicie, więc nie mamy się tym interesować, a linki ręcznego nie można było wczepić bo tak mocno była podciągnięta, że dźwignia opierała się o bęben.
Zanim wyjechałeś z warsztatu powiedziałem, że z cylinderka cieknie mocno, nie bardzo Cię to poruszyło, nawet dolałem Ci płynu hamulcowego do pełna i dzięki temu chociaż trochę ujechałeś, bez tego to po kilkunastu kilometrach niemiałbyś hamulców, nie doliczyłem nic za płyn a Ty jeszcze masz pretensje i kłamiesz, że Ci cylinderek uszkodziłem.
Początki na forum i takie teksty.
-
Jestem pewien ze chlopaki na z Antalexu to przadna firma na pewno niczego nie popsuli. Ba u mnie tez byl problem z linka recznego oraz klockami, obie rzeczy usuniete gratis. Naprawde fachowy warsztat i ludzie tez w porzadku.
P.S. Niestety pijani kierowcy to zmora polskich dróg
-
Dla ścisłości
Osób tym zx-em było kilka, kto jest kim i kto tu pisze - nie wiem, ale fakt jest taki, osoba najwięcej majaca do powiedzenia trzeźwością nie grzeszyła, kierowcą prawdopodobnie był ktoś inny.
-
To o tyle dobrze:) Ale i tak trochę niezły tupet tego klienta
-
Może ktoś podpowie mi gdzie można byłoby zrobić w Rzeszowie lub okolicach tylną beleczke dobrze i niedrogo????
-
Witam kolegów
Właśnie belka ech...
zamierzam do antałexu zadzwonić jakoś niedługo bo pop pierwsze tłuką mi już poduszki przy hamowaniu a po drugie jest bardzo miękka i rufa mi trochę siadła, nie muszę dodawać , że jedno z kół odchyliło sie od pionu i chyba już najwyższa pora...
nie wiecie czy ewentualnie bębny można u chłopaków tez wymienić i czy dużo za to wezmą ?
pozdrawiam
-
Krzysztof Król napisał:
nie wiecie czy ewentualnie bębny można u chłopaków tez wymienić i czy dużo za to wezmą ?
pozdrawiam
o ile pamietam to zdejmuja bębny aby odkrecić od belki cały zespół hamulców więc chyba wszystko jedno czy założą stare czy nowe
-
Witam
Jestem tu zupełnie nową posiadaczką zx dokładnie w sobote zakupiłam autko ...i wdepnełam na mine pod tytułem tylnia belka ..liczyłam się z naprawami wiadomo samochód 95 rok ale sprzdający nie poinformował mnie że ta belka jest do wymiany ...a warszrat rzucił cenę taka że nogi się uginają ..i szczerze nie wiem co dalej robić ...dziś dokładnie mechanik oceni co jeszcze.
..pozdrawiam wszystkich cytryniarzy
-
Jaką cenę warsztat rzucil? Co to za warsztat?
-
NA JELONKACH UL: szczotkarska 800 z robocizną nie wiem czy to z jakimś upustem bo korzystamy z nich od dawna.a poniewaz mam kilka rzeczy jeszcze w nim do zrobienia to potrzeba 1400zeta zawieszenie przód hamulce że o oponach nie wspomnę
-
Cena z poduszkami czy bez nich?
-
Witam
Sorki że dopiero dziś odpisuje warsztatu tego nie polecam...
belki tam nie zrobię...zrobili mi ponoć przód ..a jak weszłam mechanik przeklinał na francuzy a do tego ..wywinął mi numer..miał założyć zimówki opony ..a że jedna mu tarła bo belka już leci to nie powiadomił mnie że założył mi łysy zapas letni ..i wracałam z tyłem zimowo letnim...ale znalazłam na allegro nowe belki z francji za tysiaka albo 40 km od wawy 950zł z wymianą zabierają auto do siebie z pod domu...ale nie wiem czy skorzystam napisz czy swoją wymieniłeś i gdzie?moze gg?9956815 ja dopiero czekam na kaskę a na dodatek gaśnie mi po odpaleniu szarpie przez 15 min przełącze na gaz i jest ok...pozdr
-
chyba wszyscy polecą Ci ANTAŁEX :-) sprawdzony i niezawodny
-
Witam! ja wlasnie po wymianie belki :) ANTAŁEX daleka droga! ale po wielu info. z roznych warsztatow i forum padlo na antałex, jak dla mnie bomba i sprawdza sie to co poprzednicy pisali ! goscie sa tak profesjonalni ze nawet nie zdolalem sie kimnac na ich kanapce z czarnej skurki ! a jesli chodzi o uprzejmosc i wszystko z tym zwiazane to daje 100% na + brakuje tego w innych warsztatach :(
-
Witam.Jakiś czas nie było mnie na forum. Dzięki za wszystkie posty. Jakiś czas temu wreszcie w swojej cytrynce wymieniłe całą niestety używaną belkę. dałem za nią 300 pln. Gość mówił, że to od 1.8 i wydaje mi się, że troche tył siedzi.Wyczytałem w książce iż prześwit ogólnie jest mniejszy od 1.4.Ale ogólnie to jest ok nie trzaska się nie skrzypi i koła ok |--| a nie /--.
Pozrawiam .
-
witam
mam człowieka który regeneruje tylne belki w francuzach w Łodzi za wyjęcie i włożenie bierze 350zł + trzeba zapłacić za dodatkowe elementy tzn. łożyska ewentualnie trzpienie lub inne rzeczy które mogą się zużyć, polecam, warto
-
ciekawa jaką metodą to robi
-
ciekawa jaką metodą to robi
-
Witam,
mam pilną sprawę, do wymiany mam poduchy w belce + regeneracja i wymiana amortyzatorów z tyłu.
16 lipca wyjeżdżam w kolejną wyprawę po europie ( teraz rumunia). Co do Antalexu to dopiero za miesiąc mają termin... więc u nich odpada ( niestety:() Opcję jaką mi polecili w Antalexie to zakład w Pruszczu Gdańskim ( montują regenerowane przez nich belki ), tutaj namiar:
Abi. Mechanika i elektryka samochodowa, autogaz
83-000
Pruszcz Gdański,
Kochanowskiego 11
woj. Pomorskie, pow. gdański, gm. Pruszcz Gdański
Branża: Samochody - stacje obsługi, mechanicy
Tel.: 58 682 19 81
oraz opcja do warsztatu:
http://garage66.pl/
Prosiłbym Was o opinie, może korzystaliście z ich usług, bo nie chciałbym żeby mi ktoś odstawił rzeźbę ;/
Może coś podpowiecie, bo mam tylko dwa tygodnie na naprawę.
pozdrawiam !
-
hym,
dwie opcje.
1. wymiana starej belki na regenerowaną przez Antalex w pruszczu gdanskim, koszt: 700 zł belka + 300 zl wymiana.
2. kupno nowej belki,
tutaj link :
http://allegro.pl/item1075147041_belka_komplet_z_bebnem_do_citroen_zx_nowa_orygin.html
no i wymiana.
Co myślicie, warto zainwestować więcej ? czy lepiej regenerowaną?
Pozdrawiam
-
rozumiem ze nikt sie nie wypowie :) heh
-
Wszystko zależy od tego czy ta "nowa" jest faktycznie nowa a nie stara odmalowana w pic ;) bo wywlec belkę to nie aż taka straszna zabawa.Jak masz kogoś do pomocy oczywiście ;) Musisz tylko uważać żeby nie ukręcić przewodów hamulcowych (szmata namoczona w Fosolu zostawiona na kilka godzin).Dochodzi jeszcze koszt poduch ,bo nie napisałeś w jakim są stanie i czy w tym warsztacie poduchy są wliczone w koszt.
Więc reasumując:
Warsztat: 700+300=1000 (nie wiadomo co z poduchami ale nie ruszasz nawet palcem roboty...no chyba że przy płaceniu;) )
Allegro:900+~160(poduchy)=1060 (tylko że masz zabawy na cały dzień i musisz mieć miejsce)
Ja osobiście kupiłbym tą belkę za 700 i zamontowałbym ją sam dając nowe poduchy.
-
Belka wymieniona. nowe poduchy 4 sztuki i amortyzatory bo były w fatalnym stanie.
Teraz auto chodzi jak by prost oz taśmy zjechało :) cieszy z jazdy :)
-
Witam!
Jestem nowy na forum i niedawno(ok miesiąc temu) kupiłem citroena zx. Tak czytałem trochę o tej belce i doszedłem do pewnych wniosków, co do swojego pojazdu. Chciałem pisać w dziale mechanika, ale upewnię się tutaj. Czy jeśli samochód podczas hamowania wydaje z tyłu odgłos pukania, jakby coś od podwozia pukało, koła w kształcie /-- i przez to tylne opony od wewnątrz bardziej zdarte, a przy tym jakby tylne podwozie mniej amortyzowało, to znaczy, że tylna belka jest do wymiany/naprawy, tak? Będę wdzięczny za porady.
Pzdr
Kamil
-
Tak, do naprawy.
-
Nie ma może ktoś z Was do sprzedania używanej tylnej belki w dobrym stanie? Potrzebuję samej rury (poprzecznicy) bo u mnie gniazdo prawego łożyska się troszkę zowalizowało i nikt w moim mieście nie chce się podjąć jego regeneracji, a wolałbym używaną w dobrym stanie niż nową chińską.
-
witam mam dylemat gdzie regenerować belke w antalexie czy w pile poczytałem w internecie i jestem skłonny wysłać do piły czy ktoś tam robił belke i zna ten warsztat
-
Citroen-Peugeot Naprawa Adam Besztak
Płouszowice-Kolonia 52, 21-008 Płouszowice-Kolonia
k/Lublina przy trasie Lublin Nałęczów
Tel.: (81) 502-07-25
Ja tam robiłem swoją belkę w ZX-ie. Zrobiłem po renowacji ok 45 tys. km i nic złego się nie dzieje, także mogę polecić ten warsztat. U mnie trzeba było wstawić nową belkę, bo stara miała już poważnie wytarte czopy i gniazda, cała naprawa z robocizną kosztowała ok 1500 zł, w 2009 roku.
-
Witajcie.
Ja bym po pierwsze poprosił informacje o tym "człowieku z Łodzi" jeśli można.
Czy mógłby ktoś wstawić zdjęcia jak wyglądają koła przed regeneracją belki?
Mam wrażenie, że moje są delikatnie pochylone ku środkowi ale sam już nie wiem czy sobie tego nie wmawiam :)
Powiedzcie mi jedną rzecz. Tam gdzie na dole mocowany jest amortyzator z tyłu jest guma a pod gumą są ponoć jakieś łożyska? Co jeżeli on mi tam siedzi luźno? Tzn mogę palcem poruszać i nie siedzi ciasno na stałe tylko się rusza. Z drugiej strony ani drgnie.
Pozdrawiam.