Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: Przemek Michalski w Grudzień 18, 2008, 12:12:45
-
Mam Cytrynke ZX-a mam tylko 60km fabrycznie przy silniku 1.1 jak bym mógł zwiększyć jego moc?? Filtr stożkowy czy coś by pomogło?? Cytrynka jest jeszcze na gaźniku. Nie mam instalacji gazowej. Jak ktoś coś bęjak zwiekszyc moc??dzie wiedział niech da znać. Pozdrawiam
-
najlepiej zmienic silnik na mocniejszy bo z niego raczej nic nie wycisniesz;)
-
nawet roche??:(
-
Przemku uzupełnij profil
trudno będzie Ci tu znaleźć konkretne informacje na temat przeróbek mechanicznych silników 1.1 mało kto chyba bawi się w podniesienie mocy w tej pojemności
-
sluchaj taki samochod odziedziczylem po rodzicach.. Nie chodzi mi o dużo chociaż pare koni. A stożkowy by coś pomógł?? Jak coś gdzie go wstawić?? Prosto do gaźnika?? Jak długi dolot by był potrzebny??
-
nie kombinuj, zmieniaj silnik - najlepszy stosunek kasy do efektow.
stozek wrecz pogorszy charakterystyke auta w normalnej eksploatacji
-
a czy wymiana silnika z 1.1 na 1.4 przypadkiem nie odbywa się typu plug & play ?
-
sory co to jest " plug & play " ?? bo nie wiem. pozdrawiam
-
Przemek Michalski napisał:
sory co to jest " plug & play " ?? bo nie wiem. pozdrawiam
wyjmujesz jeden wkładasz drugi nic zmieniając osprzętu, skrzyni itd ;) Także za 500-600 zł mógłbyś mieć 15 koni więcej małym nakładem pracy.. jakbyś chciał większy silnik to większe zarówno nakłady finansowe jak i więcej roboty.. nie warto się bawić, lepiej kupić mocniejszą wersje. A zabawa w stożki niewiele da ... lepiej doprowadzić silnik do stanu fabrycznego, najłatwiej w ten sposób odzyskać brakujące konie
reasumując, czy to jest 1.1 czy 1.4 to i tak moim zdaniem nie warto się w to bawić, to są silniki które mają jeździć ekonomicznie, a jak chcesz coś mocniejszego to tylko wymiana auta na drugi.
-
przez ZXem mialem AXa - wrzucone 1.6 8v, zmierzone 100 koni.
silnik przerastał całe auto, które nie było przystosowane do takich osiągów - idąc grubo czyli w jakieś 1.8 lepiej zmienić auto, takie 1.6 miało w ZX chyba identyczne zawieszenie i hamulce co 1.1 (w sumie to w szoku jestem że taki mikro silniczek pakowali do ZXa :/)
Przemek, albo turlać się tym co masz, albo zmienić auto.
Chyba że masz dojście do części i kogoś kto za małą kasę przerzuci Ci silnik.
przy 1.1 sprawdza się przysłowie "z g... bata nie ukręcisz" - dłubać można topowe wersje :)
do wszystkich modyfikacji musi być dobra baza - 1.1 w ZX na pewno dobrą bazą nie jest :)
-
Każdy silnik można dłubać jak ktoś chce.
Przemek, nie pytaj tutaj. Zapytaj na forum AX'a, bo tam ten silnik występuje masowo. Cudów się raczej spodziewać nie można ale spytać nie zaszkodzi. Jak wymiana to tylko na 1.4 gaźnik i powinieneś być zadowolony. Na inny będziesz musiał całą elektronikę zasadzić. Swap na silniki XU jest kompletnie nieopłacalny, bo wymieniasz wszystko.
Przy okazji - 1.6 bardzo nie ma takich hamulców i zawieszenia jak 1.1. Ale hamulce to nie problem przy dzisiejszych cenach ZXów na szrotach.
-
Kolego!!! Wsadzając sam filtr stożkowy bez wymiany całego układu dolotowego tylko pogorszysz parametry samochodu. Oprócz tego nawiewy zimnego powietrza trzeba doprowadzać i wychodzi.........nic. Kilka % więcej mocy i lekki pomruk:) Innym wyjściem może być sportowa wkładka filtra montowana w miejscu starego. Jest to tańsze rozwiązanie, jednakże wtedy efekty są naprawdę mało widoczne, wręcz niewyczuwalne.
Kiedyś zamontowałem filtr do mojego ZX-a 1.8 i szczerze mówiąc nie wyszło mu to na dobre: Większe spalanie i gorsza praca silnika. Nie polecam więc tego osobiście.
-
Swojego czasu prawie kupiłem ZX'a z silnikiem 1,1 i tylko niezdecydowanie sprzedającego zniechęciło mnie do wzięcias tego autka, był to 8 letni golas ale z rzeczywistym przebiegiem 86kkm. Takie autko za przeproszeniem służy raczej tylko jako du.powóz, szkoda przerabiać silnik, lepiej sprzedać i kupić coś o większej mocy - pytanie pozostaje, czy to będzie coś w równie dobrym stanie?
-
Mateusz Kita napisał:
Kolego!!! Wsadzając sam filtr stożkowy bez wymiany całego układu dolotowego tylko pogorszysz parametry samochodu. Oprócz tego nawiewy zimnego powietrza trzeba doprowadzać i wychodzi.........nic. Kilka % więcej mocy i lekki pomruk:) Innym wyjściem może być sportowa wkładka filtra montowana w miejscu starego. Jest to tańsze rozwiązanie, jednakże wtedy efekty są naprawdę mało widoczne, wręcz niewyczuwalne.
Kiedyś zamontowałem filtr do mojego ZX-a 1.8 i szczerze mówiąc nie wyszło mu to na dobre: Większe spalanie i gorsza praca silnika. Nie polecam więc tego osobiście.
Co to za herezje wypisujesz :-) wystarczy lekko skrócić dolot i stożek jak najbardziej poprawi górne część obrotów, nie wiem gdzie ty montowałeś ten filtr i do czego może podpiołeś go pod orginalny dolot i zapomniałeś wyjąć stary filtra przez co ciągną przez dwa :D ? ja mam 1.8 i ze stożkiem idzie dużo lepiej jak przez orginalny układ // Tak pozatym pozdrawiam sąsiada z Lublina :D
-
A ile chcesz wydać podnosząc moc tego silnika ? Wszystko zalezy od funduszy. Jeśli nie skąpisz na cytrynkę to odsyłam do Specialistów (http://www.chojnacki.com.pl/)
-
Miałem go zamontowanego w dobrym miejscu:D No i oczywiście był wyjęty stary filtr:) Niestety jednak nie miałem wystarczającego dolotu zimnego powietrza i dlatego tak to wychodziło. Jedyną zaletą było to, że ładniej chodzi. Teraz jeździ na oryginalnym filtrze.
Również pozdrawiam!!!:D
-
W ZX jest tak, że filtr musi być umiejscowiony perfekcyjnie, tak samo jak strumień zimnego powietrza. Ja zakładałem filtr z bratem i chyba nam to najlepiej nie wyszło:):P
-
moja cytrynka jest jeszcze na gazniku. nie sprzedam JEJ napewno mimo swojego wieku pawie 16 lat a od prawie 9 u mnie jest bezawaryjna. nigdy mnie nie zawiodła i mam pewnosc ze gdzie pojade tam wróce. jak cos ten stozek prosto do gaźnika??
-
Stożek prosto do łącznika gaźnika z filtrem
(od dołu w pionie)
Wyjmujesz oryginalną puszkę żeby uzyskać miejsce na stożek
-
ale to dac stozek pionowo na krotkim dolocie czy kawalek rurki czy cos i storzek w innym miejscu??
-
Zastosuj kawałek rurki (odpowiedniej średnicy), jako łącznik pomiędzy łącznikiem a stożkiem (długści około 10 cm)
-
ok dzieki za rade.
-
Przemek Michalski napisał:
ok dzieki za rade.
Nie ma za co
Uważaj tylko żebyś nie odfrunął :evil: ;)
-
nie no sluchaj to mi chyba nie grozi mysle;p