Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Elektryka i wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Marek Martynowicz w Wrzesień 14, 2012, 23:30:03
-
Poranki zrobiły się nieco chłodniejsze, więc chciałem się dogrzać jadąc do pracy. Pierwszego dnia po włączeniu ogrzewania czuć było w aucie specyficzny zapach jaki unosi się czasem nad elektrycznymi grzejnikami, na które spadnie kurz. Nie zdziwiło mnie to, bo grzania nie używałem chyba od zimy, choć mam zamontowany filtr kabinowy. Drugiego dnia, po włączeniu grzania i dmuchawy, z otworów wentylacyjnych zaczął wydobywać się dym. Miałem już nawet rzucać się po gaśnicę, ale odcięcie dopływu powietrza i wyłączenie dmuchawy wystarczyły.
Teraz dmuchawa już w ogóle nie działa. Wyciągnąłem szufladę i za nią znalazłem całą obudowę dmuchawy. Próbowałem ją uruchomić i włączyć na chwilę ogrzewanie, ale nie zaczął się wydobywać dym. Nie wiecie, czy grzałka znajduje się gdzieś w tej obudowie? Czy jest to cały zespół wentylacyjno-grzejny, który kupię na używkach, czy 2 elementy? Nie dałem rady wymontować tego, a wyjeżdżam teraz na weekend innym autem.
Czy ewentualnie pasują dmuchawy z xsary? O części d ZX-a już nie jest tak łatwo.
Wersja i silnik jak w profilu. Auto nie ma klimatyzacji.
-
Po 1. Sprawdź bezpiecznik termiczny znajduje się w tunelu zaraz na podszybiu od strony pasażera. 2. wentylatorek mógł się przyblokować i spalić, od dołu(przy nogach pasażera) jest przykręcony na 3 śruby. Pozdrawiam :)
-
"W tunelu zaraz na podszybiu" - masz na myśli tam, gdzie są kratki wlotu powietrza do kabiny? Po wyjęciu radia można się do nigo dostać, czy po wyjęciu schowka przed pasażerem?
Dalej drążę temat: czy wentylator z grzałką to jeden moduł, czy osobne elementy?
-
W ZXie nie ma żadnej grzałki elektrycznej - jest tylko moduł oporników umieszony wewnątrz duktu powietrznego (element numer 2 na pierwszym rysunku). Oczywiście mówimy o wersji bez klimy. W wersji z klimą był moduł regulacji na tranzystorach o ile dobrze pamiętam.
-
Dzięki,
o to mi chodziło.
Czy nie wiecie, czy z innego modelu będzie pasować cały taki moduł?
Gdzieś znaleźć ten bezpiecznik?
Pozdrawiam!
-
Marek Martynowicz napisał:
Gdzieś znaleźć ten bezpiecznik?
Znajdziesz go w module z rezystorami. ;)
-
Rezystor termiczny zwany też termikiem do mojej cytryny dostałem w sklepie ze sprzętem AGD :)
-
W każdym sklepie z elektroniką go kupisz. Poczytaj tematy związane z niedziałającą dmuchawą bądź też działającą na najwyższym biegu, wszystko jest w nich pięknie krok po kroku opisane. Było tego już bardzo dużo na forum. Od siebie dodam że termik kosztuje od 1,5zł do 3zł. Kwestia na jaką temperaturę ma być (u mnie chyba coś 135 było ale pewności nie mam). No i najważniejsze, przy wymianie nie wolno go lutować bo się przepali, odgina się uchwyty starego i wymienia zaciskając uchwyty na nowym bez lutownicy.
-
Wyciągnąłem szufladę i za nią znalazłem całą obudowę dmuchawy.
Szufladę czy schowek bo to jest bardzo istotne...
Prościej by było zapytać czy masz klime :]
Jeśli masz, to rezystory są zupełnie inne i są w dmuchawie.
-
Marcin Jankowski napisał:
Prościej by było zapytać czy masz klime :]
Jeśli masz, to rezystory są zupełnie inne i są w dmuchawie.
W pierwszym poście:
Marek Martynowicz napisał:
Auto nie ma klimatyzacji.
:)
-
Pisząc: "szufladę" miałem na myśli całą obudowę ze schowkiem przed pasażerem. Auto nie ma klimatyzacji. Było o tym w ostatnim zdaniu mojego 1. postu.
-
Ooo... Prawie jednocześnie zareagowaliśmy...
-
sorry za zamieszanie...
-
Panowie coś mi śmierdzi płynem chłodniczym w kokpicie ale wycieków nie ma żadnych po podłodze...
-
to pewnie nie płyn ale specyficzny zapach dawno nie używanego ogrzewania
-
właśnie nie, bo jak bywało chłodniej rankami używałem i nie było tego zapaszku :/