Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 08, 2018, 20:13:37

Tytuł: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 08, 2018, 20:13:37
Powoli myślę o zmianie mojej C5 na inną C5, z większą mocą w stosunku do obecnego C5 X7 2.0 benzyna 140 KM.
Ogólnie nastawiałem się na 3.0 V6 211KM w benzynie, gdyż zawsze wydawało mi się, że będzie to tańsze nie tylko w kupnie, ale koszty serwisowania, w dieslu są rózne wynalazki pod maską, których nie ma w benzynie, więc ew. naprawy też byłyby mniejsze.
Jednak biorąc pod uwagę, iż 3.0 w benzynie X7 to biały kruk, a mam też określone wymagania odnośnie wyposażenia znalezienie czegoś sensownego może graniczyć z cudem.
Interesuje mnie tylko X7. MkI i MkII odpadają.
Dlatego też zacząłem myśleć też o dieslu, chociaż nie miałem z nim wcześniej do czynienia i nigdy nie brałem pod uwagę, ale z braku mocnych benzyn biorę to pod uwagę jako jedyną sensowną alternatywę, jeśli chodzi o moc silnika i przyspieszenie.
Tylko pytanie jak to właściwie jest z tymi dieslami? Zaleca się je na długie trasy, ale to znaczy, że jazda po mieście będzie wpływać na szybsze zużycie silnika i innych podzespołów? Czy też bardziej jest to związane z fapem, który musi się wypalać w odpowiedniej temperaturze i dlatego trzeba dogrzać silnik? Jeżeli tylko chodzi o fap to przecież można go elektronicznie usunąć i jeden problem z głowy, podobnie inne kwestie "ekologiczne" psujące nerwy i opróżniające kieszenie. O ile dobrze kojarzę czytałem gdzieś, że po wypruciu wszystkich ekologicznych wynalazków spod maski normy spalin i tak są spełnione.
Czy ewentualne wyższe koszty napraw czy dodatkowych podzespołów w stosunku do benzyny wynikają właśnie tylko z tych "ekologicznych" ustrojstw czy też dochodzą inne kosztowne kwestie? Jeśli tak to jakie? Na pewno są wtryskiwacze, ale czy rzeczywiście są one tak mocno wrażliwe, że po zalaniu niewłaściwego paliwa potrafi taki paść? Mówię o wtryskiwaczach piezoelektrycznych. Czy trzeba lać tą lepsza ropę czy wystarczy zwykłe ON? Przy automacie odpada koło dwumasowe, sprzęgło.
I teraz pytanie czy zatem lepiej szukać 3.0 w benzynie czy diesel, a jeśli diesel to który będzie najlepszy (moje kryteria to dobra dynamika, moc w dość szerokim zakresie obrotów, dobre wyposażenie, a więc co za tym idzie również masa samochodu, spalanie jest istotne, ale nie jeżdżę zgodnie z ekodrivingiem, nie patrzę, żeby jak najmniej spalić, ale cieszyć się jazdą i mam świadomość, że auto z taka masą przy pewnym stylu jazdy nie spali 6 L ON tylko zapewne 8-9-10).
Jeśli chodzi o diesle biorę ew. pod uwagę:
- 2.0 163KM (ponoć cichy, niezawodny silnik, ma FAPa?)
- 2.2 204 KM (poziom Nm taki sam jak przy 3.0, przy chipie można go przeskoczyć)
- 3.0 V6 240KM (chyba najlepszy wybór mocowy, ale może być krucho przy ew. naprawach)
Wiadomo najlepiej wybrać najmocniejszy silnik, tylko szukam kompromisu pomiędzy przyjemnością z jazdy, a kosztami ew. napraw, dostępnością i kosztami części, specjalizacja mechaników. Nie biorę raczej pod uwagę kosztów spalania, gdyż różnica pomiędzy 2.0 a 3.0 nie jest chyba na tyle wielka i jeśli przekłada się na to fakt dużo większej mocy to skłaniałbym się do jednostki palącej więcej, ale jadącej lepiej, z drugiej strony jeśli mocniejszy silnik byłby znacząco bardziej awaryjny czy drogi w naprawach to skłaniałbym się bardziej do silnika mniej awaryjnego z mniejszą mocą, gdyż i tak brałbym dość mocno pod uwagę chip tuning w przypadku każdego z silników.
Natomiast pytanie jak to jest z chip tuningiem w przypadku silników 2.2 i 3.0 kiedy po takim zabiegu robi się ponad 500 Nm? Pytam w odniesieniu do skrzyni Aisin, gdzie producent przewiduje do 440Nm. Jak to się przekłada na jej zużycie, ktoś ma te autka zachipowane? Jak to hula i się sprawuje?
Jak jest z awariami tych poszczególnych w/w silników, jakie mają wady, jakie zalety?
I pytanie czy lepiej iść w diesla czy jednak szukać benzyny?
Jak to jest właściwie z tą mocą i przyspieszaniem? Słyszałem opinie, że diesel ma "kopa", ale w określonym zakresie obrotów. Np. ciągnie mocno od dołu, ale od pewnego zakresu po prostu nie ciągnie. Benzyna może nie ciągnie od dołu jak diesel, ale dość żwawo przyspiesza w pełnym zakresie obrotów aż do odcięcia.Jak to wygląda w w/w silnikach? Nie jestem typem użytkownika, który rusza z piskiem spod świateł, bo i C5 nie jest typem samochodu rajdowego, ale jeżdżę raczej dynamicznie i chciałbym mieć moc, która będzie dobrze ciągnąć od samego dołu, ale jednocześnie jadąc już z pewną prędkością zawsze mieć duży zapas mocy pod butem, gdy będę chciał wystrzelić żwawiej do przodu. 
Czy da się w jakiś sposób porównać pod kątem mocy, przyspieszenia 3.0 w benzynie a silniki diesla?
Czy w ogóle jest porównywalna benzyna wolnossąca z turbodoładowanym dieslem?

Jednym słowem za czym się rozglądać, co kupić?  :) 
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Radosław Szewczyk w Czerwiec 08, 2018, 20:47:16
To sobie ale skomplikowałeś, chociaż jeśli się nastawiasz na 3.0 to szukaj takiej, tylko tak jak wspomniałeś to będą długie poszukiwania i pewnie skończy się kompromisem stan/wyposażenie/cena. Ja od początku szukałem 3.0HDI, kombi i w czarnym kolorze. I znalazlem tyle że szarego ;-). Z perspektywy czasu powiem, że już nigdy nie wrócę do rzędowej czwórki z manualem i choć mam świadomość większych kosztów to przyjemność z jazdy rekompensuje mi wszystko.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 08, 2018, 20:56:12
A szukałeś 3.0 diesel z jakiego powodu? Oczywiście do manuala też nie chcę już wracać, tylko automat i nie chce już 4 biegowego Al4 tylko Aisina 6-biegowego.
Ponoć 3.0 Hdi to poprawiona wersja 2.7, który miał dość złą "sławę". Czy problemy 2.7 zostały już rozwiązane w 3.0?
Jak sobie chwalisz ten silnik? Jak wygląda przyspieszenie, dynamika, moc? Jak wygląda spalanie i koszty serwisowania, ew. napraw?
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 08, 2018, 21:31:01
Oczywiście masz rację Paweł że przede wszystkim nie można kierować się emocjami tylko trzeba pomyśleć na chłodno.
Założyłem ten wątek, żeby podpytać jak właśnie to widzicie i każda rada jest dla mnie cenna.
Oczywiście, że koszty eksploatacyjne są ważne, z tym, że w pewnym momencie apetyt zaczyna rosnąć w miarę jedzenia. Kiedy kupowałem 2.0 z lpg silnik wydawał mi się dynamiczny. Była to wtedy przesiadka z MkI 2.0 136KM z lpg. Obecnego samochodu też szukałem ok. 3 miesięcy. Tez szukałem lepszego wyposażenia, ale musiałem pójść na kompromis w kilku kwestiach, ale za to trafiłem sprawdzony silnik i autko po właścicielu, który o nie rzeczywiście dbał, a nie z komisu i czy od jakiegoś handlarza. Sam staram się też dbać o autko, doinwestowywać je i chociażby z tego powodu trochę ciężko byłoby się z nim rozstać, bo jest sprawdzony i stale serwisowany, natomiast z czasem chciałoby się więcej mocy i lepszej skrzyni, bo jednak Al4 zaczyna poszarpywać i pewnie za jakiś czas czekałby ją remont generalny. Oczywiście pewnie można by wymienić elektrozawory czy zając się samym sterowaniem, natomiast wolałbym zrobić pełny remont i mieć spokój na długo. Więc trochę szukanie czegoś nowego jest podyktowane chęcią większej mocy, a trochę jest dylematem czy lepiej zrobić remont skrzyni za jakiś czas, ale wtedy musiałbym pewnie na dłużej zostać z obecnym autkiem, bo koszt poniesiony nie zwróciłby mi się wraz ze sprzedażą. Z drugiej strony remont skrzyni Al4, która jest dość delikatna jak na te 1700 kg masy auta i te osiągi w tym autku i przyspieszenie i moc skłaniają mnie do rozważenia czy nie lepiej zamienić 2.0 lpg na coś z większą mocą i cieszyć się mocą, przyspieszeniem i mocną skrzynią Aisin. Jestem świadomy, że najgorszy jest proces szukania, bo znowu trafić zadbany egzemplarz to trochę loteria.
Ale chciałbym czuć więcej mocy i jestem świadomy, że czy to 3.0 benzyna czy diesel będzie pochłaniać większe koszty na paliwo, ale wiadomo jest coś za coś, przyjemność z jazdy kosztuje.
Stąd mój wątek, co wybrać, jak Wy to widzicie z własnego doświadczenia.
A ten silnik 2.0 Hdi 163KM ile mniej pali od np. 3.0 Hdi lub 2.2 Hdi? Czy chodzi o dużo większe koszty ew. napraw czy innych kosztów eksploatacyjnych?
Mówisz, że 2.0 Hdi ciągnąłby dużo lepiej niż 2.0 benzyna. Natomiast jak to jest z tą mocą w dieslu? Czy ciągnie od samego dołu i ciągle jest zapas mocy pod butem? Oczywiście jakbym kupił takiego diesla to bym go zachipował.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Czerwiec 08, 2018, 21:43:34
Zdawałem sobie te same pytania przed zakupem. Benzyna 3.0 u mnie "wypadła" bo szukałem od rocznika 2014.
Ale nawet w starszych rocznikach to biały kruk, raczej na to nie licz.

Po chipie jakie mam parametry możesz zerknąć na mój opis, jak skrzynia to zniesie - nie wiem, okaże się z czasem. Słyszałem o jednym przypadku(tj. czytałem gdzieś na forum) że się skrzynia po chipie rozsypała - nie ma jednak pewności, że to przez chip'a. Świadomie zaryzykowałem, drugi raz też bym to zrobił.
Ogólnie auto ma bardzo przyjemną dynamikę, przed chipem też nie narzekałem. Biorąc pod uwagę wartość momentu, wydaje się że 2.2 jest bezpieczniejszym i lepszym wyborem od 3.0, ale to moje zdanie.
Problemem jest podaż - wersja 2.0 pod tym kątem bije na głowę wszystkie inne silniki. Jak szukałem auta to w moich kryteriach rocznika i wersji(chciałem sedana) były 2(słownie dwa) modele w skali połowy Polski... w skali kraju było ich chyba 5.
Gadżetów ekologicznych nie tykam póki co, nie mam na razie powodu aby o nich myśleć, a nie będę w tym grzebał dla zasady.
Ogólnie słabo ciągnie w najwyższym zakresie obrotów, co ma miejsce przy kick-down'ie, jest to zgodne z charakterystyką momentu obrotowego.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Radosław Szewczyk w Czerwiec 08, 2018, 21:53:12
A szukałeś 3.0 diesel z jakiego powodu? Oczywiście do manuala też nie chcę już wracać, tylko automat i nie chce już 4 biegowego Al4 tylko Aisina 6-biegowego.
Ponoć 3.0 Hdi to poprawiona wersja 2.7, który miał dość złą "sławę". Czy problemy 2.7 zostały już rozwiązane w 3.0?
Jak sobie chwalisz ten silnik? Jak wygląda przyspieszenie, dynamika, moc? Jak wygląda spalanie i koszty serwisowania, ew. napraw?
Ja się przesiadłem z 2.0 RHZ więc mocy mam ponad 2x więcej i jest ogień, ale sama C5 z tym silnikiem demonem nie jest widać to zresztą nawet na papierze co nie zmienia faktu, że i tak jest szybsza niż 80-90% pojazdów, które spotykasz na codzień na drodze. Dlaczego 3.0Hdi? A dlaczego nie. Robię się wygodny na starość i samochód ma mi sprawiać przyjemność z jazdy. Skrzynia jest rewelacyjna i choć u jednych pojawiają się problemy przy 200tyś to u mnie mimo nalotu 250tyś i nie zmienianym oleju od początku pracuje idealnie.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 08, 2018, 22:15:42
No wlasnie, trzeba szukac moim zdaniem czegos co bedzie dawalo przyjemnosc z jazdy. Nie rozumiem za bardzo logiki, zeby przesiadac sie stopniowo z 2.0 na 2.2, a potem na 3.0. O spalanie pytam z ciekawosci, bo jesli bedzie palilo 15 l ropy to w to nie pojde, ale jesli do 10 to jest to do przelkniecia. Co zlego w pytaniu o spalanie.
Kazda Wasza uwaga jest dla mnie cenna dlatego pytam o to wszystko.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Czerwiec 08, 2018, 22:20:50
Ja też myślę intensywnie o ASB. Marzę o ASB, ale się boję o koszta  :)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Czerwiec 08, 2018, 22:30:35
 
Ja też myślę intensywnie o ASB. Marzę o ASB, ale się boję o koszta  :)
Koszty napraw skrzyni są porażające, to prawda. Dobrze być na nie przygotowanym...
Podobnie można mieć pecha z np. wtryskiwaczami, koszt wymiany wszystkich podobny do kosztu kapitalki skrzyni.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Czerwiec 08, 2018, 22:38:21
Naprawdę tak chodzą wtryskiwacze piezo?
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Radosław Szewczyk w Czerwiec 08, 2018, 22:49:31
Nie przesiadzać się, tylko zanim kupisz to sobie sprawdź jak jeździ każdy z nich, wtedy zobaczysz czy warto pójść w V6 bo to musi być świadomy wybór i tylko tyle. Pytanie o spalanie jest jak najbardziej na miejscu, w V6 koszt paliwa będzie razy dwa do lpg
I to w zasadzie jest najważniejsze zdanie z całej tej naszej dyskusji.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kiljan w Czerwiec 08, 2018, 23:43:06
1. Najwyższe wersje aut u wszystkich producentów są skierowane do odbiorów dla których koszt serwisu nie ma żadnego znaczenia, stać ich. Dlatego dostęp do nawet podstawowych elementów serwisowych  może nie być prosty a rozwiązania techniczne są dość zaawansowane, powtórzę: u każdego, merc w niektórych V12 wymagał wysunięcia silnika do wymiany świec.
2. Podaż części i "świadomość serwisowa" jest średnia zarówno w ASO (szczególnie u nas, gdzie jest mało egzemplarzy z górnej półki) jak w niezależnych warsztatach jest mizerna.
3. Już 2.0 HDI jest skomplikowane w diagnostyce, 3 litry z powodów opisanych w p. 1 i 2 znacznie bardziej.
4. Katalogowy moment diesla jest przereklamowany, ciągnie z dołu owszem ale krótko. Mam oprócz HDI 136 KM japsa na 2.5 V6 o podobnej mocy  140 KM i podobnej masie. Japs zjada HDI jeśli chodzi o radochę z naciśnięcia pedału gazu, ciągnie może ciut później ale równo do 6 krpm (dla diesla niewykonalne), do setki nawija na dwójce. Amerykanie mówią:  there is no replacement for displacement i oprócz tego że ich motoryzacja to paliwożerne huśtawki dla emerytów stające dęba na widok dowolnego zakrętu to mają swoją rację.

Chcesz mieć odejście pod butem i spokój z diagnozowaniem to weź wolnossącą benzynę dołóż lpg, żreć będzie może nawet drugie tyle co 2litrowa (jeździłem trochę Laguną 3 litry, no nie dało się tym jeździć na emeryta po prostu nie ale na CPN człowiek łapał się za głowę) w tej konkurencji 3 litry turbodiesla maja dużo niższe numerki ale ilość problemów a raczej koszty ich usuwania to konkretny koszmar. 
Automatyczną skrzynie też bym olał, po pierwsze zestopniowanie nie daje takiego odejścia jak patyk, po drugie to kolejne źródło problemów po trzecie duża pojemność daje elastyczność w doborze biegów, nie mieszasz tak jak w np. 1.6.


J



Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Czerwiec 08, 2018, 23:54:54
Większość o co pytasz było już w niejednej dyskusji na forum.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 09, 2018, 02:08:54
Ok. Troche przekonaliscie mnie do stopnia zaawansowania czy tez skomplikowania serwisowania 3.0 Hdi. A jak jest w tej kwestii z 2.2 Hdi 204 KM?
Jak rozumiem z Waszych wypowiedzi potwierdza sie moja obawa o kopniecie diesla, ale tylko w okreslonym zakresie obrotow? Pawel pisal, ze duzo lepiej sprawdzi sie wolnossaca benzyna. Tylko 3.0 bedzie mega ciezko znalezc i to prawda, ze trzeba sie tu liczyc z rocznikami 2008-2009. Na cos nowszego nie ma za bardzo co liczyc. Do ktorego roku w ogole produkowali 3.0 w benzynie MkIII?
Fajnie gdyby ktos z Warszawy posiadal 2.0 hdi, 2.2 hdi i 3.0 hdi i dal sie przejechac i od razu opowiedziec cos wiecej o eksploatacji i danym silniku :)
Dzisiaj zrobilem swoim 2.0 trase ok. 200km, przelaczylem tylko skrzynie w tryb sport no i trzeba przyznac, ze moc ma jesli chodzi o zrywnosc. Nie jest to jakos nie wiadomo jak duzo, ale nie ma tragedii, jednak przydaloby sie wiecej.
Ojciec ma MkII 1.8 w benzynie to to trzeba przyznac po prostu nie jedzie. Mozna go pilowac do oporu, ale chyba ponad 120-130 km/h nie wyciagnie. U mnie ciagnie zdecydowanie, ale przydaloby sie wiecej.
Na pewno nie przesiade sie wiecej z asb na manuala. W korkach szczegolnie jest to zbawienne rozwiazanie. Jednak zamiast delikatnego Al4 przydalby sie Aisin.
Czeka mnie za jakis czas remont generalny skrzyni i pomimo dobrej kondycji silnika i dobrze utrzymanego samochodu zastanawiam sie nad jego zmiana, bo tak jak napisalem wczesniej albo zmiana na cos mocniejszego z 6-biegowa skrzynia i wtedy wieksza moc, wieksza frajda z jazdy albo jak robic remont to juz jezdzic w 2.0 dluzszy czas, bo wtedy nie oplaci sie sprzedawac, a i marzenie o wiekszej mocy zostanie odstawione na kilka lat. Z drugiej strony tez dylemat odnosnie samej skrzyni, ktora jest dosc delikatna jak na ta mase samochodu i silnik, gdybym mial Aisina to nie zalowalbym gdyby wypadl remont, natomiast tutaj ta skrzynia za jakis czas znowu moze nie wytrzymac mimo remontu i dlatego dylemat jest tym bardziej ciezki. Roznica w cenie remontu Al4 a Aisin jest niewielka. Dlatego moje rozwazania czy nie lepiej pieniadze, ktore przeznaczylbym na remont Al4 dolozyc do kupna samochodu z mocniejszym silnikiem i skrzynia. Z drugiej strony szkoda tego obecnego, bo jest pewny, a teraz szukac kolejnego z rynku, ktory bedzie pewny to troche znowu loteria. No.ale moze warto sie podjac jednak tego wysilku.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Gniewko Stachura w Czerwiec 09, 2018, 06:37:43
A skąd wiesz ze czeka Cie remont skrzyni? Robiles jakas diagnostykę?
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Czerwiec 09, 2018, 07:55:40
Jak rozumiem z Waszych wypowiedzi potwierdza sie moja obawa o kopniecie diesla, ale tylko w okreslonym zakresie obrotow?
U mnie jest zadyszka tylko w górnym zakresie obrotów, co wynika ze zbyt późnego zrzucenia biegu przy kick-down'ie. Ta zadyszka jest zgodna z wartością momentu w wysokich partiach obrotów - moment spada ze wzrostem obrotów.
Innych dziur w przyspieszaniu nie ma.

Pawel pisal, ze duzo lepiej sprawdzi sie wolnossaca benzyna. Tylko 3.0 bedzie mega ciezko znalezc i to prawda, ze trzeba sie tu liczyc z rocznikami 2008-2009. Na cos nowszego nie ma za bardzo co liczyc. Do ktorego roku w ogole produkowali 3.0 w benzynie MkIII?
Do 2010, tj. do liftu. Wtedy też zmodernizowano 2.0 do 163KM ze 140KM i 2.2 do 204KM ze 170KM. Może niektóre daty się rozjeżdżają, ale nieznacznie.

Na pewno nie przesiade sie wiecej z asb na manuala. W korkach szczegolnie jest to zbawienne rozwiazanie.
Ja też :)

Jednak zamiast delikatnego Al4 przydalby sie Aisin.
AL4 to raczej solidna konstrukcja. Aisin'y są zaniedbane przez pomysły firmy Citroen, trzeba się liczyć z koniecznością naprawy skrzyni. Nie piszę tego żeby zniechęcić, bo sam bym się na zakup zdecydował, ale trzeba być świadomym ryzyka.

Czeka mnie za jakis czas remont generalny skrzyni i pomimo dobrej kondycji silnika i dobrze utrzymanego samochodu zastanawiam sie nad jego zmiana, bo tak jak napisalem wczesniej albo zmiana na cos mocniejszego z 6-biegowa skrzynia i wtedy wieksza moc, wieksza frajda z jazdy albo jak robic remont to juz jezdzic w 2.0 dluzszy czas, bo wtedy nie oplaci sie sprzedawac, a i marzenie o wiekszej mocy zostanie odstawione na kilka lat. Z drugiej strony tez dylemat odnosnie samej skrzyni, ktora jest dosc delikatna jak na ta mase samochodu i silnik, gdybym mial Aisina to nie zalowalbym gdyby wypadl remont, natomiast tutaj ta skrzynia za jakis czas znowu moze nie wytrzymac mimo remontu i dlatego dylemat jest tym bardziej ciezki. Roznica w cenie remontu Al4 a Aisin jest niewielka. Dlatego moje rozwazania czy nie lepiej pieniadze, ktore przeznaczylbym na remont Al4 dolozyc do kupna samochodu z mocniejszym silnikiem i skrzynia. Z drugiej strony szkoda tego obecnego, bo jest pewny, a teraz szukac kolejnego z rynku, ktory bedzie pewny to troche znowu loteria. No.ale moze warto sie podjac jednak tego wysilku.
Nie wiem ile jeździsz, ale trudno mi sobie wyobrazić żeby po remoncie naklepać tyle km, żeby doczekać kolejnego remontu...
Co do zmiany na coś co daje większą frajdę z jazdy - myślę że warto, życie jest krótkie i szkoda sobie żałować małych przyjemności :) Sorki za filozoficzne/refleksyjne uzasadnienia ;) .

Z drugiej strony szkoda tego obecnego, bo jest pewny, a teraz szukac kolejnego z rynku, ktory bedzie pewny to troche znowu loteria.
Każdy zakup czegoś używanego to ryzyko, ale tego to nikt nie przeskoczy. Wg. mnie warto ryzykować, z przyczyn podanych wyżej ;).

Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 09, 2018, 09:37:41
Masz racje z tym niezalowaniem sobie przyjemnosci z jazdy i rozwazaniami czy warto szukac czegos mocniejszego, bo zycia nie starczy, natomiast chodzi tez, zeby nie spasc z deszczu pod rynne. Dlatego tez ten watek i pytania do Was jak to jest z dieslami, czy zamieniac ta benzyne na diesla, nie chodzi mi raczej o koszty paliwa, bo tu jestem swiadomy, ze bedzie wiecej, tylko bardziej o kwestie ew. napraw, bo silniki diesla sa bardziej skomplikowane, nie mowiac juz o tych wszystkich "ekologicznych" wynalazkach, ktore sa w nich montowane.
Z dyskusji wynika poki co, ze najpierw to w ogole trzeba przejechac sie wszystkimi wersjami. Ktos chetny udostepnic? :)
Wynika tez, ze raczej poki co przynajmniej odpuscic sobie 3.0 Hdi. Chyba najrozsadniejszym wyborem wydaje sie byc 2.2 204Km, ew. 2.0 163 Km. Czy roznica w realnie odczuwanej mocy pomiedzy tymi dwoma silnikami jest znaczaca?
Jak w kwestii skomplikowania obslugi obu wersji? Czym roznia sie, jesli chodzi o poszczegolne podzespoly? Z tego co wiem w 2.2 jest turbina chlodzona ciecza. Czy to sprawia, ze nie trzeba jej chlodzic przed postojem?
I pytanie ogolne, jesli chodzi o diesle jak to jest z tym niedogrzewaniem zima i jazda na krotkich odcinkach? Czy chodzi tutaj o to, ze to szkodzi silnikowi ze wzgledu na niedostateczna temperature wypalania fapa czy szkodzi w inny sposob? Ja najchetniej z miejsca powycinalbym przy chip tumingu te wszystkie ustrojstwa jak fapy, egr, src czy jak to sie nazywa ten mechanizm odpowiedzialny za dolewanie eloys i inne wynalazki, ktore jesli nie teraz to w przyszlosci pewnie beda sprawialy problemy, a norma spalin i tak zapewne bedzie spelniona.
Jakie sa ogolnie koszta eksploatacji takiego diesla? Wiadomo, ze olej trzeba zmieniac czesciej niz w benzynie, swiece zarowe co ile sie wymienia? Co jeszcze z takich zwyklych kosztow obslugowych co jest ponad to, co jest w benzynie?
Czy te wtryski piezoelektryczne sa rzeczywiscie tak wrazliwe na paliwo? Wiadomo, ze tankuje sie na znanych stacjach, ale pewnie zawsze trafic mozna na jakis syf. Czy jedno takie tankowanie moze zepsuc wtryski?
Jak te diesle sprawuja sie zima? Jak z odpalaniem w stosunku do benzyny?

Jesli chodzi o skrzynie Al4 jest to klasyczna skrzynia hydrauliczna, w ktorej nie ma raczej nic skomplikowanego i jest to na plus. Jest zapewne solidna konstrukcja, ale w przypadku aut typu Clio czy C1, C2. Natomiast w przypadku C5 wazacego niemal 2 tony i 140 KM skrzynia ta jest zbyt delikatna. Aisin tez nie jest idealem, ale jest bardziej odpowiednia, znosi wieksze obciazenia, jest montowana rowniez do wiekszych silnikow niz te z gamy Citroena i tam tez smiga.
Al4 jest tez delikatna pod wzgledem predkosci jazdy, ale wynika to wlasnie z jej przeznaczenia do malych silnikow. W C5 podczas jazdy autostradowej skrzynia sie przegrzewa zbyt wczesnie i rozpina wtedy lockup. Wplywa to oczywiscie na jej zuzycie jak i zucie paliwa. Miec C5 i nie moc jezdzic nim ponad 130 km/h ze wzgledu na slaba skrzynie to sie robi jakis absurd, ale tak to niestety dziala.
Moja Al4 i tak dosc dlugo sie trzyma bez zadnych zabiegow oprocz zmiany oleju. Teraz na liczniku jest 230 tys. km, ale nie pracuje juz tak jak nowa i za jakis czas bedzie trzeba zrobic remont. Oczywiscie mozna isc w polsrodki jak naprawa sterowania czy elektrozawory i byc moze poprawi to jej prace, jednakze ja wolalbym osobiscie rozebrac ja na najmniejsze czesci i zrobic wszystko jak nalezy.
Stad tez moje dylematy, zrobic remont i jezdzic samochodem ze zrobiona, ale wciaz delikatna skrzynia czy lepiej ta kwote wykorzystac inaczej i kupic cos mocniejszego i cieszyc sie w pelni jazda.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Czerwiec 09, 2018, 10:35:57
Ja od siebie dodam, że sam silnik to nie wszystko. Zdecydowałem się na V6, bo auto było zadbane, wszystko działało, miało taki wygląd i wyposażenie jakiego akurat szukałem i nie kupowałem od handlarza. Na pewno nie kupiłbym auta, które ma problemy z różnymi rzeczami, i wygląda na ogólnie zaniedbane, bo oprócz silnika sporo innych rzeczy wpływa na ogólny komfort jazdy - np skrzynia biegów, trakcja, itp. Ja akurat używam V6 w zakorkowanym mieście, gdzie bardzo dobrze się sprawdza (może poza spalaniem :-) ) a na trasie szybka jazda nie sprawia na nim wrażenia. Bardzo fajnie jeździ się nim wolno, ale ma się komfort psychiczny, ze w każdej chwili można skorzystać z dużej mocy i nie ma w nim tzw turbodziury - naciska się pedał i auto jedzie bez żadnego zawahania. Silniki V6 mają inną ch-ke niż rzędowe 4. Wydaje mi się, że 3.0 hdi ma ch-kę podobną do dużej benzyny, tylko ze względu na turbo lepiej się zbiera podczas wyprzedzania. V6 HDi posiada 2 mniejsze turbiny, więc lepiej się zbiera od dołu niż wersje 2 czy 2.2 z jedną dużą turbiną.
Odnośnie wyboru najlepiej tak jak radzą koledzy przejechać się kilkoma autami i wybrać to co dla siebie najlepsze.
Jak chcesz się przejechać V6 i będziesz w Kielcach to zapraszam :)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Czerwiec 09, 2018, 11:20:07
Sprawdź :)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szczurek w Czerwiec 09, 2018, 12:29:23
dawaj Paweł, życie jest za krótkie by się ograniczać;-))
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 09, 2018, 23:15:06
A czy moglby mi ktos odpowiedziec na pytania, ktore wyslalem o 9:37 jak i z pozostalych moich postow?
Wiadomo, ze odpowiedz najlepiej znalezc u konkretnych sprzedajacych i ich o wszystko wypytac i nie omieszkam sie tego zrobic. Tylko czasem bywa tak, ze wlasciciele sami nie wiedza o mnostwie rzeczy, a forumowicze maja potezna wiedze skadinad jak i z wlasnego doswiadczenia dlatego wychodze z zalozenia, ze wiedze lepiej miec z kilku zrodel niz z jednego, a jak podkreslam ktorys juz raz Wasze rady i wskazowki sa dla mnie cenne.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Czerwiec 10, 2018, 12:46:02
A czy moglby mi ktos odpowiedziec na pytania, ktore wyslalem o 9:37 jak i z pozostalych moich postow?
Wiadomo, ze odpowiedz najlepiej znalezc u konkretnych sprzedajacych i ich o wszystko wypytac i nie omieszkam sie tego zrobic. Tylko czasem bywa tak, ze wlasciciele sami nie wiedza o mnostwie rzeczy, a forumowicze maja potezna wiedze skadinad jak i z wlasnego doswiadczenia dlatego wychodze z zalozenia, ze wiedze lepiej miec z kilku zrodel niz z jednego, a jak podkreslam ktorys juz raz Wasze rady i wskazowki sa dla mnie cenne.

Skup się nad tym, aby kupić coś w dobrym stanie, bo to podstawa. Używane auto niezależnie z jakim silnikiem może być skarbonką bez dna. Trzeba sprawdzić jak działa skrzynia, zasięgnąć informacji jak silnik odpala w zimie (bardzo dużo użytkowników 2.0 hdi, głównie tych o najniższej mocy skarży się na problemy z odpalaniem zimnego silnika, gdy temperatura spadnie poniżej zera i jak dotąd nikt nie znalazł na rozwiązania). W porównaniu do 2.0 benzyny to każdy z diesli 2.0, 2,2 czy 3.0 będzie miał dużo większy moment obrotowy, który dostarcza więcej przyjemności z jazdy oraz dzięki skrzyni 6 biegowej i lepszemu wygłuszeniu jest dużo ciszej niż w benzynie. Jesteś użytkownikiem C5, więc jeśli chodzi o ogólne funkcjonowanie auta to na pewno masz wiedzę i wiesz co sprawdzić. Silnik trzeba sprawdzić czy nie ma wycieków, najlepiej podpiąć pod DB i sprawdzić czy nie ma błędów w silniku, jakie jest zapchanie filtra cząstek stałych, itp. Trzeba się przejechać autem, zobaczyć jak przyspiesza, czy nie wywala żadnych błędów przy mocniejszym depnięciu na gaz, czy nie ma dymu z wydechu, skrzynia czy płynnie zmienia biegi, nie szarpie, nie wyje, itp.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Czerwiec 10, 2018, 14:46:51
Paweł, o silniku 2.0 hdi i jego problemach z odpalaniem  w zimie jest kilkadziesiąt stron postów na forum PKP oraz tutaj. 2,7 i 3.0 hdi nie miały z tym nigdy problemu, bo mają inny osprzęt i pompę w baku i zapewniam Cię, że nie chodzi tu o wymianę świec za 150 PLN, bo sprawny hdi odpala bez świec w zimie. Niektórzy poszli w koszty po kilka k PLN z wymianą słupka lub silnika włącznie. To jest akurat wada tego silnika i to, że Ty nie masz z tym problemu to powinieneś się cieszyć, bo wielu posprzedawało samochody z tego powodu po pierwszej zimie.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Czerwiec 10, 2018, 15:38:17
Co zrobić jak taki V6 będzie miał problemy z odpaleniem w zimie?  odpalić jak się zrobi ciepło i sprzedać
...dzisiaj niestety kiedy już trochę przejechał odbija się czkawką podczas jego eksploatacji,  a mechanicy dostają na jego widok albo alergii, albo wręcz przeciwnie widzą źródło dużego zysku.
Nie wiem czemu wiecznie służą Twoje uwagi tego typu do silnika 3.0hdi? Przy każdej dyskusji, w której pojawia się ten silnik masz kąśliwe uwagi. Ja nie docinam innym użytkownikom, że im wyją skrzynie, mają problemy z odpaleniem w zimie jak pisze Artur, co chwilę ktoś tu zwiększałby moc, bo mu mało, bo posłuchał się, że najlepszy jest 2.0hdi itd. Mógłbym, ale tego nie robię, bo każdy ma i miał wybór i ma swoje potrzeby i szanuję to, że ktoś chciał i kupił np. 1,6hdi. Forum nie jest od udowodniania kto ma większego (znaczy o silnik mi chodzi 8) ) Jakoś nie wiedzę nigdzie lamentu na silnik 3.0hdi poza Twoim. Pisałem już o tym nie raz. Nic mi się czkawką nie odbiją, a przez 7tys, które przejechałem od zakupu mechanik zarobił na mnie tylko na wymianie oleju. Widzę za to często czkawkę użytkowników innych silników, ale tego złośliwie nie komentuję.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Czerwiec 10, 2018, 19:06:50
No właśnie czasem o to trochę chyba za dużo. Nie wiem z czego to wynika.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Czerwiec 10, 2018, 21:15:39
Zgadzam się z Pawłem jeśli chodzi o koszty, natomiast właśnie to pierdnięcie ( moc ) jest potrzebane do np dynamicznego wyprzedzania.


Koszta wiadomo, że są większe i nie ma co sie oszukiwać i bić piany, ale jak kogoś stać to czemu nie, niech kupuje.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Czerwiec 10, 2018, 21:31:13

Robert tylko że już ten 163 po chipie jedzie,  nie mówiąc o 2.2 HDI,  a jak mało to V6 tylko że musi być świadomy kosztów

Dokładnie :)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Czerwiec 10, 2018, 22:04:08
Sprawny 2.0 hdi pali od strzała w zimie, cóż zrobić jak kilku użytkowników nie dało się przekonać na tak podstawowe czynności jak wymiana świec żarowych za 150 pln w 10 letnim aucie bo w sieci pisze że hdi jest taki dobry że ma palić bez świec  :), które tak na marginesie wymieni każdy podwórkowy mechanik.
Oj, żebyś się nie zdziwił... Wymień 10-letnie oryginalne świece w 2.0 HDi bez ich urwania. Jest to spora sztuka, ze względu na ich debilną konstrukcję. I tak, z autopsi na niejednym 2.0 HDi mogę potwierdzić, że SPRAWNY HDi
do -25 stopni celsjusza pali BEZ świec...
PS
Daj sobie już spokój z ciągłym klepaniem zawsze i wszędzie, jaki to 3.0 HDi jest zły. Powtarzasz się, i staje się to już nudne.
Co do emeryckich przebiegów - 3 km do pracy, i 3 z pracy, męczą każdy silnik bardziej niż trasy.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Czerwiec 10, 2018, 22:10:00

Co do emeryckich przebiegów - 3 km do pracy, i 3 z pracy, męczą każdy silnik\

No i co teraz? Rower pozostaje  ;D ;D ;D ;D ;D :P :P :P
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Czerwiec 10, 2018, 22:12:17
Owszem.
Model 75, najlepiej z 2-litrowym motorem z BMW i ASB. :D
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szczurek w Czerwiec 10, 2018, 22:18:30
bez sensu... na takie przeloty, to raczej FSO Polonez z 1,4MPI by Rover
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Czerwiec 10, 2018, 22:54:11
Na jesień, wiosnę i lato rolki, na zimę łyżwy.
I do tego niski koszt eksploatacji :)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szczurek w Czerwiec 10, 2018, 22:58:46
a tu kilka "tricków" na zachętę do rolek;-))
https://youtu.be/r8PNvHp1rRI
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Czerwiec 10, 2018, 23:18:49
Andrzej przejechaleś przez rok kilka tysięcy,  Artur robi trasy 3 km do pracy i z powrotem i to jest cały wasz przebieg od dnia zakupu auta...
Chłopie weź się ogarnij, gdzie napisałem, że robię 3km dziennie? Pisałem, że na mieście robię odcinki po 2-3km, bo mieszkam w centrum i wszędzie mam blisko. Od zakupu czyli przez 11mcy zrobiłem ponad 9k km i oprócz paliwa nie włożyłem w to auto ani złotówki. Zrobiłbym dużo więcej km, ale na 2 wyjazdy na narty zabrałem się okazyjnie ze znajomymi. Może to nie jest duży przebieg, ale na polskie realia też nie najmniejszy.
Napisałem, że jest kilkadziesiąt stron postów z problemami z silnikami 2.0 hdi, napisz, gdzie jest jeden post uzytkownika o problemach 3.0 hdi? Co mnie obchodzi ile złomów ściągają z zagranicy i sprzedają na alegro, zaręczam Ci, że uszkodzonych silników 2.0hdi jest wielokrotnie więcej.
Dlaczego niektórzy wymieniają słupki lub silniki w 2.0 hdi? Ano dlatego, że jak ktoś wyłożył parę tysi na wymianę obudowy filtra oleju, świec żarowych, przewodów paliwowych, egr, wtrysków a auto dalej nie pali, to zostaje tylko albo sprzedać auto albo jeszcze wyłożyć parę kafli i wymienić słupek lub cały silnik, bo jak się okazuje część tych problemów jest spowodowana też słabą kompresją w tych silnikach przy przebiegach ok. 200k km (przynajmniej tych licznikowych). Na forum PKP jest obszerny temat, nie chce mi się komentować tego tutaj, każdy może się sam zapoznać, tylko, że to długa lektura. Odnośnie napraw, to ludzie szukają pomocy na forum, bo w serwisach nie są w stanie im pomóc, chociaż niektórzy wydali ciężką kasę na naprawy.
Powinieneś się zgłosić na ochotnika i podzielić się z nimi swoimi "złotymi" radami, na pewno byliby Ci bardzo wdzięczni...
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kiljan w Czerwiec 10, 2018, 23:49:54
"Zaskoczę Cie dodatkowo ale brak pompy wstępnej ma też plusy w postaci chociażby braku zawirowania w zbiorniku co za tym idzie śmieci w układzie paliwowym nie zostaną wtłoczone przez filtr wstępny, a leżą sobie spokojnie dzięki temu na dnie zbiornika,    a układ jest bardziej czysty"

Zaleta braku pompy paliwa w baku jest IMO czysto wirtualna.

Wyjmowałem ostatnio "wiadro" z baku, było z każdej możliwej strony czyste jak umyte w nafcie, na wstępnym filtrze ani jednej ciemnej kropki. Mój wniosek jest taki że przez 180 kkm, z różnych stacji nie udało się ani razu zatankować śmieci do baku co wg mnie oznacza że stacje jednak dbają o pewne standardy.
 

Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Czerwiec 11, 2018, 01:02:46
No chwaliłes się chłopie że tyle jeździsz  i  jak na to parę tysięcy które zrobiłeś to trochę rzeczy  w tym 3.0 hdi zmieniłeś żeby w miarę bezpieczne jeździć więc się ogarnij i sobie przypomnij bo poza paliwem układ chłodzenia masz na pewno zmieniony,  kolektor,  termostat, pompa oleju,  to jest pakiet startowy,  wliczając koszty paliwa to eksploatacja jednak nie jest taka tania i dla każdego
Paweł, czy Ty umiesz czytać, przecież Artur Ci napisał, że tylko tankował, to tak jak ja, a Ty dalej swoje i wciskasz mu co to on nie wymieniał. Nic nie wymieniał, bo nie ma takiej potrzeby, bo to bardzo dobry silnik! Na czym polega Twój problem z 3.0hdi? To jest niewiarygodne, że brniesz w to w zaparte. Co Ci zrobił ten silnik? A to czy jest tanie czy drogie to inna sprawa. Dla Ciebie może być drogie, a po innym to spływa, nie idźmy tą drogą. Nie czepiaj się więcej tego silnika, bo zacznę dla przekory pisać ile tu było postów z problemami z silnikiem, który Ty posiadasz. Tak naprawdę nie zacznę, bo czemu to ma służyć? Osobistym wycieczkom? Ja nic do Ciebie nie mam, czytam zawsze co piszesz w wielu tematach, ale dziwi mnie tylko Twoje uprzedzenie do trójki.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 11, 2018, 23:25:10
Jeśli chodzi o ponowne wypisanie moich pytań to trochę mija się z celem robienie ponownego kopiuj/wklej :)
Wszystkie pytania to te zdania ze znakiem zapytania na końcu ;)


Więc prosiłbym o odniesienie się do nich :) Fakt, że trochę się rozpisałem, ale to z uwagi na to, że nigdy diesla nie miałem, a teraz chciałbym o nim wiedzieć niemal wszystko i różnice pomiędzy silnikami.


Zauważyłem, że dyskusja toczy się pomiędzy zwolennikami 2.0 Hdi a 3.0 Hdi, a co powiecie o silniku 2.2 204KM?
Czy te problemy z odpalaniem zimą w przypadku 2.0 występują też w 2.2?
Wydaje mi się, że ten 2.2 może być takim złotym środkiem. Czy turbina chłodzona cieczą to bardziej zaleta czy wada? Jak jest z awaryjnością tego silnika, kosztami serwisowania? I jaka jest właściwie różnica w spalaniu pomiędzy tymi trzema silnikami? Od razu zaznaczam, że nie pytam o to z uwagi na to, żeby wybrać najmniej palący tylko najlepszy dla mnie :) Bo zaraz zostanę obrzucony, że jak pytam o spalanie to żebym został przy LPG :)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Czerwiec 11, 2018, 23:57:17
Zrobiłem 50tys km C5 2.2HDi 204KM przez ostatni rok. Nie znam problemów z odpalaniem zimą. Zresztą żadnych innych też. Jak kupowałem to był 1 stały błąd w ECU silnika, ale na zegarach nic nie wyrzucał - ani kontrolki, ani komunikatu. Okazało się, że filtr powietrza był dość zasyfiony. Po wymianie filtra już było ok. Jak widać silnik jest nawet idiotoodporny, to tak z przymrużeniem oka  ;)


Wymieniam olej co 13tys. km i tyle z obsługi silnika. Poza w.w. eksploatacją nie wydalem na silnik ani 1 PLNa.

Przy bardzo szybkiej jeździe autostradowej spala max 8l/100km. Przy tylko szybkiej zejdzie do 7l/100km. Spokojna, ale dynamiczna jazda to 6,5l/100km. Stare 2.2HDi 170KM przy baaaaardzo spokojnej jeździe potrafiło zejść nawet do 5l/100km. Przy nowym póki co na szczęście nie musiałem robić sobie takiej nieprzyjmeności i sprawdzać minimum splania. W mieście max 9,5l/100km, ale to gdy jeździ moja lepsza połówka. Mi w mieście nie udało się wyjść poza 8,5-9l/100km, nawet jak mi się mocno spieszyło.

2.2 HDi ma w serii tyle samo Nm co 3.0 V6 HDi. 3.0 V6 HDi i tak jest wykastrowany w C5, bo w teorii skrzynia AM6 wytrzymuje 450Nm i na tyle ścięto Nm w programie dla 3.0 V6 HDi. W Jaguarze jest inna skrzynia i ten silnik ma i więcej Nm i jeździ znacznie przyjemniej. W C5 ze względu na ograniczenia skrzyni to osiągami jest to trochę przerost formy nad treścią. Jedynie ciągnie lekko lepiej od dołu od 2.2 HDi 204KM, ale nie jest to jakaś kosmiczna różnica.

Teoretycznie 3.0HDi ma 7,9sek do 100km/h, a 2.2 HDi "aż" 8,3sek. Dla porównania 2.7HDi ma już 8,9sek.

Jedynie dźwięk ciekawszy niż w R4...
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 12, 2018, 00:55:34
Dzięki Panowie za jasny przekaz, szczególnie Jacek za przedstawienie silnika 2.2 i spalania (jest jak najbardziej ok), a Paweł za nakreślenie rozbieżności opinii :)
To prawda, że jak już szukać to czegoś sprawnego, serwisowanego na bieżąco, olej wymieniany z rozsądkiem, a nie tak jak zalecał producent.
Ja obecnego 2.0 w benzynie też trafiłem zadbanego i na bieżąco utrzymywanego w stanie pełnej sprawności, a rzadko można spotkać takie egzemplarze, ale też długi czas szukałem i się doczekałem i trochę z tego względu szkoda będzie się go pozbywać, ale za to pewnie szybko znajdzie się kupiec, bo ciężko trafić coś sensownego na rynku, a teraz z tego co się orientowałem ludzie mocno poszukują tego właśnie silnika ze względu na ekonomię, ale i raczej bezproblemowe działanie, o ile silnik jest zadbany i serwisowany.
Mi zamarzyła się większa moc i raczej już coś młodszego, czym pojeżdżę kilka lat i nie będę chciał zmieniać. Mógłbym pójść w inną markę, ale nic nie zastąpi hydro przy stosunkowo małych pieniądzach przy kupnie. Chciałbym też skrzynię Aisin zamiast Al4. Więc jeśli C5 to wybór pada na diesel, jeszcze dorzucić chipa i powinno hulać. Najlepsza byłaby największa moc, ale jeśli koszty serwisowania są zbyt duże w stosunku do 2.2 czy 2.0 czy dostępność części to myślę, że 2.2 jest takim złotym środkiem. Fajnie wygląda też podwójny wydech :)  aczkolwiek nie to stanowi istotę ew. wyboru :)
A powiedzcie mi jeszcze jak jest z dostępnością części do tego 2.2 204KM?
Jak jest z tą turbiną chłodzoną cieczą? Czy trzeba ją schładzać przed postojem czy ciecz już załatwia sprawę?
W 3.0 ponoć są 2 egry, 2 fapy, jak to jest w 2.2 z potencjalnymi elementami, które mogą za jakiś czas polecieć i z którymi trzeba by się ew. liczyć na jakieś wyższe koszty? Pewnie są podwójne tłumiki? Katalizatory też i sondy lambda? Np. w 3.0 benzynie są chyba 3 katalizatory.
Jak jest z tą mocą w 2.2? Bo Jacek pisałeś, że 3.0 lepiej ciągnie od dołu, a 2.2 mniej, ale czuć, że ciągnie w całym zakresie czy też są jakieś turbodziury?
I jak jest w kwestii wyciszenia wnętrza, zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy?


Oczywiście postaram się przejechać silnikami, popróbować, podpytać mojego mechanika, ale byłbym wdzięczny również za wszelkie Wasze porady. 
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Czerwiec 12, 2018, 07:02:51
Poniżej wykres zużycia u mnie.
Wzrosło dość istotnie po chipie, co widać na wykresie(miał miejsce w marcu). Wcześniej robiłem chipa w innej firmie, i nie było tego zjawiska.

Widzę to przy tankowaniu, czas nie pozwalał mi zająć się tą sprawą, ale dzisiejszy post chyba skłoni mnie w końcu do kontaktu z tunerem :) . Do tego wzrost temperatur od połowy marca... nie powinno wzrosnąć, a wzrosło

Wcześniej nie przekraczało 8,2L/100km, teraz zdarzyło się nawet w okolicach 9,2L/100km.


Myślę że możesz śmiało założyć, że tych wartości nie przekroczysz, jeżdżę dynamicznie. Do tego często krótkie przejazdy, bo do pracy mam 4km. Często jeżdżę w niewielkie trasy 120-200km, ale często też po mieście, każdy dzień jest inny :) .

O braku dziury w przyspieszeniu już pisałem, jeżeli nie liczyć maksymalnego pasma obrotów.

Autem zrobiłem od zakupu w listopadzie 25kkm(relatywnie sporo jak na 7 miesięcy), mam za sobą dwie zmiany oleju. W tym czasie wymieniałem siłownik zawieszenia z tyłu(sądzę że na skutek niefachowych działań lakiernika), nic więcej nie robiłem poza doposażeniem auta.

Z dostępnością części nie wiem, na szczęście nie potrzebowałem ich szukać. Zupełnie rzetelnie szacuję, że dużo gorzej niż z 2.0, co wynika z podaży na rynku. 2.2 jest więcej niż 3.0, ale 2.0 to po prostu lider pod kątem podaży, zwłaszcza w tym modelu.



Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Czerwiec 12, 2018, 09:52:57
2.2HDi kosztami części jest dużo bliżej 2.0HDi, ale me też kilka elementów wspólnych z 3.0HDi, które już są dużo droższe.

Np. chłodnica klimy sensownej marki kosztuje ok 400zł dla 2.0HDi. Do 3.0 HDi i 2.2 HDi już conajmniej 800zł. Tarcze przednie do 2.0 HDi to wydatek około 450zł, do 2.2HDi/3.0HDi już 700zł.

Jednak takich droższych elementów w 2.2HDi jest tylko kilka. W 3.0HDi koszty są średnio dużo wyższe ze względu na większe skomplikowanie silnika oraz mniejszą dostępność części.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Czerwiec 12, 2018, 12:39:28
4. Katalogowy moment diesla jest przereklamowany, ciągnie z dołu owszem ale krótko. Mam oprócz HDI 136 KM japsa na 2.5 V6 o podobnej mocy  140 KM i podobnej masie. Japs zjada HDI jeśli chodzi o radochę z naciśnięcia pedału gazu, ciągnie może ciut później ale równo do 6 krpm (dla diesla niewykonalne), do setki nawija na dwójce.
Sam zauważyłeś, że benzyna ciągnie "później" ale wcale nie dłużej. Średni przelicznik obrotów diesla x1,5 żeby odnieść się do benzyny bo na piątym biegu diesel ma setkę przy 2000 a benzyna na 3000.  A skoro w/g ciebie benzyna ciągnie do 6000 to diesel ciągnie do 4500 choć zarówno w jednym jak i w drugim jazda do odcięcia to głupota. Jeżdżąc sensownie powinno się jeździć w obrotach zawartych pomiędzy moment max a moc max. czyli w dieslu 1800-3500 a w benzynie 3000-5500 co z grubsza daje podobny zakres użytkowy biorąc pod uwagę przelicznik 1,5
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 12, 2018, 14:10:50
A powiedzcie mi jaki rozmiar opon idzie do tych poszczególnych silników (taki jak jest na tabliczce znamionowej) wraz z ET?
Jakie do 2.0 163KM, 2.2 204 KM, 3.0 240KM? Nie wiem czy jest różnica w rozmiarze opon pomiędzy sedanem a kombi?
Mam zimowe koła z prawie nowymi oponami, więc gdybym miał sprzedawać autko to się zastanawiam czy zostawić sobie zimówki.
W 2.0 benzyna rozmiar z tabliczki to 225/55 R17 ET32.
Na portalu z oponami wskazują, że w sumie ten rozmiar pasuje do tych wszystkich silników tylko nie wiem czy ET tez to samo jest i rozstaw śrub 5x108?
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kiljan w Czerwiec 12, 2018, 14:46:56
W zbiorniku nie było śmieci na dnie?

Nie szukałem szczerze mówiąc.
Ale, wg mnie gdyby były choć trochę by się odłożyło na wiadrze z zewnątrz albo wewnątrz.
Drugi wariant: nawet jeśli były to skoro nie dostają się do środka wiadra, tam gdzie jest ujęcie paliwa to nie mają znaczenia. 
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 12, 2018, 15:11:16
Własnie na zimę mam koła 16" ET32. W 3.0 to wiem, że jest większa tarcza, ale w 2.2 to nie wiedziałem, myślałem, że tak samo jak w 2.0.
A w 2.0 163 KM 16" ET32 byłyby dobre?
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kiljan w Czerwiec 12, 2018, 15:23:11
"powinno się jeździć w obrotach zawartych pomiędzy moment max a moc max. czyli w dieslu 1800-3500 a w benzynie 3000-5500"

Vitara ma moc max przy 6200 (i naprawdę ciągnie w w tej końcówce rpm a nie tylko robi hałas)  więc nie wiem którą część porady mam przyjąć a której nie :-)
Zostawiając na boku przeliczniki i cyferki: "fun factor" z benzynowej V-ki jest nieporównywalnie większy, znacznie większy niż papierowa różnica 8 KM większej mocy i około 200 kg mniejszej masy.

Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kiljan w Czerwiec 12, 2018, 15:58:04

Paweł poza dźwiękiem to jaki fan? I jaka różnica masy,  mówisz o benzynie?

No, taki z jazdy, naprawdę nie z dźwięku.
Vitara 2.5 V6 benz. 144 KM, coś koło 1500 kilo, C5 break HDI 136 KM coś koło 1700.
To się trzeba przejechać i samo wyjdzie :-)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 12, 2018, 16:07:49
Własnie na zimę mam koła 16" ET32. W 3.0 to wiem, że jest większa tarcza, ale w 2.2 to nie wiedziałem, myślałem, że tak samo jak w 2.0.
A w 2.0 163 KM 16" ET32 byłyby dobre?
W 163 masz takie jak u Ciebie,  od 2.2 do 3.0 są większe


Ok, dzięki.


A na tabliczce jaki podają rozmiar opon do 2.0, 2.2 i 3.0?
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Czerwiec 12, 2018, 16:27:17
"...Vitara ma moc max przy 6200 (i naprawdę ciągnie w w tej końcówce rpm a nie tylko robi hałas)  więc nie wiem którą część porady mam przyjąć a której nie :-)....
Napisałem średnią bo w jednym silniku benzynowym będzie to 6000 a w drugim 5000. Tak samo jest w dieslu w jednym wyjdzie 3300 a w drugim 3700
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Czerwiec 12, 2018, 16:41:10
Łukaszu: 2.0HDi 163KM, Tourer, manual, opony 225x55xR17.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Czerwiec 12, 2018, 17:14:49
Pawle, padło pytanie, jakie są wg tabliczki znamionowej. :) W Mk2 mi wchodzą 15", a na tabliczce mam 16", przy 2.0 Pb Liftback manual.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Czerwiec 12, 2018, 18:32:15
Zostawiając na boku przeliczniki i cyferki: "fun factor" z benzynowej V-ki jest nieporównywalnie większy, znacznie większy niż papierowa różnica 8 KM większej mocy i około 200 kg mniejszej masy.
Pokaż mi wykres mocy i momentu a zobaczymy czy ten fan jest na prawdę czy to tylko wrażenie
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Czerwiec 12, 2018, 19:24:15
Łukasz, w 3.0hdi na tabliczce jest 245/45/18 i nawet Michelin zalecane  :)
 Nie słuchaj ich wszystkich. Przejedź się 3.0hdi  8)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Czerwiec 12, 2018, 19:33:32
Ok Pany, my tu gadu gadu, ale znaleźć w miarę zadbanego i nie kręconego diesla to nie łatwa sztuka jest. Ludziska sprzedają takie padaki, że głowa boli.
Pisze to z autopsji własnej, mojego X7 szukałem ponad pół roku, a i tak nie był idealny ( do poprawki było LPG ), ale ogarnąłem i jeżdżę zadowolony  :) .


Cholernie brakuje w tym aucie 6 biegu  :( , gdyby nie to,  byłby to idealny samochód.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Dominik Kierzek w Czerwiec 12, 2018, 19:50:19
2.2 HDI 200 245/45 18R wbite w dowodzie rejestracyjnym
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Czerwiec 12, 2018, 20:19:33
Cholernie brakuje w tym aucie 6 biegu  :( , gdyby nie to,  byłby to idealny samochód.
Mnie też :( A najlepsze jest to, że mając kiedyś auta 5 biegowe nigdy mi to nie przeszkadzało i nie zwracałem na to uwagi. Od momentu posiadania 6 biegowej skrzyni nie wyobrażam sobie innej jazdy na trasie i drażnią mnie te wysokie obroty.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Czerwiec 13, 2018, 09:19:54
Dzięki ;)  Nie będę osobiście ingerował w skrzynię, ale nie zmienia to faktu że w takim aucie skrzynie 6 biegowe to powinno byc normą.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz Sabat w Czerwiec 13, 2018, 12:08:21
2.2 HDI 200 245/45 18R wbite w dowodzie rejestracyjnym
u mnie w 2.0 też, dotyczy to rozmiaru z jakim opuścił fabrykę i nie oznacza że nie zmieści się inna felga, podejrzewam że stalowa 16 by wyszła do większych tarcz... Ale to idiotyczne rozwiązanie.
Nikt nie wspomniał też o różnicach w zawieszeniu, a zdaje się że hdi 3.0 miał coś zmienione, nie pamiętam czy dodatkowa sfera czy coś...
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Czerwiec 13, 2018, 14:20:35
Odnośnie zawieszenia HA w X7:
1. 2.7HDI i 3.0 HDi mają 4 korektory wysokości i dodatkowy moduł CSS-AMVAR
2. 2.2 HDi 204KM ma 3 korektory wysokości i dodatkowy moduł CSS-AMVAR
3. 2.2HDi 170KM i pozostałe silniki mają 2 korektory wysokości i tylko sam moduł HA

Szczegóły tutaj:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=95226.msg944120#msg944120
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Czerwiec 13, 2018, 15:54:21
Między innymi dlatego napisałem: "Przejedź się 3.0hdi".
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 13, 2018, 16:56:34
Spokojnie o opony pytałem w kontekście już nie czy wejdą 16" :) Bo to już ktoś wcześniej napisał, że wejdą tylko do 2.0 Hdi. Natomiast zapytałem o rozmiar do tych 3-ech silników z ciekawości jakie opony trzeba do nich kupować.


Odnośnie 2.0 w benzynie też szukałem obecnego dłuższy czas, musiałem przy tym pójść na kilka kompromisów odnośnie wyposażenia, ale nie ma tragedii, np. zrezygnowałem z ksenonów czy elektrycznych foteli (które w sumie przy tej mocy silnika jeszcze bardziej zwiększyłyby masę, więc akurat w tym przypadku pewnie wyszło to na plus). Szukałem benzyny lub z LPG (jeśli będzie to instalacja zakładana w kraju i niedużo na niej przejechane). W końcu trafił się odpowiedni egzemplarz od właściciela, który dbał o to autko, już z LPG, ale gaz by zakładany zgodnie ze sztuką, a nie byle jak, także jestem z niego pod kątem trafienia zadbanego egzemplarza zadowolony, bo o to nie jest dzisiaj łatwo.
Przeszkadza jednak nieco brak większej mocy i skrzynia 4-biegowa, dość słaba jak na taki samochód, gdzie jak jedzie się dłuższy czas z prędkością autostradową to się przegrzewa i rozpina lockup i skraca takie przegrzewanie jej żywotność. Jest dylemat czy w przyszłości opłaci się robić remont tej skrzyni, jeśli ma taką przypadłość, bo remont nie naprawi tego, że skrzynia jest za słaba i się przegrzewa, a bez sensu mieć samochód taki jak C5 i móc rozwijać prędkość tylko do 120-130 km/h żeby tylko nie przegrzać skrzyni. 6-biegówka jest dużo trwalsza.


Ostatnio pytałem też chiptunigowca o poszczególne silniki Citroena C5 do chiptuningu to najbardziej poleca 3.0 Hdi ze względu na cichość pracy (szczególnie po przesiadce z benzynowego), elastyczność, moc, podatność na chiptuning. Jesli chodzi o hałas mówił, że najbardziej cichy będzie 3.0 Hdi i 2.0 Hdi, a dośc głośny jest 2.2 Hdi 204 KM. Nie wiem ile w tym prawdy? Będę musiał się przejechać poszczególnymi modelami.


Co do znalezienia na rynku odpowiedniego modelu nie zajeżdżonego to w pełni się zgadzam, będzie to ciężki orzech do zgryzienia. Podejrzewam, że w temacie diesla będzie z tym ciężej niż przy poszukiwaniu benzyny, bo przy benzynie nie ma aż takich restrykcji i wrażliwości co do serwisu i dbania o poszczególne podzespoły. I czuję, że znalezienie tej perełki będzie nie lada wyzwaniem mimo, że diesli jest większy wybór na rynku niż aut benzynowych.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Czerwiec 13, 2018, 17:11:31
pod kątem trafienia zadbanego egzemplarza zadowolony, bo o to nie jest dzisiaj łatwo.
A kiedy było łatwo?

Przede wszystkim przejedź się i oceń sam w którą stronę pójdziesz. Różnica między 2.0 a 2.2 jest mocno zauważalna.  Jak w 3.0 - nie wiem.
Testowałem 2.0 163KM  - zdecydowanie mógłbym tym jeździć, gdybym nie ustrzelił 2.2, bo naprawdę zacnie jeździ, był więc konkretną alternatywą.  Ale przy 2.2 jest zdecydowanie słabszy..
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 13, 2018, 18:01:01
pod kątem trafienia zadbanego egzemplarza zadowolony, bo o to nie jest dzisiaj łatwo.
A kiedy było łatwo?

Przede wszystkim przejedź się i oceń sam w którą stronę pójdziesz. Różnica między 2.0 a 2.2 jest mocno zauważalna.  Jak w 3.0 - nie wiem.
Testowałem 2.0 163KM  - zdecydowanie mógłbym tym jeździć, gdybym nie ustrzelił 2.2, bo naprawdę zacnie jeździ, był więc konkretną alternatywą.  Ale przy 2.2 jest zdecydowanie słabszy..


Tak się zastanawiam, niby tych 2.0 jest dużo więcej, jakby tak dać chipa na tego 2.0 to ciekawe czy szło by go porównać do 2.2 204KM? Z tym, że 2.2 też można zachipować :) I wtedy się już pewnie robi różnica.
A jeśli chodzi o głośność pracy silników między 2.0 a 2.2? Bo o tym mi wspominał chiptuner, że 2.2 jest głośniejszy od 2.0 i 3.0?
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Walc w Czerwiec 13, 2018, 20:21:30
Tak się zastanawiam, niby tych 2.0 jest dużo więcej, jakby tak dać chipa na tego 2.0 to ciekawe czy szło by go porównać do 2.2 204KM? Z tym, że 2.2 też można zachipować :) I wtedy się już pewnie robi różnica.
A jeśli chodzi o głośność pracy silników między 2.0 a 2.2? Bo o tym mi wspominał chiptuner, że 2.2 jest głośniejszy od 2.0 i 3.0?
Też nie sugeruj się tak bardzo tą mocą, bo ile byś nie miał to z czasem się przyzwyczaisz i jest mało. Ja powiem szczerze, że pomimo tego że w 2.0 Pb tych koników by się przydało ciut więcej, to głównie mi chodzi o przyśpieszanie na krótkich odcinkach. Dzięki swojej masie na trasie jak już lecę te 130-140 to można nawet sprawnie wyprzedzać na 5 biegu. Uważam że 2.0 HDI 163 KM spokojnie by mi starczyło, a jak coś to zrobić chipa i podnieś moc o te 30 KM i już by było wystarczająco. Jasne, jak ktoś szuka mocnych doznań to i 250 KM będzie mało.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Czerwiec 13, 2018, 20:24:41

Dzięki swojej masie na trasie jak już lecę te 130-140 to można nawet sprawnie wyprzedzać na 5 biegu.



Jest tak jak piszesz, ale w dieslu jest pewnie ciszej, dzieki 6 biegowi przy tej predkości.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Czerwiec 13, 2018, 20:33:21
Tak się zastanawiam, niby tych 2.0 jest dużo więcej, jakby tak dać chipa na tego 2.0 to ciekawe czy szło by go porównać do 2.2 204KM? Z tym, że 2.2 też można zachipować :) I wtedy się już pewnie robi różnica.
A jeśli chodzi o głośność pracy silników między 2.0 a 2.2? Bo o tym mi wspominał chiptuner, że 2.2 jest głośniejszy od 2.0 i 3.0?
Też nie sugeruj się tak bardzo tą mocą, bo ile byś nie miał to z czasem się przyzwyczaisz i jest mało. Ja powiem szczerze, że pomimo tego że w 2.0 Pb tych koników by się przydało ciut więcej, to głównie mi chodzi o przyśpieszanie na krótkich odcinkach. Dzięki swojej masie na trasie jak już lecę te 130-140 to można nawet sprawnie wyprzedzać na 5 biegu. Uważam że 2.0 HDI 163 KM spokojnie by mi starczyło, a jak coś to zrobić chipa i podnieś moc o te 30 KM i już by było wystarczająco. Jasne, jak ktoś szuka mocnych doznań to i 250 KM będzie mało.


To się zgodzę, że jak się już rozpędzi to leci i w zasadzie mało kto mnie wyprzedza, ale wtedy też skrzynia dostaje po tyłku, bo się przegrzewa jak się jedzie dłuższy czas przy prędkości autostradowej. I też chodzi mi o słabą moc przy przyspieszaniu od 0, że tak powiem, to o czym piszesz.
Natomiast przy wyższej prędkości też uciążliwy jest ten hałas w benzynie w porównaniu do diesla o czym napisał Robert.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Czerwiec 13, 2018, 22:58:55
Ostatnio pytałem też chiptunigowca o poszczególne silniki Citroena C5 do chiptuningu to najbardziej poleca 3.0 Hdi ze względu na cichość pracy (szczególnie po przesiadce z benzynowego), elastyczność, moc, podatność na chiptuning. Jesli chodzi o hałas mówił, że najbardziej cichy będzie 3.0 Hdi i 2.0 Hdi, a dośc głośny jest 2.2 Hdi 204 KM. Nie wiem ile w tym prawdy? Będę musiał się przejechać poszczególnymi modelami.
Zapewniam Cię, że nie będzie Ci potrzebny chip tuning w 3.0hdi. Wystarczy nacisnąć przycisk sport na skrzyni jak jest potrzeba katapultowania się. Poza tym niewiele tu można z tuningiem silnika zrobić żeby nie załatwić skrzyni. Co do hałasu, nie wiem jak jest w innych silnikach, w 3.0hdi nie słychać silnika jak jedziesz nawet ponad 200km/h, słychać opony i wiatr, ale nie silnik. Silnik słychać tylko przy przyspieszaniu i jest to aksamitny pomruk, tak bym to określił. Miałem już ze 20 aut, od Trabanta dwusuwa do Touarega V8 benzyna. Te jest wyjątkowe. Powtarzam po raz kolejny: wsiądź i spróbuj. Albo się zakochasz albo nie.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Czerwiec 13, 2018, 23:18:37
Trabant 601... Mój pierwszy samochód :) Nie mruczał, to była "pszczółka" :)
 Kiedyś wytopiła się dziura w tłoku, naprawiłem na ulicy :) (to nie żart!)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Czerwiec 14, 2018, 22:08:57
Też mój pierwszy :) W moim wyszedł korbowód bokiem, ale dalej mógł wolno jechać na jeden gar a hałas był jak traktor  8) To były czasy. Przerobiłem kilka dwusuwów i ze 3 z silnikiem od Polo. Do dziś to mój sentyment.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Czerwiec 14, 2018, 22:16:56
Mój Tato miał Trabanta 600  :) :) :) :)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Czerwiec 14, 2018, 23:39:32
To mit powielany przez dużo osób. Stelaż miał normalny metalowy i gnił równie szybko jak inne dzieła sztuki z tego okresu. Z zewnątrz ten proces za to ładniej wyglądał, bo duroplast zasłaniał. Ale i tak to było fajne auto :)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Czerwiec 15, 2018, 08:12:35
U mnie nic nie gniło, do samego końca. Oczywiście nie neguję że stelaż jest stalowy, ale jak go porównać do np. Big F 125P który miałem później z podobnego okresu, to Trabant miał super zabezpieczenie antykorozyjne, nie tylko dzięki duroplast'owi :).
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Radosław Szewczyk w Sierpień 01, 2018, 19:29:25
Łukasz, pochwal się co kupiłeś, bo w opisie widać, że jednak 3.0Hdi  ;)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Sierpień 01, 2018, 21:12:12
Tak, ostatecznie, mimo przeważającego hejtu na 3.0 ;)  wybór padł na ten silnik :)
Początkowo jak zakładałem ten wątek i słyszałem dużo krytycznych głosów rzeczywiście odszedłem od tego pomysłu, ale potem przychodziły myśli, że przecież wszyscy Ci co mają ten silnik nie narzekają, a wręcz są zadowoleni (z czego się nie dziwię :)  , wystarczy się przejechać :)  ). Oczywiście były głosy, że 3.0 musi być świadomym wyborem i że jeśli poprzednio jeździłem 2.0 z LPG no to zapewne przede wszystkim stawiam na ekonomię i to samochód nie dla mnie. Dziwią mnie takie oceny, ponieważ jest to ocenienie kogoś na podstawie jakichś tam przesłanek. Prawda jest taka, że poprzednio kupiłem 2.0 z gazem dlatego, że poprzednio jeździłem w 2.0 z LPG w MkI i wydawało mi się, że ten silnik jest ok, raczej stroniłem od diesli, a zawsze marzył mi się MkIII. Z czasem (po 2 latach użytkowania) zapragnąłem przesiąść się na coś "premium", ale w tym samym wydaniu wizualnym. Myślałem też o sedanie, ale ciężko dostać takiego na rynku, poza tym jednak Tourer się często przydaje, kiedy można zapakować więcej rzeczy. Dlatego też wybór 3.0 był wyborem na pewno sercem, bo dobrze jest mieć taką moc pod pedałem gazu i to jest niewyobrażalna frajda :) Może kiedyś zdecyduję się dodatkowo na chipa, ale tutaj muszę dokonać świadomego wyboru ze względu na moment obrotowy, który może zaszkodzić skrzyni. Na razie spokojnie wystarczy mi to co jest :) Ale wybór był nie tylko sercem, ale i rozumem, bo czytałem dużo o tym silniku, dowiadywałem się, podpytywałem na privie użytkowników z tym silnikiem o niego (nie chciałem tego robić na forum publicznym, bo zaraz odezwali by się przeciwnicy, a chciałem usłyszeć opinie tylko od osób, które jeżdżą takim autem na co dzień).
Tym razem chciałem kupić też MkIII na full wypasie, jeśli chodzi o silnik, ale i o wyposażenie, żeby to było autko na dłużej, które będzie cieszyło pod każdym względem. Takie egzemplarze jak przeglądałem oferty były w zasadzie tylko w 3.0 Hdi, więc również z tego względu zacząłem interesować się tym silnikiem, ale to nie tylko to oczywiście, bo pewnie prędzej czy później pojawiłby się 2.0 czy 2.2 z bogatym wyposażeniem, natomiast po głowie chodziła mi myśl, że jeśli kupiłbym 2.0 czy 2.2 to mimo, że jest to poprawa osiągów w stosunku do 2.0 z LPG to gdybym kupił autko z takim silnikiem to zapewne prędzej czy później żałowałbym, że nie kupiłem 3.0. I myślę, że tak by było :)
Oczywiście, że jestem świadomy większych kosztów, gdyby tak nie było to byłbym chyba głupcem. Natomiast jak wielu użytkowników 3.0 tutaj trzeba przyznać, że przyjemność z jazdy i radość z posiadania auta rekompensuje chociażby większe rachunki na stacji, które też nie są jakieś mega większe niż w przypadku pozostałych silników, bo jeśli spalanie jest większe od 2.0 czy 2.2 o te 1 czy 1,5 litra to umówmy się, że nie jest to duża różnica jak na ten silnik, a przyjemność z jazdy jest tego warta.
Mam go dopiero od kilku dni, więc jeszcze wiele przyjemnych godzin za kółkiem przede mną :) Ale po tych kilku dniach jazdy jestem zadowolony z zakupu, z tego, że wybrałem właśnie ten silnik, a nie żaden inny :)
Szukałem auta od prywatnego właściciela, który trochę nim pojeździł i może coś o nim powiedzieć i taki się trafił. Wiadomo, że na wstępie trzeba troszkę do niego dołożyć, ale to normalne kwestie, np. rozrząd, olej, filtry, ogólne przejrzenie zawieszenia itp., taki wstępny pakiet, rejestracja itp.
Samo autko jeśli chodzi o wyposażenie jest na full wypasie, więc tym bardziej cieszę się, że trafił mi się taki egzemplarz, który będzie cieszył również pod takim kątem. Ma chyba wszystko co tylko się da poza webasto. Więc z takim wyposażeniem i silnikiem pozostaje tylko się cieszyć z użytkowania :)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Henryk Guzicki w Sierpień 01, 2018, 21:23:18
Gratki za zakup i dawaj foto  ;D oglądając ogłoszenia zawsze wzdycham  2.2 i 3.0 pod kątem wyposażenia(takie zboczenie ;))jeśli masz na full lącznie ze skórą na desce to kozak.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Sierpień 01, 2018, 21:38:02
A który rocznik.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Sierpień 01, 2018, 22:00:33
Też gratulacje,  ciężko ustrzelić dokładnie to co się chce. Życzę samych przyjemności :)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Sierpień 01, 2018, 22:23:31
Dzięki :)
Tak jak napisałem wersja jest taka, że praktycznie jest wszystko poza webasto. Skóra na desce, tunelu środkowym, oczywiście siedzenia, w tej wersji jest nawet alcantara na podsufitce i słupkach, a nie zwykły materiał, dach panoramiczny, system NG4 z Hifi, także zadowolenie jest tym bardziej większe, bo i silnik i wyposażenie. Na zdjęcia przyjdzie czas potem :) Najpierw muszę go trochę ogarnąć od strony rozrządu, filtrów etc. i strony wizualnej (chociaż lakier jest b. dobrym stanie), ale trochę zabiegów auto detailingowych trzeba przeprowadzić, położyć jakiś wosk etc. :)
Rocznik 2010
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Robert Zglinicki w Sierpień 01, 2018, 23:13:06
No to faktycznie ful wypasik. Na jakich felgach stoi. Ile za takie cudeńko zapłaciłeś?
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Sierpień 01, 2018, 23:19:03
Felgi 18", ale to lepiej niż 19", bo ponoć na 19" zmniejsza się już komfort ze względu na niski profil.
Cenę zachowam dla siebie :) Powiem tak, że w ofertach zdarzały się egzemplarze z niższymi cenami, ale w tamtych było więcej niewiadomych. W moim przypadku miałem dużo więcej informacji.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Sierpień 01, 2018, 23:21:50
E tam.
Nie widzę różnicy w komforcie kiedy zakładam zimowe 17".
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Sierpień 01, 2018, 23:24:31
E tam.
Nie widzę różnicy w komforcie kiedy zakładam zimowe 17".


17' ok, ale 19' ma już niższy profil niż 18'.
Na 17' jeździłem poprzednio i było ok.
Na 19' nie jeździłem, ale takie czytałem opinie, że taką akceptowalną granicą delektowania się hydro jest 18", że ponoć na 19" już się robi mniej komfortowo.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Sierpień 01, 2018, 23:40:58
Ok, tylko letnie mam 19", i nie widzę różnicy z 17".
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Sierpień 01, 2018, 23:45:11
Ok, tylko letnie mam 19", i nie widzę różnicy z 17".


Aha, ok.
No tak to jest z opiniami, co człowiek to opinia.
Jednemu będzie ok, a dla drugiego za twardo.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 01, 2018, 23:58:44
Tak, ostatecznie, mimo przeważającego hejtu na 3.0 ;)  wybór padł na ten silnik :)
Wydaje mi się, że negatywy dotyczą nie 3.0 ale 2.7. A 3.0 można jedynie krytykować za koszty eksploatacji
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Sierpień 02, 2018, 00:09:21
Tak, ostatecznie, mimo przeważającego hejtu na 3.0 ;)  wybór padł na ten silnik :)
Wydaje mi się, że negatywy dotyczą nie 3.0 ale 2.7. A 3.0 można jedynie krytykować za koszty eksploatacji


Ogólnie tak, ale jak przejrzysz sobie ten wątek od początku to większość osób odradzało mi ten silnik (stąd moje określenie jako hejt :)  ). Natomiast trudno powiedzieć czy chodziło im tylko koszty (których jestem świadomy) czy też o inne aspekty. Trzeba by pewnie dopytywać co mieli na myśli wydając krytyczne opinie o tym silniku.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Sierpień 02, 2018, 09:17:59
Takie 3.0 HDI wygląda obłędnie dopiero na 19" Adriatique.
A co do wyposażenia to prawda jest taka, że znalezienie fajnego 2.0 z lepszym wyposażeniem jest nierealne. Tylko 3.0 lub 2.2 pozostaje.
Co ciekawe jest też sporo fajnych 2.7 ale bez podwójnych wydechów ;)
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz Sabat w Sierpień 02, 2018, 11:55:51
Większość opinii nt fałki zapewne pochodzi od osób które nigdy nie miały z nią styczności...
Oryginalna 18" moim zdaniem wygląda lepiej od oryginalnej 19"no i jest jakim kompromisem wygląd/komfort (nie pasuje mi do tego samochodu koło dwukolorowe)
Tadeusz, mnie montaż podwójnego wydechu kosztował ok 350zl oczywiście z podłączeniem wydechu więc nie problem dołożyć zabieg upiększający.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Henryk Guzicki w Sierpień 02, 2018, 12:18:20
Co do koloru felgi to mi osobiście podobają się dwukolorowe takie jak ma citroen w orginale a co do wydechów to 350 za graty? jeśli tak to w jakim były stanie? ja do siebie kupiłem prawie nówkę cały zderzak od sedana za kafla i teraz czekam z montażem wydechów na więcej wolnego czasu.A jeszcze w tamacie wydechów ktoś wie czy te wersji 180 z ostatniego wypustu to atrapy czy są podłączone?
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz Sabat w Sierpień 02, 2018, 12:45:14
W stanie bardzo zadowalającym, powyższa kwota jest za końcówki i elementy do podłączenia- rury, kształtki itd.
Gdzieś mi się obiło o uszy że w najnowszych wersjach końcówki nie były podłączone.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Henryk Guzicki w Sierpień 02, 2018, 17:53:19
Czyli można wnioskować że zostały im stany magazynowe i zaczęli je dawać jako ladny dodatek do nowych cytryn  :) jeśli mają ich nadmiar mogli by je sprzedać z duuuuużym rabatem a tak to człowiek musi polować na necie na jakąś okazję.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Sierpień 02, 2018, 18:19:57
Czyli dobrze rozumiem, że wydechy są identyczne wizualnie jak te w 3.0 tylko, że są to atrapy?
To którędy jest wyprowadzony "prawdziwy" wydech?
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Michał Budzisz w Sierpień 02, 2018, 18:53:06
Pewnie tak jak w wersjach, które dokładki nie posiadają.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Sierpień 02, 2018, 21:22:19
Łukasz, a jednak... moje gratulacje  :) Dobry wybór !!! Jak dobrze trafiłeś to będziesz się cieszył za każdym razem jak będziesz nim  jechał. Dwie turbiny to inna bajka. Z resztą już to wiesz.
Tytuł: Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wiśniewski w Sierpień 03, 2018, 00:35:02
Dzięki :) Właśnie jestem po takiej dłuższej trasie, jest moc :)