Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Marcin Połomski w Czerwiec 09, 2018, 22:32:14

Tytuł: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - Problemy
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Czerwiec 09, 2018, 22:32:14
Od jakiegoś czasu zauważam dwie rzeczy:
1. bardzo powtarzalne zjawisko. Codziennie rano , po wyjechaniu z garażu , w momencie kiedy idę zamknąć bramę i to właściwie zawsze w tym momencie ,  słyszę jak silnik  , pracujący na wolnych obrotach dopada takie lekkie przydławienie, pojedyncze, jedno-dwusekundowe. Samochód nigdy nie gaśnie, pracuje i jeździ normalnie. Oczywiście nie ma tu znaczenia , że zamykam bramę ale ten sam czas występowania od momentu odpalenia - może 30 - 40 sekund. Nie ma znaczenia czy załączona jest klima czy nie.
2. Na postoju,  przy lekkim przygazowaniu w momencie gdy odpuszczam gaz a obroty swobodnie spadają do wartości minimalnej, tuż przed osiągnięciem poziomu biegu jałowego lekko szarpie samochodem. - jakaś poducha??

Błędów żadnych nie ma.Macie jakieś  pomysły, co sprawdzić?
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Czerwiec 10, 2018, 19:24:14
Spróbuj zanim odpalisz podpompować paliwo gruchą.  Dawno temu wymieniałeś filtr paliwa?
Akurat ze 2 tyg. temu wymieniłem filtr paliwa. Dużo poprawiła się kultura pracy  silnika bo poprzedni filtr był w kiepskim stanie ale jak go przydlawialo tak dalej go przydławia

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Czerwiec 10, 2018, 20:32:43
Przy każdym odpaleniu czy tylko po dłuższym postoju, ma znaczenie czy silnik ciepły?
tylko rano, na zimno po dłuższym postoju.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: TOMASZ KOZIOŁ w Czerwiec 10, 2018, 21:43:38
u mnie tylko rano po przejechaniu ok. 400m miał przydławienie, z czasem się nasilało aż któregoś razu zgasł i nie chciał zapalić. Pomoglo zdjęcie wtyczki z EGR. po wyczyszczeniu tego ustrojstwa od 2 lat mam spokój

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Czerwiec 10, 2018, 21:51:36
Dzięki Tomek za inf. Też będę musiał poświęcić trochę czasu na przeczyszczenie EGR. Samochód ostatnie 70 tyś  km jeździł głównie po mieście więc pewnie będzie tam "grubo" Przyjrzę się  jeszcze przepustnicy powietrza dolotowego bo czytałem, że  też  lubi się przycinać.

A te szarpnięcia kiedy na postoju po przygazówce obroty swobodnie spadając dochodzą do biegu jałowego ? Jak myślicie  poducha któraś może  dawać takie objawy?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Czerwiec 10, 2018, 22:05:56
Myślałem że egr i dolot to było pierwsze gdzie zajrzałeś :)

No właśnie czasu ciągle brak i kręgosłup dokucza:P
Trzeba będzie jednak rękawy zakasać i wziąć się do roboty bo z mechanikami wiadomo jak jest...
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 03, 2018, 18:28:19
Dziś zajrzałem w końcu do dolotu. Zależało mi głównie na przepustnicy i przylegajacych czujnikach. Widok. jak na zdjęciach, nieciekawy. Na 2gim zdjeciu wnętrze kolektora dolotowego. paluchem wybrałem trochę tego syfu. Jest go całkiem grubo i jest to oleiste. Ten olej to normalna rzecz?.  Trzeba by zdjąć kolektor do czyszczenia, ale nie wiem.czy nie czekają tam jakieś niespodzianki.  Te naście śrub wystarczy odkręcić ? Co z uszczelką?  Po wyczyszczeniu wydaję się,  że już nie szarpie przy gaszeniu i w momencie gdy obroty swobodnie spadają do wolnych.

Do wymiany mam jeszcze regulator na pompie WC (grzechotanie przy nagłym przyspieszaniu) i uszczelniacz na wałku napędowym tejże pompy (wyciek oleju z pompy) . Części już mam ale jakoś się  trochę boję tej roboty mimo, że  Jakub Nawara zostawił  w innym wątku fajny opis krok po kroku i nie wygląda to strasznie :) Dziś  nawet dokopalem się do regulatora od góry i gdyby nie ten uszczelniacz to chyba bym go wymienił bez zdejmowania pompy:)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180703/6d18bd58af1ab6f7bbf806a16e480080.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180703/a50779b5893c30c7d1179916f2a92fbb.jpg)

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Niemiec w Lipiec 04, 2018, 14:43:58
Myślę, że to jednak regulator ciśnienia paliwa.
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 04, 2018, 14:46:00
Myślę, że to jednak regulator ciśnienia paliwa.
Ale co z regulatorem Tomasz?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 04, 2018, 16:47:06
A to z grzechotaniem to wiem, dlatego kupiłem regulator a teraz czekam na uszczelniacz do pompy. Co do EGR to zaślepionego nie mam z tego co wiem. A już na pewno nie przy przy dolocie. Przy samym EGR chyba byłoby trudniej wiec zakładam że nikt tam nie grzebał. Mam jednak pewne wątpliwości bo na biegu jałowym zmierzona masa powietrza jest wieksza niż  oczekiwana  500 do około  280. To z kolei sugerowaloby albo zaślepiony albo zablokowany w pozycji zamkniętej  EGR.  Dobrze myślę ?
Podczas jazdy wartości z MAF są  za to spójne

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 04, 2018, 21:15:13
 Przeplywka jest jak nowa. Zero kurzu i żadnego syfu a podczas jazdy wartości oczekiwana i zmierzona się zgadzają

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 05, 2018, 12:47:40
Podczas normalnej  jazdy jest otwarty. 
Może nowy przepływomierz trzeba adaptować?

Jak nowa ale nie nowa:)  Zresztą kto wie, może na jakimś etapie ktoś go wymieniał, nie wiem. W każdym razie za filtrem jest czysto przeważnie więc nie ma się co dziwić. W MK1 przepływka też wyglądała bardzo świeżo mimo sporego przebiegu.
Wracając do EGR to zastanawia mnie fakt, że ta metalowa rura wprowadzająca spaliny do kolektora nie jest wewnątrz za bardzo usyfiona. Szczególnie w porównaniu do tego co jest w kolektorze. Przecież tą rurą cały syf tam leci.
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Lipiec 05, 2018, 15:29:14
na wolnych obrotach egr jest zamknięty
Chyba jednak nie zawsze poczekaj minutę lub dwie bez dotykania pedału gazu wtedy się powinien otworzyć EGR
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 11, 2018, 11:46:36
Dziś został wymieniony regulator ciśnienia na pompie WC wraz z uszczelniaczem olejowym. Dodatkowo został zdjęty i wyczyszczony cały  kolektor ssący i EGR. O ile w kolektorze średnica kanałów była miejscami prawie o 1/2 mniejsza przez nagar  to sam EGR prezentował się całkiem dobrze. Już nie raz czytałem na forum, że EGR w HDi nie ulega wielkiemu zasyfieniu i to się potwierdziło. Wiem na pewno, że nie było ingerencji w EGR od nowości czyli od 192 tyś km.  Został oczywiście wyczyszczony ale pracował prawidłowo w pełnym zakresie. Zmieniłem też  koło pasowe na wale bo coś się tam tłukło przy pasku - to tak poza tematem.

Efekty: brak grzechotania ( regulator ) i płynniejsza praca silnika. Objawów, o których wspominałem  w 1 poście jak na razie nie doświadczam. Zobaczymy po dłuższej jeździe.
Ciszej pracuje na wolnych obrotach ale to może być też kwestia koła pasowego bo właśnie na wolnych wydawało mi się , że jakieś obce dźwięki dochodzą z jego okolic.

Jest natomiast ciekawostka, która łączy się wg. mnie z tematem odpalania RHR 136 zimą i w warunkach gdy temp. spada w okolice 0 i poniżej. Sprawa poruszana na tym forum.
Otóż samochód stał 3 dni nie  uruchamiany. Przy pierwszym odpaleniu po 3 dniach dał dokładnie takie same objawy jak odpalanie zimą, czyli kilkusekundowa nierówna praca silnika + mały biały bąk. Może to bardziej przez demontaż pompy i zapowietrzenie układu paliwowego w tym konkretnym przypadku? Jak myślicie? Objaw mimo to zaskakująco podobny do tego z zimowego odpalania.
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Niemiec w Lipiec 12, 2018, 14:37:02
Myślę, że to jednak regulator ciśnienia paliwa.
Ale co z regulatorem Tomasz?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję-nie miałem czasu tu zaglądać. Ale widzę, że regulator wymieniłeś i objawy ustąpiły.
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: TOMASZ KOZIOŁ w Lipiec 14, 2018, 09:19:46
Marcin Połomski czy z wytarganiem kolektora dolotowego jest dużo roboty? Jakieś nowe uszczelnienia? momenty dokręcania?

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 15, 2018, 07:19:10
Marcin Połomski czy z wytarganiem kolektora dolotowego jest dużo roboty? Jakieś nowe uszczelnienia? momenty dokręcania?
Niestety z braku czasu  i poniekąd narzędzi ( odkręcenie koła  pasowego ) zleciłem wszyskie naprawy mechanikowi.  Uszczelki na pewno zakładał  nowe.  4 na kanały dolotowe +1  po obwodzie. Ze zdjeciem kolektora raczej wielkiej filozofii nie ma. Kilkanaście śrub i jak dobrze pamiętam trzeba zdjąć przelewy od wtryskiwaczy.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Lipiec 15, 2018, 08:42:21
A taki regulator ciśnienia to jaki koszt?
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Mateusz Kuliga w Lipiec 15, 2018, 09:58:30
Max 400 zł
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 15, 2018, 10:28:23
A taki regulator ciśnienia to jaki koszt?
Ja kupiłem  za 320 z wysyłką

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 20, 2018, 23:06:35
Wymiana regulatora i czyszczenie dolotu przyniosło dużo dobrego ale... to stukanie na wolnych obrotach niestety zostało.
Myślałem, że to koło pasowe - niestety nie.
Objawy występują najczęściej jak odstawiam samochód do garażu, czyli gdy jest rozgrzany. Rano nie słyszę lub słyszę to mniej.
Przy zwiększeniu obrotów też go nie słychać.
Zauważyłem, że, na postoju, gdy kręcę kierownicą  stukot nasila się w momentach gdy silnik  jest obciążany pompą wspomagania.
Momentami słychać to bardzo wyraźnie.
Rzućcie okiem na filmik. Nie miałem pomocnika aby mi kręcił kierownicą ale dźwięk momentami jest mocno niepokojący.óóóSłychać szczególnie pod koniec.

https://youtu.be/eaubgxLyGpY (https://youtu.be/eaubgxLyGpY)
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Lipiec 20, 2018, 23:42:17
Objawy występują najczęściej jak odstawiam samochód do garażu, czyli gdy jest rozgrzany. Rano nie słyszę lub słyszę to mniej.
Przy zwiększeniu obrotów też go nie słychać.
Zauważyłem, że, na postoju, gdy kręcę kierownicą  stukot nasila się w momentach gdy silnik  jest obciążany pompą wspomagania.
Na wolnych obrotach może być słychać łańcuszek między wałkami właśnie na rozgrzanym. A poza tym oczywiście pamiętasz, że pompa bezpośrednio nie obciąża silnika bo jest elektryczna (a nie napędzana paskiem osprzętu) i jak mocno światła nie przygasają przy kręceniu kierownicą to znaczy, że napięcie mocno nie spada i pompa nie ma wpływu na instalację elektryczną a co za tym idzie na pracę silnika.
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 21, 2018, 07:12:09
Łańcuszek faktycznie słychać ale to delikatny dźwięk. Tutaj momentami słychać jakby ktoś mi złomu do cylindra nawrzucał:)
Z tym wspomaganiem to cały czas żyłem w przekonaniu, że pompa nadal jest napędzana z paska..
Dlaczego zatem przy wykonywanie krótkich ruchów kierownicą ten stukot się wzmaga. Dokładnie w momencie kiedy zaczynam ruch. Tak samo gdy na postoju dopakuję auto i załącza się pompa - wzrasta obciążenie  elektryczne i wzmaga się ten nieszczęsny dźwięk.
Dziś spróbuje nagrać to na zewnątrz. W garażu mam lekkie echo i nie słychać tego za dobrze.
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Jarosz w Lipiec 21, 2018, 08:57:44
Czy to czasem nie hałasuje koło pasowe na alternatorze? Jak pracuje napinacz paska? Możesz nagrać film?
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 21, 2018, 09:08:38
Pasek pracuje równo. koło pasowe wału jest nowe, oryginalne. Pisząc o kole alternatora masz na myśli koło pasowe  właśnie czy rolkę alternatora?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Jarosz w Lipiec 21, 2018, 11:30:46
Pasek pracuje równo. koło pasowe wału jest nowe, oryginalne. Pisząc o kole alternatora masz na myśli koło pasowe  właśnie czy rolkę alternatora?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
Mam na myśli koło pasowe na alternatorze, ono ma w sobie powiedzmy "taki wolnobieg" tylko w jedna stronę powinno napędzać alternator, możesz też przeprowadzić próbę tak jak sugeruje Paweł, zrzucając pasek osprzętu na chwilę - wykluczysz w ten sposób możliwe usterki związane z alternatorem.
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Lipiec 22, 2018, 13:33:44
CS podaje że w X7 występowała pompa na pasku, elektryczna pobiera duży prąd który może mieć wpływ na obroty. Sprawdzałeś po VIN czy pompa jest elektryczna?
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 22, 2018, 18:14:23
Jako ciekawostkę dodam, że po wyczyszczeniu dolotu nie występuje już problem z przeladowujacym turbo przy tzw. ostrym bucie.

Co do klekotu  natomiast to raz jest innym razem nie ma raz mocniej raz słabiej  strasznie wkurzające.  Będę  z tym walczył.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 22, 2018, 18:54:25
2T leję od pół roku :)
Spróbuj dać oleju 2t  300 ml na pełny zbiornik

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Jan Witkowski w Lipiec 24, 2018, 07:56:06
na wolnych obrotach egr jest zamknięty
Chyba jednak nie zawsze poczekaj minutę lub dwie bez dotykania pedału gazu wtedy się powinien otworzyć EGR

Panowie sprawdzone komputerem jak i na żywo:
Na wolnych obrotach zimnego silnika EGR jest mocno otwarty - proces dogrzewania silnika.
Na wolnych obrotach ciepłego silnika - na początku zamknięty, po pewnym czasie się trochę uchyla.
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Lipiec 25, 2018, 00:20:55
C5x7  nie ma pompy na pasku

Według CS jest:
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Lipiec 25, 2018, 01:41:42
Według CS jest:
Może wczesne egzemplarze miały jak był przeszczep podzespołów z mk2 bo wzmocnienie czołowe też było to samo ale późniejsze wersje miały pompę elektryczną. Ale może by się autor wypowiedział bo to można sprawdzić podnosząc maskę.
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Lipiec 25, 2018, 12:55:01
Mam dwa resoraki i oba mają elektryczną pompę ale są poliftowe a kolega opisuje auto z 2008 roku i tak jak pisałem, że może na początku produkcji używane były zespoły napędowe z mk2 z mechaniczną pompą wspomagania - wszystko jest możliwe
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 25, 2018, 13:16:57
Wg. CS pompa u mnie jest elektryczna i wygląda jak w załączniku.



Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Lipiec 25, 2018, 15:41:39
Prędzej bym obstawił błąd w tej serwisówce, ja mam 2008 rok rhr i pompa elektryczna.

I mój też jest z 2008 roku.
Tytuł: Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - problemy
Wiadomość wysłana przez: Marcin Połomski w Wrzesień 10, 2018, 10:20:18
Ok, przerwa wakacyjna  zakończona więc wracam do tematu z kilkoma nowymi spostrzeżeniami:)
Podczas paru tyś. km po Europie  zauważyłem, że przy nagłym przyspieszaniu nie występuje już męczący mnie wcześniej błąd z przeładowaniem ciśnienia w dolocie , co skutkowało trybem awaryjnym. To efekt czyszczenia dolotu, pisałem o tym wcześniej.
Niestety jadąc z większą prędkością w momencie w którym chcę gwałtownie przyspieszyć i następuje zrzucenie biegu i wzrost odbrotów parokrotnie zauważyłem za sobą czarny dym!
O tyle dziwne , że mam FAP!?!  Zakładam , że to efekt nieprawidłowego spalania - za mało powietrza/do ilości paliwa?  Moment wystąpienia to chęć nagłego przyspieszenia po dłuższej spokojnej jeździe ze stałą prędkością. Jest to jednorazowa chmurka, nie ma ciągłego dymienia.  Macie jakieś pomysły?

I przy okazji, z innej beczki, da się zrzucić pasek osprzętu od góry i potem ponownie go założyć w ten sam sposób? Nie mam chwilowo warunków , żeby rozbierać nadkole