Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Dariusz Turczyn w Sierpień 20, 2018, 08:38:26

Tytuł: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Turczyn w Sierpień 20, 2018, 08:38:26
Witam wszystkich,

Po roku bezproblemowej jazdy chyba będą pierwsze problemy... przedwczoraj auto nie chciało po paru godzinnym postoju odpalić z pierwszego, odpalił za drugim kręceniem ale wywaliło błąd P2291, od tamtej pory już jest ok jednak trochę mnie to zaniepokoiło, błąd w załączniku, dodam że wczoraj na szybko programem FAPFull po powrocie z trasy sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie i wynosiło ono ~12Bar na zapłonie, oraz około ~300Bar po odpaleniu na wolnych, dziś rano po nocnym postoju przed opalaniem sprawdzam a tam 1Bar.... czy to normalne? dodam że auto odpaliło bez najmniejszego problemu i dojechałem do pracy bez niespodzianek.

Jakieś sugestie? regulator ciśnienia jakiś pada?
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Sierpień 20, 2018, 13:43:45
Napięcie akumulatora 10,54V  ??? . Spraw aby było normalne napięcie w aucie i dopiero szukaj dalej.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Sierpień 20, 2018, 14:13:06
Napięcie akumulatora 10,54V  ??? . Spraw aby było normalne napięcie w aucie i dopiero szukaj dalej.
To napięcie "podczas rozruchu".... Do autora, obserwować dalsze zachowanie auta, jak się "pogorszy" naprawic...
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Turczyn w Sierpień 20, 2018, 14:31:04
Dokładnie napięcie i aku jest ok tylko podczas rozruchu ten błąd powstał dlatego odnotował taki spadek napięcia przy pracującym rozruszniku, to że naprawić to wiem ale co ;) wolał by, za wczasu taki np regulator ciśnienia wymienić a nie jeździć aż stanie ;)
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Turczyn w Sierpień 20, 2018, 18:02:55
Wymieniany dwa miesiące temu, purflux
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Sierpień 20, 2018, 20:23:18
Regulator ciśnienia wymień...pewnie objawy się nasilą. Jeżdziłbym do czasu pokazania innych błędów o ciśnieniu.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Skrzyński w Listopad 26, 2018, 17:28:27
Podepnę się pod temat regulatora a mianowicie u mnie wyskoczyły następujące błędy po dynamicznej jeździe i przejściu auta w tryb awaryjny: P0003 oraz P0091. Jest ktoś w stanie podać mi nr tego regulatora w moim C5 2.2 170KM?
Obstawiam jego wadliwe działanie chyba że się myle?
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Listopad 26, 2018, 18:22:28
Błędy dotyczą dwóch elementów: regulatora przepływu i regulatora ciśnienia. Polecam oddać do diagnozy ... Oba błędy wystąpiły jednocześnie? Dlaczego? Czy usterka dotyczy instalacji? To takie pytania do "właściciela błędów"....
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Skrzyński w Listopad 26, 2018, 18:36:32
Tak oba błędy wyskoczyły jednocześnie. Dlaczego?-nie wiem. Auto po przejściu w tryb awaryjny informuje o "antipollution fault"
po zgaszeniu odczekaniu chwili auto normalnie jeździ juz bez tego komunikatu ale do czasu gwałtonego przyspieszania.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Skrzyński w Listopad 26, 2018, 19:07:30
Właśnie wróciłem z auta po podpięciu kompa dzisiaj tylko i aż takie oto błędy
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Listopad 26, 2018, 19:49:00
P0087 - regulator ciśnienia do wymiany, na początek...
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Skrzyński w Listopad 26, 2018, 21:06:59
P0087 - regulator ciśnienia do wymiany, na początek...
A jaki on ma numer? Jakiego szukać?
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Listopad 27, 2018, 07:38:24
Niech mnie koledzy skontrolują....nie jestem pewny właściwego elementu dla Autora.
W załączniku...
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Skrzyński w Listopad 27, 2018, 19:25:03
O Ten element się rozchodzi Ale po wpisaniu jego nr nic nie mogę wyszukać  >:(
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Listopad 27, 2018, 21:49:49
Przepraszam Cię kolego, podałem część do silnika 2,2 hdi....
A Ty szukasz dla silnika 2,0hdi 163KM, część przedstawiona w załączniku.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Jastrzębski w Grudzień 08, 2020, 23:03:11
Panowie, błąd P2291 (narastanie ciśnienia w szynie wtryskiwaczy jest zbyt wolne podczas uruchamiania silnika).
Przed odpaleniem, po 8 godzinnym postoju, ciśnienie na listwie 90bar. Tuż przed przekręceniem kluczyka wartość ta spada do 9 bar, a po odpaleniu wzrasta troszkę powyżej zadanych 300, a potem w odstępach sekundowych: 246, 319, 297, 305. I tak sobie oscyluje.
Kilka dni temu wymieniane były podkładki pod wtryskiwaczami. Przelewy dostały nowe oringi. Czy P2291 może mieć związek z tą robotą?
Ostatnio sprawdzałem logi jak było ciepło i tego błędu nie było. Dziś wieczorem było -1 stopni C na zewnątrz.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Patryk Kaniewski w Grudzień 08, 2020, 23:22:48
Może. Rozpinane były tylko przewody od przelewów? Jeśli tak, to chyba poszło coś nie tak przy robocie. Może przelew na którymś wtrysku nie jest dobrze zatrzaśnięty i łapie tamtędy powietrze? Może dobrane zostały złe oringi i też jest nieszczelność. Sam miałem taki przypadek. Kupiłem zestaw https://allegro.pl/oferta/zestaw-oringow-krocca-przewodu-przelewowego-5szt-9330090427?snapshot=MjAyMC0wOC0xMVQxODoxODo0My4wNzFaO2J1eWVyOzE0OGMyZjkwZmIzZDU0MWM1MDIxZjAzMGZhYzk1MjQ5ZGE4YjE3YTE4YTBmMzkyOGU1ZjkyYTRkOWE4OWU0MjY%3D

który według numeru katalogowego pasuje do tych silników, założyłem bez weryfikacji i po dłuższym postoju miałem syndrom zapowietrzonego układu paliwowego.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Jastrzębski w Grudzień 09, 2020, 17:02:26
Oringi kupowałem oryginalne. Przyszły fabrycznie zapakowane z nalejką Citroena/Peugeota i poprawnym numerem referencji, więc zakładam, że pasują. Przelewy wyglądają na dobrze zapięte. Dziś zresztą sprawdzałem i jest tam sucho.
Sprawdziłem też sobie logi z zeszłego roku i okazuje się, że wówczas ciśnienie po 30 sekundach od zgaszenia silnika również spadało do 9 bar. Ale potem po uruchomieniu silnika błędu nie było.
Co jeszcze ciekawsze, dziś po całonocnym postoju auto odpaliło bez błędu (i tak samo po krótkich trasach sklep-dom), a wczoraj po 8-godzinnym postoju i 3-krotnych cyklach gaszenia i odpalania, błąd pojawiał się za każdym razem. Cudownie  >:(
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Patryk Kaniewski w Grudzień 09, 2020, 18:04:14
Przy wyskakującym błędzie masz wrażenie, że trzeba dłużej kręcić, żeby samochód zapalił?
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Jastrzębski w Grudzień 09, 2020, 18:15:03
Właśnie, że nie. Pali na dotyk.
-----
Aktualizacja.
Od mojego poprzedniego wpisu problem już się nie pojawił.
Wygląda na to, że chwilowy błąd wynikał z rozpięcia układu paliwowego. Zapowietrzenie?
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Lipiec 12, 2022, 09:53:30
Mam podobny problem. Objawiło się to tym że raz na jakiś czas po dłuższym postoju auto odpaliło nierówno. Po podłączeniu do komputera wyszły takie błędy:
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 01, 2022, 20:45:17
Wymieniłem przewody przelewowe filtr paliwa wraz z gorna obudowa filtra(deklem) ale problem dalej występuje. Co jakiś czas przy porannym odpalaniu kręci dłużej i wywala błąd p2291 narastanie ciśnienia paliwa w szynie wtryskiwaczy jest zbyt wolne. Ktoś ma jeszcze pomysł co to może być? Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia paliwa ale nie chcę tak bezsensownie wywalać kasy na wymianę i wymieniać być może dobry na dobry
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Sierpień 02, 2022, 07:03:41
zacznij od testu przelewowego wtryskiwaczy
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 02, 2022, 09:53:23
Wtryskiwacze regenerowane 2miesiace temu. Wymienione końcówki wtryskiwaczy i zaworki przelewowe(zrobione na oryginalnych częściach) wtryskiwacze zakodowane na nowo.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 02, 2022, 09:59:53


Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia paliwa ale nie chcę tak bezsensownie wywalać kasy na wymianę i wymieniać być może dobry na dobry

Przy przebiegu 150tkm lub więcej regulator można wymienić w ciemno dla świętego spokoju. U mnie w jednym był wymieniany przy ca. 110tkm a w drugim przy ca. 160tkm.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Drużbiak w Sierpień 02, 2022, 10:06:18


Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia paliwa ale nie chcę tak bezsensownie wywalać kasy na wymianę i wymieniać być może dobry na dobry

Przy przebiegu 150tkm lub więcej regulator można wymienić w ciemno dla świętego spokoju. U mnie w jednym był wymieniany przy ca. 110tkm a w drugim przy ca. 160tkm.
Dziwne... U mnie 530tkm i nic z regulatorem robione nie było...
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 02, 2022, 10:26:07


Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia paliwa ale nie chcę tak bezsensownie wywalać kasy na wymianę i wymieniać być może dobry na dobry

Przy przebiegu 150tkm lub więcej regulator można wymienić w ciemno dla świętego spokoju. U mnie w jednym był wymieniany przy ca. 110tkm a w drugim przy ca. 160tkm.
A miałeś jakieś objawy że go wymieniłeś? Zauważyłeś jakąś różnicę po wymianie?
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 02, 2022, 13:32:02
To nie ma znaczenia, bo objawy były inne niż u ciebie i nie generowały błędów. Regulator kosztuje 250-350 zł i warto go po prostu wymienić. Na początek możesz go wyjąć i wymyć sitko benzyną oraz ogólnie przedmuchać go sprężonym powietrzem, bo wokół sitka zbierają się drobiazgi.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 02, 2022, 19:06:19
Dzisiaj wymienię na początek przewód między filtrem a pompa paliwa i zobaczymy czy będzie jakiś efekt. Jeśli to nie pomoże to zabiorę się za regulator ciśnienia paliwa. A tak z ciekawości dużo roboty jest przy wymianie regulatora ciśnienia paliwa?
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 03, 2022, 10:08:13
Przewód między filtrem a pompa wymieniony ale niewiele to pomogło. Przy porannym odpaleniu znów błąd p2291. Co prawda przed wymianą na pracujacym silniku miałem drobne pęcherze powietrza za filtrem paliwa a teraz już ich nie ma.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Michał Chmura w Sierpień 03, 2022, 15:36:42
Regulator można wypłukać w nafcie. Podłączamy go pod generator pwm. W wieczku słoika robimy otwór na część z sitkiem i zalewamy naftę. Ustawiamy sobie impulsy wg uznania i regulator ładnie sobie cyka w nafcie.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 03, 2022, 20:21:29
Regulator można wypłukać w nafcie. Podłączamy go pod generator pwm. W wieczku słoika robimy otwór na część z sitkiem i zalewamy naftę. Ustawiamy sobie impulsy wg uznania i regulator ładnie sobie cyka w nafcie.
Ale nie mam warunków do tego żeby wypłukać regulator. Cały czas się zastanawiam czy objawy które u mnie występują mogą być spowodowane regulatorem ciśnienia? Bo jeśli tak to go wymieniam bez gadania
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Michał Chmura w Sierpień 04, 2022, 08:54:44
Pozostaje apka fap, albo db i podglądnąć ciśnienie paliwa zadane i utrzymane.  Na listwie też jest czujnik ciśnienia. Rzadko ale też potrafi paść. Do tego kiedy był zmieniany filtr paliwa, w jakim stanie jest aku? Czy czujnik położenia wałka nie był odkręcany?
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Jarosław Kowalkowski w Sierpień 04, 2022, 10:10:50
Warto też zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy, jak zaworki sterujace są nieszczelne to też są takie problemy jak wyżej opisywano.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 04, 2022, 11:12:54
A czytałeś od początku?
Wtryskiwacze regenerowane 2miesiace temu. Wymienione końcówki wtryskiwaczy i zaworki przelewowe(zrobione na oryginalnych częściach) wtryskiwacze zakodowane na nowo.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 04, 2022, 12:43:29
Czytałem od początku , ale nie rozumiem co masz na myśli?
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Sierpień 04, 2022, 12:52:56
Czy wtryski były sprawdzane po regeneracji na przelew. Czasami leją gorzej niż przed regeneracją.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 04, 2022, 13:43:23
Wymiana na nowe oryginały w 99% powoduje przywrócenie normy przelewu. Jedyne co wypada zrobić to nadać nowe kody, co zostało zrobione wnioskując po wpisie autora. Poza tym nawet jeśli nie było nowych kodów to i tak całość będzie po regeneracji pracowała dużo lepiej nawet na starych kodach.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 04, 2022, 19:11:42
Dzisiaj ewidentnie przy odpalaniu było widać że cofnęło się paliwo. I teraz pytanie co może być przyczyną cofającego się paliwa? Przypomnę że filtr wymieniony pokrywa filtra paliwa nowa, nowy przewód paliwowy miedzy filtrem a pompą paliwa, wymienione przewody przelewowe na nowe. Wszystko zamontowane z oryginału.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Bartek Sieluck w Sierpień 04, 2022, 20:02:45
Zerknij jeszcze na zawór od spustu wody z filtra, sprawdź końcówkę wężyka pod autem czy nie ma śladów paliwa. U mnie lekko puszczał i zaciągał powietrze tą drogą.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 04, 2022, 20:06:40
Zerknij jeszcze na zawór od spustu wody z filtra, sprawdź końcówkę wężyka pod autem czy nie ma śladów paliwa. U mnie lekko puszczał i zaciągał powietrze tą drogą.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Sprawdzałem jest tam sucho. Ponadto wydaje mi się że w trakcie pracy silnika było by widać w przewodzie pęcherze powietrza.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 04, 2022, 21:51:53
co może być przyczyną cofającego się paliwa? Przypomnę że filtr wymieniony pokrywa filtra paliwa nowa, nowy przewód paliwowy miedzy filtrem a pompą paliwa, wymienione przewody przelewowe na nowe. Wszystko zamontowane z oryginału.
Najczęstszą przyczyną są wypracowane/uszkodzone uszczelniacze na złączach filtra paliwa.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 05, 2022, 12:22:52
Pokrywa i przewód nowe więc raczej odpada
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 05, 2022, 12:43:03
Pozostaje jeszcze złącze przewodu do zbiornika.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 06, 2022, 19:14:29
Które złącze przewodu zbiornika masz na myśli? Dzisiaj wymieniłem regulator ciśnienia paliwa. Zobaczymy czy będzie jakiś efekt
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 07, 2022, 19:06:01
Wymiana regulatora ciśnienia paliwa nie pomogła. Kompletny brak różnicy po wymianie.
Brak pomysłów co może być przyczyną cofającego się paliwa.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Maciej Dudziak w Sierpień 08, 2022, 09:54:45
Ja u siebie miałem taki przypadek, że po wymianie uszczelniacza na pompie zaczęło się zapowietrzać. Uszczelniałem obudowę filtra, wymieniałem oringi na przelewach wtrysków, wymieniłem nawet wszystkie przewody, dodałem nawet zawór zwrotny na powrocie i nic. Olałem temat, minął rok albo lepiej. Ostatnio się właśnie zorientowałem, że po ponad 2 tygodniach auto zapaliło bez problemu i w sumie to już nie pamiętam kiedy ostatni raz miałem jakiś problem z rozruchem.

Więc albo ten uszczelniacz musiał się tam ułożyć albo paliwo cofa się w jakiś magiczny sposób. Sam regulator raczej nie będzie za to odpowiedzialny chyba, że jest nieszczelny oring na jego obudowie ale to by ciekło podczas pracy raczej.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 08, 2022, 11:00:06
Które złącze przewodu zbiornika masz na myśli?
Te z pompką czyli złącze wejściowe do filtra, skoro wyjściowe między filtrem a pompą masz wymienione.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 08, 2022, 18:37:58
Ale to złącze z pompką to jest tylko rurka, tam nie ma żadnych oringow na tej rurce. Uszczelnienie jest na obudowie filtra
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 08, 2022, 19:19:51


Uszczelnienie jest na obudowie filtra
No właśnie, poza tym w pompce jest zawór zwrotny, który może być uszkodzony.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 15, 2022, 21:21:29
Jutro wymienię jeszcze zestaw naprawczy filtra czyli odpowietrznik i jak mi się uda to zawór spustowy wody z filtra paliwa. Paradoks jest taki że przy nowej pokrywie filtra paliwa nie ma odpowietrznika.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 17, 2022, 19:18:59
Zestaw naprawczy filtra wymieniony ale nie przyniosło to żadnych efektów. Paliwo dalej się cofa. Już brak pomysłów co może być przyczyną. Czy sama pompa paliwa wysokiego ciśnienia czy może rzeczywiście wtryskiwacze? Choć tak jak wcześniej pisałem były poddane kompletnej regeneracji na oryginalnych częściach Delphi, na nowo zakodowane.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Sierpień 17, 2022, 20:10:51
No dobrze ale sprawdzałeś wtryskiwacze po regeneracji? Przecież to 30 min prostej roboty.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 17, 2022, 21:12:54
No dobrze ale sprawdzałeś wtryskiwacze po regeneracji? Przecież to 30 min prostej roboty.
Nie sprawdzałem. Pytanie czy wtryskiwacze mogą być przyczyną cofającego się paliwa?
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Sierpień 18, 2022, 07:20:46
Oczywiście. Niedawno jeden kolega wymieniał wtryskiwacze po "regeneracji" bo nie trzymały paliwa i był kłopot z porannym odpalaniem. Następna sprawa piszesz że masz wyciek z pompy CR. Wycieka olej czy paliwo?



Błąd P0093, P0094 - page 2 - MK III (X7). - Klub Cytrynki (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=125401.25)
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 18, 2022, 08:00:49
Nie mam wycieku z pompy paliwa
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Sierpień 18, 2022, 10:23:49
Przepraszam w innym temacie Marcin Nowak napisał że ma. Akurat zbieżność danych hehe
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 25, 2022, 21:09:06
Nie chciałem pisać wcześniej bo chciałem się upewnić ale problem chyba rozwiązany. Po wymianie zestawu naprawczego filtra paliwa samochód na drugi dzień zapalił po kilku sekundach kręcenia, widać było że paliwo się cofnęło. Kolejnego dnia już zapalił dobrze i tak aż do dzisiaj. Minęło już kilka dni i za każdym razem było już ok. mimo niskiego poziomu paliwa w zbiorniku.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Wrzesień 03, 2022, 23:46:48
Chyba za wcześnie się ucieszyłem. Było kilka dni spokoju i samochód znów ciężej zapalił. Znów cofnęło się paliwo. Brak już pomysłów. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak ponownie dać wtryskiwacze do sprawdzenia. Ktoś kiedy mi mówił że regeneracji wtryskiwaczy jest bezcelowa, że e tak naprawdę tylko wymiana na nowe daje gwarancję prawidłowej pracy.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Wrzesień 11, 2022, 11:30:13
Rozmawiałem z mechanikiem i on twierdzi że raczej odpada żeby przez wtryskiwacze cofało się paliwo w przewodzie paliwowym między filtrem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia. Twierdzi że powodem umi być jakaś nieszczelność na przewodach lub filtrze paliwa.
Biorę pod uwagę jeszcze wymianę przewodów przed filtrem paliwa tych razem z gruszką które
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Wrzesień 11, 2022, 19:36:43
Przeczytaj sobie mega rozbudowany temat problemów z porannym odpalaniem w MK2. Owszem wtryskiwacze też mogą nie trzymać co powoduje cofanie paliwa. Węże i układ do pompy CR możesz sprawdzić zgodnie z manualem pompką podciśnieniową z manometrem. Wtryskiwacze sprawdź na przelewach ile puszczają będzie wszystko wiadomo.
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Wrzesień 17, 2022, 11:51:37
Zrobiłem próbę przelewowa. Wszystkie wtryskiwacze bardzo równo puszczają na przelew. Co prawda nie mam tego zmierzone w ml ale wszystkie równo bardzo powoli kąpią. Po 5 minutach z wszystkich wtryskiwaczy  uzbierało się może około 50ml
Tytuł: Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Wrzesień 17, 2022, 20:14:45
no to wygląda, że tutaj nie ma problemu. Teraz trzeba sprawdzić zgodnie z manualem podciśnienie w układzie paliwowym. Trzeba się podłączyć na końcu układu pompką podciśnieniową podać ciśnienie i obserwować wskazanie manometru. Jak zejdzie ciśnienie to przeskakujesz złączkę wcześniej i w ten sposób znajdziesz na którym odcinku ucieka.