Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Robert Królikiewicz w Maj 14, 2019, 19:52:34
-
Witam,
niestety nie znalazłem odpowiedzi w historii forum dlatego zwracam się o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Wymieniłem siłowniki hydro z przodu, lewy i prawy.
zaraz przed wymianą spaliło mi bezpiecznik 40A od pompy.
przy odbiorze auta od mechanika usłyszałem, że po wymianie LDSu poraz drugi przepaliło bezpiecznik,
następnego dnia, pompa zaczeła bardzo głośno pracować (jakby pracowała na sucho) i podnoszenie z najniższego położenia w normalne zajmuje około 10min... dodatkowo, gdy spawdzałem poziom LDSu w najniższym położeniu w zbiorniku mam PIANE, kolor kremowy!
czy to oznaka uszkodzonej pompy, a może źle odpowietrzona?
będe wdzięczny za każdą wskazówke.
Dzięki!
-
Na początek trzeba sprawdzić poziom oleju po spuszczeniu ciśnienia Diagboxem.
-
po spuszczeniu LDSu grawitacyjnie, spowtorem weszło 4l, i stan oleju jest niecały 1cm wyżej niż dno sitka, więć tylko minimalnie wyższy niż zalecany.
-
Spróbuj tak,zawieszenia opuszczaj i podnosc i kerownica do oporu ,raz w jedna stronę raz w drugą
-
Co. do piany, jak to opisujesz, po spuszczeniu ciśnienia DB też ją mam i podobno to nie jest oznaka niczego złego. Poza tym po spuszczeniu ciśnienia trochę to trwa zanim pompa zbuduje ciśnienie i samochód podniesie się do pozycji do jazdy.
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Ja bym się skupił na tych spalonych bezpiecznikach. Pewnie silniczek siada i wymaga przezwojenia... Albo wymiany.
-
co do piany rozumiem w takim razie, że można to zaakceptować ale z pracą pompy napewno coś jest nie tak, nagrałem krótki film na wyłączonym silniku. przed wymianą siłowników i LDSu podnoszenie trwało maksymalnie 30-45s a nie ponad 5min.
-
Próbowałeś podać ciśnienie na zbiornik lds podczas pracy pompy? Ja ostatnio przy okazji regeneracji maglownicy rozbierałem pompę wspomagania oraz pompę hydro(z czystej ciekawości) i jedyną opcją, żeby pompa zawieszenia zaczęła prawidłowo tłoczyć było wytworzenie kompresorem ok 0,5atm w zbiorniku. Próbowałem odpowietrzać ukłąd podczas pracy pompy odkręcając odpowietrznik na siłowniku jak i na tylnej kostce i nic, dopiero podanie lekkiego ciśnienia pomogło.
(https://images92.fotosik.pl/182/518abe6171d85956med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/518abe6171d85956)
-
Jeszcze jednym powodem długiej pracy pompy może być błędne ustawienie korektorów wysokości. Był już niedawno taki problem opisywany, że po wymianie elementów zawieszenia czegoś nie dokręcono i luźny korektor powodował przygody.
-
@Maciej Dudziak, a w jaki sposób podałeś ciśnienie?
-
Przez wężyk zaznaczony na zdjeciu, idealnie pasowała tam końcówka do przedmuchiwania z kompresora:)