Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Rafał Dumała w Grudzień 06, 2021, 17:10:54
-
Witam,
pytanie jak w tytule, da się dołożyć ESP do C5 MK1?
-
Dać się da... Tylko czy warto.
-
Grunt że się da :) Pewnie pompa ABS jest inna, czujnik kąta skrętu, jakiś czujnik przechyłu/bezwładnościowy, włącznik. Coś jeszcze będzie potrzebne?
-
Schematy... Wątpię że wiązki są na aucie do wszystkiego.
Zapewne będzie też konieczne kodowanie.
Są spore szanse że utkniesz na czujniku kąta skrętu. ;) Nie wiem czy przedlift nie miał przypadkiem tej samej przypadłości z nim związanej co polift. Ale może było lepiej...
-
Da się, ale dużo zabawy, był taka próba albo tutaj albo na innej grupie i na koniec nie chciało działać.
-
Da się, ale dużo zabawy, był taka próba albo tutaj albo na innej grupie i na koniec nie chciało działać.
Kiedyś widziałem że komuś na drive.ru się udało.
-
Czyli od czujnika kąta skrętu najlepiej zacząć? Jak nie uda się go skalibrować to nie ma sensu kompletować dalej?
-
Sprawdź ile masz wtyczek, jeśli 2 to nie masz czujnika skrętu, można go dołożyć.
-
Tylko właśnie czytałem że nawet po dołożeniu może być problem z kalibracją. Kiedyś w 508 kalibrowałem nowy jak własnoręcznie urwałem taśmę od poduszki. Wiecie może jaki numer części powinienem kupić? Żeby nie wziąć błędnej - od polifta czy coś. Chociaż widziałem że sporo części pasuje między przed i poliftem. Tak samo pompa ABS z ESP widziałem że są różne numery ale opisy są mylące, czasami piszą że pompa jest z ESP a czasami że sam ABS.
Ten będzie pasował? 96477548XT
-
Rafał jaki masz typ zawieszenia ,H3 czy H3+?
W H3+ powinien już być.
Czujnik skrętu jest osobnym modułem,który jest w środku przełącznika zespolonego.
Wpisz w Google 0265005419 i zobaczysz jak wygląda .
Tak mam w swoim C5 Carlsson 2.9 v6 kombi z końca 2003.
Mam ESP i ASR.
U mnie przełącznik zespolony ma symbol 96477538XT Delphi COM 2000.
Przełączniki bywają różnych producentów.
Pozdrawiam.
-
Nie, te elementy z polifta nie podejdą. Elektryka jest mocno inna w tych autach.
-
Sylwester, dzięki za numer części, Mam H3, myślałem że w przedlifcie nie było H3+ tylko od liftingu. Dałbyś radę przy okazji rzucić okiem na numer pompy ABS/ESP? Skoro też masz przedlifta to powinna pasować. Czujnik już znalazłem. Zamontuje i sprawdzę czy będzie działać.
Piotr, czyli będę musiał gdzieś ogarnąć wszystkie numery części albo wybrać się na jakiś szrot i znaleźć sztukę na części z ESP.
-
Pierwszy krok to zdobycie schematów elektrycznych.
Dokładałem ESP w autach z lat 2000-2006 i zawsze musiałem dokładać kable lub wymienić wiązki. Wymiana pompy, czujnika stopu, dołożenie żyro, czujnika skrętu - pytanie co jeszcze? Ale to wymaga porównania schematów a nie działania na ślepo.
Poza tym jeśli ktoś pyta czy da się dołożyć.... to samo takie pytanie zapala u mnie lampkę ostrzegawczą. ESP to nie zabawka w aucie tylko system odpowiadający za zachowanie auta na drodze. W schematach Forda były np. podane powierzchnie przekrojów kabli co ma podstawowe znaczenie w urządzeniu elektrycznym dużej mocy jakim jest pompa abs/esp. Niestety takich informacji nie znalazłem w schematach Citroena więc wiązki do wymiany w takiej sytuacji.
-
Są rzeczy których się nie da zrobić. Dlatego wolę zapytać, co do elektryki to jest to najmniejszy problem. Przez 4 lata pracowałem jako elektryk/elektronik w serwisie mercedesa. Umiem czytać schematy, ogarniać wiązki etc. Niestety to mój pierwszy styk z Citroenem dlatego pytam, nie wyczaruje sobie numerów części chyba że kupię uszkodzonego przedlifta, tu w wielu przypadkach potrzebuje pomocy kogoś kto ma ESP u siebie albo wiedzę/dostęp do katalogu części. A dlaczego ESP? Da się bez niego żyć ale z ESP jest trochę bezpieczniej. Jak się da je dorzucić w skończonym budżecie to czemu nie? Samochód kupiłem do zabawy, nie potrzebuje go na codzien. Większość żeczy jest już sprawna więc szukam sobie nowych zapychaczy wolnego czasu.
-
Poszukaj rozbitego z ESP. Będzie chyba najtaniej... i najłatwiej. Te auta chodzą w takim stanie w cenie złomu. Czasami nawet w miarę sprawne są niewiele droższe. Problemem tu jest jedynie koszt ewentualnej lawety.
-
Rafał do pompy nie ma łatwego dostępu,trzeba demontować akumulator ,BSM ECU skrzyni i silnika a pogoda nie zachęca do prac na powietrzu .
Spisałem nr.żyroskopu.
96413429 80 SC 01 10.0985-1101.4
ATE 448801001 030
*2BV3F13A9X*
Nie mam takiej wiedzy czy ESP występowało tylko przy H3+ czy też z H3 .
Pozdrawiam.
-
Nie wiem czy mnie pamięć nie myli... Ale raz o mało nie kupiłem C5 przedlift z 2.0 16V która miała ESP i tylko H3. Nie mniej zakładał się nie będę bo to było dość dawno temu, rzeczone C5 miało zastąpić Xantię...
-
Mam MKI HA3 z ESP, kolega miał HA3+ bez ESP.
-
Dzięki Sylwester, co do warunków, plan był taki żeby skompletować części i zacząć pracę w marcu/kwietniu. Czujnik kąta skrętu można wymienić już teraz, tak samo jak dołożyć żyroskop. A pracę pod maską zostawić na później. Szukanie rozbitka trochę potrwa, łatwiej by było kupic same części (i taniej) ale macie rację że rozbitek będzie praktyczniejszy - będzie sporo drobnicy, którą ciężko kupić. No nic, zobaczymy czy uda się coś ogarnąć. Najlepiej by było przyciągnąć coś z za granicy bo wtedy nie trzeba tego rejestrować i można całe na części rozłożyć.
-
O rozbite auto będzie łatwo... Idzie zima. :D
I na pewno wyjdzie taniej jak policzyć wszystko dobrze. Rozbite MK1 ma wartość wagi złomu. Nawet mniej, na złomie potrącają zawsze kilka % wagi na plastiki.
-
W takim razie poczekam do wiosny na dostawę rozbitków, oby to żaden z nas nie był ;-)
-
Nie wiem czy mnie pamięć nie myli... Ale raz o mało nie kupiłem C5 przedlift z 2.0 16V która miała ESP i tylko H3
2.0 16v nie występował bez HA3+.
-
Wszystkie sprzedawane w Polsce, nawet w podstawie miały ESP.
-
Wszystkie sprzedawane w Polsce, nawet w podstawie miały ESP.
W Polsce może i tak... Ale u nas są auta nie tylko z Polski. ;) Nawet bym powiedział że te "krajowe" stanowią mniejszość.