Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Piotr Starzycki w Listopad 21, 2022, 20:13:14
-
Zachciało mi się wczoraj podładować akumulator bo starawy trochę jest i dzisiaj auto już nie odpaliło. Kręci, sporadycznie próbuje delikatnie zaskoczyć i nic. OBD pokazuje P1614, pompka szumi, innych błędów brak. No i zgłupiałem, a już ze 4 razy próbowałem aż padał słaby akumulator to go ładowałem i naładowany wystarcza na kilka zakręceń silnikiem.
Podłączam aku, zamykam/otwieram auto, czekam nawet kilka minut i wciąż to samo.
-
Zasadniczo z P1614 nie odpali... Kluczyk nie upadł Ci? Masz drugi?
-
Drugi to ten serwisowy z kartą i wyświetla anti thief cośtamcośtam. Kluczyk nie upadł, otwiera/zamyka drzwi i błędu nie wyświetla.
-
Że otwiera i zamyka nie znaczy nic... Mi wygląda to na jakiś problem z immo.
W naszych C5 pilot i pestka immo w kluczyku to dwa osobne byty.
Lexią trzeba sprawdzić czy odblokowuje kalkulator silnika. -Jak nie, to kręcenie rozrusznikiem nawet nie ma sensu.
-
Czyli P1614 czy też raczej immo? Kluczyk nie wyświetla żadnego błędu w przeciwieństwie do tego zapasowego z kartą.
-
Nie miałeś założonej jakiejś blokady antykradzieżowej? Sprawdź bezpieczniki pod maską, sprawdź wtyczki w BSM (pod maską).
-
Lexia i odczyt parametrów i ich interpretacja. Tak to wróżenie.
-
Jeśli silnik jak w profilu czyli EW10A na MM6KP (Magneti) to P1614 jest od krańcówki limitera prędkości (sygnał nieprawdopodobny - reszta danych docierających do ECU nie wskazuje na jego aktywację). To nie ma związku z problemami z odpaleniem, możesz mieć problem z ogranicznikiem prędkości i/lub tempomatem, ale przy rozruchu nie ma to znaczenia.
-
Jeśli silnik jak w profilu czyli EW10A na MM6KP (Magneti) to P1614 jest od krańcówki limitera prędkości (sygnał nieprawdopodobny - reszta danych docierających do ECU nie wskazuje na jego aktywację). To nie ma związku z problemami z odpaleniem, możesz mieć problem z ogranicznikiem prędkości i/lub tempomatem, ale przy rozruchu nie ma to znaczenia.
W tym aucie MM 6LPB to jest.
-
Rozpiski dla MM6LPB niestety nie mam. Według C4owners EW10 i EW7 są na MM6KP, błąd P1614 występuje też przy SID803 i EBC16 i w każdym z nich odnosi się do krańcówki pedału przyśpieszenia. A z tego co pamiętam część kodów błędów (grupa P1) pozostawiona jest do dyspozycji producenta -> zakładam, że z tym błędem jest dokładnie tak samo i nie ma on wpływu na rozruch.
-
Właśnie dlatego zalecam odczyty parametrów. Jeśli drugi kluczyk daje taki efekt to raczej z tym jest wszystko ok. Nie mniej bez odczytów można zgadywać co nie pozwala mu wystartować.
-
Głupia sprawa... silnik był zalany, ale co dziwne zalany i dopiero spec odpalający dziennie z 10 jak nie 20 aut poradził sobie operując odpowiednio gazem. Ja wiedziałem, że tak się robi, ale widocznie źle gazem operowałem.
-
Jak zalać silnik w tych czasach? Wtryskiwacze Ci przepuszczają?
-
Może coś jednak jest na rzeczy.
Wczoraj zaświeciła się kontrolka silnika i apka do OBDII pokazała: P0131 i P0170
Auto czeka w warsztacie na pełną diagnozę.
-
Wydaje mi się że trzeba będzie oddać wtryskiwacze benzynowe do czyszczenia... Lub je wymienić. Już same zalanie świadczy że coś z nimi jest nie tak.
-
Sonda lambda przed katalizatorem - zwarcie do masy lub przerwa.
Przewody ok, póki co błąd wykasowany (przez interfejs z ali za 10 zł się nie dało), zobaczymy co będzie dalej.
-
Obawiam się że to nie będzie sonda... Ona prawdopodobnie widzi za bogatą mieszankę i słusznie skoro zalało, lub faktycznie nie przeżyła zalania.
-
A to nie jest czasami tak że zalanie nastąpiło w wyniku wielokrotnych nieskutecznych prób odpalenia silnika?
-
A to nie jest czasami tak że zalanie nastąpiło w wyniku wielokrotnych nieskutecznych prób odpalenia silnika?
Kiedyś tak bywało nawet w autach z wtryskiem nawet wielopunktowym.
-
A to nie jest czasami tak że zalanie nastąpiło w wyniku wielokrotnych nieskutecznych prób odpalenia silnika?
Kiedyś tak bywało nawet w autach z wtryskiem nawet wielopunktowym.
Teraz to nie ma prawa się wydarzyć... To niemal śmierć dla katalizatora. Między innymi dlatego po kilku "wypadnięciach zapłonu" na konkretnym cylindrze odcinany jest wtrysk paliwa na nim.