Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Krzysztof Krzyżak w Listopad 24, 2022, 07:41:35
-
pacjent 2.0 HDi 140KM - czy ktoś podzieli się wiedzą na temat wymiany termostatu ( instrukcja,porada) ?
-
English:
https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=64407 (https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=64407)
-
English
https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=64407 (https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=64407)
teoretycznie żadnego problemu nie powinno być 5 węże odpiąć i 5 zapiac + 4 we śruby :-).Tak się zastanawiam czy to ruszać - bo za diabła nie mogę rozgryźć zasady działania układu. Niby auto zagrzanie 5-6 kresek ale po przejechaniu ( wcześniej w garażu auto pracowało 45min) 1 wąż ten dolny od obudowy termostatu do chłodnicy jest zimny? .To ile ten silnik potrzebuje czasu - kilometrów aby wszystkie węże były ciepłe lub gorące.Chyba ,że tak to działa?!
-
U mnie w sezonie zimnym działa na 75 stopniach czyli 6 kresek. Granica między 5 a 6 kresek to ok. 72-73 stopnie według odczytu temp. z aplikacji FAP.
-
U mnie w sezonie zimnym działa na 75 stopniach czyli 6 kresek. Granica między 5 a 6 kresek to ok. 72-73 stopnie według odczytu temp. z aplikacji FAP.
DB też mi pokazuje w tych granicach -wacha się między 74-80 stopni
-
Ja w innym samochodzie mam termostat na warunki północne - na 92 stopnie C.
A standard jest chyba 82 stopnie C.
Termostaty do samochodów (przynajmniej niektórych) są wkładane w zal. od rynku przeznaczenia…
-
Mój jest na polski rynek ale ma już swoje lata.
-
...ale to nie jest problem co do temperatury otwarcia tylko dlaczego mimo ,że jedna rura jest gorąca to druga jest zimna mimo pracy silnika, chyba że układ jest tak wydajny ,że rzeczywiście ciężko o zagrzanie całości 12 litrów płyny a tym samym na otwarcie termostatu w tych warunkach pogodowych
-
...ale to nie jest problem co do temperatury otwarcia tylko dlaczego mimo ,że jedna rura jest gorąca to druga jest zimna mimo pracy silnika, chyba że układ jest tak wydajny ,że rzeczywiście ciężko o zagrzanie całości 12 litrów płyny a tym samym na otwarcie termostatu w tych warunkach pogodowych
Na wolnych obrotach to on nawet jeszcze ostygnąć potrafi po trasie. ;) Jak chcesz go zagrzać to wyłącz ogrzewanie wnętrza.
Silniki wysokoprężne mają bardzo wysoką sprawność energetyczną. Wytwarzają dość mało ciepła bez obciążenia.
-
chyba że układ jest tak wydajny ,że rzeczywiście ciężko o zagrzanie całości 12 litrów płyny
W 2.0HDi jest ca. niecała połowa tego co napisałeś.
-
Chodziło zapewne o olej plus płyn chłodniczy.
-
chyba że układ jest tak wydajny ,że rzeczywiście ciężko o zagrzanie całości 12 litrów płyny
W 2.0HDi jest ca. niecała połowa tego co napisałeś.
w/g Totala 10.8l