Pacjent C5 mk3 2008 2.2HDi EDC16 170KM po przebiegu 121kkm i świeżo po przeglądzie. W serii pokazał 176KM i 376Nm czyli delikatnie więcej niż wg. dokumentacji (170KM @ 370Nm). Wynik dokładny bo przeprowadzony na hamowni obciążeniowej MAHA (kto się zna wie że to precyzyjny sprzęt).
Po modyfikacji (po kilku godzinach i wielu hamowaniach z laptopem na kolanach) wyszło 200KM i 427Nm - bezpieczna modyfikacja dla tego konkretnego egzemplarza. Praca zakresu EGR została w szerokim zakresie ograniczona. Czuć znacząco poprawioną reakcję na gaz. Więcej można zdziałać po wycięciu filtra cząstek stałych.
Naturalnie wcześniej została przeprowadzona dokładna diagnostyka m.in - stan wtrysków (bardzo dobre parametry), ciśnienie doładowania (w porządku), raila. Stan FAP'u 85%, średnie dystans między wypalaniem 286km.
Wykres z hamowni (naniesiona seria oraz finalna modyfikacja)
Dodam że wcześniej przy przebiegu 59kkm robiony był pomiar na hamowni i również silnik trzymał serię.
Jeśli ktoś jest zainteresowany takowym wzmocnieniem mogę podać namiary na człowieka. Dodam że jest bardzo ceniony i chwalony na forum autokacik.pl oraz u alfistów na
www.forum.alfaholicy.org - można poczytać opinie.
Naturalnie trzeba pamiętać że szczególnie po takich modyfikacjach należy przestrzegać podstawowych zasad "BHP" (w swoich autach robiłem to i bez tego). Olej i filtry co 10kkm, nie katowanie zimnego silnika oraz chłodzenie po jeździe, dobrej jakości paliwo, olej, skrócony interwał wymiany rozrządu. W końcu jak ktoś nie dba to i na seryjnym sofcie zajedzie auto. Można to skwitować że wystarczy do tego podejść z głową.