Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk3] Programowanie szyby  (Przeczytany 13101 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 288
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [Mk3] Programowanie szyby
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 26, 2019, 06:23:54 »
Ja jeszcze w temacie linek otóż czy ktoś może stosował smar do lin stalowych i jakiś cieńki filc lub coś podobnego na prowadnicę?pytam ponieważ linki są jakoś tak cieńko nasmarowane i jeżdżą po metalu co raczej jest kiepskim rozwiązaniem.

Offline Paweł Lessnau

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5 Tourer Exclusive 2011, 1.6 THP BVA 6
  • Zainteresowania: Muzyka
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: [Mk3] Programowanie szyby
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 26, 2019, 10:40:39 »
Ja zastosowałem smar do linek rowerowych. Podobno dobrze sprawdza się w połączeniu tworzywo sztuczne-metal. Od roku mam spokój.
http://elube.pl/hybrid/cabling/

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 288
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: [Mk3] Programowanie szyby
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 27, 2019, 12:05:25 »
A tak prezentuje się mój mechanizm podn.szyby

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: [Mk3] Programowanie szyby
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 27, 2019, 17:36:36 »
Linkę osobiście ucinałem
Ważne że nowy podnośnik działa

Wysłane z mojego Nokia 6.1 przy użyciu Tapatalka


Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 631
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [Mk3] Programowanie szyby
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 27, 2019, 19:56:52 »
Odgrzeję tego kotleta...
Ponieważ u mnie, mechanizm podnośnika od kierowcy, zaczął jakiś czas temu, wydawać mocno podejrzane dźwięki przy otwieraniu szyby (zwłaszcza przy wyższych temperaturach) zakupiłem sobie komplet linek... wczoraj wydobyłem drania i:
- linki całe
- lekki rdzawy nalot na wszystkich.
Przesmarowałem wszystko (trochę się pobawiłem podnośnikiem bez szyby) i miałem nadzieję, że to wystarczy. Po zmontowaniu całości okazało się, że szyby nie da się zaprogramować - za każdym razem po dojechaniu na górę, zjazd w dół do połowy (jak u autora wątku).
Z tego co wiem, gdy szyba wymaga inicjalizacji nie ma możliwości zamknięcia "automatycznego" - działa tylko zamykanie impulsowe - u mnie zamykanie z automatu działało (szyba szła sama go góry całą drogę, ale po dojechaniu zjeżdżała do połowy).
Dzisiaj rozebrałem całość raz jeszcze, wymieniłem linki i ślizgi (na starych był już minimalny luz), a ponieważ wczorajsze próby programowego wymuszenia trybu awaryjnego podnośnika (z tego co DocBackup mówi: 5 prób zamknięcia z aktywacją zabezpieczenia przeciw przytrzaskowego lub kilkadziesiąt - chyba 40 - ruchów góra dół bez osiągnięcia pozycji skrajnej a nawet odłączenie aku) nic nie zmieniało - wypiąłem silnik przy włączonym zapłonie.
Efekt:
Szyba przestała jechać w trybie automatycznym do góry, programowanie poszło "od strzału".
Nie wiem co pomogło, ale mam pewne podejrzenie - ponieważ ślizg był już lekko wyrobiony, istnieje spore prawdopodobieństwo, że szybę udało mi się  przykręcić minimalnie krzywo i w miarę jak coraz większa powierzchnia miała kontakt z uszczelką rósł opór i system wykrywał "przytrzaśnięcie". Druga możliwość, to to że przy smarowaniu mechanizmu "na pusto" ślizgi mogły pojechać dalej niż z szybą - system zaprogramował sobie nową pozycję całkowitego zamknięcia - wyżej niż jest możliwe pojechać z szybą a ponieważ nawet odpięte na kilka minut aku nie spowodowało utraty zapamiętanej pozycji mechanizmu - nie było możliwe osiągnięcie pozycji skrajnej górnej.
A na koniec... wniosek - na drugi raz kupię cały mechanizm - gdybym go miał od razu, nie rozbierał bym całości po raz drugi, nie tracił czasu na zabawę z linkami... niby za drugim razem idzie sprawniej (ale szczerze powiedziawszy, jak bym zarobkowo miał te linki nawijać, to długo bym nie pociągnął ;) na szczęście dostępność mechanizmu jest niezła i nie ma potrzeby się w to bawić), wyceniając mój czas - nie widzę tu ekonomicznego uzasadnienia dla tej oszczędności.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2019, 20:30:26 wysłana przez Błażej Banisz »
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk3] Programowanie szyby
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 07, 2020, 12:09:03 »
Odkopuję kotleta. Czy ktoś ogarnął temat odbijającej szyby? Ja w zeszłym roku w lecie wymieniłem mechanizm szyby w drzwiach z tyłu, sama wymiana to 15min, kilka śrubek i gotowe. Jednak od montażu szyba odbijała, żadne metody programowania nie działały, zostawiłem to i domykam przyciskiem. W między czasie wymianialem mechanizm w drzwiach kierowcy, robota podobna, szybko i sprawnie, bez programowania mechanizm działa jak należy. W tym roku stwierdziłem że wymienię ten mechanizm z tyłu na inny bo to domykanie przez klikanie mnie wkurza, może w nim była przyczyna. Właśnie jestem po wymianie na drugi i sytuacja dalej ta sama, ktoś ma pomysł? Wszystko niby ładnie i bez oporu idzie ale szyba odbija i zjeżdża do dołu.
P. S. W związku z tym mam jeden mechanizm kpl do odstąpienia z tego co widzę oba są sprawne.

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: [Mk3] Programowanie szyby
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 21, 2020, 18:39:32 »
To i ja coś odgrzeję.
Jestem po samodzielnej wymianie mechanizmu podnoszenia szyb. Prawy przód i lewy przód.
Kupiłem mechanizmy firmy Polcar o nr 2334PSG2 i 2334PSG1 (mam nadzieję, że nie robię reklamy - tylko polecam za tą cenę).Wymiana prosta i przyjemna. Należy tylko dosmarować mechanizm. Wg mnie fabrycznie jest go za mało w newralgicznych miejscach.
Ps. Programowanie szyb ma nowych mechanizmach odbyło się bez problemu. Ale faktycznie trzeba uważać,  żeby szyba była poprawnie włożona Choć nie ma zbytnio miejsca na pomyłkę. Klipsy szyby same wymuszają jej pozycję, a w ślizgach otwory łezkowe pozwalają tylko na niewielką korektę.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2020, 23:41:05 wysłana przez Piotr Bałecki »