Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkI 1,8] Błędy  (Przeczytany 4442 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Andryśkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Tomaszów maz.
  • Posiadany samochód: Citroen C5 , Audi A3 , Seat Ibiza
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Filmy, Komputery
  • Miejscowość: Tomaszów maz.
[mkI 1,8] Błędy
« dnia: Styczeń 07, 2017, 18:05:13 »
Witam.
 Na konsoli świeci się cały czas "serwis" i "check" po podłączeniu kompa odczytane takie błędy:

P0300 - Uklad zaplonowy - wypadanie zaplonów
P1161 - Polozenie przepustnicy
- zezwolenie
Nie można ich wykasować. Jaka może być przyczyna ? W jaki sposób to naprawić?

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2017, 18:16:48 »
Cewka zaplonowa,  świece odnośnie wypadania zaplonow.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2017, 20:08:18 »
Witam.
 Na konsoli świeci się cały czas "serwis" i "check" po podłączeniu kompa odczytane takie błędy:

P0300 - Uklad zaplonowy - wypadanie zaplonów
P1161 - Polozenie przepustnicy
- zezwolenie
Nie można ich wykasować. Jaka może być przyczyna ? W jaki sposób to naprawić?

Niech mechanik z kompem sprawdzi czujnik położenia przepustnicy czy działa i czy jest info o zdjęciu nogi z gazu.
Świece, cewka, wtryski.
Napisz co więcej się dzieje, czy masz gaz, który rok.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Piotr Andryśkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Tomaszów maz.
  • Posiadany samochód: Citroen C5 , Audi A3 , Seat Ibiza
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Filmy, Komputery
  • Miejscowość: Tomaszów maz.
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 08, 2017, 09:47:41 »
Auto (2003r) kupione około rok temu i odrazu założony gaz . U mechanika jeszcze nie byłem, kolega posiada kabel i tak sprawdziłem błędy. Podczas jazdy jak się utrzymuje stałą prędkość na niższych obrotach to lekko poszarpuje. To co jeszcze zauważyłem to po podłączeniu kompa jak wciskałem pedał gazu to przepustnica maksymalnie otwierała się do 83% (wydaje mi się że powinno dochodzić do 100%) na wolnych obrotach około 10%. W jaki sposób sprawdza się cewki ?

Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 09, 2017, 13:23:07 »
Ja cewkę sprawdziłem w taki oto sposób, że pożyczyłem od szwagra cewkę i zrobiłem jazdę próbną.
Ponieważ na swojej cudował, zaś pożyczonej jechał jak złoto, to diagnoza była oczywista.
Cewki z EW7 (1,8) są takie same jak w EW10 (2,0)
wald0

Offline Piotr Andryśkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Tomaszów maz.
  • Posiadany samochód: Citroen C5 , Audi A3 , Seat Ibiza
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Filmy, Komputery
  • Miejscowość: Tomaszów maz.
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2017, 10:40:52 »
Najpierw wymienię świece , jakie polecacie świece do tego silnika i jaką cewkę (jak by okazało się że trzeba też wymienić) ?

Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 10, 2017, 12:26:18 »
Cewka Valeo moim zdaniem tylko i wyłącznie.

świece (jeżeli jednoelektrodowe - osobiście uważem tak) jedne z:
EYQUEM RFN52HZ
BOSCH FR8ME
CHAMPION REC9YCL

Zadziała też na
DENSO K16HPR-U11
NGK LFR5B
ISKRA SFC55PRS
wald0

Offline Andrzej Stanek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Skąd: Warszawa, Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4GP 2.0 HDI MCP 2007
  • Miejscowość: Warszawa, Polska
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2017, 17:01:47 »
Ja używam tych Bosch fr8me i na nich najlepiej się sprawuje auto, zwłaszcza na gazie. Testowałem ngk, denso, iskry i bosch nie dość wychodzi najlepiej cenowo to jeździ najlepiej.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2017, 20:19:26 »
Może też być wina wtrysków gazu, jak jeden będzie się przycinał, to komp wykryje jako wypadający zapłon.
Pojeździj na benie i sprawdź czy szarpie, ale może to potrwać, bo sterownik musi się nauczyć jazdy na benie.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=101153.0 poczytaj jeszcze tu.
Ja obstawiam gaz.
Inne np elm może parametry silnika podawać nie do końca rzetelnie, tak że tymi 10% i 83% bym się nie przejmował. Przynajmniej na razie.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 11, 2017, 15:50:07 »
Może też być wina wtrysków gazu, jak jeden będzie się przycinał, to komp wykryje jako wypadający zapłon.
Pojeździj na benie i sprawdź czy szarpie, ale może to potrwać, bo sterownik musi się nauczyć jazdy na benie.

Taki test może nie być wiarygodny bo mieszanka LPG jest wyraźnie bardziej wymagająca względem iskry niż mieszanka z benzyny.
Krotko mówiąc słaby zapłon (zużyte świece lub cewka) na beznyznie może niczym się nie objawiać, a na LPG już tak
wald0

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 11, 2017, 16:57:10 »
Zanim zacząłbym się przejmować parametrami otwarcia przepustnicy, zrobiłbym auto adaptację. Nawet przy niedużych niedoborów dobrego ustawienia instalacji LPG potrafią się ciekawe rzeczy dziać. Ja myślałem np., że mam problem w ogóle z pracą silnika, więc pofatygowałem się wpierw do mechanika, żeby ustalić, co się z Pb dzieje. Zrobił auto adaptację przepustnicy i problemy ustały (na prawdę różne: szarpanie, gaśnięcie, wypadanie zapłonów). Potem się dopiero okazało, że problem jest z LPG, a przez to rozjeżdżały się mapy Pb i takie efekty...
Wyczyść błędy, zrób auto adaptację przepustnicy, przejedź 200-300km wyłącznie na Pb i sprawdź jak się autko zachowuje. Źle - szukaj problemu po stronie Pb. Dobrze - porządna kalibracja LPG i zobaczymy, co będzie dalej.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 11, 2017, 21:32:51 »
1,8 mają linkę, adaptacji przepustnicy się chyba nie robi.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 11, 2017, 21:35:20 »
Może też być wina wtrysków gazu, jak jeden będzie się przycinał, to komp wykryje jako wypadający zapłon.
Pojeździj na benie i sprawdź czy szarpie, ale może to potrwać, bo sterownik musi się nauczyć jazdy na benie.

Taki test może nie być wiarygodny bo mieszanka LPG jest wyraźnie bardziej wymagająca względem iskry niż mieszanka z benzyny.
Krotko mówiąc słaby zapłon (zużyte świece lub cewka) na beznyznie może niczym się nie objawiać, a na LPG już tak


Niby tak, ale od czegoś trzeba zacząć.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 12, 2017, 12:47:54 »
1,8 mają linkę, adaptacji przepustnicy się chyba nie robi.

Powiedz to mojemu, który żadnej linki nie ma :)
1.8 mogą mieć linkę, ale mogą mieć przepustnicę całkowicie sterowaną elektrycznie, z pedałem gazu z potencjometrem (jak mój) i przepustnicę o taką:



« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2017, 13:42:32 wysłana przez Paweł Walas »
wald0

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 12, 2017, 18:19:28 »
1,8 mają linkę, adaptacji przepustnicy się chyba nie robi.
Rafale, dziękuję za słuszną uwagę. Ja mam tempomat, więc mam przepustnicę bez linki (chyba od tego to zależało?), ale faktycznie nie wiem, jak u kolegi...

Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 13, 2017, 09:38:57 »
1,8 mają linkę, adaptacji przepustnicy się chyba nie robi.
Rafale, dziękuję za słuszną uwagę. Ja mam tempomat, więc mam przepustnicę bez linki (chyba od tego to zależało?), ale faktycznie nie wiem, jak u kolegi...

Nie zależało od tego a przynajmniej nie tylko. Może od rocznika.
Ja mam produkcja listopad 2003, 1.8, przepustnica elektryczna, brak linki.
A nie mam tempomatu (w ogóle najuboższa wersja, najbiedniejszy hydractive, tylne szyby na korbę, brak wycieraczki z tyłu, malutki wyświetlacz, brak funkcji AUTO w swiatłach, klima ręczna itp bieda)
wald0

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 14, 2017, 12:19:39 »
No dobra. Mój ma linkę, ale wracając do tematu, jeśli autor też ma elektryczną, to warto ją wyczyścić i wymusić adaptację.
Ktoś pisał, że odpięcie aku na otwartych drzwiach kierowcy kasuje adaptację i wymusza nową. Lub Lexia.
Do czyszczenia przepustnicy dobry jest środek do gaźników(prawie to samo).
No i właśnie poszarpywanie na równych obrotach, może być skutkiem przycinających się wtrysków gazu.
Niskie czasy otwarcia wtrysków=mało precyzyjna dawka paliwa bo sterownik każe mu się otworzyć na 3,9ms, a o fizycznie otworzy się na 4,5 lub co gorsza 2,5ms. Przechodziłem to przy swoim.
No i oczywiście świece nowe.
Cewka tylko na podmiankę z innego.
Sprawdź jeszcze wężyki od podciśnienia, może podsysać lewe powietrze.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Odp: [mkI 1,8] Błędy
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 16, 2017, 10:40:06 »
Na marginesie napiszę, że mój też poszarpywał jeszcze we czwartek
Wystarczyła sama wymiana świec na nowe i zdrów jak ryba.
EYQUEMY na EYQUEMY.
Mój wniosek jest taki, że przy zauważeniu pierwszych objawów wypadania zapłonów i poszarpywania należy przyjrzeć się świecom (a jak mają już trochę przejechane to wymieniać)
Identyczne objawy miałem ~ 2 lata temu, kiedy skończyło się wymianą cewki.

Za tym i za poprzednim razem wyglądało to identycznie, największe poszarpywanie podczas przyspieszania z wolnych obrotów
Im większe obroty tym mniejsza szansa na zauważenie wypadania.
Stabilna jazda jednostajna = praktycznie brak wypadania.

No i co najistotniejsze - wszystko na LPG, bo na benzynie wypadanie zapłonów prawie nie występowało (jedynie przy przyspieszaniu z baaardzo niskich obrotów) - co uzasadniam tym że mieszanka LPG wymaga o wiele lepszej iskry do zapłonu.
wald0