Waldemar znalazlem Twoją odpowiedź w temacie ręcznego elektrycznego:
Powiedzcie mi, jak działa elektryczny ręczny w naszych cytrynach?
Teoretycznie wiem - silnik elektryczny zaciąga linki, które hamują za pomocą klocków na tylnym kole.
Ale. Jadąc na śliskim i zaciągając (a właściwie załączając i trzymając) ręczny samochód nie zarzuca tyłem, nawet na zakręcie. Wczoraj zrobiłem próbę zatrzymania samochodu na śniegu za pomocą ręcznego i sprawdzenia śladów opon i ewidentnie zablokowane były wszystkie 4 koła. Domyślam się, że pompa ASR w jakiś sposób uruchamia wtedy również przednie zaciski hamulcowe - ale jak to jest rozwiązane? W sensie kiedy hamuje 4 a kiedy tylko 2 kołami?
W marcu jadę na przegląd rejestracyjny, to z ciekawości zaciągnę ręczmy również przy badaniu przedniej osi.
Bo robisz hamowanie dynamiczne, awaryjne, Hamowanie na 4 lub 2 koła zależy od prędkości pojazdu jakiej niepamiętam. Funkcja dynamicznego hamowania realizowana jest przez system dynamicznej kontroli stabilności ESP.
Ostatnio próbowałem właśnie zarzucić tyłem na parkingu, ale hamowały wszystkie 4 koła po zaciągnięciu ręcznego.
Może właśnie wtedy pojawił się ten komunikat?
Tylko czy trzeba go interpretować jako błąd układu podczas hamowania dynamicznego, czy raczej jako informacje, że takie hamowanie miało miejsce? Jak myślicie?