Witam Wszystkich bardzo serdecznie. [/size]Kilka miesięcy temu kupiłem śliczną zadbaną C5 1.6 THP Benzyna 156 KM z przebiegiem 70 tyś. Po dwóch tygodniach samochód kilka dni stał w garażu wyjechałem nim na podjazd i włączył się opisywany już kilku postach "Anti-pollution system fault". Silnik był jeszcze zimny a dodatkowo włączył się wentylator na chłodnicy, samochód pracował skokowo i dało się wyczuć brak mocy. Podjechałem do sklepu po małe zakupy a po powrocie już nie było co odpalić - wentylator rozładował akumulator. Na drugi dzień podjechałem do znajomego mechanika, który podpiął mi samochód pod komputer i wyszło kilka błędów m.in. wypadanie zapłonów, złe paliwo i coś z ładowaniem. Kolega zasugerował mi wymianę akumulatora, który już pracował bardzo słabo i w tym mógł tkwić problem. Akumulator wymieniłem na nowy i wszystko było ok do momentu jak auto znowu stało 2 dni bez odpalania. Pojechałem do elektomechanika, który dysponuje lepszym oprogramowaniem i większym doświadczeniem. Po podpięciu tym razem wyszło 10 błędów (zamieściłem poniżej), skasował je i kazał mi pojeździć troszkę po okolicy. Po ponownym podłączeniu nic nie wyszło. Rano sytuacja się powtórzyła wyjeżdżam autko jest na luzie i wyskakuje błąd i włącza się wentylator - od razu udałem się do tego samego elektromechanika i tym razem wyszedł tylko 1 błąd przerywacz zapłonów cylinder 4 - wypadanie zapłonów (jednakże powiedział, że mogłoby wyjść więcej błędów gdyby auto pojeździło tydzień a nie jeden dzień). Mechanik zamienił mi miejscami cewki na cylindrach i zasugerował że może to być spowodowane zużyciem świec lub cewki. Świece nie były wymieniane, więc zdecydowałem się na ten najtańszy zabieg (170zł). Rzeczywiście były już mocno wyeksploatowane autko rano fajnie jeździło i przez kolejnych kilka dni, aż do przerwy... 3 dni wyjeżdżam i wyskakuje błąd - nie szarpie, ale coś dalej jest nie tak. Zmieniłem paliwo na 98, ale to też nie pomaga. Tracę już cierpliwość, bo zamiast w pełni korzystać z tej limuzyny to martwi mnie, że zainwestowałem w studnie bez dna. Wiem, że jest dużo wątków o podobnym problemie na forum ale nie spotkałem się z silnikami THP, dlatego napisałem osobny wątek. Bardzo proszę o jakieś wskazówki i sugestie z Waszej strony. Pozdrawiam. Błędy jakie wyszły za pierwszym razem: P2603 dodatkowa pompa chłodziwa - wysoki sygnał, P1385 lepkość oleju silnikowego - rozpozn.zużycie/spalanie stukowe, P2338 sygnał spalania stukowego - za wysoki poziom, P0087 ciśnienie rail - za niski, P0172 mieszanka za uboga(rząd 1) - bogata, P1336 różne cylindry - rozpoznano wypadanie zapłonów, P1337 przerywacz zapłonów, cylinder 1 - rozpoznano wypadanie zapłonów, P1340 przerywacz zapłonów, cylinder 4 - rozpoznano wypadanie zapłonów, P1338 przerywacz zapłonów, cylinder 2 - rozpoznano wypadanie zapłonów, P2191 układ paliwowy - miesanka za uboga[/color]