Witam,
jestem w trakcie poszukiwania swojej pierwszej C5. Mam prośbę o pomoc w kilku kwestiach, jakie dostrzegłem w 2 oglądanych egzemplarzach:
1. Wyświetlacz środkowy na konsoli zegarów jest uszkodzony, pokazuje obraz w postaci poszadkowanych poziomych linii, z których co druga coś wyświetla.
- Czy może to być następstwo cofania licznika (rocznik 2011 i 95 tkm przebiegu).
2. Podczas odpalenia auta po wstępnych oględzinach poczułem nagle mocny zapach ON, który utrzymywał się podczas jazdy testowej oraz po zgaszeniu silnika. Nadmieniam, że w aucie regenerowano pompę wtryskową i wtryskiwacze kilka dni temu. Dodatkowo sprzedawca stwierdził, że tak jest po dłuższym postoju kiedy auto przepala FAP (rocznik 2010 i 158 tkm przebiegu).
- Czy to może być prawda czy raczej jest to objaw jakiejś zbliżającej się większej awarii silnika?
3. Przy oględzinach wstępnych przed uruchomieniem sprawdzałem gruszki systemu zawieszenia hydractive w komorze silnika i na pewno były suche. Po jeździe testowej ok. 10 km i przejechaniu kilku kilometrów sprawdzałem je ponownie i niestety stwierdziłem, że są na nich ślady płynu LDS. Czy jak czytałem tutaj na forum jest to normalne "pocenie się" gruszek, czy raczej nie powinno tak być i będą do regeneracji? (rocznik 2010 i 158 tkm przebiegu)
C5 z pozycji 1 to import - silnik 1,6 HDI.
C5 z pozycji 2 i 3 to krajówka 2,0 HDI.
Tak na koniec to jestem bardzo zdeterminowany do posiadania C5, gdyż bardzo mi się podoba i tyle. Ale nie na tyle napalony, żeby brać pierwsze z brzegu. Na razie rozum bierze górę nad emocjami, na razie...
Wszystkim chętnym z góry dziękuję za wsparcie.