Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima  (Przeczytany 10262 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 20, 2017, 23:27:32 »
A tej środkowej osłony plastikowej się nie ściąga ?? tej pomiędzy lampami


Ale żeś wypucował ten silnik :)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 26, 2017, 18:09:13 »
Panowie ile czynnika wchodzi do układu klimy i ile oleju w C5 X7 1.6 Hdi ?
Jeżeli auto spełnia normy euro 5 to 525gr, pojemność oleju sprężarki 135 cm3. Mi gość w tamtym roku nabił 625gr ... bo takie miał dane na papierku przyklejonym do ściany ;-)

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 26, 2017, 18:50:09 »
Panowie ile czynnika wchodzi do układu klimy i ile oleju w C5 X7 1.6 Hdi ?
Jeżeli auto spełnia normy euro 5 to 525gr, pojemność oleju sprężarki 135 cm3. Mi gość w tamtym roku nabił 625gr ... bo takie miał dane na papierku przyklejonym do ściany ;-)

Inaczej i prościej - każde DW10 to 525g ;)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 26, 2017, 20:57:13 »
Tu trzeba prostym językiem..... DW10...DW5...DW100....  silnik 1.6 hdi 2009 dpf 9HZ  konkretnie 625 g i 130 ml tak gdzieś znalazłem ale czy to będzie OK ..... ?
Chodzi o czynnik i olej konkretnie żeby mi nie wcisnęli że 500g i 50ml oleju PZDR
załącznik

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 01, 2017, 15:12:55 »
A ten olej po co? I tak za każdym razem 20ml a później "Dlaczego klima nie chłodzi, przecież nabijałem?"
Olej z układu nie odparowuje sam! Uzupełnia się go podczas wymiany elementów układu klimatyzacji, procentowo ile pozostało go np: w parowniku i osuszaczu.
Przy dobijaniu czynnika należy zastrzec, że tylko czynnik, bo te matoły jak kupiły maszynę z takimi ustawieniami tak tego używają.

Nadmiar oleju szkodzi.

Online Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 01, 2017, 15:27:38 »
W układzie było 7 ml oleju
Nie było tylko tyle odessano.Olej zostaje w kompresorze.T
Uzupełnia sie tyle ile odessają.

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 01, 2017, 20:21:48 »
Mylisz się.

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 01, 2017, 21:16:46 »
Jeden olej w całym układzie. Olej bezpośrednio do kompresora leje się w przypadku naprawy środka w przeciwnym razie może się  zatrzeć zanim rozprowadzi go czynnik po układzie.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 02, 2017, 08:24:27 »
Jeden olej w całym układzie. Olej bezpośrednio do kompresora leje się w przypadku naprawy środka w przeciwnym razie może się  zatrzeć zanim rozprowadzi go czynnik po układzie.
Jaki olej  ,nie ma zadnego oleju.

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: [MKIII] Ciśnienie w układzie - klima
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 02, 2017, 10:12:22 »
Jedni wiedzą że mają, drudzy myślą że nie mają.