Linka jest zawsze,nieważne czy benzyna czy diesel,ale róznica polega na tym czy idzie do przepustnicy,czy do potencjometru umieszczonego pod obudową filtra powietrza.
Nieprawda, ostatnie wypusty MKI (koniec 2003r) nie mają żadnej linki, pedał gazu zintegrowany jest z potencjometrem.
Są więc (w przypadku benzyn) 3 opcje:
1) "długa linka" - od pedału aż do mechanicznie sterowanej przepustincy
2) "krótka linka" - od pedału do potencjometru -> przepustnica sterowana serwem
3) "brak linki" -> pedał z potencjometrem -> przepustnica sterowana serwem
Aktywacja tempomatu w opcji 1) wydaje się niemożliwa
Opcję 3) mam u siebie MKI 1.8 2003 (listopad), przepustnica z serwem, elektroniczny pedał.
Oprócz tego mam u siebie fabrycznie:
* BSI LIGHT COM 2000
* Włącznik hamulca zintegrowany (biały, 4 przewody)
* Włącznik sprzęgła (brązowy 2 przewody, zwarty przy pedale na górze, rozwarty przy pedale na dole)
Dołożyłem manetkę (ON/OFF) - sprawdziłem "Le***ą", wszytskie przyciski i pokrętło reagują prawidłowo.
W BSI ustawiłem "obecność zestyku" sprzęgła z 0 na 1.
Nie pamiętam w tej chwili na 100% ale chyba nie miałem opcji "regulacja prędkości" albo nie znalazłem.
Zaś z kalkulatorem wtrysku mam poruszany wyżej kłopot znaku ? przy diagnostyce.
Nie mniej wchodzę w wybrany (nie wykryty automatycznie) 1.8L 6FZ SAGEM S200P i jest komunikacja oraz (o czym potem) daje się telekodować.
Zaznaczyłem "regulacja prędkości" na obecny i telekodowałem.
Co ciekawe teraz tej opcji już nie mogę wyłączyć.
Tempomat niestety nijak nie działa.
Dodatkowa sprawa, co mnie skonsternowało - rozjechała się po tych operacjach adaptacja i trochę się przeraziłem.
Auto zaczęło inaczej reagować na gaz (gwałtowne przyspieszanie), natomiast po 2 dniach jazdy wróciło (stopniowo) do normy.
Działałem Le***ą w wersji o ile pamiętam 3.45
Będę jeszcze próbował wersja 3.47 - ale nie oczekuję sukcesu.
-----------------------
dopisek
wersja 3.47 wreszcie prawidłowo wykryła kalkulator wtrysku.
W kalkulatorze BSI i wtrysku wszystko poustawiane, mimo to tempomat nie działa