Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Adaptacja przepustnicy w DiagBox  (Przeczytany 11434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Adaptacja przepustnicy w DiagBox
« dnia: Czerwiec 30, 2017, 16:36:39 »
Witam, chcę zrobić adaptację przepustnicy, mam DiagBox'a v7.58.
Szukałem w wtrysk -> naprawa -> opakowanie/naprawa -> autoadaptacja, ale tam w autoadaptacji są tylko wtryskiwacze o ile dobrze pamiętam i nic więcej nie ma.
Wiem że w DB to się nazywa dozownik powietrza ale jedyne miejsce gdzie go znalazłem to w wymianie części ale mam wrażenie że wymiana części nic nowego nie wnosi, tym bardziej nie robi adaptacji / uczenia przepustnicy.
Byłoby super jakby ktoś dał znać.
BTW, chyba nie muszę już dodawać C5 III w temacie ? :)

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Odp: Adaptacja przepustnicy w DiagBox
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2017, 23:04:05 »
A ja dołączę się do tematu adaptacji  przepustnicy. Wymieniałem bo mi padła nie robiąc adaptacji bo nie było nic pod ręką a i wiedzy czy jest to potrzebne też nie. Wrzuciłem temat potrzeby adaptacji tuy na forum ale nie doczekałem się odpowiedzi czy adaptacja jest potrzebna. Jeżdżę więc bez już dość długo nie obserwując żadnych problemów. Tak więc potrzebna jest adaptacja  czy nie? Czy może w jakiś sposób występuje tu autoadaptacja przepustnicy?

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Adaptacja przepustnicy w DiagBox
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2017, 14:28:53 »
Przy wyciąganiu przepustnicy powinno się robić adaptację, podobnie jak przy czyszczeniu, kiedy przesuwasz palcem klapkę. Niektórzy twierdzą, że przy odłączonym aku nie trzeba, ale dla pewności raczej nie zawadzi.
W DB o ile dobrze pamiętam wchodzi się w kalkulator wtrysku > naprawa > i tam telekodowanie opakowania czy coś takiego i chyba inicjalizacja urządzeń. Jak wejdziesz w to telekodowanie opakowania to na pewno znajdziesz i dalej postępujesz wg wskazań na ekranie. Na samą adaptację trzeba sobie przeznaczyć trochę czasu, bo silnik musi być zimny i na jałowym bez żadnych obciążeń musi się rozgrzać do załączenia wentylatora na chłodnicy. Wszystko będziesz miał napisane na ekranie.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Adaptacja przepustnicy w DiagBox
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2017, 15:39:47 »
Przecież w HDI nie ma jako takiej przepustnicy, tylko w benzynie robi się adaptację.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Adaptacja przepustnicy w DiagBox
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2017, 13:52:08 »
Łukaszu dziękuję ślicznie za odpowiedź, no to w ramach tematu żeby nie zaśmiecać forum mam jeszcze jedno pytanie.
Moja przepustnica ma dwa wejścia na rury, jedna idzie z intercoolera a druga nie wiem skąd ale też jest podpięta.
Przy tej z intercoolera mam podpięty przewód podciśnieniowy i wyżej wtyczkę.
Natomiast od strony lewej rury widzę że jest miejsce na przewód i wtyczkę ale nic tam nie jest podpięte, nie widzę także w komorze silnika żadnych zwisających przewodów i wtyczek które nigdzie nie były wpięte.
Czy to oznacza pierwszy właściciel coś tam kombinował ? Czy tak ma w ogóle być ?
Dodam że samochód jeździ dobrze, przyspieszenie jest równomierne, jedyne co się dzieje to między 900 a 1100 obrotów mam taki lekki przeskok, nie mogę np. precyzyjnie utrzymać 950 obrotów i to mnie trochę denerwuje, dlatego zacząłem kombinować z przepustnicą.
Mój silnik to RHH, mam EGR z przodu silnika, nie z tyłu jak w RHR.
Aha dodam jeszcze że od strony prawej rury (intercooler) przepustnica po wyciągnięciu jest otwarta a od strony tej drugiej lewej rury bez podpiętych przewodów jest zamknięta.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2017, 14:35:09 wysłana przez Tomasz Barczyński »