Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...  (Przeczytany 9742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cefek

  • Gość
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 11, 2017, 23:18:20 »
SAMKO mowi że to planetarka i że powinno się ją wymienić.


Rozwiń proszę, jaką planetarkę? - mam tak samo na 6 lekko wyje na innych cisza. 2011r.
Pewnie przekładnia planetarna. U mnie w 2 aucie też wyje, tylko na jedynce. Ciekawe, ile kosztuje wymiana tego ustrojstwa, ale tanio to na pewno nie będzie...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka



Pewnie jak juz sie za to brac, to od razu calosc remontowac bo to i owo moglo sie juz zuzyc mi wymienili alw wczesniej wycia nie slyszalem, gosc z Samko mowil ze slyszy i przy okazji naprawy skrzyni wymieni i te planetarke. Podczas jazdy testowej specjalnie sluchal co sie dzieje na 6-ce i stwierdzil ze slyszal. Coz, nawet gdyby nie slyszal to i tak lepiej wymienic niz nie skoro rozbiera skrzynie.

Offline Robert Roszak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Komorniki
  • Posiadany samochód: C5(X7) 2.0HDi 163
  • Miejscowość: Komorniki
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 13, 2017, 20:59:54 »
Witam!
Muszę trochę Was zawrócić z niepotrzebnej kosztownej drogi;-) Mam C5(2011) 163KM - AM6(Euro5) i również problem wycia n 6 biegu.
Po dłuższej analizie problemu (mam trochę wiedzy o ASB) - ASO Citroena zna problem (jest sklasyfikowany jako tgz efekt foki;-) ale na razie nie maja instrukcji rozwiązania problemu. Otóż - problem ten (o ile skrzynia poza wyciem na 6 biegu działa prawidłowo) dotyczy jedynie silników 163KM - polega on na tym że na 6 biegu zapinany jest lock-up i skrzynia otrzymuje zbyt duży moment przy niskich obrotach - w trybie sport ten problem nie występuję - bieg 6 zapinany jest przy wyższych obrotach. Ten odgłos to konwerter z zapiętym lock-up oraz oraz obciążona planetarka - dlatego ten problem nie występuję na innych biegach - zbyt duży moment niweluje hydrokinetyka.
Ja ten problem mam jak kupiłem auto z przebiegiem realnym (100tys.) mam teraz  50tys i absolutnie nic się nie dzieje z przekładnią (olej wymieniam regularnie w ASB). Także jeśli przekładnia chodzi bez zarzutu to nie szukajcie rozwiązania bo wydacie tysiące a możecie problemu nie rozwiązać.
Pozdrawiam
Robert
Pozdrawiam

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 08, 2017, 10:23:06 »
W takim razie pytanie.
Czy można programowo zmienić, aby 6-tka zapinała się np. zamiast przy 1250 to od 1750 obr/min?
Magicy od czip tuningu sobie z tym poradzą?

Offline Mariusz Tober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Warszawa Ursus
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 163KM 2011 sedan
  • Zainteresowania: Astrofotografia, psytrance
  • Miejscowość: Warszawa Ursus
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 09, 2017, 10:52:12 »
Cześć - potwierdzam, 2.0 HDI 163 hp, przebieg 170k, wycie na 6 biegu przy niskich obrotach.
Ja przyjąłem to na chłodno, sam sobie wytłumaczyłem, że tak ma być bo zbyt niskie obroty są.


NAPRAWA: prawą ręką przełączasz gałkę zmiany biegów w tryb manual, następnie ruchem posuwistym przesuwasz lewarek w stronę tyłu auta, zwiększasz obroty i wracasz na tryb auto.
Warszawa Ursus - Lexia

Offline Robert Roszak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Komorniki
  • Posiadany samochód: C5(X7) 2.0HDi 163
  • Miejscowość: Komorniki
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 11, 2017, 20:58:23 »
W takim razie pytanie.
Czy można programowo zmienić, aby 6-tka zapinała się np. zamiast przy 1250 to od 1750 obr/min?
Magicy od czip tuningu sobie z tym poradzą?
Niestety chip dotyczy silnika a to dotyczy Skrzyni - ostatnio chciałem zaktualizować w ASO soft skrzyni - okazało się, że aktualizacji dla skrzyni nie było (C5 - 2011r) - tylko dla silnika - nic to nie zmieniło. Norma Euro 5 zobowiązuje;-)

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 14, 2017, 20:30:32 »
Mam 163 KM i mam dokładnie to samo wyje od 75km/h do 82km/h na 6 biegu. dokładnie kiedy występuje ślizganie przed lock upem.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 02, 2017, 21:22:45 »
Hej,
Ja niedawno nabyłem 3.0hdi i też mam to wycie. Najśmieszniejsze jest to, że kiedyś czytałem ten temat i przy zakupie wsłuchiwałem się w odgłos pracy skrzyni i nic nie było słychać a jeździliśmy z pół godziny. Dopiero jak jechałem do domu po zakupie to usłyszałem to lekkie buczenie. Tylko u mnie zaczyna się od ok. 85 do 90 km/h. Słychać to  jak się jedzie delikatnie w tym zakresie prędkości i skrzynia zapnie 6. Powyżej 90tki zanika. Przy szybkim przyspieszaniu nie słychać tego oraz jak się zdejmie nogę z gazu to też odgłos zanika. Poza tym skrzynia ładnie zmienia biegi więc rozumiem, że to można zaliczyć do problemów typu TTTM. Ciekawe tylko, ze część użytkowników nie narzeka na to i od czego to zależy. Rozumiem, ze naprawić się tego nie da, ale czy np. zmiana oleju na gęściejszy - 3309 coś by nie pomogła? Nie próbował ktoś może?

Offline Tomasz Barczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III/X7 2010 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Programowanie, strzelectwo rekreacyjne
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 02, 2017, 22:59:14 »
Hehe, manualna wyje, tu czytam z ciekawości, okazuje się że automat też, ehhhhh  :(
Aha, tak po drodze, jak słychać jakiś gwizd to wtedy myślałbym o turbinie a jak wycie to może łożysko albo skrzynia, wiele ludzi odwrotnie rozumuje wycie i gwizd. Czasami przez to że ktoś nie opisał poprawnie problemu bywa że traci dużo czasu i pieniędzy bo może się okazać że człowiek podąża w stronę ślepego zaułku.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 03, 2017, 17:08:48 »
Tylko, że  w automacie (przy najmniej u mnie) nie jest to raczej bardzo uciążliwe - pojawia się tylko na 6 biegu przy minimalnej prędkości obrotowej w okolicach 90/h i słychać coś w rodzaju lekkiego buczenia z okolic licznika, na początku myślałem,że to z głośników :-) Wystarczy depnąć trochę na pedał i minąć 90tke i znika. Fakt faktem wg mnie nie powinno tego być w takim aucie. Na mieście nigdy tego nie zauważyłem bo inny jest styl jazdy, w trybie sport też to nie występuje więc to po prostu nie dopasowanie momentu do obrotów - podejrzewam, że w okolicach 90km zaczyna się maksymalny moment na 6 biegu.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 912
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 07, 2017, 13:20:27 »
u mnie pojawia się przy prędkości około 75 km/h i znika już przy 80, przy 90 to jakaś anomalia byłaby bo to normalne dla 6ki
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2017, 23:02:30 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKIII] 2,0HDI 163KM AM6 Na 6-ym biegu, od ok. 1250 obr. słychać wycie...
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 09, 2017, 12:12:13 »
u mnie pojawia się przy prędkości około 75 km/h i znika już przy 80, przy 90 to jakaś anomalia byłaby bo to normalne dla 6ki


u mnie pojawia się przy ok. 1500-1600 kiedy silnik ma największy moment obrotowy co odpowiada 85-90km. Być może do 3.0 skrzynia jest inaczej zestrojona. Byłem w piątek na wymianie oleju u Zapały i wcześniej pojechaliśmy na jazdę próbną i mechanik powiedział, ze skrzynia bardzo ładnie pracuje a ten dźwięk to standard w tej skrzyni i nic się z tym nie da zrobić. Kiedyś jakiemuś upartemu klientowi wymienili na jego prośbę konwerter i coś tam jeszcze za ponad 2k i okazało się, że to buczenie zostało :-)
Do Pawła, tak wiem, że jak się coś już zauważy to potem się cały czas już tego wyczekuje :-)