Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 HDI 136km FAP, szarpnięcie podczas przyspieszania,gołośna praca silnika.  (Przeczytany 6207 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patryk Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: citroen c5 hdi 2.0 Mk3 2009
  • Miejscowość: Białystok
Witam,
Otóż mam mały problem, a może jest to normalne, podczas przyspieszania, bardziej gwałtownego z niskich obrotów, zauważyłem, że występuje to na 1-wszym biegu, przeważnie, lekkie szarpnięcie, w tym momencie występuję lekki spadek mocy, jakby przydławienie i głośna praca silnika jakby takie jargolenie, to trwa dosłownie chwilkę kilka sekund, po czym wraca do normy, auto też puści lekki dymek po czy przyspiesza normalnie i nawet jak mu dam w palnik to nie puszcza dymka, auto ma przejechane 99000 km, jeżeli wciskam pedał gazu płynnie to zjawisko nie ma miejsca i silnik ładnie cicho pracuje. Czy ktoś może przerabiał coś takiego, proszę o sugestie.

tomskitomo

  • Gość
Odp: C5 2.0 HDI 136km FAP, szarpnięcie podczas przyspieszania,gołośna praca silnika.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 23, 2016, 13:52:15 »
rozwiązał Pan tą sprawę?

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: C5 2.0 HDI 136km FAP, szarpnięcie podczas przyspieszania,gołośna praca silnika.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2016, 18:55:28 »
Miałem podobny przypadek w silniku 140-konnym. Przy gwałtownym przyspieszaniu z niskich obrotów pojawiało się dzwonienie (jakby zawory) i odczuwalny przy tym spadek mocy (w czasie 1-1,5s). Lexia nie pokazywała żadnych błędów.
Na forum peugeota doczytałem, że jest to związane z uszkodzonym regulatorem ciśnienia paliwa. Ktoś wymienił i problem zniknął.
W innym temacie czytałem, że pomóc może Liqui Molly do diesla. Zdecydowałem się najpierw na wyżej wymieniony specyfik :) Po wlaniu na 3/4 baku, po przejechaniu kilkuset km, dzwonienie stało się łagodniejsze, po 1,5 tyś zniknęło. Wróciło za jakiś czas. W międzyczasie doczytałem, o dolewaniu oleju 2T do paliwa. Odkąd jeżdżę z dolewką 2t do oleju napędowego problem zniknął całkowicie.

Offline Patryk Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: citroen c5 hdi 2.0 Mk3 2009
  • Miejscowość: Białystok
Witam po przerwie, niestety problem nie został rozwiązany, jeżdzę tak jak jest, co prawda dolewałem już dwa razy oryginalny dodatek do paliwa Unik, tutaj jest poprawa co do korekty wtrysków i silnik bardziej miękko pracuje, Lexia i inne nie widzi żadnych błędów, zauważyłem, że te jargotanie (twarda praca silnika) i chwilowy spadek mocy jest odczuwalny w kiedy to puszczam pedał gazu na danym biegu nie ma znaczenia który i chcem przyspieszyć, wtedy właśnie występuje ta twarda praca i po max 3 sekundach wraca do normy, tak jakby coś się zawieszało...

Offline Roman Janas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Rzepin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 138 Break Exclusive
  • Miejscowość: Rzepin
Szukając rozwiązania mojego ale innego problemu natknąłem się na info o waszych objawach. Sporo osób miało podobny problem i winny był regulator ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia - http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=241264
W tym temacie jest link do pierwotnego wraz z filmikiem na YT. Sprawdźcie może Wasze podobnie się zachowują.

Offline Patryk Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: citroen c5 hdi 2.0 Mk3 2009
  • Miejscowość: Białystok
Obejrzałem filmik, dokładnie u mnie właśnie to jest, to się dzieje i jest dokładnie ten sam dźwięk. Wiem co trzeba robić, jakie koszty były naprawy tego regulatora? Dziękuję za odpowiedź po naprawie dam znać co i jak, jeszcze w przyszłym tygodniu zabiorę się za naprawę.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Z wymiana około 500zł.

Offline Patryk Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: citroen c5 hdi 2.0 Mk3 2009
  • Miejscowość: Białystok
Dziękuję za szybką odpowiedź, może ktoś wie w którym miejscu on jest, podobna wymiana jest prosta, tylko dwie śruby, sam bym wymienił, dysponuję garażem wyposażonym w dobre narzędzia, więc nie było by problemu??

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Jak masz trochę pojęcia to dasz rade regulator znajduje się po stronie lewej, czyli jak patrzysz na silnik to po prawej za pompą vacum jest pompa CR, a z jej tyłu jest ten regulator na dwóch śrubkach torx, dostęp oraz widoczność jest bardzo ograniczona, podstawowym warunkiem podczas wymiany to czystość, trzeba bardzo uważać żeby nie za syfić układu bo tam juz nie ma żadnego filtra.

Offline Patryk Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: citroen c5 hdi 2.0 Mk3 2009
  • Miejscowość: Białystok
Ok, wszystko jasne, w takim razie sam to zrobię, jeszcze jedno jak sprawdzić jaki mam układ Simens czy Bosch, żeby dobry regulator zamówić?

mati2642

  • Gość
Podaj vin lub na citroen service

Offline Patryk Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: citroen c5 hdi 2.0 Mk3 2009
  • Miejscowość: Białystok
VIN VF7RDRHR89L515334

mati2642

  • Gość
Po vin pokazuje Delphi

Offline Patryk Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: citroen c5 hdi 2.0 Mk3 2009
  • Miejscowość: Białystok
Dziękuję za info, w inter cars są po około 370 zł mechanik powiedział że za wymianę jakieś 100 zł, w tym tygodniu zrobię i dam znać jaki efekt. Na marginesie u mnie pompa i  wtryski raczej ok, sprawdzane, przebieg mam oryginalny 111000, filtr paliwa wymieniony, opilkow metalu nie było.

Offline Patryk Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: citroen c5 hdi 2.0 Mk3 2009
  • Miejscowość: Białystok
Dziś dokonałem wymiany regulatora, diagnoza trafiona w 100%, koszt z wymianą 450 zł i godzina pracy mechanika, zupełnie inne auto, nie szarpie, silnik miękko,  tj. ciszej pracuje, lepiej się zbiera, nie dymi jak to miało miejsce przed wymianą, no i nie ma już tej chwilowej  twardej pracy silnika jak to miało miejsce.
Dziękuję  za pomoc.  :) :)