Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI 136 Fap - problem  (Przeczytany 1486 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Janis Kaniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: citroen c5 mk2 2004r 2.0 HDi
  • Miejscowość: warszawa
2.0 HDI 136 Fap - problem
« dnia: Marzec 28, 2017, 02:03:32 »
Witam serdecznie, miło mi gościć na klubie cytrynki, po latach. Kiedyś tu bywałem, posiadająć starą xantię :)
Od niedawna śmigam c5 z 2004 roku, z silnikiem jak w temacie. auto bardzo dobrze przyśpiesza, czuć, że jest moment obrotowy, jednak to przyśpieszenie, jest jakby opóźnione... Wciskam gaz i dopiero po sekundzie, może 1,5 sekundy wyrywa, aż próbuje łeb urwać.
Na razie sprawdzałem wąż turbiny, gdy ktoś dodaje gazu, pompuje się i twardnieje, ale też jakby z małym opóźnieniem, a przy odejmowaniu gazu słychać takie jakby syczenie, słychać, że schodzi ciśnienie z układu.
Co na razie sprawdziłem?
Układ doładowania szczelny, silnik nie pobiera oleju, nie kopci, ma moc, spalanie w normie (trasa 5.5-6.5, miasto 7.5-8.5)
Dodam jeszcze, że kiedy wciśnie się pedał na 100%, auto przyspiesza nieco gorzej, niż gdy jest powiedzmy 80%, w dodatku lekkie wciśnięcie gazu (powiedzmy na 3-7%) nie powoduje wzrostu obrotów, jakby był luz na pedale, czy coś takiego.

Jestem w trakcie instalowania lexii, ale to trochę potrwa, więc na razie nie przeskanowałem auta, ale żadne check, ani service się nie świeci. Może wyjdzie jakiś przejściowy błąd, ale w to wątpię. Owszem, porównam ciśnienie zadane i uzyskane w próbie dynamicznej, ale spodziewam się, że będzie widać opóźnienie, tylko co mi to podpowie?

Moje wstępne typy:
- elektrozawór od turbo?
- zmienna geometria zapieczona?
- EGR domyka się zbyt późno?
- jakiś inny czujniczek, elektrozawór?
- pedał gazu

Macie jakiś pomysł tak na szybko?

Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2017, 02:16:22 wysłana przez Janis Kaniewski »

Offline Michał Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: Xantia Activa '00, 2,0 HDI 109km
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0 HDI 136 Fap - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 16, 2017, 23:05:38 »
Witaj,

Czy kolega się już uporał z tym problemem? Przyznam, że przed chwilą pojawiły sie te same objawy u mnie.
Elektrozawór wymieniłem 2 tyg. temu, bo auto było zamulone - po zmianie delikatnie lepsza praca, lecz spodziewałem się bardziej odczuwaqlnej poprawy.

Offline Janis Kaniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: citroen c5 mk2 2004r 2.0 HDi
  • Miejscowość: warszawa
Odp: 2.0 HDI 136 Fap - problem
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 22, 2017, 20:32:43 »
Michał, jakoś ostatnio lepiej chodzi, choć nic nie zrobiłem.
Jeździłem też innym hdi i było podobnie, sądzę, że ten typ tak ma i albo się przyzwyczaiłem, albo się trochę poprawiło.
W każdym razie auto chodzi normalnie i się już nie czepiam ;)

Offline Michał Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: Xantia Activa '00, 2,0 HDI 109km
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0 HDI 136 Fap - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 25, 2017, 08:58:00 »
Ja wczesniej zaślepiłem EGR, póxniej wymieniłem elektrozawór (na używany) - widocznie zmniejszyło sie dymienie przy wchodzeniu na wyższe obroty. Następnie wymieniłem olej + wszystkie filtry na Knechta i auto pracuje poprawnie, nie dymi choć z ta dynamiką chyba jeszcze nie jest tak jak być powinno. Mechanik stwierdził słabe ciśnienie na "wylocie"(?) z turbiny, więc prawdopodobnie czeka mnie regeneracja. Ale najpierw lece autem w trase blisko 4000 km, wiec zobaczymy.

dzieki za odpowiedź i powodzenia.