Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 mk2 3.0 v6 Wymiana oleju dynamiczna w skrzyni am6.  (Przeczytany 1466 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Marciniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen c5 Mk2 3.0 v6 Exclusive
  • Miejscowość: Wroclaw
C5 mk2 3.0 v6 Wymiana oleju dynamiczna w skrzyni am6.
« dnia: Wrzesień 10, 2017, 15:21:35 »
Witam
Chce wymienic olej w skrzyni dynamicznie czy przy przebiegu 200 tys to nie zaszkodzi skrzyni? Czy raczej statycznie przy takim przebiegu.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2017, 17:30:33 wysłana przez Marcin Marciniak »

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Odp: C5 mk2 3.0 v6 Wymiana oleju dynamiczna w skrzyni am6.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2017, 19:54:19 »
Mam duże i mocne auto V8 z automatem i zdecydowana większość specjalistów twierdzi, że dynamiczna wymiana oleju jest przy nim całkowicie bezsensowna. Jeśli od dawna nie wymieniałeś, to zmienić standardowo raz z filtrem, a potem po 500 km drugi raz bez filtra - a że tylko z takimi opiniami się spotkałem, to przekazuję dalej:)

pozdrawiam

Offline Marcin Marciniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen c5 Mk2 3.0 v6 Exclusive
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: C5 mk2 3.0 v6 Wymiana oleju dynamiczna w skrzyni am6.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2017, 20:07:20 »
W skrzyni am6 fitra sie nie wymieni bo trzeba rozbierac skrzynie .

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: C5 mk2 3.0 v6 Wymiana oleju dynamiczna w skrzyni am6.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2017, 10:03:31 »
Jak tak sobie czytam o tej skrzyni to coraz bardziej mam przekonanie, że producent wymyślił ją jako jednorazówka do 200k km. Brak zaleceń odnośnie okresowej wymiany oleju, brak możliwości łatwej wymiany filtra bez rozbierania skrzyni świadczy, że nie przewidziano dla niej żadnych prac serwisowych poza wymianą na nową skrzynię...Nie chce mi się wierzyć, że ten filtr po przejechaniu 200k km jeszcze spełnia swoje zadanie. Być może trzeba kilka razy wymienić olej aby ten filtr się przepłukał bo po dynamicznej wymianie w krótkim czasie olej jest tak brudny jak przed wymianą.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Odp: C5 mk2 3.0 v6 Wymiana oleju dynamiczna w skrzyni am6.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2017, 11:06:36 »
Mądre słowa! Te zalecenia są dziwne i dla każdego, kto widział rozłożony na części silnik - albo sam go rozkładał - trochę też przerażające. Cena oleju jest na tyle niska, że jeśli się nie jeździ tylko spokojnych tras, to lepiej po staremu zmieniać co 10Kkm. W którychś Partnerach czy Boxerach (już nie pamiętam) był problem z sitkiem w rurce do turbo, bo zatykało się właśnie przy długich interwałach. Przy krótkich nie było z nim problemu - ale zalecenia mówiły 30Kkm, więc się sypało.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: C5 mk2 3.0 v6 Wymiana oleju dynamiczna w skrzyni am6.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2017, 11:14:44 »
Jak tak sobie czytam o tej skrzyni to coraz bardziej mam przekonanie, że producent wymyślił ją jako jednorazówka do 200k km.

Lepiej późno niż wcale, a filtra nie wypłuczesz bo olej płynie tylko w jednym kierunku.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.