Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Dmuchawa  (Przeczytany 26370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patryk Krykwiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DRAWNO
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0 HDI 2002
  • Miejscowość: DRAWNO
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 03, 2011, 19:10:58 »
Marcin ja odkręciłem ten plastik po prawej stronie obok pedałów i  wyciągnąłem ten plastik pod drążkiem kierowniczym żeby lepiej manewrować ręką i to tyle z demontażu. Samo wysunięcie dmuchawy też było proste, schody zaczęły się przy wyjęciu jej na zewnątrz namęczyłem się dość znacznie, miałem nawet chwile, że chciałem zrezygnować, ale delikatnie zacząłem ściskać jedną ręką tą kratownicę od dmuchawy, a drugą kręciłem na wszystkie strony i patrzyłem co gdzie haczy i tak krok za krokiem jakoś wyskoczyła. Nie próbowałem jeszcze jej wkładać z powrotem bo nie kupiłem nowej, ale mam nadzieje, że jakoś się zmieści.

Offline Krzysztof Połuch

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Selby, UK
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.0 HDI 02r,Accord 2.2I-CTDI Kombi 08r,Mondeo 1.8Pb Kombi 93r,Transit 2.4 TDi 03r. Camper
  • Zainteresowania: Jak sie posiada C5 to zainteresowania musza wiazac sie z jego naprawianiem ;-)
  • Miejscowość: Selby, UK
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 27, 2012, 01:47:37 »
Witam

Mam C5 z 2002r. z manualna klima i ten modul u mnie wyglada zupelnie inaczej. Zalaczam dwa zdjecia. Gdzies przeczytalem ze mozna polaczyc drucikiem. Zrobilem tak aby tylko sprawdzic czy dziala, ale oczywiscie problem z lutowaniem. Pomimo wszelkich staran nadal dziala nadmuch tylko na 4-ym biegu. Czy ktos naprawial taki modul ?

Zapomnialem zapytac o parametry tego bezpiecznika ? Jezeli ktos ma mozliwosc sprawdzic to bardzo prosze. Wydaje mi sie ze pisze na nim 216 stopni C -ciezko cokolwiek przeczytac, ale 216 dosc wyrazne, a i udalo mi sie trafic na taki bezpiecznik 216 stopni gdzies w necie aby kupic.

Pozdrawiam

PS- przy okazji narobilem sporo zdjec jak rozebrac pokretla od sterowania klima manualna, jezeli ktos potrzebuje. Jak wszystko naprawie to zrobie pelny opis.
Dziekuje mojej Cytrynce, za wspaniale 4 lata, ale zbliza sie czas emerytury. Wszystkie male usterki, sklaniaja mnie aby juz autku odpuscic. Czy ktos potrzebuje czesci, lub chce "anglika" w calosci ? DO Polski dojedzie spokojnie ;-)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 27, 2012, 03:02:21 »
Naprawiałem to w czasach jak dwa tygodnie trzeba było czekać na sprowadzenie. Teraz to bez sensu bo nowy od ręki kosztuje ok. 100zł i masz święty spokój.

Offline Krzysztof Połuch

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Selby, UK
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.0 HDI 02r,Accord 2.2I-CTDI Kombi 08r,Mondeo 1.8Pb Kombi 93r,Transit 2.4 TDi 03r. Camper
  • Zainteresowania: Jak sie posiada C5 to zainteresowania musza wiazac sie z jego naprawianiem ;-)
  • Miejscowość: Selby, UK
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 27, 2012, 16:15:20 »
Cytuj

Bohdan Gonczaruk napisał:
Naprawiałem to w czasach jak dwa tygodnie trzeba było czekać na sprowadzenie. Teraz to bez sensu bo nowy od ręki kosztuje ok. 100zł i masz święty spokój.


Tylko 100zl, to prosze mi kupic skoro tylko ... zartuje oczywiscie. Sam bezpiecznik jednak kosztuje do 10zl wiec jest roznica. Kolejna sprawa, tutaj gdzie jestem 100zl = 200zl.

Fajnie by bylo gdybys podal chociaz szczegoly, numer czesci, nazwe po ktorej szukac.
Dziekuje mojej Cytrynce, za wspaniale 4 lata, ale zbliza sie czas emerytury. Wszystkie male usterki, sklaniaja mnie aby juz autku odpuscic. Czy ktos potrzebuje czesci, lub chce "anglika" w calosci ? DO Polski dojedzie spokojnie ;-)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 27, 2012, 16:51:20 »
Rezystor dmuchawy. Czy Ty masz spalony ten bezpiecznik?

Offline Patryk Krykwiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DRAWNO
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0 HDI 2002
  • Miejscowość: DRAWNO
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 04, 2012, 15:26:27 »
Podłączyłem dzisiaj nowy moduł i sprawną dmuchawę, odłączyłem akumulator dla pewności i dmuchawa dalej nie startuje. Moje pytanie jest teraz takie, jutro będę jechał do Koszalina i może ktoś byłby tak pomocny i zechciał podłączyć moją taczkę pod L... w celu sprawdzenia czy nie pokaże jakiejś usterki. Będę jechał trasą Złocieniec, Połczyn Zdrój, Białogard, Koszalin. Czekam na jakieś odpowiedzi. ;-)

Offline Krzysztof Połuch

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Selby, UK
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.0 HDI 02r,Accord 2.2I-CTDI Kombi 08r,Mondeo 1.8Pb Kombi 93r,Transit 2.4 TDi 03r. Camper
  • Zainteresowania: Jak sie posiada C5 to zainteresowania musza wiazac sie z jego naprawianiem ;-)
  • Miejscowość: Selby, UK
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 17, 2012, 11:41:57 »
Cytuj

Bohdan Gonczaruk napisał:
Rezystor dmuchawy. Czy Ty masz spalony ten bezpiecznik?


Pojechalem do kogos kto sprzedawal swojego C5 na czesci. Wymontowalem element sterujacy z konsoli centralnej i rowniez ten "rezystor dmuchawy". Wsytarczylo ze podlaczylem nowy rezystor i wszystko juz dzialalo. Nie wiem tylko jak wlutowac nowy czyjnik, ale co wazniejsze nikt jeszcze nie powiedzial jaki to ma byc czujnik. 216 stopni - to sporo, ale tak jest napisane na starym. Zanim pojechalem po czesci probowalem zrobic obejscie. Wlutowac drucik, ale nawet tego mi sie nie udalo zrobic.

Stary rezystor zostawilem sobie do regeneracji, bo skoro moj padl to i ten moze w kazdej chwili pasc ofiara swojego wieku.

Pozdrawiam
Dziekuje mojej Cytrynce, za wspaniale 4 lata, ale zbliza sie czas emerytury. Wszystkie male usterki, sklaniaja mnie aby juz autku odpuscic. Czy ktos potrzebuje czesci, lub chce "anglika" w calosci ? DO Polski dojedzie spokojnie ;-)

Offline Sebastian Bujalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI - 2004
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 23, 2012, 11:55:58 »
Poczytałem poczytałem i zrobiłem na szybko bo czekał mnie wyjazd - najpierw telefon sprawdzony mechanik dopiero po weekendzie, no to dalej. Wymontowanie, 2 śrubki 5 minut, szybko do elektronicznego są tranzystory zbawienne IRFP064N - 7 zł sztuka - 20 minut, potem do znajomego serwisu laptopów - czas 10 minut koszt profesjonalnego lutowania - 10 zł, powrót instalacja 5 minut - Chodzi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Podsumowanie:
czas- 40 minut
Koszt - 17 zł
Polecam !!!! i dziękuje tym którzy podpowiadają
Pozdrawiam
Sebastian  :-)  :-)

Offline Bartłomiej Mistarz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: XM '93 2.0, Xantia '93 1.9D
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MkI] Dmuchawa
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 09, 2017, 09:43:21 »
A co tam, odkopię ten temat :)
Może się komuś jeszcze przyda.
I mnie dopadł problem "pustych łopatek" na panelu sterowania klimatyzacji i braku nawiewu. (klimatronik)
Moduł sterowania wyglądał ok.
Wentylator nie ruszał.
Czasem po walnięciu w deskę ;) albo wjechaniu na dziurę zaczynał się kręcić, ale w końcu przestał.
Później żeby uruchomić wentylator stosowałem technikę ruszania jego silnikiem - klękałem przy drzwiach kierowcy, rękę wkładałem od strony pedałów do góry, wyciągałem nieco wentylator (po złapaniu obudowy odblokowanie przez obrót w lewo), przekręcałem kosz-łopatki wentylatora o 1/3 obrotu, montowałem, i najczęściej zaczynał działać, przynajmniej do następnego wyłączenia silnika.
To wszystko oczywiście robiłem przy wyłączonym silniku, na czuja, ale jak się raz znajdzie obudowę wentylatora to potem to trwało 15 sekund i był nawiew.

To że wentylator ruszał po przekręceniu go nieco sugerowało że problem jest w samym silniku wentylatora, a nie w module sterowania.

W końcu zabrałem się za wyciąganie wentylatora dołem. Da się. po odkręceniu plastiku przy pedale gazu, wyjęciu jednej wtyczki przy pedale hamulca, udało się wyjąć wentylator, ale koszem do dołu, a nie jak kiedyś próbowałem obudową do dołu.
Po 15 latach silnik wentylatora był brudny, szczotki są prawie całkiem zużyte, a na komutatorze są czarne plamy po 2 stronach.
Więc silnik się zatrzymywał w tym miejscu, gdzie później przez brud/zużycie/utlenienie nie mógł ruszyć.
Przeczyściłem wszystko Kontaktem i Elektrosolem, wyczyściłem trochę komutator, poruszałem szczotkami (nie udało mi się ich wyjąć całkiem, i też nie są przygotowane do łatwej wymiany, ale da się) złożyłem całość i dmuchawa chodzi jak wcześniej! :)
Wiem że przedłużyłem jej życie (agonię) tylko trochę, ale teraz wiem że się da, i wiem jak wymienić całość bez rozbierania deski rozdzielczej, i jak znów przestanie działać to w jeden wieczór albo wymienię szczotki albo cały wentylator.

Powinno też się dać wyjąć wentylator od dołu między pedałami rozkręcając wentylator - są 2 śrubki mocujące silnik do obudowy - po ich wykręceniu można wysunąć silnik z plastikowej obudowy i obie części wyjdą łatwiej. Niestety przy wkładaniu trzeba potem to złożyć w dość niewygodnej pozycji.

U mnie w module sterującym jest tranzystor opisany jako NH26AD którego nie mogę znaleźć, ale jak by padł (bo się przegrzał w czasie gdy nie działał wentylator) to spróbuję wymienić na ten IRFP064N.
Wentylator wytrzymał prawie 500kkm i 15 lat, czyli wg mnie całkiem dobrze. Jeśli teraz albo po wymianie szczotek pochodzi jeszcze jakiś czas, to będę bardzo zadowolony :D

Powodzenia w reanimacji dmuchawy w MK1 :)
Pzdr.