Witam mam problem ( prawdopodbnie ) z skrzynią biegów 4hp20.. mianowicie
W trybie manualnym przy obrotach rzędu 3tyś po "właczeniu" 3 biegu czasami nie następuje zmiana natychmiastowa tylko bardzo powolne opadanie obrotów do momentu wbicia 3..
Tryb "D" szybkie przyśpieszanie na 2 biegu oboroty rzedu 2700- 3000 zamiast wbicia 3 auto tak jakby na siłe przeciągało dwa biegi na raz i nie wiedziało co robić po czym jest szarpniecie i zmiana..
Dodam, że odkąd wróciłem z trasy (ponad 3tyś km ) mam problem z 3biegiem auto przy niskich obrotach i prędkości 70-90km ostro drga ( podejrzewam w tym przypadku przegub )ale do tego wchodzą dość duże zawachania obrotów i dziś zauważyłem ze przy takich "zawachaniach" przygasły mi zegary na ułamek sekundy.. czyżby alternator ?..
Mogą to być elektrozawory ? ( nie rozumiem dokładnie zasady ich działania ale podejrzewam, że czymś tam sterują
) może jakaś usterka mechaniczna ? ( lub może problem wgl nie związany ze skrzynią ? )
Co do lexii i sprawdzenia błędu w tym momencie troche średnio mam na to możliwość więc mam utrudnione zadanie.. Za co byście się zabrali na początek ? nie wliczając podpiecia pod lexie
bo to oczywista oczywistość i jakie mogą być ew. skutki ?
Pozdrawiam
ps. na koniec dodam, że "usterki" "objawy " czy jak zwał.. ze skrzynią biegów nie występują cały czas, często jest tak, że auto przez tydzień dwa jeździ idealnie nie czuć zmiany biegów, a momentami jest tragedia i ma się ochotę...
ps2.. znalazłem w internecie jeszcze takie same problemy co u mnie cytuje
" do problemów z skrzynią należa jeszcze
wzrost obrotów w trakcie zmiany biegów z reguły z 2-3 dające uczucie jakby samochód się ślizgał,[/size]* uderzenia w trakcie zmiany z Parkingu na wsteczny, bądź neutral (na rozgrzanym silniku),[/color]
[/size]* po zatrzymaniu na światłach i wciśnięciu hamulca po około 2 s głuchy odgłos ze skrzyni (tylko jak rozgrzana, delikatne boksowanie)"[/color]