Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens  (Przeczytany 5962 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« dnia: Grudzień 07, 2017, 20:46:05 »
Witam,
Rozglądam się powoli za C5. Z marką citroen jestem związany od 2005 roku na co dzień w domu ale sam osobiście od paru lat jeżdżę tylko niemieckimi wozami jednak czas dorosnąć i postawić na komfort stąd mój wybór C5.
Obecnie jeżdżę A4 B6 1.9 po chipie na 155 koni i dynamika jest zadowalająca jednak już nie jeżdżę w trasy jak dawniej gdy pracowałem w Niemczech i nie chcę diesla. Do pracy obecnie mam 12km trochę w górę trochę z górki i myślałem nad benzyna + LPG.


W C5 jedyny rozsądny motor to chyba 2.0 16V.
Marzy mi się hydro + automat ale obawiam się że ten 4 biegowy może bardzo ograniczać samochód. Jak to jest w rzeczywistości??
Jak jest z trwałością automatu 4 biegowego vs 6 biegowego w HDI?
Szukając informacji zauważyłem że chyba prawie zawsze C5 2.0i exclusive było tylko z automatem.


2.0HDi dobre silniki ale chyba nie ma sensu w moim przypadku szczególnie że rocznie robię około 20 tys km...



Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.

Offline Rafał Gościński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2017, 23:32:24 »

prawie zawsze C5 2.0i exclusive było tylko z automatem.



No właśnie "prawie" bo mam 2.0 16v exclusive z manualem  ;)

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2017, 17:54:54 »
Ja jeżdżę 2.0i z 2008r. w manualu i szczerze polecam ten silnik - prawie 10 lat od nowości i ani jednej złotówki nie włożyłem w silnik i osprzęt silnika - tylko części eksploatacyjne. Jeszcze lepsza jest moja poprzednia wersja MkI z 2001r., pozostaje obecnie w rodzinie i od 16 lat silnik i osprzęt silnika nie wygenerował ani złotówki na naprawy. Ale manual do tego silnika jest straszny, omijaj szerokim łukiem, z tym że dotyczy to wersji X7, w C5 MkI był OK, to znaczy normalny, cichy, bez wad i bez specjalnych zalet. Dużo się interesowałem ostatnio skrzynią AL4, tylko teoretycznie, dużo czytałem i korespondowałem z użytkownikami i wiem, że nie narzekają. Dużo o niej w internecie i raczej rzeczy pozytywnych. Skrzynia cicha, bardzo prosta w budowie i naprawach (jak na automat) , części które się zuzywają są tanie, np. nowa płyta sterująca, którą można wymienić samemu 2500 zł, ale same elektrozawory tylko około 100 zł każdy. Wymiana oleju bardzo prosta dla majsterkowicza. Z zalet można wymienić, że 4 bieg jest szybszy niż 5 w manualu, co przekłada się na komfort i oszczędność paliwa w jeździe autostradowej. Wiem, że silnik jest elastyczny i da radę na takiej skrzyni, zresztą w manualu robiłem próby z nieuzywaniem 3 biegu, tylko 1-2-4-5 i jazda była płynna bez tej trójki.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2017, 21:03:07 »
części które się zuzywają są tanie, np. nowa płyta sterująca, którą można wymienić samemu 2500 zł,

Z całym szacunkiem, ale to nie jest tanio
Pozdrawiam

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2017, 21:21:57 »
Szukając informacji zauważyłem że chyba prawie zawsze C5 2.0i exclusive było tylko z automatem.

C5 III 2.0i exclusive ?? żartujesz
w 90-95% przypadków jest to 5'cio biegowy MANUAL :)


Na allegro ale i za granicą praktycznie każda exclusive 2.0 to automat.

Opłaca się pchać w Exclusive który ma więcej bajerów generujących koszta jak np czujniki ciśnienia w oponach itd? Czy np szukać fajnego comfort?

Wie ktoś np jakie są mniej więcej obroty w tym automacie np przy 90kmh lub 140? Czy wtedy silnik nie jest jak by za głośny i męczący na trasie?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2017, 21:40:51 wysłana przez Marcin Bugara »
Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.

Offline Gniewko Stachura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 209
  • Posiadany samochód: C5 mk3 2009
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 08, 2017, 23:39:30 »
Bardzo chętnie bede sledzil ten watek bo jestem również tym zainteresowany

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2017, 18:45:57 »
Druga sprawa czy jest sens kupować hydro+ automat?
Jak dużo wyższe są koszty użytkowania hydroactive od standartowego zawieszenia?
Silnik raczej tylko 2.0 benzyna żeby to jakoś jechało.
Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 10, 2017, 00:06:42 »
Druga sprawa czy jest sens kupować hydro+ automat?
Jak dużo wyższe są koszty użytkowania hydroactive od standartowego zawieszenia?
Silnik raczej tylko 2.0 benzyna żeby to jakoś jechało.
Co do hydro to wystarczy sprawdzić czy auto nie jest składane z 3, czy nie ma błędów na komputerze i czy jest odpowiednio miękkie w czasie jazdy i nie powinno być problemów.

Automat niestety żaden w C5 nie jest zbytnio udany i zdarzają się problemy. Tu dużo zależy od tego jak auto było eksploatowane.

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 11, 2017, 23:09:23 »
A jak jest z silnikami 2.0hdi? mają dodatkowy podgrzewacz który szybciej rozgrzewa silnik jak np w xsarze picasso? Nie ukrywam że niestety dużo więcej ofert jest diesli
Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2017, 18:22:27 »

Nie ukrywam że niestety dużo więcej ofert jest diesli


Bo widzisz, benzynki są udane ( mowa o 2.0 16V ) i nikt nie chce sprzedawać, a jak już jest na sprzedaz to drogie są.
Pozdrawiam

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: C5 X7 2.0 16V automat 4 biegowy czy jest sens
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 20, 2017, 19:47:53 »
A jak się mają koszty utrzymania hydroacticve względem tradycyjnego zawieszenia i czy łatwo jest hydro zepsuć przez niefachowego mechanika
Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.