Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal  (Przeczytany 6093 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kremski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Korniaktów Północny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2008r. 2.0 b+LPG
  • Zainteresowania: Retrokomputery
  • Miejscowość: Korniaktów Północny
Użytkuję od 3 tygodni Citroena C5 III X7 2008r. 2.0 b z automatem i hydro.
Około 160 000 km na liczniku.

Wszystko było ok do czasu założenia LPG. Serwis Czakram Rzeszów. Nie pierwszy raz robili Cytrynę. Wiedzieli o tym, żeby podwindować auto na samą górę, odłączyć aku dopiero po 15 minutach itp.

Mam problem z hydro objawiający się tym, że nie wchodzi poziom do normalnej jazdy (1).
Zamiast poziomu jazdy opuszcza się na poziom 0 do załadunku (równomiernie zarówno przód jak i tył).
Mogę autko spuścić na 0 i podnieść na max lub poziom max-1.
Górna pozycja trzyma się całą noc - nie opada w ogóle samoistnie.

Problem się pojawił jak odebrałem auto po zagazowaniu od BRC.
Sam gaz działa bardzo dobrze tutaj nie mam zastrzeżeń i nie o nim ten post ;)

Wróciło następnego dnia do warsztatu LPG i po ich diagnozie nie ustalili przyczyny problemu z hydro i odesłali do ASO w celu kalibracji hydro.
Nie wygląda im to na przypadkowe zruszenie czujników wysokości od hydro podczas montażu instalacji.

Udałem się do ASO. Stwierdzili awarię pompy na 99% i coś się im przewód elektryczny nie podobał (na 10%).
Uzupełnili około 0,5l płynu LDS. Odpowietrzyli układ (15x winda góra dół).

Zainkasowali 300 PLN za diagnozę i zaproponowali wymianę pompy za 4000 zł + 400 zł robota a jeśli nie to "niech panu Mirek w stodole to taniej zrobi" tak mi na recepcji serwisu powiedzieli.

Nie zgodziłem się na naprawę. Mam przeczucie, że to nie pompa i proszę Was o opiniowanie mojego przeczucia.

Jeśli pompa pompuje i układ trzyma co jakim prawem winę za stan rzeczy ponosi pompa?
Rozumiem jakby się nie załączała. Rozumiem jakby pompowała bez końca. Rozumiem jakby rzęziła lub ciekła.
A tu nic z tych rzeczy. Nie jestem mechanikiem co prawda...

Napompuję np. na max. Za chwilę chcę zmienić np. na poziom do jazdy. Na desce pokazują się strzałki że schodzi z 2 na 1 a powinny chyba że przecież schodzi z 3 na 1? Może się mylę?
To tak jakby po naciśnięciu przycisku zmiany wysokości nie wiedział w jakiej znajdował się poprzednio. Co za to odpowiada? Czy auto czyta sobie ostatnią pozycję każdorazowo przy zmianie pozycji na inną z czujników ?

Mam lekko spocony lewy przedni siłownik i prawy tylny. I szykuję się do ich wymiany lub uszczelnienia.
W międzyczasie zmieniłem środkowy tylny gumowy wąż od ciśnienia u mechanika bo był mocno sparciały i coś tam przepuszczał delikatnie.

Wydaje mi się, że jakby korektory/czujniki wysokości przód lub tył były przestawione auto by było wyżej/niżej na przodzie lub tyle? Czy mam rację?

Czy odłączenie akumulatora na czas instalacji LPG mogło wyzerować kalibrację hydro? ASO i gaziarze twierdzą, że nie.

Nie wiem czemu serwis nie chciał zrobić kalibracji tylko się uwziął na pompę.

Szukam doświadczonego serwisu na PODKARPACIU, który mógłby mi to ogarnąć. Jaki polecacie?

Muszę się do niego doczołgać 40km/h na 3 poziomie (nie chciałbym się lawetować).

ASO z przyczyn oczywistych odpada.

Jest ktoś na forum z taką cytrynką jak moja z okolic Rzeszowa, kto już przez podobny temat przechodził i może pomóc i podzielić się doświadczeniem?

Za okazaną pomoc serdecznie z góry dziękuję.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2017, 16:29:00 »
Poszukaj na forum, wielokrotnie było o potencjometrach korektorów wysokości i ich łącznikach.
Nie podnosili aby samochodu na podnośniku kolumnowym, ze swobodnie wiszącymi kołami?

Rzeszowskie ASO omijaj szerokim łukiem.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Jacek Kremski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Korniaktów Północny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2008r. 2.0 b+LPG
  • Zainteresowania: Retrokomputery
  • Miejscowość: Korniaktów Północny
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2017, 19:55:20 »
Muszę poszukać i poczytać.

Zapewne na podnośniku kolumnowym. Pozycja max do góry. Odłączony akumulator.

Jak powinni to zrobić prawidłowo i czym grozi takie podnoszenie?

Offline Marcin Kostur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MK1 HATCHBACK 1.8i 16V 2004r.
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2017, 21:34:08 »
Użytkuję od 3 tygodni Citroena C5
[...]
Wszystko było ok do czasu założenia LPG.
[...]
Wiedzieli o tym, żeby podwindować auto na samą górę, odłączyć aku dopiero po 15 minutach itp.

Mam problem z hydro objawiający się tym, że nie wchodzi poziom do normalnej jazdy (1).

Bardzo krótko użytkujesz auto i do tego szybko założyłeś LPG... Może przed instalacją miałeś taki sam stan ale nie zauważyłeś? :)
Na marginesie serwis w którym ja instalowałem LPG wszystkie czynności robił na kanale i w ogóle nie podnosił auta (myślę, że fakt podnoszenia samochodu z dowolnej pozycji nie przyczynił się do opisanych problemów).

Opisz dokładniej jakie pozycji nie osiągasz - może po prostu chodzi o Min/Max? Jeżeli z pozycji najniższej podniesiesz auto o jeden poziom jaki osiągasz - od razu +2? Wprawdzie użytkuje starszą wersję C5, ale chyba zakresy wysokości są identyczne (stop / normal / 40km / 10km).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2017, 22:02:38 wysłana przez Marcin Kostur »

Online Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2017, 22:40:34 »
Po pierwsze: Tak jak kolega Marcin w poprzednim poście odpisał: Masz 4 pozycje. Na wyświetlaczy między zegarami powinno Ci się pojawić po wciśnięciu przycisku podnoszenia lub opuszczania auta, że czynność jest wykonywana na znak potwierdzenia Twojego "rozkazu". Dodatkowo każde zakończenie podnoszenia lub opuszczania powinno być sygnalizowane również odpowiednim komunikatem. Otrzymujesz komunikaty każdorazowo czy nie? Jeśli tak to wszystko jest w porządku. Jeśli nie to napisz, które otrzymujesz a których nie. Po wyświetleniu komunikatu o osiągnięciu danej wysokości, przy podnoszeniu auta, pompa powinna się zatrzymać. Podnoszenie auta z pozycji 0 (do jazdy) do pozycji +2 (max. 10km/h) nie powinno przekraczać 30 sek.
Edit:
Przeczytałem Twój temat raz jeszcze i chyba zaczynam rozumieć o co Ci chodzi. Auto w ogóle nie wchodzi/nie potwierdza stanu 0 - do jazdy czy nie możesz go wybrać naciskając przyciski? A inne wybrane przez Ciebie wysokości potwierdza na ekranie?
Jeszcze jedna sprawa: po wybraniu jakiejkolwiek wysokości powyżej normalnej i przekroczeniu prędkości max na tej pozycji auto powinno samoczynnie obniżyć się do pozycji do jazdy. Co robi Twoje auto w takim przypadku?

Offline Jacek Kremski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Korniaktów Północny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2008r. 2.0 b+LPG
  • Zainteresowania: Retrokomputery
  • Miejscowość: Korniaktów Północny
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2017, 22:59:06 »
To fakt, że dość szybko założyłem gaz. Około 2 tygodnie po zakupie auta. Odczekałem aby sprawdzić czy nie będą występować jakieś problemy z silnikiem, ranne ciężkie palenie, szarpanie, check engine/service na benzynie itp. Na szczęście nic z tych rzeczy nie wystąpiło a że termin mieli praktycznie za 3 dni od pierwszego telefonu zamówiłem usługę zamontowania.
Jako takie zaufanie mam do tej firmy, gdyż użytkuję równolegle Hyundai Accent II i już 160 000 km na sekwencji śmignąłem bez większych problemów z gazem.
Dodatkowo trochę poczytałem fora i raczej chwalili Sequent32 do Cytrynki.

Przed zakupem auta również testowaliśmy w komisie wszystkie możliwe poziomy hydro i przyjechałem nim 250 km do domu na poziomie do jazdy. Później przez te 2 tygodnie na benzynie około 600 km jeszcze testowo.

W tym momencie czyli po odebraniu z warsztatu BRC nie działa mi poziom do jazdy normalnej. Mam tzw. "glebę" albo pozycję max (do 10 km/h) albo raz niżej max czyli do 40 km/h i tylko na niej mogę się poruszać "o własnych siłach". Jeśli bym przekroczył te 40 km/h od razu jest opad do poziomu gleby zamiast do normala. To od razu czuć i widać oraz nie można też na tym poziomie jeździć szybciej niż 10 km/h wg instrukcji. Więc generalnie auto nie nadaje się do zwykłej jazdy.

Dodatkowo jak oglądam filmiki na YT z pracy hydro to widzę, że moje wszystkie tryby są jakby zaniżone o 1 poziom. Wydaje mi się że auto jest za nisko na najwyższym poziomie względem innych aut z filmików.

I jeszcze takie pytanko czy to normalne, że tył pompuje się wolniej jakieś 2-3 razy niż przód?


Auto samoistnie schodzi niżej przy przekroczeniu 10 i 40 km/h i potwierdza zakończenie czynności.

Mogę wybrać pozycję normal przyciskiem ale nie potwierdza zakończenia wejścia w tą pozycję - potwierdza zakończenie wszystkich innych pozycji niż normal.

Pompa się zatrzymuje jak wejdzie na dany level.

Tak sobie jeszcze myślę, że butla 53l z gazem swoje waży w stosunku do zapasówki czy nawet z tego powodu nie powinna być zrobiona jakaś korekta ustawień do hydro?

 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2017, 23:14:59 wysłana przez Jacek Kremski »

Offline Tomasz Szczurek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) 2010 2.0 HDI 140KM
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 23, 2017, 23:28:50 »




Dodatkowo jak oglądam filmiki na YT z pracy hydro to widzę, że moje wszystkie tryby są jakby zaniżone o 1 poziom. Wydaje mi się że auto jest za nisko na najwyższym poziomie względem innych aut z filmików.



To może być jakiś trop - zmierz odległość od środka koła do rantu błotnika przód/tył dla pozycji +1/+2
Może jest tak, że ktoś grzebał przy obejmach od korektora wysokości i system zgłupiał

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050F przy użyciu Tapatalka


Online Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 24, 2017, 10:36:57 »
Trochę to nie ma sensu, że auto melduje Ci się na wszystkie pozycje (zarówno wyższe jak i niższe) oprócz pozycji normalnej. Ja bym zaczął od poprawnego ustawienia wysokości auta. Ale poczekaj może ktoś bardziej obyty w temacie wysokości się wypowie.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 912
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 24, 2017, 11:15:17 »
Ale jak chłop ma ustawić wysokość zawieszenia jak ustawia się to w pozycji do jazdy ?

Jak dla mnie gaziarze coś zrypali być może i nieświadomie.

Może niech ktoś sprawdzi jakie są wysokości dla P i T w pozycji niskiej i wysokiej i wtedy można powiedzieć czy auto chociaż w tych pozycjach stoi prawidłowo.

Ja bym sprawdził u siebie ale dopiero po świętach.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 24, 2017, 11:52:59 »
Ja bym zaczął od najprostszej czynności - zdemontował i sprawdził czy korektory wysokości pracują prawidłowo i nie są zatarte a następnie zrobił kalibrację zawieszenia i ustawił wysokości Lexią.
Dolewając 0,5l w serwisie prawdopodobnie masz o te 0,5l za dużo. I tak to nic nie zmieniło, bo to zawieszenie zadziała nawet gdy będzie połowa stanu, a klienta skasowali.
Co to w ogóle za serwis gdzie dolali płyn nie wiadomo po co, a nie sprawdzili wysokości? W ogóle podczas dolewania LDS opuścili samochód z przycisku a następnie pozbawili układ ciśnienia interfejsem?
Fantômas se déchaîne...

Offline Jacek Kremski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Korniaktów Północny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2008r. 2.0 b+LPG
  • Zainteresowania: Retrokomputery
  • Miejscowość: Korniaktów Północny
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 24, 2017, 14:40:02 »
Po świętach sprawdzę wysokości od środka felgi do nadkola gdyż auto zostawiłem u kolegi. Niestety serwis nie wpuszczał na warsztat ASO nie widziałem czynności diagnostycznych które i jak zostały wykonane oraz czy sprawdzali stan płynu po rozładowaniu ciśnienia czy tylko na pozycji gleby bo przecież w normal nie mogli przejść. Do kalibracji Lexią pewno nie doszło gdyż się tak na tą pompę uparli.

Czy gaziarze ruszali obejmy dowiem się jak po świętach zadzwonię.
Zapomniałem napisać wcześniej że jest dołożony moduł resetujący do wskaźnika stanu benzyny bo podobno lubi opadać. Wiedzieli o tym wcześniej chociaż ja też o tym doczytałem i im to sugerowałem a więc dodatkowa ingerencja w obwody była prócz samego komputera do gazu.

Chętnie bym podjechał do kogoś z okolic Rzeszowa kto ma warsztat i jest godny zaufania gdyż ma praktykę w serwisie hydro. Wiem, że fajne warsztaty są w Warszawie i Częstochowie ale ciut daleko i musiałbym się lawetować.
Znalazłem w okolicy na Google 2 warsztaty od aut francuskich ale jeden z bardzo złymi opiniami niezadowolonych klientów.

Lexię z DB i interfejsem sobie raczej kupię. Nawet po to by móc samemu diagnozować prawidłowy poziom płynu LDS. Może też jakieś błędy zaczyta i coś podpowie.

Offline Wojciech Ozga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Frampol
  • Posiadany samochód: Xantia 1.8 16v 95 był, C5 X7 2.0 16v PB - jest
  • Miejscowość: Frampol
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 24, 2017, 14:42:28 »
Skoro auto ma poziom max i min to znaczy że korektory chodzą poprawnie (tzn w pełnym zakresie), ja bym obstawiał ale to tylko takie moje prywatne rozkminy, że prawdopodobnie miałeś kiedyś doregulowany prześwit Lexią a w czasie montażu gazu odpinali akumulator i komp zgubił te ustawienia.... Ale to tylko takie małe rozkminki. Na twoim miejscu po:
1. Sprawdzić korektory, łączniki mechanicznie (czy nic nie urwane pęknięte, zapieczone)
2. Auto na glebę, spuszczenie ciśnienienia Lexią i sprawdź poziom LDS (różne rzeczy się potrafią dziać jak poziom jest zły zwłaszcza za wysoki)
3. Auto pod kompa i zobaczyć co w kalkulatorze zawieszenia piszczy, może są jakieś błędy. Sprawdzić poziomy odniesienia dla zawieszczenia.
Pisz co wyszło po wszystkim.

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 435
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
  • Miejscowość: Kwidzyn
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 25, 2017, 18:39:39 »
Skoro auto ma poziom max i min to znaczy że korektory chodzą poprawnie (tzn w pełnym zakresie), ja bym obstawiał ale to tylko takie moje prywatne rozkminy, że prawdopodobnie miałeś kiedyś doregulowany prześwit Lexią a w czasie montażu gazu odpinali akumulator i komp zgubił te ustawienia.... Ale to tylko takie małe rozkminki. Na twoim miejscu po:
1. Sprawdzić korektory, łączniki mechanicznie (czy nic nie urwane pęknięte, zapieczone)
2. Auto na glebę, spuszczenie ciśnienienia Lexią i sprawdź poziom LDS (różne rzeczy się potrafią dziać jak poziom jest zły zwłaszcza za wysoki)
3. Auto pod kompa i zobaczyć co w kalkulatorze zawieszenia piszczy, może są jakieś błędy. Sprawdzić poziomy odniesienia dla zawieszczenia.
Pisz co wyszło po wszystkim.
Pompę lds masz na 100% sprawną. Jestem w szoku jak cie potraktowali w tym serwisie. Kolega wyżej opisał co trzeba zrobić. Masz rozregulowane zawieszenie, spowodowane zbyt dużym luzem łącznika przy korektorze wysokości lub przycina się sam korektor. Jest to najczęstsza  przyczyna. Jeśli autko było w warsztacie to mogli ci naruszyć mocowanie korektora i masz przestawioną wysokość. Te problemy można zaobserwować na Lexi / DB. Przyczyną takich problemów może też być sfera - mój kolega miał taki przypadek. Miał "dziurawą" jedną sferę (ciśnienie zero)i też był problem z prawidłową wysokością. Tego niestety nie da się wyłapać interfejsem - są to przypadki rzadkie. Jak masz uszkodzoną sferę to autko opada trochę niżej i jest twardsze. Jedno ci powiem - unikaj warsztatów gdzie nie można wejść i zobaczyć co jest robione!

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 25, 2017, 21:58:08 »

Chętnie bym podjechał do kogoś z okolic Rzeszowa kto ma warsztat i jest godny zaufania gdyż ma praktykę w serwisie hydro.
W Łańcucie masz warsztat Roberta Złamańca.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Jacek Kremski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Korniaktów Północny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2008r. 2.0 b+LPG
  • Zainteresowania: Retrokomputery
  • Miejscowość: Korniaktów Północny
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 25, 2017, 23:04:15 »
Jeśli to ten to namierzyłem go na Polnej 3 w Łańcucie. Atakuję zaraz po świętach. Super wieści bo autko też stoi właśnie w Łańcucie u kolegi. Bliżej już chyba nie mogłem znaleźć. Dziękuję serdecznie za tak cenny hint. Po wygooglowaniu tego nazwiska pojawia się na innych forach z dopiskiem "lepszy niż ASO" :-)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2017, 23:14:58 wysłana przez Jacek Kremski »

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 26, 2017, 00:04:10 »
Robert bywa na naszym forum, aczkolwiek nieczęsto.
Znamy się od lat, to wg mnie najlepszy spec od hydro na Podkarpaciu.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Jacek Kremski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Korniaktów Północny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2008r. 2.0 b+LPG
  • Zainteresowania: Retrokomputery
  • Miejscowość: Korniaktów Północny
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 28, 2017, 11:58:34 »
Już jesteśmy ugadani po nowym roku. Dam znać co wyszło.

Offline Jacek Kremski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Korniaktów Północny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2008r. 2.0 b+LPG
  • Zainteresowania: Retrokomputery
  • Miejscowość: Korniaktów Północny
Odp: Hydro nie łapie poziomu normal do jazdy tylko poziom 0 oraz powyżej normal
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 06, 2018, 23:55:44 »
Autko już po naprawie a właściwie tylko kalibracji i jeździ jak powinno. Wszystkie dziwne zachowania hydro ustały.

Moje przeczucia okazały się słuszne. Winne były rozregulowane nastawy. Lexia + p. Robert i problem rozwiązany.
Prawdopodobnie nastąpiło to podczas montażu węża gazowego bardzo blisko przedniego czujnika a w konsekwencji zmiany jego pozycji.
Co prawda jestem lżejszy o dodatkowe 300 zł za kalibrację hydro u p. Roberta (więc razem z nim + ASO o 600 zł w sumie) ale zaoszczędziłem na ASO i pompie 4400 zł.
Serwis ASO postawił nieprawidłową diagnozę, nie usunął usterki, nie doprosiłem się ich o kalibrację. Czuję się trochę oszukany, gdyż chcieli mnie naciągnąć na spory wydatek. Jeśli uczynili to świadomie jest dość mocny paragraf kodeksu karnego na taką okoliczność przewidziany. Podejrzewam jednak niekompetencję mechaników w kwestii obycia z hydro. 

Przez gazowników jestem stratny 600 zł i nie chodzi tu o wysokość kwoty tylko o sam fakt zaistnienia takiej sytuacji oraz próbę tuszowania sprawy z ich strony.

Może ten wątek się jeszcze komuś przyda na przyszłość.

Śliczne dzięki dla p. Roberta za naprawę, szybką reakcję, życzliwość i fachowe rady a Forumowiczom za pokierowanie mnie do kompetentnej osoby.