Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz  (Przeczytany 7434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 23, 2018, 21:25:11 »
Autorze, sprawdź działanie sond lambda....

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 23, 2018, 21:31:53 »
Ludzie to często lubią coś odłączać, wycinać. Bo niepotrzebne, jakiś inżynier stwierdził inaczej. I na 100% miał ku temu racjonalne powody. Takie coś nie jest naprawą, a ominięciem problemu. Które ma pewne negatywne skutki zawsze. Nie poprawiajmy inżynierów.

Offline Hubert Brandebura

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 23, 2018, 21:48:31 »
Kolego ja nie każe nikomu poprawiać inżynierów. Tylko weź pod uwagę wartość auta, temat jest rozkładający ręce a pracuje w branży i wiem ile można zostawić pieniędzy i wszyscy odradzi inwestycje, nikt nie chciał się podjąć się tematu bo nie było gwarancji. Dla mnie rozwiązanie problemu w ten sposób jest zadowalające. Zrobiłem 40 tys km, skrzynia AL4, brak problemów z szarpaniem. Jak znasz silnik to wiesz ze jest wiele elementów do wymiany, chodź by fazator którego trzeba szukać na Allegro bo został wycofany z produkcji. Powiem tak !!! Zapłacę nawet 2 tys za naprawę auta o małej wartości ale chce mieć gwarancje że nie usłyszę : wymieniłem cewkę, świece, zawór, itp, trzeba szukać dalej, na chwile obecna należy się 2 tys. Ja tylko podałem kierunek którym można zmierzać w celu ustalenia usterki i może kolega z problemem pójdzie dalej. Wiesz taki troszkę suchy ten tekst z poprawianiem inżynierów, kolega ma problem więc wymieniłem się doświadczeniem takie samego pojazdu i do tego służy forum - pomoc!!
Byłem w wielu serwisach i nawet ogarniał to człowiek z citroena. Wybór należy do użytkownika, a komentarz z teorią jak nigdy nie walczyłeś z problemem jest zbędny.
Forum - porady, pomoc a decyzja należy do ciebie

A przez takie wypowiedzi chyba ostatni raz wymieniłem się doświadczeniem, później się ludzie dziwią że nikt nie spotkał się z problem, No nie spotkał się skoro każdy tylko komentuje nie w temacie

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 23, 2018, 22:04:06 »
Nie ma nic złego żeby dla testu coś odłączyć, zobaczyć co się stanie. Ale używanie auta na dłuższą metę z odłączoną sondą przez niesprawny katalizator w tym wypadku... To już jest niezbyt fajne, trujesz nas wszystkich. Jeszcze w benzynie idzie to "przeżyć". Ale piętnuję wycinanie DPF-ów.  ;) I nie ma co się zasłaniać wartością auta. Zdiagnozowałem-mam niesprawny katalizator-wymieniam. Taka powinna być kolejność naprawy tego.Kolega ma tam coś chyba nie do końca tak jak być powinno z katalizatorem, ale trudno to ocenić jeśli nie zmieniają się fazy rozrządu. A do tego zabrał się niestety od złej strony, przez co poszedł w koszty. Na początek wystarczy często sprawdzić ciśnienie oleju. Silnik sam przyznał że ma problem z nagarem. Nie wiadomo jak był olej zmieniany i na jaki. Bardzo rzadko (przez zły olej i olewanie wymian) ale trafiały problemy z pompami oleju w silnikach XU a silnik EW ma to rozwiązane bardzo podobnie. Dopiero po tym można przechodzić do dalszego szukania problemów.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2018, 22:29:27 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 24, 2018, 06:24:44 »
Na rozgrzanym, bieg jałowy, kopnij (i puść) w pedał gazu i zobacz zmianę kąta wałka. Jest zmiana?
Dla mnie zmienne fazy stoją, na biegu jałowym oczekiwałbym kąta wałka ok 25-30 st. Po "kopnięciu" gazu kąt ten powinien zmniejszyć się.
Cewkę zapłonową zostaw w spokoju...

oczekiwałbys czy masz wiedze ze powinno byc ok 30? bo 30 stopni to wskakuje po "kopnieciu" gazu i wejsciu na obroty potem spada do okolic 0

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 24, 2018, 07:31:55 »
oczekiwałbys czy masz wiedze ze powinno byc ok 30? bo 30 stopni to wskakuje po "kopnieciu" gazu i wejsciu na obroty potem spada do okolic 0
Oczekuję, cofnięcia kąta na "minus", jeśli stan biegu jałowego jest "zero". Ty piszesz 30 st. , czyli na plus? po kopnięciu.
Odnoszę wartość kąta do sterownika V6....nie znam prawidłowego odczytu kąta dla sterownika 2,0.
Intencja moja to sprawdzenie czy jest jakakolwiek zmiana faz....popieram kontrolę ciśnienia oleju.

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 24, 2018, 08:15:56 »
sprawdzę ciśnienie , ale dopiero za jakieś 3 tyg jak wrócę z urlopu, w miedzy czasie zobaczę jak wygląda praca silnika z odłączoną drugą sondą.

Na gazie nie jeżdżę, zakręcona instalacja. Jedynie co mogę zauważyć, że podczas pracy na gazie mapa sie rozjeżdża na tyle ze po rozruchu na benzynie auto strasznie kuleje. Wiec zrobiłem ponową adaptacje i gaz zakręcony do momentu znalezienia przyczyny.

Marek_S

  • Gość
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 24, 2018, 19:49:57 »
Dobre  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D wywołanie błędu forma naprawy auta, zaczyna być ciekawie

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 24, 2018, 20:18:50 »
Dobre  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D wywołanie błędu forma naprawy auta, zaczyna być ciekawie

Gdzie Ty to czytasz?  ???

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 24, 2018, 20:29:08 »
Dobre  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D wywołanie błędu forma naprawy auta, zaczyna być ciekawie

Gdzie Ty to czytasz?  ???
Chodzi zapewne o odłączenie sondy. Co też uważam za kontrowersyjne. Ale można podciągnąć to pod formę diagnostyki.