Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606 [PROBLEM ROZWIĄZANY]  (Przeczytany 1903 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcel Sieniawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Kolbudy
  • Posiadany samochód: C5x7 2.0 benzyna 140KM - silnik EW10A
  • Zainteresowania: Elektronika + mechanika, Fotografia
  • Miejscowość: Kolbudy
Koledzy mam problem ze swoją C5x7 EW10A 2009r benz 2.0 16V

Podpiąłem i zaczytałem błędy z komputera:


W sekcji ESP81 mam błąd:
C1325 - Usterka sygnału czujnika lewego tylnego koła
P0606 - Usterka kalkulatora

To co zrobiłem w wyniku najczęściej wskazywanych porad na forach to:
-wymieniłem wskazany czujnik na nowy Febi  FEB47006 (93zł na ALL)
-wymieniłem przełącznik STOP przy pedale na nowy Citroen OE 4534 65


...i niestety efektu żadnego nie ma, czyli system ABS i ASR nie działa


Ze znalezionych porad znalazłem jeszcze:
-wymiana wiązki miedzy stycznikiem STOP a kolejną kostką (u mnie po wciśnięciu hamulca STOP się świeci, u niektórych podobno nie przy tym błędzie)
-kontrola zbieżności i kątów kół
-odpowietrzenie bloku ABS
-przemycie złącza ABSu (jeden facet na YT pokazał że pękają luty w złączu wiec warto rozłożyć elektronikę i sprawdzić - link poniżej 6min 35sek  https://www.youtube.com/watch?v=mj-rmTeqaEw&t=15s.)
-kalibracja kąta skrętu kierownicy
-wymiana/naprawa pompy ABS


Czy wg was są jeszcze jakieś kluczowe punkty do sprawdzenia?
Zakładam że wymiana pompy ABS to ostateczność.


https://photos.google.com/album/AF1QipPEycd3akWB-OVh8Vs7GyNJ3H34nWW32SAezEM/photo/AF1QipOPIVvVcNiwXRbCck0TNPKaIlevdZfuMrvC3bY


Jeśli chodzi o stycznik STOP to rozebrałem stary i wyglądał dobrze. Przy pomiarach wykazywał prawidłowe zachowanie.
Jeśli chodzi o wiązkę którą miałem w aucie to styki jej nie budziły wątpliwości przy badaniu wizualnym. Z ciekawości pomierzyłem oporność czujnika temp który jest tam podłączony. Przy temp ok 12stopni miał ok 31Ohm, przy 10sek podgrzewaniu suszarką opór spadł do 27Ohm. Swoją drogą czujnik ten był opatulony czarną izolacją co pewnie wydłuża czas reakcji czujnika....dziwi mnie natomiast że różnica oporności jest tak mała. Kupiłem wiec całkiem nową wiązkę aby ją zmierzyć, wiec po pomiarach przemedytuję ten post i pokaże wyniki.


Generalnie pokaźną galerie zdjęć zamieściłem tu dla osób chcący się doktoryzować ;)
https://drive.google.com/drive/folders/1BYxjQFgcGBZoi_1HgjHse6yHLD_lCKfw?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2021, 13:10:07 wysłana przez Marcel Sieniawski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 096
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 06, 2021, 10:41:46 »
Zmień łożysko/ pierścień magnetyczny w tym kole. Prawdopodobnie to jest przyczyną od początku.

 Jeśli nie da to efektu... Wymiana sterownika z pompą ABS/ESP. Martwi mnie troszkę P0606 co wskazywałoby na to że jednak wina leży po stronie sterownika.

Niestety zdarzają się wadliwe we wszystkich markach aut. Z wiekiem to wychodzi, z 10 lat temu nagminnie padały w Passatach B5 i pochodnych z grupy VAG. I też zwykle były to luty... Podobnie było w BMW i Mercedesach. Nawet są na rynku firmy które to naprawiają.

Offline Marcel Sieniawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Kolbudy
  • Posiadany samochód: C5x7 2.0 benzyna 140KM - silnik EW10A
  • Zainteresowania: Elektronika + mechanika, Fotografia
  • Miejscowość: Kolbudy
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 06, 2021, 13:22:29 »
Nad wymianą łożyska w kole także się zastanawiałem, jednak zanim zacznę tam grzebać chcę sprawdzić czy obracając kołem i mierząc na kostce nowego czujnika będę miał impulsowe odczyty.


Z tego co się orientuje oporność czujnika powinna zmieniać się na 2 wartości w zależności od tego czy czujnik trafi na pręcik magnetyczny, czy nie.
Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.
A może ktoś już badał w ten sposób czujnik i zna prawidłowe odczyty?


Sam pierścień magnetyczny na tylne koła widzę jest na ALL dostępny za 40zł

Numer katalogowy części  ME-008389
Numer katalogowy oryginału 854028410
https://allegro.pl/kategoria/uklad-abs-i-esp-czujniki-abs-260616?string=ME-008389


...tylko wymiana jego oznacza konieczność demontażu piasty, wiec nie wiem czy jest sens się rozdrabniać przy 200 000km skoro za 190zł jest łożysko-piasta cała
https://allegro.pl/oferta/713640510-fag-piasta-tylna-peugeot-407-11403329770

Jeśli chodzi o czujniki ABSu - czy wiecie do którego miejsca one (fizycznie w aucie) biegną?
Zaczynają się przy kołach --> pod klapką pompy paliwa --> ? dokąd dalej ?
Chciałbym profilaktycznie sprawdzić czy impulsy docierają do jednostki sterującej która je odbiera tak  aby upewnić się czy na 100% że docierają.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2021, 13:43:59 wysłana przez Marcel Sieniawski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 096
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 06, 2021, 13:51:21 »
Idą bezpośrednio do sterownika pompy ABS.

Offline Marcel Sieniawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Kolbudy
  • Posiadany samochód: C5x7 2.0 benzyna 140KM - silnik EW10A
  • Zainteresowania: Elektronika + mechanika, Fotografia
  • Miejscowość: Kolbudy
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2021, 14:20:52 »
Cytuj
Idą bezpośrednio do sterownika pompy ABS.


A dysponujesz może schematem z którego odczytać można na które piny sterownika przy pompie ABS wchodzą kolejno sygnały z czujników przy kołach tylnych i przednich?

https://ibb.co/b297L5S

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 096
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2021, 14:22:41 »
Niestety nie. Może ktoś inny pomoże w tej kwestii.

 Nie mniej można spróbować po numerach kabli...

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2021, 17:12:05 »
Schemat w załączniku.

Offline Jarosław Kowalkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.6 e-HDI 2012
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2021, 17:55:32 »
Spróbuj może pod tylną kanapą zamienić miejscami niebieskie wtyczki od czujników i zobaczyć czy błąd przeniesie się na drugą stronę.

Offline Marcel Sieniawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Kolbudy
  • Posiadany samochód: C5x7 2.0 benzyna 140KM - silnik EW10A
  • Zainteresowania: Elektronika + mechanika, Fotografia
  • Miejscowość: Kolbudy
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2021, 11:46:57 »
Patryk, dziękuje bardzo za schemat ABSu...

Poniżej schemat z przenalizowanymi połączeniami, i numerami kabli i ich kolorami.

Wczoraj spróbowałem porównać oporność na czujnikach z obu strony tylnej osi

Stary czujnik ATE z Prawej =~29 MOhm
Stary czujnik ATE z Lewej  =~29 MOhm (ten czuknik wymieniłem na nowy Febi). Nowy czujnik Febi 0,5 MOhm


Wyniki mnie bardzo zaskoczyły bo rozbieżność jest kolosalna.
Kręcąc kołami z tyłu nie stwierdziłem zmiany oporności.
Przełączyłem miernik na pomiar napięcia stałego i też przy kręceniu kołem nie widać było jakichkolwiek zmian.

Ponieważ nie badałem tych czujników nigdy wcześniej to chętnie posłucham porad osób które mają większe doświadczenie.
____________


Zidentyfikowałem także numery pompy sczytane z ABSu (bo pewnie i tak bede musiał go zdemontować, lub wymienić):

Nr części:       9666226380 - używana na ALL 40-300zł   https://allegro.pl/listing?string=9666226380&order=p
Nr kodu kres: 5 660 L9 140409  085

I tu pytanie do tych którzy demontaż pompy ABS mają to za sobą ...
Czy po odkręceniu rurek można pompę wyciągnąć bez problemu, czy skrzynka z bezpiecznikami nie będzie kolidowała?


Galeria zdjęć do zapoznania się...
https://drive.google.com/drive/folders/1y5viGbxzEHkz5n9je4lqaFIDSvDRydUF?usp=sharing


Cytuj
Spróbuj może pod tylną kanapą zamienić miejscami niebieskie wtyczki od czujników i zobaczyć czy błąd przeniesie się na drugą stronę.
Tak pewnie też zrobię bo wyniki pomiarów są mocno zaskakujące, ale najpierw sprawdzę czy mam przejście sygnału tych kostek przy baku do pompy ABS...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2021, 13:04:06 wysłana przez Marcel Sieniawski »

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2021, 16:23:27 »
Oporności są za wysokie .W zależności od typu oporność czujników ABS jest w granicach 1,5-3,5 kOhm. Czujniki są typu indukcyjnego i impulsy można zobaczyć na oscyloskopie lub na mierniku ustawionym na AC na minimalnym zakresie.
U Ciebie na jednym przerwa a na drugim albo jakieś zwarcie lub brak styku na połączeniach.


Pozdrawiam.

Offline Marcel Sieniawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Kolbudy
  • Posiadany samochód: C5x7 2.0 benzyna 140KM - silnik EW10A
  • Zainteresowania: Elektronika + mechanika, Fotografia
  • Miejscowość: Kolbudy
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606 [PROBLEM ROZWIĄZANY]
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 13, 2021, 12:55:26 »
Zacząłem ten wątek i sam go skończę happy endem...

Sprawdziłem przejście sygnału między kostkami przy baku gdzie wpinają się czujniki ABSu tylnych kół a wtyczką która wchodzi do pompy ABS.
Przejścia nie było na brązowym kablu z Lewego Tylnego koła - czyli tego który komputer wskazał jako uszkodzony.
Wizualnie zacząłem oglądać trasę przewodu brązowego od kostki przy pompie i natknąłem się na taki jak w załączonym zdjęciu widok.

Niestety zagięcie kabla spowodowało pęknięcie izolacji tuż przy wejściu do wiązki oznaczonej na schemacie jako "10PR" dalej jego korozję lokalną  i brak przewodzenia.

Naprawa polegała na:
-wycięciu fragmentu przewodu do miejsca zaniku korozji (ok 5cm od miejsca pęknięcia)
-oczyszczaniu przewodu miedzianego z ewentualnych niedoskonałości kolejno preparatem Kontakt S, Kontakt U, alkoholem izopropylowym
-przylutowaniu fragmentu wstawki z nowego kabla miedzianego i zaizolowaniu 2krotne koszulkami termokurczliwymi


Miejsce do naprawy jest paskudne, jest dość ciasno, a cała wiązka biegnie później pod autem wiec na szczęście okazało się że naprawa możliwa była poprzez dekiel pompy benzyny.


Po naprawie (ok 2,5h) uruchomiłem auto (na postoju).
Nie pojawił się komunikat SERVICE, zniknął komunikat o wyłączonym ABS/ESP.
Hamulec automatyczny (zaciągany przy gaszeniu auta i wyłączany przy ruszaniu) także zaczął pracować poprawnie


Test drogowy ABSu auto przeszło poprawnie  ;D
Zdjęcia + filmiki z naprawy udostępniam tutaj
https://drive.google.com/drive/folders/14MzxF1X-TEFXjbVt6evH5JmMfnQa75Cl?usp=sharing

Patrząc z perspektywy czasu jestem prawie pewien że wymieniony czujnik lewego koła tylnego był sprawny, tylko sygnał z niego nie docierał do sterownika ABSu przy pompie...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2021, 13:09:15 wysłana przez Marcel Sieniawski »

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606 [PROBLEM ROZWIĄZANY]
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 13, 2021, 20:30:15 »
Brawo Marcel, fajnie że nie odpuściłeś i załatwiłeś temat własnymi siłami, oczywiście z małym wkładem forum ;) . Rewelacja że po udanej naprawie dodałeś fotorelację i podzieliłeś się z nami takimi cennymi doświadczeniami. Generalnie wiele usterek da się w ten sposób wyeliminować, wystarczy tylko chcieć. Gratulacje i dzięki.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 146
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: ESP / ASR system faulty - błąd C1325 P0606 [PROBLEM ROZWIĄZANY]
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 14, 2021, 09:41:41 »
Elektryk pewnie by wziął 100-200zł a przecież sprawa była prozaiczna (przynajmniej jak się wie co było przyczyną). Ale ile trzeba się naszukać to już kolega wie, dlatego naprawy instalacji elektrycznej bywają drogie nawet z powodu dwóch kabelków, bo podstawą wyceny jest poświęcony czas a nie zakres naprawy. Poza tym elektryk nie jest w stanie precyzyjnie wycenić naprawy przed jej rozpoczęciem.
Ok. roku 2000 w XM'ie za naprawę wiązki u Vorbrodt'a zapłaciłem ok 1000zł, bo tak długo szukali, nic nie było wymieniane.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie