Koledzy mam problem ze swoją C5x7 EW10A 2009r benz 2.0 16V
Podpiąłem i zaczytałem błędy z komputera:
W sekcji ESP81 mam błąd:C1325 - Usterka sygnału czujnika lewego tylnego koła
P0606 - Usterka kalkulatora
To co zrobiłem w wyniku najczęściej wskazywanych porad na forach to:
-wymieniłem wskazany czujnik na nowy Febi FEB47006 (93zł na ALL)
-wymieniłem przełącznik STOP przy pedale na nowy Citroen OE 4534 65
...i niestety efektu żadnego nie ma, czyli system ABS i ASR nie działa
Ze znalezionych porad znalazłem jeszcze:
-wymiana wiązki miedzy stycznikiem STOP a kolejną kostką (u mnie po wciśnięciu hamulca STOP się świeci, u niektórych podobno nie przy tym błędzie)
-kontrola zbieżności i kątów kół
-odpowietrzenie bloku ABS
-przemycie złącza ABSu (jeden facet na YT pokazał że pękają luty w złączu wiec warto rozłożyć elektronikę i sprawdzić - link poniżej
6min 35sek https://www.youtube.com/watch?v=mj-rmTeqaEw&t=15s.)
-kalibracja kąta skrętu kierownicy
-wymiana/naprawa pompy ABS
Czy wg was są jeszcze jakieś kluczowe punkty do sprawdzenia?
Zakładam że wymiana pompy ABS to ostateczność.
https://photos.google.com/album/AF1QipPEycd3akWB-OVh8Vs7GyNJ3H34nWW32SAezEM/photo/AF1QipOPIVvVcNiwXRbCck0TNPKaIlevdZfuMrvC3bYJeśli chodzi o stycznik STOP to rozebrałem stary i wyglądał dobrze. Przy pomiarach wykazywał prawidłowe zachowanie.
Jeśli chodzi o wiązkę którą miałem w aucie to styki jej nie budziły wątpliwości przy badaniu wizualnym. Z ciekawości pomierzyłem oporność czujnika temp który jest tam podłączony. Przy temp ok 12stopni miał ok 31Ohm, przy 10sek podgrzewaniu suszarką opór spadł do 27Ohm. Swoją drogą czujnik ten był opatulony czarną izolacją co pewnie wydłuża czas reakcji czujnika....dziwi mnie natomiast że różnica oporności jest tak mała. Kupiłem wiec całkiem nową wiązkę aby ją zmierzyć, wiec po pomiarach przemedytuję ten post i pokaże wyniki.
Generalnie pokaźną galerie zdjęć zamieściłem tu dla osób chcący się doktoryzować
https://drive.google.com/drive/folders/1BYxjQFgcGBZoi_1HgjHse6yHLD_lCKfw?usp=sharing