Witam,
Autko ślizgało mi się na każdy biegu, paliło 2-3l więcej niż na wyświetlaczu i przeciągało biegi. Zregenerowalem sprzęgło hydrokinetyczne, wymieniłem uszczelnienia i cały olej na nowy. Problemy ze ślizganiem, podwyższonym spalaniem i przeciąganiem biegów ustało oprócz:
- przeciągania jedynki - wyświetlacz pokazuje zmianę na 2 bieg przy ok 1700-1800obr a zmienia dopiero przy 1900/2300 zależnie od poziomu wciśnięcia gazu
- uslizg trójki - widzę ze obroty są troszkę za wysokie na trójce i do tego zależnie od poziomu wciśnięcia gazu w pewnym momencie obroty spadają o 50-300. Następnie po chwili następuje zapięcie 4 a potem coś ala rozpięcie lock-upa - czasami nie ma tego efektu.
- czasami gubi się przy zmianie biegów jak w tym samym momencie wcisnę gaz żeby przyspieszyć - wyglada to jakby redukował bieg ale wyświetlał ze jedzie na wyższym - potem jakby wrzucił wyższy a na wyswietlaczu nic się nie zmienia.
- czasami 4 poszarpuje przy hamowaniu silnikiem w zakresie obrotów 1200-1400
Reszta biegów pracuje prawie idealnie. Po zimniejszych nocach które ostatnio były skrzynia lepiej działała na zimnym oleju (oprócz spadku obrotów na 3 w pewnym momencie) - po rozgrzaniu natomiast dalej było tak samo. Dodatkowo na ręcznym trybie zmiany biegów trójka już się tak nie ślizga ale również występuje spadek obrotów
Po regeneracji konwertera, wymianie uszczelnień i oleju zrobiłem 700km, wyzerowalem licznik zużycia oleju licząc ze coś to da i zrobiłem kolejne 300km. Niestety nic się nie zmieniło.
W Lexii brak błędów oprócz U2005 i U1213 ale to raczej przez to ze mam usunięte czujniki ciśnienia w kołach. Brak innych zauważalnych usterek, jedynie metaliczny dźwięk w zakresie 1800-2200 obrotów przy mocniejszym depnieciu - czytałem ze to zawór ciśnienia na pompie ale wątpię, ze byłby winny poślizgu trójki i przeciągania jedynki.
Czy te symptomy mogą bezpośrednio wskazywać na mechaniczne uszkodzenie elektrozaworów? Jeśli tak to czy warto je regenerować? Czy lepiej od razu nowe i mieć spokoj?
Ewentualnie czy te objawy wskazują na mechaniczne uszkodzenie skrzyni? Lub coś innego niż skrzynie?
Dodaje również 4 różne filmiki pokazujące te przypadłości:
https://splice.gopro.com/v?id=bJNrmbPozdrawiam