Ktoś już na forum, ale nie pamietam czy na tym, pisał o tej właściwości AL4. Czyli, że ma 4 biegi, a w praktyce zachowuje się tak, jakby miała jeszcze półbiegi. Autor spostrzeżeń wiązał tę właściwość z poślizgiem na sprzęgle tuż po zapięciu biegu, aż do momentu, kiedy skrzynia załączała lock-upa. A więc sprawiało to wrażenie, że np. po wrzuceniu 3 biegu auto jechało przez krótki czas z poślizgiem, tak jakby na biegu 2 i 1/2, aż do zapięcia lock-upa, kiedy przełożenie w pełni odpowiadało 3 biegowi. Nie wiem czy takie zachowanie skrzyni świadczy o jej uszkodzeniu, czy jest to celowy zabieg konstruktorów, mający jakby skompensować małą liczbę biegów w AL4. Autor przytaczanych spostrzeżeń traktował tę właściwość AL4 jako zaletę. Ja nie mam żadnych własnych doświadczeń w tym zakresie, bo po prostu mam w 2.0 Pb manuala, nad czym bardzo ubolewam. Może napiszą teraz uzytkownicy AL4 albo DP0.