Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Jaki prąd przy grzaniu świec  (Przeczytany 4007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Jaki prąd przy grzaniu świec
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 05, 2019, 23:20:44 »
To prawda świece dogrzewaja na obniżonej mocy, jak silnik pracuje jeszcze, żeby wyrównać pracę i dla ekologii,  ale czy rozruch powinien taki  być czy na pełnej mocy,  może jest to też zależne od temperatury zewnętrznej
Tak jest zależne od temperatury otoczenia....w załączniku materiały dla DW10B, dla zainteresowanych.
A Tomek Jarosz ma silnik 163KM (DW10C), a więc świeczki "na 5V", więc wymagane sterowanie PWM i półrzewodnik.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Jaki prąd przy grzaniu świec
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 06, 2019, 08:30:09 »
Jeśli jest tam sterowanie PWM to multimetr na niewiele się zda... W sumie można tylko nim stwierdzić czy działa czy nie. Żeby było jasne bo robi się tu mętlik.   
Sterowanie PWM ma silnik DW10C 163 konie?    Inne silniki mają zwykły przekaźnik czy są jeszcze jakieś wyjątki?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Jaki prąd przy grzaniu świec
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 06, 2019, 11:59:22 »
Nie będę sie doktoryzował na waszych dieslach.... ;D

Swieczki na 11V pewnikiem mają tylko przekaźnik stykowy do sterowania, tak jak było od zarania. Czy współcześnie w 2018 jest zawsze tak, nie wiem....ale to najtańsze wystarczające rozwiązanie. Dogrzewanie tutaj można wykonać poprzez "krótkie" cykliczne załączanie przekaźnika zasilania świeczek.

Jeśli producenci zastosowali świeczki na 5V , to tu logiczne staje się zastosowanie półprzewodników i PWM do sterowania. Przekaźnik elektromagnetyczny tutaj "nie nawojuje"...

Ze świeczkami na 5V spotkałem się w DW10C (163KM), innych przypadków nie szukałem. Wychodzi na to, że to taka nowinka/zmiana w technice...

Jeśli jest tam sterowanie PWM to multimetr na niewiele się zda...
Zdać się zda , tylko trzeba wiedzieć co mierzy multimetr a jest to odpowiednik ilości "wytwarzania ciepła"przez świeczkę....to co cęgi prądowe też są bezużyteczne?  ;D