Nie będę sie doktoryzował na waszych dieslach....
![Duży uśmiech ;D](https://klubcytrynki.pl/forum/Smileys/akyhne/grin.gif)
Swieczki na 11V pewnikiem mają tylko przekaźnik stykowy do sterowania, tak jak było od zarania. Czy współcześnie w 2018 jest zawsze tak, nie wiem....ale to najtańsze wystarczające rozwiązanie. Dogrzewanie tutaj można wykonać poprzez "krótkie" cykliczne załączanie przekaźnika zasilania świeczek.
Jeśli producenci zastosowali świeczki na 5V , to tu logiczne staje się zastosowanie półprzewodników i PWM do sterowania. Przekaźnik elektromagnetyczny tutaj "nie nawojuje"...
Ze świeczkami na 5V spotkałem się w DW10C (163KM), innych przypadków nie szukałem. Wychodzi na to, że to taka nowinka/zmiana w technice...
Jeśli jest tam sterowanie PWM to multimetr na niewiele się zda...
Zdać się zda , tylko trzeba wiedzieć co mierzy multimetr a jest to odpowiednik ilości "wytwarzania ciepła"przez świeczkę....to co cęgi prądowe też są bezużyteczne?
![Duży uśmiech ;D](https://klubcytrynki.pl/forum/Smileys/akyhne/grin.gif)