Podjąłem dziś walkę z dołożeniem tempomatu, póki co - brak finalnego sukcesu.
Fakty: Xsara II z czerwca 2002, silnik 2.0 HDI, 90 KM, wtrysk Siemens (nie jest to komputer EDC).
Zamontowałem manetkę (tylko ON/OFF bez ogranicznika) - COM 2000 wykrywa manetkę i wskazuje właściwe położenie wszystkich styków manetki.
Telekodowałem w BSI opcje "regulator prędkości" i "czujnik położenia sprzęgła",
Telekodowałem w ECU silnika opcję "regulacja prędkości".
Mam czujnik sprzęgła - nie działał w pierwszej chwili, trochę go podregulowałem ale i tak, żeby działał, musze podnieść pedał stopą (do poprawki),
Czujnik hamulca jest pojedynczy (dwa druty).
W czasie jazdy tempomat nie zadziałał nawet jak poprawiałem położenie sprzęgła było wykrywane odpuszczenie pedału.
Myślę, że w sofcie tempomat jest zaszyty skoro jest opcja w telekodowaniu.
Podejrzewam, że problemem jest brak drugiej pary styków w czujniku hamulca - w tym 4 stykowym, jest para NO i NC. Jeżeli BSI lib ECU traktuje przerwę jako stale wciśnięty pedał hamulca to tempomat jest permanentnie kasowany.
Byłbym wdzięczny za jakiś schemat który wskazuje jak podłączony jest ten drugi styk z hamulca.
Update 25.07.2017: wykonałem kilka prób w Lexii w celu sprawdzenia czy samochód widzi styk sprzęgła - w BSI styk jest konfigurowalny ale niezależnie od ustawienia konfiguracji, BSI go nie widzi - brak zmiany stanu. Zaczynam podejrzewać, że styk sprzęgła fizycznie wchodzi do ECU silnika a nie do BSI, a z kolei opcje diagnostyczne ECU (SID801) nie wyświetlają ani stanu styku sprzęgła ani hamulca. Żeby było ciekawiej, ECU wykrywa błąd niezgodności położenia pedału sprzęgła więc coś jest na rzeczy. Jutro dobiorę się do złącz ECU i sprawdzę czy faktycznie tam wchodzą "drutki" ze styku sprzęgła. Kupię też 4 pinowy czujnik pedału hamulca i podciągnę dwa przewody pod złącze CH czarne styk E4.
VICTORIA!
Dziś zerknąłem do złącz na SID801A - faktycznie styk E4 w czarnym złączu nie był obsadzony. Nie mam jeszcze 4 stykowego wyłącznika świateł stop więc zastosowałem pewien trick - podałem na E4 sygnał z wyłączniika sprzęgła - zarówno sygnał sprzęgła jak i sygnał ze świateł stop są to styki normalnie otwarte. Po wykonaniu opisanego połączenia tempomat załącza się prawidłowo i działa jak trzeba. Co ciekawe, mimo braku właściwego sygnału ze świateł stop, tempomat wyłącza się po naciśnięciu hamulca :-).
Update 05.08.2017
Okazuje się, że w moim dwustykowym czujniku świateł stop jest dwustykowa wtyczka - toż to szok
. Po długich poszukiwaniach na wtyczkolandii znalazłem 4 stykową wtyczkę: SICMA NSCC DAMSKA 4P. Jeszcze tylko montaż...