Zakładam nowy wątek bo do tej pory nic nie znalazłem konkretnego na ten temat. Ostatnio bez jakiś innych objawów z dołu silnika pojawiło się głośne stukanie/metaliczne brzęczenie, które najgłośniej było słychać na obrotach jałowych. Pierwsze podejrzenie padło na panewki lub luzy na sworzniach tłoków. Jednak wczoraj udało mi się ściągnąć miskę wraz z podstawą i po sprawdzeniu wszystkich korbowodów nie znalazłem żadnych luzów, jedynie co to występuje luz wzdłuż osi wału, jakiś 1mm co chyba jest normalne w tych silnikach. Na filtrze oleju nie było jakichkolwiek opiłków a przy poprzedniej wymianie oleju(jakieś pół roku temu) robiłem płukankę silnika ropą więc był idealnie czysty. Smok też całkowicie czyściutki mimo iż nie był nigdy myty, jedynie kilka małych kawałków silikonu z uszczelnienia miski zapewne.
Jednak moją uwagę w pierwszej kolejności przykuł łańcuch napędu pompy oleju, który chyba jest zbyt luźny i w sumie dźwięk, który słyszałem pasowałby mi do hałasującego łańcucha.
http://youtu.be/igct9hhqkq0Druga sprawa to po rozebraniu pompy oleju stwierdziłem dosyć mocne zużycie łopatek pompy. Jak widać na zdjęciach łopatki mają mocne wytarcia po obu stronach jak i również pierścienie, które je dociskają przy tłoczeniu do obudowy zostawiły już dwa mocne wytarcia.
I teraz rzecz najważniejsza, czy te pompy da się regenerować czy jedynie wymianą na nową lub szukać używki dobrym stanie?
Mógłby ktoś podesłać numery łańcuszka napędowego tej pompy? Jego da się, że tak powiem zakuć po założeniu czy on występuje już zakuty i do wymiany trzeba by pruć rozrząd i dopiero wtedy zakładać go na wał? Trzeba by pewnie jeszcze ściągnąć pokrywę od strony rozrządu jak zaznaczyłem na zdjęciu i wtedy będzie można go "nawlec" na wał jeśli dobrze rozumiem. Czy wymieniać od razu uszczelnienie wału czy można zostawić stare jeżeli nie było wycieków ani nic?
Będę wdzięczny za wszelakie manuale z rozbierania rozrządu, momenty dokręceń przy składaniu rozrządu, podstawy miski, samej miski, pompy oleju itd. Dodatkowo potrzebuję numery części łańcucha pompy, uszczelniacza wału, może jakieś namiary na pompę w dobrej cenie gdyby się ktoś natknął i wszystko co jeszcze może być potrzebne przy tej operacji jak i za jakieś wskazówki co jeszcze warto by zrobić jak mam już tle rozebrane tego dołu.