Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [C5 X7 2.0HDI] Olej z tylnej części silnika  (Przeczytany 1561 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Chrzanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6
  • Miejscowość: Gdańsk
[C5 X7 2.0HDI] Olej z tylnej części silnika
« dnia: Sierpień 30, 2019, 15:36:46 »
Cześć,


Na początku witam wszystkich. Jestem zarejestrowanym użytkownikiem tego forum od dłuższego czasu, ale do tej pory występowałem głównie jako czytacz. Nic się nie działo z moją C5tką :)


Ale jest problem.
Od jakiegoś czasu to co widać na załączonym zdjęciu poci się olejem i zdaje się, że coraz bardziej.
Co to jest i co oznacza wydobywający się z tego olej?
Silnik 2.0HDI 136KM.


Dzięki za wszelką pomoc,
chrzan

Offline Damian Grzejka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: [C5 X7 2.0HDI] Olej z tylnej części silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2019, 16:21:19 »
Olej w tym miejscu oznacza że z odmy która wychodzi z pokrywy zaworów wydostaje się olej do układu dolotowego. Membrana w pokrywie przestała pełnić swoją funkcję.

Z tego co wiem jest to integralna część pokrywy zaworów i nie można jej wymienić.
Nowa pokrywa to ok 900pln. Właściwie to kolektor ssacy
Sposob zastępczy to Oil tank.


Offline Tomasz Chrzanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [C5 X7 2.0HDI] Olej z tylnej części silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2019, 17:51:03 »
Olej w tym miejscu oznacza że z odmy która wychodzi z pokrywy zaworów wydostaje się olej do układu dolotowego. Membrana w pokrywie przestała pełnić swoją funkcję.

Z tego co wiem jest to integralna część pokrywy zaworów i nie można jej wymienić.
Nowa pokrywa to ok 900pln. Właściwie to kolektor ssacy
Sposob zastępczy to Oil tank.



Czyli Twoim zdaniem to nie jest problem turbo czy samego silnika a tylko separacji i fabrycznej membrany? Silnik ma ~140 000 km (pewne), jest serwisowany, zadbany, nie był katowany, nie bierze oleju.

Dzięki,
chrzan

Offline Damian Grzejka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: [C5 X7 2.0HDI] Olej z tylnej części silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 01, 2019, 21:46:29 »
Może być silnika w momencie kiedy miałbyś nieszczelne zawory i przez nie do głowicy przedostawalyby się spaliny. Zdejmij rurkę odpal silnik zobacz czy mocno dymij

Przebieg auta nie świadczy o tym jak było eksploatowane... Jak często były wymieniane płyny na jakie płyny czy ktoś kręci do końca itd auto z silnikiem 200tys km może być w DUŻO lepszej kondycji niż auto że 100tys. To kwestia wlasciciela nie kilometrarzu.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [C5 X7 2.0HDI] Olej z tylnej części silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 01, 2019, 22:48:31 »
Damian, bardzo proszę o stosowanie znaków interpunkcyjnych w pisanych wiadomościach...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil