Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zestyk stopu, G40.  (Przeczytany 1857 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Krasowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Diesel, 163km, 2011r Automat
  • Miejscowość: Barlinek
Zestyk stopu, G40.
« dnia: Wrzesień 28, 2019, 11:18:48 »
Witam
Jest to mój pierwszy Citroen, zakupiony z Niemiec. .
Dzisiaj miałem dziwny przypadek, szukałem na forum ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem gdyż u mnie zeszły się tak jakby dwa problemy do kupy.
Otóż tak kilka dni temu zabrałem się za naprawę trzeciego światła stop. Oczywiście kable przerwane w klapie (polutowane ,zaizolowane itp), po sprawdzeniu stop nadal nie działa. Zdecydowałem się za przegląd bezpieczników i doczytałem ,że za zestyk stopu odpowiedzialny jest bezpiecznik G40 w skrzynce B w kabinie, rozebrałem i okazało się, że wcale go nie było. Zamontowałem ,sprawdziłem stop ,dalej nie działa ,mówię ok pewnie padł całkiem. Pojeździłem kilka dni i dzisiaj wyciągnąłem bezpiecznik G40 ,ponieważ stop nie działa ,no i wcześniej go nie było. Odpalam auto (skrzynia automatyczna) chcę wbić R i skrzynia zablokowana ,po czym wywaliło błąd asr/esp fault oraz od abs plus kontrolki na liczniku. O dziwo jak spuściłem ręczny (normalny nie elektro) skrzynia puściła ale błędy nie. Pojeździłem trochę błędy widniały dalej. Odpiąłem aku ale nie pomogło. Stwierdziłem ze podepnę z powrotem bezpiecznik G40 którego wcześniej nie było, po podpięciu wszystko przeszło a błędy zniknęły. Zgłupiałem dlatego chce sięgnąć waszej porady.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Zestyk stopu, G40.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2019, 22:06:22 »
Widzisz, po co było wtykać, jak działało bez (pomijając 3 stop) ;)

A styki do bezpiecznika w gnieździe są? Wersje były zależne od rynku, na które autko było przeznaczone.
W lampach trzeciego światła stop lubią gnić płytki drukowane. Sprawdź czy jest napięcie na wtyczce po
wciśnięciu hamulca. Możliwe, że zwarcie się robi.
I sprawdź czujnik hamulca przy pedale. Chyba jest podwójny. Jeden styk na światła, drugi na odblokowanie skrzyni.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Wojciech Krasowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Diesel, 163km, 2011r Automat
  • Miejscowość: Barlinek
Odp: Zestyk stopu, G40.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 28, 2019, 23:22:47 »
Żebyś wiedział, mogłem tego nie dotykać  ;)

Co do styków nie jestem pewien ,sprawdzę to w poniedziałek.
Już nawet teraz nie chodzi mi o działanie tego stopu tylko o dziwną sytuacje z esp/ASR/abs. Wcześniej bezpiecznika nie było i błędy nie wyskakiwały ani skrzyni nie blokowało. Dopiero po wsadzeniu i wyciągnięciu. A teraz musi być wsadzony ,zastanawia mnie czy wcześniej jakiś mądry Niemiec mógł ominąć to programowo w jakiś sposób ? I dlatego po wsadzeniu i wyciągnięciu komputer zwariował.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Zestyk stopu, G40.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2019, 00:42:24 »
Nie, programowo tego nie pominął. Raczej masz zwarcie w trzeciej lampie stop.
Skoro i tak nie działa, wypnij wtyczkę od niej, aby wykluczyć/potwierdzić problem zwarcia w lampie.
Niestety, taki urok instalacji multiplexowej. Jak nowa to fajnie, ale wszelakie braki styków, zwarcia
powodują spore problemy.
Z powodu prostoty instalacji elektrycznej bardzo lubię 2CV. Pod tym względem jest genialna ;)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Wojciech Krasowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Diesel, 163km, 2011r Automat
  • Miejscowość: Barlinek
Odp: Zestyk stopu, G40.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 29, 2019, 01:10:48 »
Śmiesznie będzie jak odepne wtyczkę wyciągnę bezpiecznik G40 i błąd esp/ASR wróci ...

I tak sobie teraz myśle ,ze skoro stop robiłby zwarcie ,a wyciągnąłem bezpiecznik G40 to powinno zwarcie zniknąć a wywaliło błędy od esp/ASR/abs. A po włażeniu zniknęły.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2019, 01:23:36 wysłana przez Dariusz Kłeczek »