Czyszczenie nowego ECU i dopisanie do reszty to max dwie godziny roboty. Oddaj samochód kumatemu elektrykowi to ogarnie temat raz dwa. Po za tym jak modyfikowałeś mapy to eeprom nie powinien być ruszony. Teoretycznie więc wystarczy przepisać eeprom z jednego sterownika do drugiego, o ile mają takie same numery. I druga uwaga przed modyfikacją map ZAWSZE robimy kopię zapasową całej pamięci a nie tylko wycinka z mapą. Chińskie kabelki "za pięć złotych" często odczytują głupoty i głupoty zapisują. Po zapisie kopi zawsze sprawdzamy co fejs odczytał i czy ma to ręce i nogi. Jak odczytał byle jak to wstrzymujemy się z zapisem nowych map, bo na 100% sterownik po tej operacji ne wstanie
Zgranie całej "kości wymaga wylutowania eepromu/epromu wtedy można zgrać cały wsad ew. można odczytać k-tagiem ale takiego nie posiadam. Ja softu odczytuje kess'em v2 i tak samo wgrywam ( czasami mpps ). Robiąc modyfikacje softów zawsze wszystko przebiegało poprawnie( a soft przynajmniej raz w tygodniu był wgrywany ) , prócz tego jednego razu...
Na 100% padł eprom AM29F400BB oraz na odwrocie eeprom ( o ile dobrze pamietam 95080 ) odpowiadająca za immo itd.. teoretycznie mógłbym wprowadzić dane imo z ORYGINALNEGO sterownika do "nowego", ale nie mam pewności czy to zadziała - czy wgl auto odpali.
Czyli w takim wypadku, jak zerować nowe pamięci ? Mam inny sterownik, który ma takie same numery, jednak po podłączeniu go do auta oraz kess'a mam brak komunikacji ( prawdopodbnie również uwalona kość ( a dodam, że sterowniki kupowałem już 3 i wszystkie wykazywały brak komunikacji ) aczkolwiek zapłon w aucie działa normalnie, pompa paliwa chodzi, zawieszenie nie świruje, wyskakuje jedynie engine immo fault ( ale to z wiadomych przyczyn ) no i ostatnio wyskoczył nieszczęsny eco mode
Zakładając, że mam zakupiony bsi z ecu stacyjką i nowym kluczykiem, wystarczy zrobić korekty licznika ( również w lexii ? ) oraz kodowanie "akcesoriów" w bsi ?
Kolejny problem to sam diagbox - w aucie było robione finalne strojenie z customowym turbo, diagbox miał problem z połączeniem się z autem oraz interfejsem. Przez noc postawiłem z 10 wirtualnych maszyn i na żadnej diagbox nie działał... Postanowiłem zrobić poprawki z logów, które miałem zapisane, jednak przy próbie wgrania wywaliło błąd i ecu uwalone... Co najlepsze w auta na F ( nie wszystkie ) mają na tyle popierdo**** te kodowania, że nic nie pasuje p&p... W bmw jest to fajnie ogarnięte, kupuje się drugi sterownik ( zakładając starsze modele ) na modyfikacje, oryginalny idzie do pudełka i wszystko leci bezpiecznie
ps. a jakby kupic nowe eepromy/epromy zaprogramować je i przylutować - problem byłby tylko w znalezieniu całej zawartości pamięci ( ale może by się udało )
ps2 Jeżeli mam brak komunikacji z kess'em z poziomu obd2 może to być spowodowane błędną komunikacja bsi-ecu ? Jeżeli tak to teoretycznie wystrczyło by parowanie bsi - ecu ?